2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:p Mä saan huomenna 2kg loimutettua hevosta :p Kuola valuu jo, kun ajattelen, kuinka hyvää se on :D Tarkotus olis vielä ostaa jonkin sortin sisä- tai ulkofilee, niin sais kunnon piffit paistella.

Hipkukka, eikös sellaisen "haudelautasen" saisi tehtyä aika helposti ihan vaan kahdesta pakasterasiasta? Sellaisista, jotka ei mene ihan sisäkkäin, vaan väkiin jää tyhjää ja sen täyttä sitten lämpimällä vedellä.

Hei
Ihanaa isäntä töissä ja kaikki lapset nukkuu.... :D Ihan oma hetki hiljaisessa kodissa. Tämä on täyttä nautintoa... vain salmiakkisuklaa uupuu :p

kokemuksia kaivataan :attn: Millainen toi unipussi on?? Meillä erika kolmas ja en ole sellaista noilla veikoilla käyttänyt. Erika potkii aina peitot päältä ja muutenkin kovin vilkas eläjä yöaikaan... oliskohan siit mitään apua??? pysyiskö noi peitot edes paremmin päällä? :ashamed:

Meillä on lasten kantorinkkoja kaksi. Todella vähällä käytöllä olleet... Etelässä käytiin viime keväänä. Tuolloin pojat oli 1v ja 2v. matkarattailla me siellä pärjäiltiin... en edes ajatellut koko rinkkoja mukaan.. Me ainakin päikkäriaikaan ym. paljon liikuttiin ja vaunuissa oli helppo lapset nukuttaa. Mutta kuka tykkää mistäkin. Erikan laitoin yksipäivä kantorinkkaan ulos mennessä ja se huuti kuin olisin päätäleikannut :whistle: toisinsanoen ei tyty viihtynyt siinä sitten yhtään :headwall:

Vieläkö teidän muiden lapset kovin heräilevät öisin? Meillä tykkää nousta 2x yössä... onko nämä kaikki tytöt tällaisia? :x Pojat olleet niin helppoja nukkujia, että ennen 6 kk yöt opittu nukkumaan kokonaan... mutta ei meidän duracel tyty :headwall:

Erika ei meillä äänistä välitä ja ole moksiskaan. Johtuisiko noista joonan ja reetin kokoaikaisesta metakasta :whistle: niin ja pari käppänääkin perheessämme asustaa. Ne ei kyllä hauku kun erään meidän naapurin, joten tiedämme aina milloin hän hakee postinsa :laugh:

Tällainen pika tällakertaa.... nyt hetki nautintoa hiljaisuudesta ja sitten nukkumaan niin jaksaa taas tytyä yöllä syöttää :/

:wave:

Hipkukka enpä ole nähnyt sellaisia myytävän pitkään aikaan... meille löytys mun vanha lautanen.

Unipussissa eemeli nukkuu joka yö. Ei meilläkään mitään peittoa päällä pidetä ja on tuolla kuitenkin sen verran viilee, että olis jotain hyvä olla. Ei pyöri yöllä ja menokin rauhottus. Mä tykkään. Mulla on sellainen vaaleansininen nalle puh juttu, joka ei ole kovin hyvä. Toisena meillä on H&M:n unipussi ja siitä tykkään tosi paljon. Kesällä siihen ei tartte tota bodyakaan alle, kun on sellainen liivimainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
:p Mä saan huomenna 2kg loimutettua hevosta :p Kuola valuu jo, kun ajattelen, kuinka hyvää se on :D Tarkotus olis vielä ostaa jonkin sortin sisä- tai ulkofilee, niin sais kunnon piffit paistella.

Hipkukka, eikös sellaisen "haudelautasen" saisi tehtyä aika helposti ihan vaan kahdesta pakasterasiasta? Sellaisista, jotka ei mene ihan sisäkkäin, vaan väkiin jää tyhjää ja sen täyttä sitten lämpimällä vedellä.

Leya! Mä vaan aattelen lauantaina tän viestin jälkeen että kohta sutkin polle raukka joku syö :'( :laugh: :laugh: *menee tekemään meetwurstivoileipää...* :whistle:

Taitaa vieläkin hormonit tehdä tepposia...Tuossa tyttöä syöttäessä ja häntä siinä katsellessa huomasin kuinka silmät alkoivat täyttyä kyynelistä..Miten ihmeellinen tuo pieni ihminen on ja kuinka kiitollinen saa olla kun on terveen lapsen saanut :heart: ja minulla niitä on neljä kappaletta...Tämän kun muistaisi silloinkin kun se äitiys näyttää niitä keljumpia puoliaan..

heidi minä olen tehnyt kakkupohjia pakkaseen..eli kai sen kääretorttupohjan voi tehdä kanssa..samaa taikinaahan ne on..

