**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Perjantaita! Toivottavasti tää päivä on kaikille hyvä, vaikka onkin 13. pvä! Hyvin tuntuu kaikkien raskaus etenevän. Pikkuisia sydämiäkin nähty! Ihanaa!!! Meillä on enään vajaa viikko siihen, ett näkee pikkuisen. Siitä pitikin sitten käydä ihmetteleen. Mites teillä, jotka ootta jo kokeneet rakenneultran, muistatteko mitkä oli fiilikset ennen sitä??? Mä oon tähän mennessä ollut tosi luottavainen, ett kaikki on hyvin ja nyt mulle alkaa oleen paniikki. Mitä jos siellä huomataakin jotain olevan vikana??? Pikkuinen liikkuu nyt päivittäin, siis sillai, ett mä tunnen sen. Kuulen joka kerta dopplerilla äänet, mutta joskus sydänäänet katoaa, jonka luulen olevan ihan tavallista, kun pieni osaa jo vauhdilla liikkua. Ja eilen mua supisteli koko päivän. Olin kaksi päivää mennyt hyvällä temmolla ja eilen olikin lepopäivä, joka kerta kun olin selälläni meni kohtu kovaksi palloksi. No, tietysti siitäkin hätäileen, ett onko normaalia ja katteleen netistä "faktoja". Sain eilen mun seuraavan neuvola-ajankin.. 10.6. on mun toinen neuvola.. Enempi odotan sitä rakenneultraa. Mutta paniikissa odottelen sitä.
Moni on jo niin ihanan pitkällä, ett pääsee jo mammalomalle! WAU!!!! Itellä sinne niin pitkä matka. Mitään ei vauvalle oo hankittu vielä, ajatuksissa on kyllä ollut. Meillä on muka niin selkeet sävelet mitä halutaan ja mitä ei, mutta mun ei kannata koskaan sanoa ei koskaan. Se ei pidä paikkaansa!!! Paras esimerkki on nää hoidot. Hoitojen alussa päätin, etten pistele itteeni, jos ei tuu niin ei tuu.. Mutta toisin kävi ja pistely ja hormoonit ei ollut mikään ongelma.. :D Ja varsinkin kun tulos on tää.. :D
Mukavaa viikonloppua kaikille! Täällä se vietetään töiden parissa.
T: Smirg ja TarmoArmi rv 19+0
 
Viu
Piti tulla Smirgille kommentoimaan noita ultraanmeno-fiiliksiä. Minä olen ollut ennen jokaista ultraa ihan paniiiikissa ja miettinyt kaikkia kauhukuvia niin että autossa matkalla olen puristanut penkkiä ja pidätellyt oksennusta. Mutta oi sitä tunnetta kun rakenneultrassa pötköttelin pöydällä ja katselin monitorista meidän pötköä, joka huitoi menemään autuaan tietämättömänä äipän stressistä :D Mulle on myös ollut tosi tärkeetä saada kysellä ultraajalta ja kiva kun hän on aina kertonut, mitä näkyy ja miltä näyttää.

Mies on sen sijaan ikuinen optimisti, sitä ei ultrat ole huolestuttaneet, aina on ollut varma että kaikki on hyvin.No, ehkä me täydennämme toisiamme.

Mulla alkoi muuten myös viikolla 17 tosi kovat supistukset, juuri kun vauvan liikkeet alkoivat selkeämmin erottua. Oikeastaan silloin oli pahinta ja huolestutti kovasti, nyt myöhemmin ei yhtä kovia supistuksia ole ollutkaan.

Vauva liikkuu kovasti ja maha muljahtelee, nythän hän ei enää mahdu masuun kuin jalat koukussa. Ihanin tunne on, kun tunnustelin möyrivää masuani ja sain kämmeneeni ihan selvästi pikkuisen pyllyn. Oi! Vaavihan on meillä pää alaspäin ollut jo kaksi viikkoa, joen ylävatsalla on eloa ja pienet kädet tonkivat sitten alaosastoa.

Hankinnoista meiltä puuttuu vielä hoitopöytä, kestovaippoja olen hamstrannut varmaan yli tarpeitten ja jotenkin noita 50 senttisiä vaatteitakin on päässyt kirppareilta kertymään.

