**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

kaz
uivelo onnea raskauden konkretisoitumisesta :)

Täällä POKSPOKS 16+0 eli 17. viikko alkaa. Eilen neuvolassa kaikki hyvin. Paino ei ollut noussut juuri ollenkaan ensikäynnistä. Sydänäänet kuului ensin tosi selkeenä, sitten pikkuinen alkoi potkia ja karkasi ihan piiloon, että ei saatu enää sykkeitä kuuluville (ainoastaan potkinta kuului:LOL:) ei tainnu tykätä äänten kuuntelusta. Sykkeet on nyt olleet tasaisesti siellä n. 150. Neljä viikkoa rakenteeseen ja heti seuraavalla viikolla kolmas neuvola. Neuvolan täti jo uumoili, että kuukauden päästä alkaa perhevalmennus :eek: Näin pian :rolleyes: Nyt tuntunut potkintaa jo kolmena päivänä peräkkäin ja vahvistuu koko ajan. Ensimmäiset muljahtelut (elohiiren) tunsin jo 14+1.

kaz 16+0
 
Voi Pinvi tuo todellakin vetää mielen apeaksi. Olet ehkä lukenut tuolta aikaisemmin kun kerroin omista tuhruistani. Mulla oli tuhrua myös 6+1 ja 6+3 ja 4 päivinä, mutta se oli onneksi vaaratonta 7+ kävin ultrassa ja lääkäri sanoi, että se saattoi olla vielä esim. kiinnittymisvuotoa. Toivon kovasti, että myös sinulla menisi tuhrut ohitse ja kaikki olisi kunnossa.
Kazille ja Uivelolle onnea hyvästä neuvolareissusta.
 
Perjantaita!!! Mulle tuli eilen se kotidoppleri, mä sen tilasin sitten maanantaina ja tänään kuunneltiin ekan kerran. Aluks kuuntelin liian ylhäältä ja kuulin vaan oman pulssin ja sellasen suhahduksen. Oisko ollut istukka. Sitten kun mies tyrkkäs anturin alemmas, niin jo kuului.. Sellanen nopea ääni se oli ja netin kautta etittiin, ett miltä se mahtas kuulostaa ja joo, kyllä ne oli sydänääniä.. :D Kyllä levis tälle tytölle ja isukille hymy huulille! Pieni vaan tuntui ottavan hatkat sitten lopulla, kun tais kyllästyttää se, ett asuminen tehtiin niin ahtaaksi. Eli aika kovaa painoin sillä anturilla.. Pehmee maha nääs.. ;)
Kaz, mä oon kanssa mukamas jo tuntenut liikkeitä, mutta mä vähän toppuuttelen itteeni, ett oisko se vaan vilkas suoli.. :D Mutta samassa kohassa massuun tulee aika-ajoin sellainen paineen tunne hetkeksi. Siksi vähän epäilen, ettei se oo tuo pikkuinen. Miksi se tökkis koko ajan samaan kohtaan??? Mutta kovasti jo oottelen liikkeitä!! Mulla sen verran kokoa, ett mä luulen, ett sillä pienellä on siellä vielä tilaa jumpata.. :D
Närästykseen mulle sanoi vuosi sitten gastrokirurgi, ett Losec on turvallinen raskautta ajatellen. En tosin sitä käyttänyt kun oli piinapäivät. Nyt sit plussattua ja varhaisultrassa kysyin lääkäriltä ja se ei sitä suositellut. Sanoi, ett jos mikään muu ei auta, niin Ranitidin/Ranimex on turvallista. Mutta mä ehkä kysyisin vielä, jos sellainen tilanne tulisi, ettei Rennie auta. Nyt ne on onneksi auttaneet mulle! Mutta kai tän närästyksen jotenkin kestää paremmin nyt, kun on ottanut asenteen, ett kuuluu asiaan.. Mä oon niin epänaisellinen turvoneen mahan kanssa ja röyhtäillessäni koko ajan.. ;) Onneksi mies on ymmärtäväinen.
 
Närästykseen voi käyttää myös Gavisconia turvallisesti raskauden aikana. Se on tehokkaampaa kuin Rennie. :)

Katjuskalle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppailuun. Sen kestää, kun tietää minkä vuoksi kärsii. ;) Itsellä jos unohtunut ne ajat jolloin kuvotti aamusta iltaan ja oksu lensi kaikista mahdollisista hajusta yms.