kovista äänistä meillä pelkää porakonetta,tai kun mies aivastaa (miks pitääkin niin kovasti aivastaa) joskus sähkövatkainkin saa alahuulen lärpättämään :o
mutta imuria ei pelkää..yhtenä iltana rupes ihan kauheesti saunassa huutamaan,pelkäs siellä kun lauteet naris..

eikös tupperilla ole tollanen lämpölautanen?ainakin joskus on ollut..

mies meni yöks töihin,ja tytykin on jo kohta pari tuntia nukkunu..isompi likka tuolla lukee ruotsin kokeisiin..toinen kampeutu jo het ysiltä nukkumaan..

tytyn käytin kylvyssä,ja sellasen havainnon tein että kun olen nyt kolmen vkon aikana laittanu kylpyveteen pikkusen sitä vauvaöljyä,niin tytyn iho ei ole enää niin kuiva...ennen oli kintuissa sellasta ryyhelmää,nyt nekin on lähteny pois.miten muuten milekon sannin
ihottuma?

mama täällä myös vissiin hormoonit vai mitkä lie pinnassa..välillä itkettää ihan kauheesti..nytkin kun tota lehmän vuotta katoin niin tippa linssissä täällä olin..vaikka ei siinä nyt mitään sellasta itkun aihetta ollu..samaten kun muutaman päivän olen tuijottanu metsoloita dvd.ltä niin välillä on pitäny itkee tihrustaa.. :o
höperöks tässä kai jo tulee..ja eilen paruin ku tyty sieltä sängystä putos..

hipkukka tààllà ainakin myydàn aikalailla just noita lautasia.. Suomesta en tiedà.. :)

viinika musta tuntuu todella hassulta lukea kun sun tytòn nimi on Erika, tuntuu ihan niin kuin puhuisit mun tyttàrestà :D Siis selitànpà nyt miksi :D Kun meillà vielà sairaalassa oli toisena vaihto-ehtona tuo nimi Erika ja sairaanhoitajallekin kun tuli papereita tàyttàmààn sanoin ettà joko Erika tai Annika :D Seuraava jos meille siunaantuu ja vielàpà toinen tyttò niin nimeksi tulee sitten tuo Erika :) Onhan siinà likoilla sitten samat loppu osatkin annIKA ja erIKA.. Tosin nyt ollaan kyllà haaveiltu nimestà Yada ( lausutaan Jada ).. Kauheeta, menen taas liiiiiian paljon eteenpàin tulevaisuuteen :D:D

niinukka se kààretorttupohja pitànee sitten pakastaa kààròssà..?? Ettà pysyy hyvin koossa kun ottaa kàyttòòn :) Màkin muuten itken normaalia enempi Annikan syntymàn myòtà ja musta tuo tyttò on jotenkin herkistànyt mut, on enempi tunteet pinnalla :) Ja joka ilta sitten pitàà itkeskellà sitàkin kun tuo vauva tuosta kasvaa isoksi :'( :'( àidin oma pikkuinen lihapulla ei sitten isona olekaan enàà mun paras ystàvà.. :(:( Ovia ruvetaan paukuttelemaan, àidille hàjyillààn... :'( :'(

Topsy oon välillä aatellu sitä että ois ihan hyvä jonku tarkastaa Siljan korvat. Mihin sitä sitten pitää mennä? OYS:sin päivystykseenkö? Kattooko neuvolantäti jos pyytää? Auttakee avutonta :p

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Allergioista käytiin tänää Ellan kans lekurissa ku luulin et tytyllä silmätulehus.Kysyin samalla et voiko olla näin pienellä jotain pöly/eläin/kasvi jne. allergiaa niin sanoi että ei voi olla koska nyt vasta eka kertaa "on kosketuksissa" niihin niin ehkä vuoden päästä vasta näkyy jos herkistyy jollekkin niistä.

Meillä tuolla isommalla pojalla, nyt 2,5v, alkoi siitepölyallergia ensimmäisenä keväänä. Oli tuolloin reilu puolivuotias. Eli ei se mahdotonta ole. Silmät vuoti ja aivasteli kovasti. Nuha oli myös jatkuvasti. Sai sitten lääkkeet ja oireet hävisi.

