2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luomuvanhempi

Uskot, että lapsen kanssa pärjää, kun on oma itsensä ja tekee asiat sekä vaistonvaraisesti että luonnonmukaisesti. Onnellinen lapsuus ei mielestäsi ole kiinni materiasta, tärkeämpää on vanhemman aito läsnäolo. Tätä filosofiaa haluat väittää lapselle myös kulutusvalinnoissasi.

Hyvät puolet: lapsi oppii moniarvoiseksi.
Huonot puolet: joskus olisi kiva leikkiä legoilla käpylehmien sijaan.

testi näytti tätä meikäläiselle :wave:

tuutis hienoja pupuja ja sannille onnea :heart:

dirlittan

minä ottaisin anskan hautajaisiin..kuitenkin se kirkko osuus on siinä melko lyhyt ja varmasti ukkisi olisi halunnut hänet mukaan sinne..

juma tätä mun räkistä,koko ajan saa rykiä..viime yönä yskin sohvalla 01 saakka..en voi nukkua makkarissa kun anska herää aina joka ikiseen yskäisyyn..
ja tän päivänen neuvolakin peruuntu ku lekuri on kipeenä :headwall: :kieh: ja siinä siis peruuntui mun ja pojan aika..ja ku ois ollu ihan kivasti asiaakin sille tohtorille..pitää tässä sit vielä 2 viikkoo kitua persana..

taidan mennä syömään täytekakkua palasen..mummi toi eilen anskan synttäri kakun :D

hyvää päivää...kaunista päivää :D :D

yksäidille kans kiitokset kivasta päivästä....pistänpäs tänne pari kuvaa pojista ja ekaks meijen uusista matkarattaista... :D

ja sit poikia....

ja kuten huomata voi,niin pojat tykkäsivät toisistaan :laugh:

ai niin....ja kakku oli hyväää :p

Sanni kiittää ja kumartaa onnitteluista. Söipä sitten 2 maissinaksua antaumuksella päivän kunniaks :D

Dirlittan
Peppi oli5kk, kun miehen äiti kuoli. peppi oli meidän kanssa hautajaisissa, välillä myös vaarin sylissä antamassa lohtua vaikeaan tilanteeseen. Mölysi omiaan, mutta kukaan ei pahakseen laittanut. Nekään, jotka ei meitä ollut koskaan nähneet. Myöhemmin vaari sanoi, ettei olisi päivää jaksanut ilman lapsien mukanaoloa.
Minun mielestä on aika ahdasmielistä, jos ei tuon ikäisen aiheuttamia ääniä ymmärrä, vaikkakin hautajaisista on kyse. Lapsilla on aivan samanlaiset oikeudet olla saattamassa rakkaitaan viimeiselle matkalle, kuin muillakin :hug:

Sannin jaloista joku kysyi.
Ihottuma pysyi kurissa LillaStinan voiteella eiliseen iltaan asti. Nyt toinen jalka on taas ihan ihottumassa ja kirkkaan punainen. kai minun pitää se lääkäriaika tilata...

halvattu sentään.. kirjotin viestin valmiiks ja sitten painoin jotain nappia ja kaik hävis :headwall: :headwall:
Jos koittas jaksaa uudelleen kirjottaa... :/

Ihania pupuja ja kaikkee :heart:

Meille tipahti tänään vihdoin ja viimein avioliittolupa postilaatikkoon :D
Johan siinä kestikin, tosin, kerran tässä kun isännälle ihmettelin, että missähän se avioliittolupa viipyy, nii hän tokas että ainiin, pitää huomenna muistaa tiputtaa se laatikkoon. Loju sitten ukon autossa ties kuinka kauan :headwall:
Näky tuon autossa vielä olevan sen tammikuinen kelakorvaus hakemuskin.. eihän ne kai oo kun muutamia senttejä joita sieltä hänen vatsalääkkeistään olis takasin tulossa mutta vois koittaa senkin postittaa.. hain nimittäin kerran ukon lääkkeet apteekista ja unohin sen kelakortin kotiin :whistle: :saint:

Äitini oli sittenkin huomenna tai oikeestaan ylihuomenna tulossa Juhon pulivuotisille. Ihan kiva.. menevät mun velille kun meille ei mahu kun on toi yläkerta remlpassa, tähän keskikerrokseen nyt tavallaan olis mahtunut jos olis ollu patioita, mutta kun meillä ei oo kun toi runkopatiasänky vieraille tuolla..