Hauskaa lomaa Jennalle!
Hanskikselle onnea sykkeestä, ihan mahtava tunne!

Viu & elviira 32+1
 
On kiva lukea näiden jo pidemmällä olevien tuntemuksia. On vain niin absurdia ajatella, että joskus sinne pääsisi kun tuntuu että aika menee niin hitaasti. No, kai se tästä nopeutuu :)

Missä vaiheessa teillä on alkanut masu kasvaa? Mulla on ylempänä vatsalla turvotusta ja varsinkin iltaisin (tosin ollut ennenkin suolistosta johtuen), mutta muuten ei ole vielä mitään näkyvissä. Kävin katsomassa tuolla joitakin masukuvia ja joillakin oli tässä vaiheessa jo todella iso. Painokin on vain laskenut kilon verran ekasta neuvolakäynnistä kuukauden takaa. Miten aikaisessa vaiheessa olette siirtyneet mammahousuihin? Tartteis varmaan käydä niitä shoppailemassa.

Meiän vanhemmat sai tietää tulokkaasta äitienpäivänä ja kyllä ovat olleet sekaisin siitä lähtien. Kiva, kun ei enää tarvitse salailla ellei itse halua.

Lala rv 13+
 
Tervetuloa uusille =)

Onnea hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista!

Vatsa mulla alkoi kasvaa rv15 jälkeen, mutta turvottelua etenkin iltaisin oli jo aiemmin. Nyt toisella kierroksella kyllä selkeesti antoi aiemmin myöden pyörisyymiselle kuin ekalla kertaa. Vähän enen rv20 otin äitiyshousut käyttöön, mun ekalla kertaa jonkun verran päälle rv20 vasta. Ja onhan se kovin henkilökohtaistakin. Mulla on nytkin tosi pieni vatsa, monella on suurempi jo ennen puolta väliä.

Käytiin alkuviikosta synnytystapa-arviossa. Sektioon päädyttiin ja tarkka päivä mennään sopimaan kesäkuun loppupuolella. Lantio on mulla ahdas ja viime synnytys meni kaikkea muuta kuin hyvin. Vauva myös ultrttiin ja painoa pienellä oli noin 1500g :heart: Jos näin jatkuu kasvu niin hiukan pienempi kuin esikoinen on tulossa, vajaa 3500g laskettunaikana oli arvio.

Nyt aamuruurolle, voikaahan hyvin :heart:
 
HYVÄ SUOMI!!!!
Oli kyll pakko katsoa peli vaikka aamul vähän väsyttikin

Tervetuloa uusille

neuvolassa tänään
Pissa ja proteenit puhtaita.
Painoa tullut nyt 270g eli vähän.
Verenpaine ok.
HIV ja kuppa negatiivisia ja veriryhmä A.
vauvan syke 146-156.

Itse neuvolantäti ja harjoittelija eivät saaneet sykettä kuulumaan mutta mä sain kun kokeilin.Osasin etsiä oikesta paikasta ja puoli-istuvasta asennosta.Neuvolantäti nauroikin että tähän käy sulta hyvin
Itse joka ilta kuuntelen sykkeet ja hyvin kuuluu hevosen laukkuu ääni.Välillä vaan saa etsiä aika pitkään kun tuolla naperolla on vielä suhteellisen hyvin tilaa juosta karkuun.

Liikkeitä ei tunnu mutta istukka joka on etuseinämässä vaimentaa aika hyvin.

Nimistä Mä kovasti ehdottelen mutta tuntuu ettei miehelle käy mikään.
Miehen isosisko rupesi virkkaamaan meille kastemekkoa ja siihen myssyä,näin yhdessä käsityölehdessä ihanan mallin.

Ensi viikon to olis rakenneUÄ felicitaksessa jolloin viikkoja 18+2.
Varasin siksi tuon ajan kun mies ei pääse siihen kättärin rakkenneUÄ:hän .
En sittenkään tiedä menenkö tuohon 4d:hen...pitää kattoa.

Shenda ja muru 16+6 Huomenna poks poks.

PS.Tuossa mahakuva rv 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Shendalla on mukavan kokoinen masu :)

Tosiaan, hyvä Suomi!! en peliä katsonut mutta aamulla lehdestä katsoin tilanteen. WAU!!