Meillä neuvolan tätsy kattoo joskus korvat, Juholla ei mitään oo ollu, mutta musta kiva että välillä vilasee siis ihan pyytämättä, ei kylläkään jokakerta mut joskus =)
Oulusta en tosin tiiä :kieh:

Tuli tuosta MaMan kirjotuksesta mieleen.. että mä olen niin rakastunut lapseeni, että jos joku ennen Juhon syntymää olis mulle kertonut kuinka paljon lastaan oikeasti voi rakastaa ja millaisia rakkauden tunteita lapsi saa aikaan, olisin varmaan vaan hihitelly semmosia höpöttävälle. Se tunne joka pyörii kaiket päivät mun sisällä pelkästä rakkaudesta, on ihan sanoinkuvaamatonta, tottakai mä rakastan myös mun miestä. Mutta se että on pystynyt tekemään jotain noin ihanaa ja rakastettavaa, sitä mun on edelleen vaikea käsittää.. Kuinka minusta voi tulla jotakin noin kaunista :heart:
Joskus kun iskee kova väsymys ja kaikki tuntuu paskalle, ei mee kun hetki niin kaikki tuntuu taas paremmalle. On tuo lapsi mulle sellainen elämän ilo :heart:
Äitin rakas kultamussukka :heart:
Mua itkettää kaikki hömppä mitä tuo töllötin ulos suoltaa. Yksinäni päivisinkin saatan nyyhkiä täällä jollekkin typerälle jutulle :kieh: :kieh:

Väsyttäää |O kait sitä vois mennä nukkumaan, nukkuminen on ihanaa, herääminen ärsyttää--- tästä siis viisaampana, kannattas olla nukkumatta niin ei tarvis herätä :whistle:

Olihan melekonen päänsärky :o Oon koko päivän napannu tabuja naamariin ja vasta nyt 21 aikaan sain tainnutettua sen säryn pois! Mun olis pitäny tänään tehä töitäkin, niin se Murphy taas vaan iski...

Mutta siis pikaisesti Tiipiille; Jos nyt yöllä menette niin OYSin päivystykseen ja jos odotatte aamuun, niin omalle lääkärille (eli siis oma terv.kesk.lääkäri). Paitsi tietysti jos teillä on vakuutus, niin ei muuta kun nyt yöllä varaat Mehiläiseen ajan näin netitse (tosi helppoa), jolloin pääset erkoistuneelle lastenlääkärille. Ja meillä ainakaan ei nlatäti kato korvia.

Mutta siis nyt töiden pariin, ei auta. Sähkömies odottaa suunnitelmia.... :/

Ja älyttömän kiva että YOdottaja jatkat juttuja meijän kanssa!!!! Rikkautta että palstalaisten "monimuotoisuus" säilyy!

Ja vielä Tatulle, Mintulle ja Annikalle myöhästyneet onnittelut :heart:

Miä oon tän iltaa ommellu pupua :ashamed: Meijen ukko kysyi jo multa mitä ihmettä räpellän. Kun vastasin että pupua... ilme kertoi aika paljon. Hyväkäs uskalsi viel kysy mitä sillä teen.. Pistän koristeeksi. Siinä vaiheessa hää paineli ja kovaa koneelle eikä kysynyt enää mitään :laugh:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1948276.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1948281.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1948285.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1948300.jpg

Nyt vois mennä ehkä jo nukkuu..

Ihania pupuja Tuutis!!
Mun veljenvaimo tekee noita kans ja tilasin pari pupua lahjaksi. Eka pupu viedään sunnuntaina 3v lahjaksi ja kummityttö saa omansa kesällä 1v lahjaksi.

Meillä nukutaan jo yöt! Ei enää syödä, JEE!! Tosin mä heräilen pitkin yötä vielä, kaippa sitä oppii nukkuun joskus kunnolla. Seuraava etappi on, kun Eero menee Onnin kans samaan huoneeseen :/

Pitääkö teillä vauvat unilaulua? Meillä Eeron meteli joskus niin kovaa, etten ymmärrä, miten voi semmoseen nukahtaa. Mutta niin se vaan sitten yhtäkkiä loppuu ja poika unessa. Eilen naapuria nauratti, kun vaunuista kuulu kauhee unilaulu, kun oltiin lähössä lenkille =)

Mutta nyt Eerolle maitoo ja sit ite valmistautuun avoimeen!!

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Topsy oon välillä aatellu sitä että ois ihan hyvä jonku tarkastaa Siljan korvat. Mihin sitä sitten pitää mennä? OYS:sin päivystykseenkö? Kattooko neuvolantäti jos pyytää? Auttakee avutonta :p

Nyt vain soitat aamulla teidän terveyskeskukseen ja pyydät lääkärille ajan. Sanot että pitää kattoo korvat, laps muuttunut niin paljon ja tuntuu että niitä räplääkin :whistle: Saat samalle päivälle ajan omalääkärille, niin ainakin meillä toimii. Viimeistään seuraavalle päivälle. Tai niinkuin Mammoliino neuvoi, päivystykseen yöllä tai Mehiläiseen/ODL:n jos on vakuutus. ODL:llä pidemmät aukioloajat. Mut paljon mäkin käyn terveyskeskuksessa vaikka onkin vakuutus. Säästelen sitä pahempien päivien varalle *kop kop*

Käy vaan tarkistuttaan ne, ei tarvi öisin miettiä. Sitä varten me maksetaan veroja, muunmuassa.