Siiten Niinukalle oli kysymys, meillä kun muistaakseni oli sama turvaistuin kun teillä, se brion zento tai jotain, niin jokos se oli teillä käytössä? meillä Juho matkaa vielä kaukalossa ja ajattelin että millonkohtan tuon viitis ottaa käyttöön..
Eli jos se istuin oli Venlalla jo käytössä, niin minkäs ikänen teijän tyty oli kun otitte jakkaran käyttöön? Onkos siinä hyvä istuskella?
Pitäs vissiin sovittaa sitä tohon mun autoon, että näkis kunnolla että missä asennossa se jakkara on jne...

Sannille onnea puolivuosikkaasta, me tullaan huomenna perästä, samalla päivällä näkyy olevan myös Millin Sara :D

Jos kattos mitä aineksia kakkuihin tarvii ostella ja tekis kauppalapun, sitten on mentävä kyllä ulos kun on noin mahtava ilma, Juho siellä jo nukkuukin :heart:

Tämmöisen vastauksen antoi miulle testi:

Boheemivanhempi
Suhtautumisesi lapsen kasvattamiseen on melko huoletonta. D-vitamiini jää silloin tällöin antamatta, mutta toisaalta lapsi osaa viisivuotiaana mennä kavereiden luokse bussilla. Lapsi ei ole sinulle syy tehdä erityisempiä elämänmuutoksia: hän kulkee mukana vaikka Roskildeen, jos matka sinne vie.

Hyvät puolet: lapsesta tulee itsenäinen.
Huonot puolet: oletko ihan varma, että lapsi tykkää Roskildesta?

No, joo kyllä mie tuon voisin allekirjoittaakin. Ainakin osittain. Ei meillä nyt ihan heitteillä tuo poika sentään ole. Mutta en vouhota tai jaksa huolestua joka asiasta. Ja isoja elämänmuutoksia ei ole tarvinnut tehdä, kun meitin elämänmeno on jo valmiiksi ollut sellaista, että lapsi siihen mukavasti solahti mukaan. Koiran takia ollaan jo totuttu, ettei joka paikkaan kovin lyhyellä varoitusajalla voi lähteä ja asioita täytyy aina vähän järjestellä.

Mun kantoreppu odottaa postissa :D JEE, johan tässä oon jo kovasti sitä odottanutkin. Nytkin ulkona on +11 ja aurinko paistaa, mitä ihanin metsä lenkkeily keli siis. Kunhan poika herää päikkäreiltä myö lähetään hakemaan reppu postista kotiin B)

:laugh: :laugh:

Sääntövanhempi

Haluat tehdä asiat oikein. Tutustut lapsenhoidon oppaisiin tarkasti ja noudatat niitä. Lapsesi on varmasti hyvissä käsissä, mutta välillä voisit päästä vähän helpommalla, jos et ottaisi kaikkea niin kirjaimellisesti.

Hyvät puolet: mikään ei voi mennä kovin pieleen.
Huonot puolet: kirjoihin tuijottaminen voi sumentaa maalaisjärjen.

Mä oon siis toi :kieh: . Aika paljon taitaa pitää paikkansa, vaikka noita kirjoja en kyllä lue :whistle: . Kaikenlaisissa suosituksissa taidan olla aika tarkka :ashamed: ja välillä täällä kotona turhan tarkka vähän kaikesta :ashamed: . Mun huono puoleni, mut ehkä siinä samalla jotain hyvääkin, toivottavasti. Ja toivottavasti maalaisjärkikin kumminkin mukana :snotty: .

Meillä 2 koneellista pyykkiä ulkona :D , juu Katjanna, se tuoksu se tuoksu :p . Kattelin kans pihaa ja hiukan epätoivoisena katon yhtä talon sivustaa et mitä siihen keksis. Salaojien jälkeen ihan kamalana aika iso alue, kai uutta nurtsia, mutta toisaalta kun siinä kohtaa ei ole koskaan nurtsi kunnolla kasvanut :/ . Etanaa tuossa ompelin ja aattelin, että vois olla aika laittaa kone hetkeks sivuun (ompelen kyllä Yksäidille kunhan tiedän mitä ;) ). Pitäs laittaa kevättä kotiin, pestä ikkunat, piha kun tuosta kuivuu on siellä vaikka mitä tekemistä ja ja ja ja ja

Onnittelut Pupulle avioliittoluvasta :D

Rontti. mun piti käydä ihan etusivulla kurkkaan tuota neidin syntymäaikaa ja tosihan se on syyskuun puolella syntynyt ja ikää jo 7kk :o siis aivan kauheaa kyytiä aika kulkee.