Meillä kasattiin eilen uudet hoitopöytä ja pinnasänky vaikka meinattiin vielä venyttää kasaamista kesempään... mutta, mutta ei maltettu :)
ja nyt tämän kuun lopulla haetaan loput varatut tavarat liikkeestä, eli kantokassi tupliin, hoitoalusta hoitopöytään, pinnasängyn pinnasuoja, sitteri, amme+amme jalat ja pikkuruinen unipussi :heart: ja olikohan muuta... Ai, joo.. pinnasänkyyn patja.

Synnytys en jännitä synnytystä. Ihan hyvillä mielin siis synnyttämään menen. Eniten ehkä stressaa kuopuksen jättäminen hoitoon, kun ei ole kenelläkään vielä ollut hoidossa. Mutta ei auta. Olen kyllä miettinyt, etten ottaisi miestä tällä kertaa mukaan synnytykseeen ja mies jäisi lasten kanssa kotiin odottelemaan kuulumisia synnäriltä :heart:

Pieni Tähtönen ja Martta 27+6
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa. Mitä teille mammat kuuluu? Melko hiljaista täällä..

Ihania masukuvia :heart:

Täällä edelleen pitää syödä ahkerasti, että huono-olo pysyis poissa, aina sekään ei auta.

Onko teillä ollu erilaisia himoja tyttöä ja poikaa odottaessa? Esim. makeanhimo toisella ja toisella suolasen? Että siis voiko sellaisesta päätellä kumpiko on tulossa?

(.) tänään käyty ekassa neuvolassa, ihanaa saada kaikkea lukemista Ultrasi myös ja alkio vastasi viikkoja 8+1-8+2, vaikka nyt menossa 8+0..nooh, empä taida olla siitä sen enempää huolissaan, vaikka tarkka hedelmöittymisaika onkin tiedossa. Ens viikolla sit verikokeet np-ultraa varten. yök, mää niin vihaan suonen ronkintaa. Tarkistellaan ja päivitellään sitten np-ultran jälkeen tuo laskettuaika, kun nyt ton laskun mukaan edistää päivän-pari...

Tarantella83 ja ElliEemeli 8+0-8+2
 
Ultrassa käyty! Pikkuinen otti rauhallisesti ja vähän vain liikutteli käsiään. Kaikki tarvittava löytyi ja vaikutti hyvältä. Sillä jalkojen välissä näkyi myös sellainen vetkutin, eli kätilön mukaan aika varma poika.. :D Nuori mies siis vastasi viikkoja.. :D Huh mikä helpotus!!!! Söpöhän tuo on..:)
 
Viimeksi muokattu:
Oih, ihanaa Smirg :heart:
Mua on kans alkanut jännittää torstainen ultra - niin toivon, että kultasella olisi kaikki hyvin. Ja vetkutinolo mulla on vahvistunut koko ajan - saas nähdä olenko oikeassa. Tarantella kun kyseli himoista, niin mulla on koko raskauden ajan ollu vahva suolaisen syötävän himo (sipsit, meetwursti, suolakurkku, säilykeartisokat jne) - kumman merkkistä se sitten povaakaan...:confused:

F 19+2
 
Frangipani, mulla on jostain kumman syystä ollut alusta asti poika-olo, vaikka niin moni veikkas tyttöö. JOtenkin ite aloin yleisön painostuksesta odottaa tyttöö ja oli tää nyt sen takii aika yllätys.. :D Ja jos jotain samankaltaista sun kanssa, niin suolasta mun on tehnyt tosi paljon mieli koko ajan. Vaikka mulle on kyllä melkein kaikki ruoka maistunut.
Pitää vielä huokailla tuota Shendan mahaa.. Voih! Mulla on tuollainen vaan iltaisin kovalla turvotuksella, mutta ehkä tuo meidän veijari uppoo mun leveeseen "synnyttäjän" lantioon. Mulla siis paino on noussut jo 3-4kg!! Ja sulla noin vähän! Mutta mulla varmaan on tullut kilo kumpaankin tissiin.. :LOL:
 
Smirg, onnea poikalupauksesta :heart:

Mulla tytöstä uppos kaikki pulla ja leivokset tosi hyvin. Hedelmiä söin paljon, omppuhimo vaivas jossain kohti. Lämmin ruoka maistui aika huonosti.
Nyt pojasta eka himo oli ruispuikulat juustolla, olisin voinut syödä vaikka miten paljon. Ihan peruskotiruoka on maistunut. Herkkuja ei ole tehnyt juurikaan mieli, sipsejä jos jostain. Niin ja hampparit on ollut herkkua.