Pinvi , toivotaan parasta, että tuhruilu olisi vaaratonta! Yhdellä kaverilla oli kaksosraskaus ja hänellä vuoteli ihan reilustikin alussa, ihan veristä vuotoakin tuli monta viikkoa aina välillä. Silti kaksoset syntyivät yli kaksikiloisina ja hyväkuntoisina :)
Aina ei vuoto tarkoita huonoa! Onko sulla raskausoireita?

Kaz , ihanaa tuntea liikkeitä tosiaan. Mullakin tuntui jo 14+ viikolla ensimmäiset kutittelut alamahalla ja ne ovat pikkuhiljaa voimistuneet. Nyt tuntuu päivittäin muljahduksia ja tömpsäyksiä, välillä kädellekin asti ulospäin. :heart:
Huojentaa mieltä kummasti, kun elonmerkkejä tuntuu!

Huomenna lähtee 20. viikko liikkeelle. Hurjaa vauhtia edetään eteenpäin! :)

Jaksuja kaikille kaikkiin vaiheisiin! :wave:

Pirpana rv 18+6
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mä oon tosiaan käyttänyt Rennietä närästykseen. Mulla se on auttanut ihan hyvin, oon ottanu niitä vaan sillon kun en pysty ilman kertakaikkiaan olemaan.

Viikonloppuna käytiin kattomassa vaunuja, kyllä me nyt ne teutonia funit päätettiin ottaa. Ne vaikutti tosi käteviltä ja on tarpeeksi pienet meidän talon hissiin. Meinataan kyllä tilata ne saksasta, kun siinä tulee useampi satanen säästöä verrattuna täältä ostettuihin. Aikomuksena on siis tilata paketti johon kuuluu yhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla, turvakaukalo ja adapteri sekä hoitolaukku ynnä muuta sälää.

4D-ultraan ei meinata mennä. Ensin sitä vähän mietin, mutta kun ei haluta sitä sukupuolta tietää, niin siinä sen saattaisi vahingossa nähdä, kuva on kuitenkin niin paljon selvempi kuin normiultrassa. Mulla on uivelo kanssa edessä vielä yksi ultra istukan sijainnin takia, mutta vasta rv 32, ja se on ihan tavallinen ultra.

Viikonlopun lapsimessuilla muuten julkaistaan uusi äitiyspakkaus, näin luin netistä. Ja ilmeisesti kelan sivuille pitäisi tulla suunnilleen samoihin aikoihin uudet kuvat. Jännää!

-Hugsy ja Bebe rv 26+0 Poks!
 
Kivaa jos pian julkaistaan kuvat uudesta äitiyspakkauksesta. Meinaatteko ottaa pakkauksen? Minä ainakin ajattelin ottaa sen, koska meillä ei ennestään ole yhtään mitään vauvatavaraa ja siitä on hyvä aloittaa.
Täällä päivät menee ihan mukavasti, mutta tänään sain aamupäivällä mojovan päänsäryn ja kävin työterveydessä. Saan levätä kotona loppuviikon, koska bonuksena on ollut tuota muutakin pahoinvointia riittämiin. Varmaan vähempikin saikku olisi riittänyt, mutta en pistänyt vastaankaan kun loppuviikkoa tarjottiin :D
 
kaz
Jenna-76 Minä otan pakkauksen riippumatta siitä, että minkälainen se on. Ei ole meilläkään ihan mitään vauvatavaraa, niin tosiaan tulee tarpeeseen. Hirveästi en ole uskaltautunut tavaroiden hankintaa edes vielä suunnittelemaan, vaikka vauvan liikkeet tuntuukin päivittäin. Minä olen menossa huomenna työterveyshoitajalle valittamaan tuota iskiaskipua, kun ei kovin häävi ole kun vaivaa yhä useammin, että olisko siihen jotain apua saatavilla.

kaz 16+5
 
Ensimmäinen neuvola käynti onnellisesti ohi =) 1,5 tuntia terveydenhoitajan kanssa saatiin aikaa kulutettua ja kyllä sieltä paljon asiaa tuli. Hän myös ultrasi, että nähdään mitä masussa tapahtuu. Ja kyllähän siellä edelleen kaksi samankokoista öttiäistä kovasti liikuskeli. Nyt odotellaan aikaa sikiöseulontaan ja seuraava neuvola olisi kuukaudenpäästä. Tässä välissä käyn kyllä juttelemassa neuvolalääkärin kanssa tulevasta siitepölykaudesta ja mitä lääkkeitä saan käyttää.