Me ollaan lähdössä pojan kans uusinta kävelylle. Kakat se nukkunut äsken rattaissakaan. Otan nyt tuon ä-pakkauksen pussin kokonaan pois ja laitan ohuemman peiton tilalle. Toivottavasti en nyt jähytä poikaa kun muutenkin on tosi räkäinen.

Kätinä kuuluu siihen malliin että poika vaunuihin ja menoksi :wave:

No mä en kyllä allekirjoita tota mun testitulosta :laugh: :laugh:
Enemmän voisin olla tollanen hipkukan tyylinen... mutta testi kertoi mitä kertoi.

Meillä alkaa olla mielenkiintoista... Nyt neukkutäti on niiiiin mielinkielin kaikille... silläkö se palvelu paranee? Järkyttävää perseennuolemista! Oikeesti!

Mutta siis dirlittanille mun mielestä jos jollain on sitä vastaan, että eemi on kirkossa, niin se on vähän voi voi. Papilla ja lähimmillä omaisilla ei ainakaan pitäisi olla (tai ihme on) ja se on kaikista tärkeintä. Siis kyllä lapset saa olla kirkossa siinä missä aikuisetkin. Ja pitää ihmisten ymmärtää, että ei näin pientä voi pakottaa olemaan siellä ihan hiljaa! Mä luulen, että pappi sitä paitti taitais tykätä nähdä eemin =)
Mutta oikeasti mä voin ottaa eemin siunauksen ajaksi, jos haluat. Jos haluat "rauhassa" keskittyä siihen. Me voidaan mennä kävelylle tai jotain muuta. Pistät vain viestiä, niin onnistuu kyllä. Eikä se siunaus kestä kuin ½ tuntia, joten kyllä me pärjätään jotenkin, vaikka sitten huudetaan (jos ei muuta suostu), eikä minua ainakaan haittaa.

Minulla on ihan vetämätön olo. Ei jaksais tehdä mitään. Mun pitäis siivota vähän, kun huomenna tulee se halvatun toimittaja tekemään juttua isännästä tai siis firmasta lehteen. Mutta kun ei oikein jaksa tehdä yhtään mitään. Kaipa se tästä...

Luomuvanhempi
Uskot, että lapsen kanssa pärjää, kun on oma itsensä ja tekee asiat sekä vaistonvaraisesti että luonnonmukaisesti. Onnellinen lapsuus ei mielestäsi ole kiinni materiasta, tärkeämpää on vanhemman aito läsnäolo. Tätä filosofiaa haluat väittää lapselle myös kulutusvalinnoissasi.

Hyvät puolet: lapsi oppii moniarvoiseksi.
Huonot puolet: joskus olisi kiva leikkiä legoilla käpylehmien sijaan.

mie sain tällasen tuloksen :D

Jaashans, päiviä!

Ensinnäkin aivan ihania kuvia kaikilla :heart: Ja minä oon täällä huuli pöyriänä kattonnu niitä Siirin menokuvia, ja on muuten neidillä aivan ihana tukka!!! Ja Pessi on kans vissiin joku liikkumisen ihmelapsi... Ei meillä vaan mennä muuta ku kompassia. Noh, maissinaksu pysyy kädessä, joten en ole täysin katkera :D

J asiitä kalaruoka-asiasta piti eilen sanomani, mutta oli se pää niin saakelin kipiä ettei jaksanu... Eli, tein ite Siljalle toissapäivänä kalaa ja hyväähän tuo vissiin oli kun kaikki meni :D Laitoin pottua, kukkakaalia ja lohta, ainiin ja ripsaus timjamia. Lohen ostin sitä ruodotonta PIrkan-pakastelohta. SEmmosia korttipakan kokosia lohipaloja. Samantien kun tultiin kaupasta kottiin, isäntä lohkoi sen lohen semmosiksi vähän sokeripalaa suuremmiksi palasiksi ja pakastepussissa pakkaseen. Sieltä sitä on helppo ottaa sen mitä tarvii. Olis niitä valmiitakin pikkupaloja ollu, mutta kun me niitä joksus on ostettu, niin niissä on ollu ruotoja.

Hyvä että Tiipiin Silja sai sen lääkäriajan!