Ihana masukuva :heart:

Mulla on nyt 32. viikko menossa ja vatsa on suunnilleen samoissa mitoissa. Tytöstä oli suurempi tai ainakin aivan eri mallinen. Nyt kyllä taitaa olla tulossa arvion mukaan hiukan pienempi vauvakin.

Muuten täällä kärsitään hurjasta pesänrakennus vietistä :cool: Vauvan juttuja on niin mukava laitella!
 
Tarantella, täällä myös ensimmäinen neuvolakäynti takana. Oli hirvittävä pelko persiissä mennä neuvolaan, koska pari päivää on ollut menkkamuljahteluja. Yllätys oli suuri, kun siellä sykkikin sydän. :heart: Jos yrittäisi pikkuhiljaa rauhoittua....:D Täällä menossa 8+2 ja sittiäinen oli 1,7 cm pitkä. Kuulemma ok kokoinen. Parin viikon päästä verikokeet ja kesäkuun lopulla np-ultra.

Kuvotus jatkuu, mutta oksennusta ei tule. Samoin väsy, joka päivä on otettava päiväunet. Ja syötävä on silloin, kun vähänkin uppoaa.

Nyt lukemaan materiaalia!!!

Tsemppiä kaikille!!
 
Tarantella, täällä myös ensimmäinen neuvolakäynti takana. Oli hirvittävä pelko persiissä mennä neuvolaan, koska pari päivää on ollut menkkamuljahteluja. Yllätys oli suuri, kun siellä sykkikin sydän. :heart: Jos yrittäisi pikkuhiljaa rauhoittua....:D Täällä menossa 8+2 ja sittiäinen oli 1,7 cm pitkä. Kuulemma ok kokoinen. Parin viikon päästä verikokeet ja kesäkuun lopulla np-ultra.
Hienoa että kaikki hyvin ja saat hetkeks helpotusta stressiin =) Mulla eilen alkio 1,74-1,84cm, vaikka päivät olis ollukin 8+0, niin laittoi sitten että vastaa 8+1-8+2

Mua vähän jännittää tuo np-verikokeet, kun viikkoja on vasta 9+4-5 kun se otetaan.. jostain olen lukenu, että nuilla viikoilla virhearvioita tulee enemmän..ja siitä sit parin viikon päästä olis nt-ultra..nooh, eipä auta sairasta tulevaa tautia..
 
Jouduin sitten taas turvautumaan lääkäriin kun vuoto sitten alkoi ja aluksi ajattelin että nyt se polyyppi sitte alko lorisemaan mut myöhemmin tuli vähä huono fiilis ja lääkäri vahvisti vuodon tulevan kohdusta:( Pikkusella oli kuitenkin kaikki hyvin, sydän sykki, pituutta 5,9mm ja viikot vastasivat kokoa eli 6+3. Voi olla että on ihan normaalia alkuraskauden vuotoa, toivottavasti! Viikko tuli sairaslomaa ja paripäivää ihan vuodelepoa ja vain vähän kävelyä. Viikonpäästä sitten katsotaan pysyikö pikkuinen matkassa. Eikös Kaz sulla ollut alussa noita vuotoja? Vai muistanko ihan väärin?