Mekin kyllä otetaan äitiyspakkaus, kun eihän meilläkään mitään ole ennestään. Mies jo kauhistelee, että pitääkö meidän hankkia uusi isompi auto, kun eihän tuplarattaat mahdu meidän nykyiseen farmariin + viellä tietysti lapset ja koirat ja kaikki muu :LOL: Onneksi mieskin saa stressata jostain =)

Juu..sairaslomaa sain minäkin lisää ja heti toukokuun loppuun saakka, mutta ihan vaan tuon olkapääni vuoksi. Lääkärille en edes ole kertonut olevani raskaana. Töissä en varmaan edes kunnolla pystyisi olemaan, kun pahoinvointi on jatkuvaa ja joka päivä jossain vaiheessa joutuu oksentaan.

Mutta näillä mennään ja olo on paljon parempi, kun näki masuasukkien olevan kunnossa. Taisi pari tippaa vierähtää silmäkulmasta :heart: :heart:

Vimpula ja Vampula 9+5
 
Jopas täällä onkin hiljaista... :attn:

Katjuskalle onnea hyvistä neuvola kuulumisista. Kyllä se aina mieltä helpottaa, kun kaikki on kunnossa :)

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti! kaikille lapsille on otettu ja ei sitä nytkään jätetä ottamatta.
Kelan paprut saan vasta parinviikon päästä ja sitten toukokuussa vien lappuset kelaan. Innolla odotan uutta- 2011 äitiysppakkauksen julkaisua =) olispa sitten mieleinen pakkaus.

Täällä pikkuinen tyttö melskaa masussa oikein urakalla. Välillä on hiljaisia päiviä mutta sitten vipeltääkin urakalla hiljaiset päivät takaisin :heart:
Varasin tänään vauva tarvikkeita :heart: käyn hakemassa ne toukokuussa. Kerettiin osa tavaroista kuopukselta myydä jo niin on nyt pakko hankkia tilalle puuttuvat tavarat. Mutta ihana saada taas uutta tilalle :heart:

Pieni Tähtönen ja Martta 23+1
 
kaz
Onnea Katjuskalle hyvistä neuvolakuulumisista. Luinkin Kelan sivuilta, että kaksosten odottajat saisivat 3 äitiyspakkausta. Korjatkaa, mikäli olen väärässä.

En ole vielä töissä ilmoittanut mahdollisesta äitiyslomasta elokuun puolivälissä. Jospa sitä saisi vielä aikaiseksi. Ehkä viimeistään silloin, kun alkaa vatsa näkymään, mutta kukaan ei töissä ainakaan vielä ole huomannut mitään, joten ei huolta. Kävin tuon iskias-vaivan takia työterveyshoitajalla ja alkoi epäilemään, että vaiva johtuu kylmyydestä. Sanoin sitten, että se johtuu raskaudesta, niin täti alkoi, että sinullako on lapsi :confused: Sitten hoksasi kysyä, että onko missä vaiheessa, niin sanoin että 17. viikolla, jonka jälkeen sanoi, että ei kyllä päällepäin huomaa :) Niin, eipä tuota huomaa kukaan muukaan.

Missä vaiheessa olette uskaltautuneet hankkimaan ensimmäiset jutut vauvalle? Me ei olla hankittu vielä mitään :ashamed:

kaz 16+6 (huomenna poksuu :D)
 
Kaz mä jouduin kertomaan töissä aika aikaisin.. Olin töissä kun vuosin verta viikolla seitsemän enkä siinä hädässäni osannut kertoa äkilliselle töistälähdölleni mitään muuta syytä kuin totuuden. Jos niin ei olisi käynyt, niin näihin aikoihin varmaan alkaisin miettiä kertomista. Eilen soitin mummulleni ja kerroin uutiset, kyllähän se hirvitti kun kaikenlaista voi vielä sattua. Mutta jossain vaiheessa on vain uskallettava.