Ja taasko nämä mukulat nukkuu huonosti... Niin meilläki. 3 yönä peräkkäin heräilee vähän väliä ja 7 korvilla (nukkumaan 23) olis muka jo nousemassa ylös. Oon sitten siinä välissä antanu maitoa, mutta uudelleen nukahtaminen on kyllä ison työn takana. Ja joku siellä nyt aattelee, että sitähän pitäs jo noustakkin ylös, mutta mun mielestä lapsi joka ei mene kirveelläkään ennen klo 23 nukkumaan ei herää vielä puoli 7. Ja siksi toiseksi jos vanhemmat on yökukkujia, niin vauvan rytmiä on mun mielestä turha siirtää semmoseksi, että äiti ei saa nukuttua ku pari tuntia... :kieh:

Jotain muutakin oli mitä piti kommentoida.... niin tuosta Dirlittanin hautajaiskysymyksestä, kyllä munkin mielestä lähisukulaiset saa ja pitää tulla täydessä kokkoonpanossa, eli vauva mukaan vaan! Minusta henk.koht. oli aivan tosi ihanaa ja "vapauttavaa" kun mun äidin hautajaisissa oli niin paljon lapsia (omani mukaanlukien) ja esim. saaressa, johon äiti haudattiin, lapset kulkivat ympäriinsä ja söivät mustikoita ja leikkivät keskenään. Tuli tosiaan just semmonen olo, että elämä jatkuu. Tosin mummun hautajaisissa viime kesänä serkun 2 vuotiaat kaksospojat meinas laittaa ranttaliksi kesken kirkonmenojen, joten menivät äitinsä johdolla hieman jäähylle :D

Jaa, ei kait se auta kun taas palata sorvin ääreen (viime yönä meni 3en), että ihmiset saa valot mökkiinsä. Oikein mukavaa päivää kaikille! Oulussa paistaa muuten aivan ihanasti aurinko, olispa mukava mennä ulos...........

ja muoks. olin testin mukaan luomuvanhempi :) Vaikkakin mun kaveri väittää että mää oon tiukin kasvattaja ikinä -pilkunn****a :o :saint:

lhs ja NäkymätonNinni, kiitos vinkeistä. Kävin ostaan Prismasta Nenä-Friidan. Kokeilin ensin tota meidän lähiapteekkia mutta sieltä ei löytynyt minkään valtakunnan räkäimuria. Keittosuolatippoja meillä olikin ja niitä oonkin tiputellut jo kolmeen kertaan.
Hautajaisasiaan kommentoin sen verran että minunkin mielestä pienet lapset saa olla mukana tilaisuudessa, varsinkin kun kyseessä on noin läheinen ihminen.

hautajaisista....mulla ku äiti kuoli 3,5v sitten niin Emmaoli mukana ja en kadu yhtään,et oli,vaik olikin avoin arkku jne...emma oli silloin 3v......mutta hyvin muistaa vielä kaiken ja välillä puhuukin mummusta,esim. harmi ku mummu ei näe veetiä jne,....hautajaisissa se ainaki tajus,et mummia ei enää oo....ja hyvin kaikki meni

Moikkamoi :wave:

Ei oo taas päässy kirjoittelee eikä pahemmin lukemaankaan, kun anoppi tuli yllättäen kylään pari päivää sitten ja on meillä vieläkin, en edes tiedä mihin asti...
Pitää nyt ekana kirjoittaa ja sitten vasta lukea teitin jutut,kun muuten en ehtis taas kirjoittaa ollenkaan...

Käytiin kaupungissa ostoksilla, saaliina pojalle vaatetta, potta ja syöttötuoli...ostin sen emma easyn, ja tosiaan oli tripp trapp ahdas, kun sitä ensin vilkaistiin. Kateltiin samalla jo turvaistuinta, millainen teillä on tai aiotte ostaa? Nyt mainospuheita kehiin...

Vein ne rikkinäiset onnettomuuden aiheuttaneet kylpyammeenjalat takaisin, ja ihme kyllä, sain kerrankin asiallista palvelua...jalat oli aivan vääntyneet, joten ei niistä olisi enää käyttöön ollu, olisi antaneet kokonaan uudet, mutta en enää uskalla kylvettää sellaisessa, pelottaa kuitenkin sen verran, että sattuis uudestaan...sain sitten syöttötuolista sen 27 euroa alennusta, minkä ammejalat maksaa...hyvä kauppa siis.
Vähän kyllä narisi sitä, että maahantuoja todennäköisesti valittaa että jalkoja on väännetty ettei ne muuten menisi rikki, mutta kai tuon nyt ymmärtää hyvänen aika jokainen etten minä tahallaan niitä ala vääntämään, jotta sattuis onnettomuus..ja kun en halunnu edes uusia tilalle...