Hanskis ja pikku-pakaste 6+4 (miehen antama nimi :))
 
KiitosUivelo:) Tänään ei ole vuotanut enää ollenkaan, mutta rauhassa otan vielä paripäivää tässä kotosalla. Kauhea pelko kuitenkin koko ajan. Harmittaa kun kaverini joka on viikolla 19, jumppaa, juoksee ja pyöräilee vielä ihan täysillä ja mulla kielletty kaikki paitsi kävely ja uinti...: / oon aina urheillu tosi paljon ja jotenki ajatellu että oisin aika pitkään pystyny liikkumaan. Mut ei voi mitään pakko tyytyä tähän.
Jospa tämä tästä joskus muuttuisi "ihanaksi" odotusajaksi, josta olen lehdistä lukenut...
 
kaz
hanskis Minulla oli tosiaan noita alkuraskauden vuotoja. Siitä ei saatu vahvistusta, että mistä ne vuodot tulee. Parin päivän kuluttua ensimmäisistä vuodoista kävin ultrassa ja siellä pieni sydän sykki ja sitten parin päivän päästä taas kirkasta verta, kunnes muuttui ihan ruskeaksi, jota jatkui muutaman päivän sitten tuhrutteluna. Toivottavasti pieni vain tarttuu lujasti kiinni :) Harmittomat vuodothan johtuu yleensä siitä, että istukka ottaa paremmin kiinni kohdun seinämästä ja verisuoniahan siellä on vastassa.

Mukavaa kuulla, että muillakin hyviä ultrakuulumisia :)

Minunkaan masu ei vedä vertoja Shendan masulle. Itse asiassa ei tarvinnut tuohon alkupuoliskon masukuviinkaan laittaa yhtään kuvaa :LOL:

Kaz 22+0

offtopic: Keksin tänään paistaa itse pinaattilettuja ja täytyy kyllä todeta, että jatkossa kaupan pinaattiletut saa jäädä kauppaan :p
 
hanskis mulla kanssa vuoteli yhteensä seitsemänä päivänä ihan alussa ja mitään syytä ei löytynyt vuodolle.
Tänään käytiin vielä ultrassa ja siellä se isopäinen tiitiäinen käsiään heilutteli, oli jopa kirinyt yhden päivän kiinni kasvussa.
Ootteko kaikki menossa seulontaverikokeisiin tai niissä olleet? Kun meille lääkäri sanoi, että pistoshoidot voi antaa vääriä hälytyksiä ja en tiedä kestäiskö mun hermot. Ja keskeyttämään en pystyis kumminkaan.
AdAstra 9+0
 
Aurinkoista puolivälin sunnuntaita - poks poks =)

Torstaina oli rakenneultra, ja ihanasti kaikki oli kohdallaan. Vauvan koko vastasi myös jämptilleen viikkoja. Painoarvio meiltä meni molemmilta valitettavasti ohi. Sydämestä ei saatu näkyviin kaikkia kolmea suonta, joten menen vielä parin viikon päästä uudelleen. Josko kaveri olisi paremmassa asennossa silloin. Samalla tarkistavat myös istukan sijainnin synnytystapasuunnitelmaa varten, on kuulemma nippanappa tarpeeksi kaukana virtsarakosta...??
Ihania kuvia saatiin kuitenkin mukaan, molemmat jalanpohjatkin :heart:

Poikaoloni sai hennon vahvistuksen, kyllä siellä joku vetkutin viipotti jalkovälistä. Tämä myös tarkistetaan sitten seuraavalla kerralla, joten ihan satavarma tässä ei vielä voi olla. Mies oli tästä uutisesta ihan onnesta mykkyrällä, mulle käy kumpi vain. Tytölle olis helpompi keksiä kiva nimi =D

Pariin yöhön ei ole ollut venymiskipuja, aiemmin tällä viikolla meni pari yötä pipariksi, kun ensin särki lonkat ja sitten seuraavana yönä häntäluun tienoo. Napakin pompsahti esiin.

Tässä pari kuvaa, ensimmäinen tänään 20+0 ja toinen 17+3.

Terkuin F
katso liitettä 12845katso liitettä 12846
 
Hiljaista täällä linjoilla. Onnea kaikille ultrakuulumisista! :heart:
Täällä poksuttiin eilen 26. viikolle. Uskomatonta, että vauveli on jo niin iso että voisi periaatteessa selvitä jos syntyisi nyt. :O Nooh, onneksi toistaiseksi ei ole kipeitä supistuksia ollut eikä muitakaan merkkejä moisesta...