Hankinnoista... Viime vkl sain vinkin hyvästä turvakaukalosta ja siitäpä tuli vauvan ensimmäinen hankinta. Hirvittäähän se, mutta toisaalta ehdin ostaa jotain pientä kummallekin aiemmallekin vauvalle. Tuntuihan se pahalta laittaa ne asiat sitten kaappiin MUTTA en usko, että olisi tuntunut yhtään vähemmän pahalle, jos en niitä asioita olisi hankkinut. Ja kun emme kummastakaan edes ultrakuvaa saaneet, tuntui toisaalta hyvälle, että edes jotain konkreettista muistoa niistäkin pikkuisista jäi.

15+1
 
Katjuskalla on tavallaan onni onnettomuudessa. Erittäin ikävää, että olet joutunut olemaan pitkällä sairauslomalla, mutta hyväpuoli on, että saat potea pahoinvointia rauhassa toisen sairauden varjolla. Toivonmukaan paranet kunnolla, eikä onnettomuudestasi jää mitään pidempiaikaisia haittoja.

Hankintoja en ole vielä uskaltanut tehdä. On niin kovin varhaista vielä. Kesällä saa sitten ruveta pikkuhiljaa haalimaan kaikkea tarpeellista. Kesäloma on hyvä käyttää shoppailuun :D Netissä on tullut kyllä ihailtua vaunuja ja sänkyjä, ihan vaan omaksi iloksi. Vaunu asiaan pitänee ilmeisesti paneutua hieman tarkemmin, koska näyttäisi olevan eroja ominaisuuksissa.

Eilen kerroin äidille vauva-uutiset puhelimessa kun on tätä välimatkaa eikä tiedä milloin nähdään. Siellä se rupesi itkemään ja nyyhkimään heti. Oli aika liikuttunut kun viimeinkin saa ryhtyä käyttämään Mummu-arvonimeä:) Kyllähän se jännitti kertoa, mutta pitää kuitenkin kohtuu ajoissa puhua, koska on läheisin ihminen. Pyysin kuitenkin olemaan vielä hissunkissun puhumatta kenellekkään jos jostainsyystä vielä tulisikin huonoja uutisia.

2.5. on seuraava ultra. Sinne tuntuu olevan ikuisuus! Pääsiäinen ja vielä Vappukin ehtii olla välissä. Toukokuussa saa ruveta myös bikineitä virittelemään kun Välimeren rannat kutsuvat. Ööö totanoin, vai pitääks tän "vattanrepun" kanssa mieluummin käyttää kokouikkaria? Silloin on jo toinen kolmannes menossa, mutta ei hajuakaan kuinka tukevassa kunnossa keskivartalo silloin mahtaa olla.
 
Rakenneultra takana: Vauveli pötkötteli masussa jalat alaspäin ja mahallaan. Oli hiukan huono näkyvyys ja lääkäri ei nähnyt sydäntä ultratessaan keuhkovaltimoa. Muuten kaikki näytti olevan kunnossa. Lääkäri yritti kyllä lohdutella että todennäköisesti sydämessäkin kaikki kunnossa, näkyvyys vaan huono. Sain kontrolliajan kahden viikon päähän, sinneasti sitten eletään jännityksessä. Lääkäri kertoi että hänen mielestään vauva näyttää 90% varmasti tytöltä. Itsellänikin on ollut kyllä jotenkin tyttöolo. Painoarvio oli 330g.

Mansikkainen 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Mansikkaiselle onnea hyvistä ultra kuulumisista ja tyttölupauksesta :flower:
Hyvä, että sait kuitenkin kontrolliajan vielä.

Uusi äitiyspakkaus on mun mielestä ihan kiva, tosin aika tumma sävyinen. Mutta uuden haluaisin meidän pikkuiselle.

tänne ei mitään uutta.

Pieni Tähtönen ja Martta 23+3
 
Pitkästä aikaa.. Työt on vieneet kaikki voimat, ettei iltaisin ole paljon jaksanut koneella istua. Alkaa olla ihan jaksamisen rajoilla, mutta oon sitkeesti päättänyt stempata nää viimeiset viikot. 16 työpäivää ja sitten alkaa reilun parin vuoden loma :heart:

Onnea mansikkainen hyvistä ultrakuulumisista ja prinsessalupauksesta!