Täällä Sara on terve ja se näkyy myös öissä, luojan kiitos hän nukkuu täydet yöt taas. Ihan on eri fiilis mullakin :D Menihän tossa muutama viikko että herätteli pitkin yötä ja vaati maitoakin vaikka ei ollut kipeä. Soseita menee nyt enemmän ja se näkyy maitomäärissä, ei suostu kuin aamuvelliin + n.400ml maitoa/vrk. Kierien menee pitkin taloa ja löytyy milloin mistäkin, kokoajan saa olla hakemassa sitä :laugh:
Sain itse myös sen taudin joka oli Saralla enkä yhtään ihmettele jos kiukutti, kurkku on todella kipeä, muttei kuumetta. Kyllä tää tästä menee ohi kun yskii rähii ja röhii muutaman tunnin aamusta :/

Meillä Sara ei pelkää muuta kuin meidän koiran haukuntaa. Koira on kuuro ja tervehtiessään sitten haukkuu todella kovaa kun ei itsekään kuule itseään. :)

Ja taas tuo raivoaa tuolla ja viskoo tavaroitaan+tuttiaan, tyypillinen nainen...kun sanat ei riitä :laugh: täytyy mennä...

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Miä oon tän iltaa ommellu pupua :ashamed: Meijen ukko kysyi jo multa mitä ihmettä räpellän. Kun vastasin että pupua... ilme kertoi aika paljon. Hyväkäs uskalsi viel kysy mitä sillä teen.. Pistän koristeeksi. Siinä vaiheessa hää paineli ja kovaa koneelle eikä kysynyt enää mitään :laugh:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1948276.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1948281.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1948285.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1948300.jpg

Nyt vois mennä ehkä jo nukkuu..

Ja sinäkö se olit se joka on huono ompelija mitähä???????
Haist kukkanen......mä en pysty tohon, ihan oikeesti mut muikkihan on ihan ilmiömäinenn ompelija. :o

Huomenta horroksen keskeltä.Eipä unipussista ollu yhtään mitään apua vaan kääntyili samalla tavalla massulleen kuin ennenkin ja huuto kova.Sain nukuttua 3h. :/ Ahdistaa. :'( Mitä sitä keksis seuraavaksi ettei tartteis olla 15min välein tytyä kääntelemässä.Kyllä meinaa hermo mennä.

Huomenia. Nopeesti vaan.. Meille tais iskeä räkätauti. Eetu heräs yöllä ja nenä oli tukossa. Nyt on aamulla lämpöä ja mulla kans :(

Sellaista tulin kyselemään että onko kellään kokemusta noista nenän niistäjistä? mikä on paras ja mistä niitä saa? apteekistako...?

Sannille ja muillekin puolivuotiaille onnittelut!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Huomenia. Nopeesti vaan.. Meille tais iskeä räkätauti. Eetu heräs yöllä ja nenä oli tukossa. Nyt on aamulla lämpöä ja mulla kans :(

Sellaista tulin kyselemään että onko kellään kokemusta noista nenän niistäjistä? mikä on paras ja mistä niitä saa? apteekistako...?

Sannille ja muillekin puolivuotiaille onnittelut!! :flower:

NenäFriida on paras ja saa apteekista. Maksaa reilun kympin, mut meillä on pelastanu mm. tuon nykyään 3,5v:n hengen pienenä.

Meillä levottomat yöt jatkuu. Viime yönä ei roikkunut rinnalla ollenkaan, mutta heräili tunnin välein itkemään. Aatu on nyt tosi räkäinen ja siinä kai syy mikä poikaa on valvottanut.

Niinukka. Tarkoitatko pakastekalalla seitiä? Kiitos ohjeesta :flower: kokeilen tuota kalakeittoa nyt sitten seuraavaksi.

Tiipii: mulla on käynyt myös mielessä voisiko Siljalla olla korvissa jotain. Käy vaan varuilta näyttämässä korvat, niin voi ainakin sulkea pois levottomuuden siltä osin.

Sannille
puolivuotis onnittelut! :flower:

Santilla hienot uudet matkikset ja ihanan väriset =)

Mulla on tänään pyykkipäivä ja ajattelin kuivattelaa ne ulkona. Petivaatteetkin on tuulettumassa ja huomenna ajattelin siivota kunnolla tämän huushollin. Kaikki pöly näkyy nyt kun arska paistaa noin komiasti B)

Vip: :hug: täällä sun kohtalotoveri :wave: Meillä ei kääntyillä, mutta muuten ollaan levottomana. :(

Yhteistyössä