Onko muilla ollut lantionlöystymiskipuja? Täällä ristiselkä kipuilee varsinkin työpäivän rasituksen jälkeen ja nivusiin vihloo välillä ilkeästi. Joskus illalla on vaikeaa päästä sohvalta ylös, kun alaselkä jumii. Myös supistuksia on rasituksessa mutta en ole ollut huolissaan kun ovat kivuttomia.
Pikkuisen harmittaa tuntea olonsa näin rammaksi, kun olen yleensä liikuntaa paljon harrastanut, juossut, jumppaillut yms. Nyt muutaman kilometrin kävely tekee selkäkipuja.. :( Ei taida kuiten auttaa valittaa. Makaisin vaikka loppuraskauden vuodelevossa jos vauvan hyvinvointi sitä vaatisi. Kai se täytyy ottaa varman päälle ja kuunnella kehon viestejä kun selvästi se niitä nyt antaa ja kehottaa ottamaan rauhallisemmin. Kai se luonto hoitaa sen ettei raskaana rasita itseään liikaa..

Masussa möyritään ja potkitaan vinhasti :heart:. Se tuntuu niin ihanalta ja huojentavalta!

Jaksuja ja tsemppejä kaikille kaikkiin vaiheisiin!

Pirpana ja pieni masumöyrijä rv 25+1
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!! Oon käynyt aina pikaisesti lukemassa kuulumisia, mutta en ole saanut aikaseksi kirjoittaa mitään ;) Täällä poksahti puoliväli tänään ja olo on mitä mainioin, mitä nyt selkä vähän vihoittelee...

Haskis: Mulla oli alussa pariin otteeseen vkolla 8 runsasta vuoto isojen hyytymien kera, olin ihan varma, että nyt meni kesken, mutta siellä kaveri killui tyytyväisenä mukana. Vuoto oli johtunut tod.näk. polyypistä kohdunsuulla.

Huomenna olis edessä rakenneultra ja kesäkuussa mennään vielä yksityiselle 4D-ultraan. Pari viikkoa on ollut hirmuista melskettä mahassa ja liikkeet tuntee hyvin :heart:
Vielä ei olla uskallettu hankkia mitään vauvalle, pelkään et meille käy niin, et niitä tavaroita hommataan sit viimetingassa :O Käytiin kerran katsomassa vaunuja ja tuli jo paha ahdistus, kun oli liikaa vaihtoehtoja, helpompaa olis vaihtaa autoa, kun ostaa vaunuja!! Onko mitään vinkkejä vaunujen suhteen??

Ihanaista odotusta kaikille:heart: Yritän jatkossa käydä kirjottelemassa vähän useammin!!

Mizze ja "Tyyppi" rv 20
 
Frangipani, ihanan söpö ja siro vatsa sinullakin! Onnea poikavahvistuksesta :heart:

Hävettää oikein kirjoittaa, mutta mulla ei kipuile tai kolota mistään. Oon viimeiset pari viikkoa toteuttanut remonttia itsekseni päivisin. Mies töissä ja pikku neiti vielä kuun loppuun päiväkodissa, mukava työskentelyrauha siis :D Oon maalannut, siirrellyt huonekaluja, pessyt kaikki ikkunat ja kaikki kaapit penkonut ja puunannut. Luulis jo näillä viikoilla tuntuvan jossain..

Töissä mulla viimeiset viikot supisteli aikalaillakin ja jalat oli ihan muussina. Mulla on ihan täysin seisomatyö, lopulta enää edes tukisukat eivät auttaneet. Kotona touhuilu on aivan eri juttu, kun voi pitää taukoa milloin itsestä tuntuu.

Vaunuista mulla on kokemusta Gessleinin Vision S:stä. Todella kevyet ja hyvät työntää. Hinta-laatusuhde erittäin kohdillaan. Mitään moitittavaa en keksi. Meillä oli tälläiset reilu vuoden käytössä tytön syntymästä ja puhtaasti vaihtelun vuoksi oston tilalle Teutonian Spiritit. Kevyet ja hyvät työntää, muttei kyllä vedä vertoja gessleinille. Istumatiloiltaan Teutonia on myös pienempi. Tykkäsin kuitenkin näistäkin.
Nyt ostettiin Bugaboon Cameleonit. Himoitsin näitä jo tytön aikaan, mutta mies ei ulkonäön puolesta silloin innostunut. Nyt näitä näkyy enemmän ja hänekin silmänsä tottunut jo. Ja siis kuinka kevyet nää onkaan, rakastan :heart: Käytännön puolesta en kyllä osaa vielä kertoa mitään.