Uusi äitiyspakkaus oli ihan ok, mutta minä oon sellanen "nautiskelija" lastenvaatteiden suhteen, etten noita kuitenkaan pukis omalleni. Tykkään tarkkaan ja huolella miettiä ihan vauvasta asti asukokonaisuudet, tää on mulle ihan ammattikin ;)

4D-ultrassa käytiin ja kyllä se vaan on niin uskomatonta, että pitäisi jokaiselle odottajalle kuulua raskauden rutiinitarkastuksiin. Kaikki rakenteet käytiin läpi ja paljon paljon tarkemmin ne oli itsellekkin nähtävissä kuin tavis ultrassa. Sukupuoli on ihan 100% varma, poika. Niiiiin suloinen rakkauspakkaus :heart: Keskivertokokoista vauvaa oottelen, reilu 3,5kg oli arvio laskettuna-aikana.

Ihanaa kevättä kaikille
 
Täällähän on hyviä ultrakuulumisia. Hienoa!

Mulla ei tapahdu mitään :popcorn: Toukokuulle asti saa odotella :popcorn:
Niin no, onhan se jo jotain kun 10 viikkoa poksahtaa! Neljäsosa olis lusittu.

Äitiyspakkauksessa näyttäis olevan ihan kivoja vaatteita. Harmaa toppapuku oli hyvä. Tykkään enemmän luonnonläheisistä sävyistä, kuin jostain vaalean tipunkeltaisesta tai -vihreästä.

Jenna
 
Uivelo: Mulla auttoi tuohon ristiselkäkipuun tukivyö. Oon käyttäny nyt pari viikkoa joka päivä töissä Anita baby beltiä ja selkä ei oo kyllä ollu enää kipee. Sen sijaan jalkapohjiin sattuu (seisomatyö)! Ja nilkat on ollu välillä turvoksissa vaikka käytän tukisukkia töissä.

Pimpam: Oli varmaan mahtava kokemus tuo 4D! Maksoiko se minkä verran ja saitteko mitään videoo tai muuta mukaan?

Mä tykkään tuosta äitiyspakkauksesta, eipä siinä edellisessäkään mitään vikaa ollu. Kummastakin löytyy pari vaatetta mitä ei ehkä tule pidettyä kuin hätävarana, mutta pääosin kyllä ihan nättejä vaatteita mun makuun. Hankintoja ei oikeestaan vielä olla tehty, tänä viikonloppuna aattelin tilata ne vaunut ja muutamia vaatteita on ostettu. Ai niin ja vauvakirjat. Ja yks soittolelu. Ok, on sitä jotain jo hommattu näköjään :)

Musta on muuten jännä, että mulla ei oo mitään painoarviota annettu missään vaiheessa. Ehkä sit viikolla 32 kun tarkistetaan se istukan paikka...

Meinaatteko tehdä miehelle isyyspakkauksen? Mä vähän oon sellaista suunnitellu, mutta saa nyt nähdä saanko aikaiseksi.
 
Hugsy, meillä on täällä omassa kunnassa huippuhalpa 4D-ultra. Vain 170€ maksoi näillä viikoilla, nykyään sen kelakorvauksen kun saa ennen rv24 tehdyistä ultrista. Muualta, kun kyselin niin hinta oli lähempänä 250€. Eihän tuo halpa ole, mutta käytiin esikoisetakin, niin ei hennottu olla käymättä. Mukaan saatiin kymmenisen kuvaa ja dvd:lle koko ultra. Jotenkin tasapuolista, että molemmilla on oma dvd sitten.

Painoarvion saa sitten lähempänä synnytystä, ainakin täällä kaikki ensiodottajat käyvät synnytystapa-arviossa. Ei minullakaan muuten olisi käsitystä, jollei olisi nyt tuolla ultrassa käyty.

Tunnen niin huonoa omaatuntoa, kun me ei olla juurikaan hankittu mitään vauvalle. Hoitopöytä ja kasapäin vaatteita. Kaukalosta ja jalustasta ollaan vähän juteltu ystävän kanssa, mutta riippuu hinnasta sitten päädynkö uuteen vai ostanko heiltä.
Tytön odotuksessa kaikki oli jo valmista tässä vaiheessa. Huone sisustettu, vaatteet pestynä kaapissa. Nimikin uupuu pojalta, kaikki kivat on käytössä tuttavaperheissä kun on niin paljon syntynyt poikia heille.