Nyt pitää alkaa lukemaan teidän kirjoituksia, ja kokoilemaan sitä uutta syöttistä :wave:

Kiitoksia :ashamed: tuo pupukin o ihan yksinkertainen tehdä ainut että paljon hitaampi. Hermot meinaa palaa osien kääntämisessä ja täyttämisessä :kieh: Saatika sitten vaatteet.. toisaalta kivaa ja toisaalta niin raivostuttavaa.. :D No joka tapauksessa tänään sain yhden tehtyä ja toinenkin on nenua ja housujen nappeja/ lahkeiden huolittelua vajaa... Räpsäsen kuvan kun saan valmiiksi.

Enja... ootas etin sen linkin tähän..

Tässä ollos hyvä!

http://picasaweb.google.com/carola1673/Paske

Tällä on muitakin TIlda-kirjoja siellä
http://picasaweb.google.com/carola1673/

*palaa ompelemaan, miten sitä voi taas näin hurahtaa ettei muuta ehdi/tahdo tehdä* :ashamed:

pupu venla on siinä isossa turva istuimessa istunut jo varmaan vajaan kuukauden.
ekana kun mies sen asenti,niin tuli liian pystyyn asentoon,sitten ohjekirjoja tutkailtuamme,saatiin se sellaseen hyvään asentoon... ja sen turvavyön saa hyvin pujotettua sieltä istuimen välistä..meijän vaan piti pien viritys tehdä sen lattia kiinnityksen kanssa,kun tossa miehen autossa ei ollu ku yks sellanen metallikokkura puolellaan,joten toinen lattia kiinnitys piti vetää penkkien välistä takakonttiin..mutta tukevasti kyllä on paikoillaan istuin..ei kyllä silloin 15v sitten noin tukevia nuo turvaistuimet olleet..

mie käväsin likkojen kanssa kaupungissa..ja tulihan venlalle ostettuu taas vaatteita..leggingsit,t-paita,sellaset "kahisevat" housut ja kaks kesäyökkäriä kapphallista..mutta niin syötäviä oli,et voi varmaan pitää leikkipukuna päivälläkin lämpimällä ilmalla.

meillä neiti ei ole sitten nukkunut tänään ku aamu unia 30min,ulkona 1h ja nyt just 20min unilta heräs..ja maitokaan ei kelpaa..tänään varmaan kaiken kaikkiaan juonu 150ml :o

nyt se tossa sängyssä tyynyjen keskellä tirisee joten täytyy varmaan lopettaa.

jee, Kiitos Tuutis tuosta linkistä!!! :D

Käytiin lekurissa, ei ollu tulehuksia, yskänlääkettä voi hakea tuohon limasuuteen mitä Siljalla ollu jo pitempään. Mainitsin noista öistä, niin lääkäri sano että ei mitään tissille/syliin nukuttamisia kannata harrastaa, siitä tulee vaan kierre ja oma jaksaminen voi loppua. Hänen ohje oli että antaa vaan sängyssään huutaa ja välillä vähän paijata päätä. Noh, ihan tuohon en kyllä pysty... Neuvolan ohje taas oli että voi ottaa syliin välillä, mutta nukahtaminen pitäis tapahtua omassa sängyssä. Näillä ohjeilla nyt sitten etiäpäin, saa nähä mitä tästä tulleepi...

Taidanpa tehä vähän sitä mun blogia nyt illalla =)

Hauska testi mulle tuli;
Sääntövanhempi

Haluat tehdä asiat oikein. Tutustut lapsenhoidon oppaisiin tarkasti ja noudatat niitä. Lapsesi on varmasti hyvissä käsissä, mutta välillä voisit päästä vähän helpommalla, jos et ottaisi kaikkea niin kirjaimellisesti.

Hyvät puolet: mikään ei voi mennä kovin pieleen.
Huonot puolet: kirjoihin tuijottaminen voi sumentaa maalaisjärjen :whistle: :wave:

Tiipii: olenko kertonut sen miten minä sain tuon pojan oppimaan nukkumaan silleen että suostuu jäämään unille niin ettei rinnan tarvitse olla suussa? Meillähän tuo ongelma oli silloin kuukauden-kahden vanhana, aina kun irrotti rinnalta niin huuto alkoi. Onko teillä edes tätä ongelmaa olemassa vai muuten vaanko tyttö haluaa olla rinnalla usein?

Sääntövanhempi mullekin testissä putkahti :laugh: :ashamed:

Sannille synttärionnittelut täydestä puolesta vuodesta ja Iidalle onnea täydestä 7 kuukaudesta :flower: :hug: Kyllä tää aika rientää :/

Öööh ja muutahan en lukemastani taas muistakkaan :ashamed: Ei taida olla yllätys enää :laugh:

Yhteistyössä