Se olis taas tasaviikot rv32 :heart:
 
kaz
Onnea puolivälin saavuttaneille =)

Täällä tuli lauantaina keikka päivystykseen kun oli pissa aamulla sen verta tummaa, niin aattelin verta sisältävän. Aamulla muutoinkin kivisti vatsaa eri tavalla kuin aikaisemmin ja parina päivänä kivuttomia supistuksia tullut enemmän. Soittelinkin päivystykseen ja sanoivat, että pitää tulla ehdottomasti käymään, että tarkistetaan kuitenkin varmuuden vuoksi. Kokeiden mukaan siis pissatulehdus ilman muita oireita ja lääkäri tarkisti kohdunsuun ja ultrasi, että vauvalla kaikki hyvin. Kuulemma perustutkimuksia, että vuoto ei tulisi kohdunsuulta, nimittäin silloin olisin joutunut osastolle. Riitti kuitenkin lääkkeiden määrääminen kun verta oli ainoastaan pissassa. Onneksi ei ollut ehtinyt tulehdusarvot nousta tai mennä tulehdus munuaisiin, kun sitäkin riskiä minulla tahtoo olla.

Minullakin tuo iskias vaivannut, että ihan ilman kipuja en ole päässyt.

muoks. Tänään otettu äitiysvaatteet käyttöön =)

kaz 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Sateista aamupäivää kaikille!
Meilläkin tuli eilen odotuksesta julkinen, kun mies lipsautti kavereiden luona kylässä asian.Kuulemma luuli, että minä olin jo hyvälle ystävälleni kertonut. Tunnen vaan kaverini niin hyvin, että tiedän ettei saa pidettyä asiaa sisällään.
Hankintoja mekin ollaan jo netin vertailujen perusteella mietitty, vaikkei ostaminen tosiaankaan ole vielä pitkään aikaan ajankohtaista. Lähinnä siksi, että vihaan kaupoissa kiertelyä ja luultavasti ostetaan kaikki sitten yhdellä kerralla.Itse haluaisin vaunuiksi ihanat Inglesinan classicat, mies taas susirumat Phil&Ted'sit. Eli joku kompromissi täytyy löytyä, en vois kuvitellakaan laittavani kauan odotettua vauvaani mustiin vaunuihin. No onhan niitä muitakin värejä, mutta rumia ovat. Toisaalta aisan tarvitsis tulla aika ylös, kun mies on melko pitkä, ettei ihan kyyryssä tarvitse sitten vaunuja työntää.
Itselleni olen ostanut uudet rintaliivit, kaikki muut omat vaatteet mahtuvat vielä. Toivottavasti kuppikoko ei tästä enää kasva, alkaa kirjaimet loppumaan tavallisista kaupoista.
kaz hyvä, että menit heti lääkäriin!
Meillä huomenna eka neuvola ja itselläni perään vielä hammaslääkäri!
 
Mulla on parilla ystävällä nuo Phil&Tedsit ja tykkäävät niistä kovasti. Heillä on lapset pienellä ikäerolla. Yhden kanssa liikenteessä ollessaan, tykkäävät kuitenkin toisista rattaistaan enemmän. En kyllä ole kysellyt minkä vuoksi. Mun mielestä Vibet on hienot ja sporttisen malliset.
Itse en noita Inglesinoja ostais sen vuoksi, että käyttöikä on todella lyhyt. Vai saako samaan runkoon ratasosankin?
Mun Bugat tulee nyt harmaa-mustina. Ostin kyllä nyt ainakin kesäksi luonnonvalkoiset vaihtokankaat niihin. Tykkään ihan älyttömästi. Värejähän noihin saa niin paljon vaihdeltua kuin mieli tekee. Mä tykkään, että vaunut sopii mun tyyliin. Eikä värit ole mun tyyliä, vaan musta, valkoinen ja nyt on alkanut miellyttää myös ruskea ja beige =) Makunsa kaikilla!
 

Yhteistyössä