Isyyspakkausta en nyt tee, mutta ekassa odotuksessa kyllä. Ihana juttu oli miehellekkin saada jotain henkilökohtaista vauvaan liittyen. Monesti nuo miehet on odotusajan vähän syrjässä. Ehdottomasti suosittelen, jos vaan jaksamista riittää =)
 
Varovasti kurkin tänne puolelle, onkohan täällä muita vast'ikään plussanneita? Itse plussasin perjantaina eli raskausviikkoja olisi nyt vasta 4+3. Eli eka ultrakin siintää vasta kaukana tulevaisuudessa. Takana neljän vuoden yritys ja 2.icsi nyt sitten tärppäsi. Esikoista odotetaan. Ollaan Turun seudulta ja ikää minulla sekä aviomiehellä kummallakin 31 v.
 
kaz






La.........................Nimimerkki..........Ikä......Monesko lapsi

18.7..................... Apsu..................28......1.
18.7..................... Hugsy..........................1.
18.7..................... pimpam10....................2.
4.8....................... kukka73.......................1.
8.8....................... uivelo..........................1.
9.8....................... Pieni Tähtönen...31.......5.
9.8....................... Danita..........................1.
15.8..................... SiljaTii.........................1.
15.8..................... SJL..............................2.
16.8..................... Krisse-72......................2.
17.8..................... Mammy........................3.
31.8..................... Mansikkainen79.............4.
3.9....................... pirpana74...........36.......1.
22.9..................... Kaz....................25.......1.
4.10..................... Sydänjää......................1.
7.10..................... Smirg.................31......1.
9.10..................... Frangipani..........36.......1.
11.10................... Mizze77........................1.
19.10................... Susu75...............36.......1.
26.10................... Shenda81...........29.......2.
11.11................... Katjuska-79...................1. (kaksoset)
12.11................... Jenna-76.......................1. (kaksoset)
18.11................... Lala-77..........................
26.11................... Pinvi.............................. (kaksoset)
23.12................... AdAstra.............31.........1.
........................... virvatulia........................
........................... Viu................................

........................... Zoe74...........................
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaunis kaz ja uivelo, mutta mulla oli veritesti vain 43 eli eipä taida normaali raskaus olla kyseessä. Nyt sitä seuraillaan ainakin pari viikkoa. Toivottavasti joskus voin plussata vielä uudestaan ja palata pinoon.
 
AdAstralle halusin vain pikaisesti tulla sanomaan että pientä toivoa vielä on. Mä oon tullu kaksi kertaa raskaaksi hoidoilla, molemmilla kerroilla eka arvo oli liian alhainen ja sitä jäätiin seuraamaan. Ekassa raskaudessa arvo nousi hitaasti, ja jouduin käymään joka viikko uusintatestissä kunnes ultrassa nähtiin syke. Tämä raskaus jatkui kuitenkin rv 13 asti, kunnes jouduttiin keskeyttämään sikiön vaikean turvotuksen vuoksi.

Tässä raskaudessa arvo nousi paremmin ja jo viikon päästä oltiin normaaleissa arvoissa. Tähän mennessä kaikki on ollut hyvin *koputtaa puuta*.

Pidän peukkuja että sullakin olisi vain vähän myöhemmin kiinnittynyt alkio matkassa! Ja jos ei, niin hyvä merkki on kuitenkin että jotain on yrittänyt tapahtua. Tsemppiä!

-hugsy ja bebe rv 27+1
 
AdAstra :hug: Nämä hoidot ovat muutenkin niin raastavaa henkisesti, ettei tarvis yhtään tuollaisia "juupas eipäs ehkä"-kokemuksia. Hugsyllakin on ollut montaa harmia. En uskalla edes kuvitella miltä on tuntunut joutua keskeyttämään , kun on päässyt jo kuitenkin 13. viikolle asti. Onneksi sinulla on nyt odotus hyvällä mallilla.
Pinvillä oli taannoin harmia tuhruttelusta. Onko se pysynyt pois? Onko kaikki kunnossa?
Minä vain odottelen täällä NT-ultraan pääsyä, pari viikkoa pitää malttaa vielä.

Jenna & kakkoset 10+4
 

Yhteistyössä