2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

No hei...

hieman tasaannuttuani taidan tulla siihen tulokseen , että -
jos jollakulla on niin pieni elämä, että pitää stalkeroida ja vakoilla -
niin sitten pitää vaan tehdä niin.

Eli taidan jatkaa lähes entiseen malliin ...
Aika ärsyttävä ajatus on myös antaa voima ja valta tietyille immeisille hankaloitta ja rajoittaa mun ja Viun elämää. Sää-lit-tä-vää...

Eli terveisiä, sille joka itsensä tunnistaa !!!

Ja kun oli teitä oikeita iha-naisia lokamammoja niin ikäväkin ...

Luen ketjua lisää , jahka jaksan...
Viu nukkuu ulkona ja aurinko paistaa.
Väliin tulee erilaisia kapuloita rattaisiin entiseen malliin - tänään viimeksi meinasin jo tehdä lastenvalvojasta jonkinmoisen ilmoituksen asiattomasta käytöksestä...

Viu on ihanan hyväntuulinen ja murunen - JA on nukkunut parina yönä nyt kunnon huikosia klo 2030-05 tai edellisen ---06 saakka .
Mutta äipällä taitaa olla tästä 9.5 kg puntin nostelusta jotain lonkkavikaa , juilii toiseen jalkaan ihanasti. Pitänee miettiä millä tavoin tuota rinsessaa nostelisi...

Innostuin myös sisustamaan meillä - ihan vaan tekstiilivaihdoilla olkkariin - vaihdoin vaaleanpunaisia tyynynpäällisiä, liinoja ja ehkäpä vielä paneeliverhoa.. tyttökoti ? On täällä muutakin väriä ettei nyt ihan kuitenkaa äitelän äitelää ole.
Ja hirmuisesti olen inventoinnut ja kantanut kamaa roskiin , lahjoitellut vaatteita kaikille ohikulkijoille ynnä vien kirpparille. Suursiivousta ?
Niin ja leluille löytyi kivoja kangaskoreja Hemtexistä sellaisia kuviolisia - puoleen hintaan vkonloppuna.

Eli ette tainneetkaan päästä meistä erohon ...

- p&V

 
Topsylla ihanan kuuloinen vkoloppu tulossa!!! Niin ne toiset osaa/pystyy irrottautuun vauvoistaan :). Mä en oo viel valmis |O , vaikka sitten toisaalta hieman kateellisena Topsynkin juttua luin. No, kai munkin vuoroni tulee :kieh: . Joskus vuonna 5 :kieh: .

Olipa taas kiva kuulla Yodottajastakin :) . Hyvä ettet meitiä hylkää! Ihania touhuja sulla ollut. Laitas sit kerhoon tyttöjen kodista kuvaakin :p .

Ja Tuutilla onnistunut lääkäri-keikka :)
 
Kylläpäs oon taas laiskistunu taustailuun. :ashamed: Oikein huono omatunto kun ei oo kirjotellu!

Meille ei mitään erikoisempia kuulu, tytöllä alkoi paino sitte nousemaan riittävästi soseiden alotuksen myötä, ja painokontrollit loppui siihen. 5kk neuvolassa oli 6980g/67,8cm/43cm.
Nyt on parina yönä nukkunu tosi hyvin! Eilen illalla meni nukkuun 21, ja aamulla heräsi kun isi tuli yövuorosta 6.30! Söi ja jatkoi uniaan vielä 8.30 asti. Ihan uskomatonta, saattoi kyllä johtua siitä että oltiin eilen koko päivä liikenteessä ja nukkui miten sattui ja oli sitten väsynyt.. Ei mua kyllä yhtään haittais vaikka alkaiski nukkuun noin pitkään. ;)

Neuvolassa muuten sanottiin että saa alkaa antaa lihaa. En kyllä oo vielä alottanu kun ei oo kovin montaa eri kasvistakaan saanu! Neuvolan aikoihin oli maisteltu luumu, bataatti, porkkana ja peruna.. Nyt sen jälkeen on saanu kukkakaalia ja maissia. Meillä on maisteltu maku/viikko. Missä vaiheessa te muut aloititte lihat? En kyllä muista onko joskus ollut jo puhetta tuosta.. Ei nuo kasvissoseet kovin hyvin aina uppoa, tänäänki alko melkein karjuun ku yritin syöttää perunaa ja maissia, sitte luumu maistuu tosi hyvin kun annan jälkkäriksi.. Ei uskalla vielä ees kokeilla mitään herkkuhedelmäsoseita, ei varmaan mikään muu enää sen jälkeen kelpaiskaan. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Topsylla ihanan kuuloinen vkoloppu tulossa!!! Niin ne toiset osaa/pystyy irrottautuun vauvoistaan :). Mä en oo viel valmis |O , vaikka sitten toisaalta hieman kateellisena Topsynkin juttua luin. No, kai munkin vuoroni tulee :kieh: . Joskus vuonna 5 :kieh
Mietin ihan samaa äsken kun kävin vauvan kans kävelyllä =) Aivan ihana auringonpaiste B) ja on taas sitten sellainen keli ettei tiedä miten vauvani pukisin. Itsellä hiki valuu vaikka ihan hiljakselleen kävelin ja päällä pelkkä tuulipuku.

Ihanaa, YOdottaja kun taas kirjoittelet meidän kans =) Olen ihan samaa mieltä siitä että on todella SÄÄLITTÄVÄÄ jos joku kehtaa täältä utsia tietoja ihmisten elämästä. Siitä vaan, kivahan tuo on jos jotain kiinnostaa meidän elämä niin paljon että pitää ihan tänne tulla lukasemaan kuulumiset. :LOL:



 
Kiva YOdottaja että päätit jatkaa kirjottelua! minusta on erittäin mukava lueskella teidänkin kuulumisia! vaikka vähän laiskana aina kommentoimaan mitään :ashamed:

meille tuli lappu et voidaan hakee citymarketista tuo lorumaa lahja, tällä kertaa se on tuo keltanen reppu... esikoinen sai semmosen lorumaa soittorasian sillon pari vuotta sitten, se oli kyllä kiva!
kirpparilla kävin äsken selvittämässä pöytää...kyllä oli niin pengottu! ja oli ihan kivasti jo mennykkin vaikka eilen vasta tavarat vietiin =)

minsu lihat meillä aloteltiin 5kk iässä. Neuvolassa sanoi et kannattaa alotella vaaleista lihoista, ne ei käy masuun niin kovasti. esim. kanasta aloteltiin meillä. nyt ollaan jo nautaakin maisteltu kun jonkun aikaa noita muita lihoja menny.
 
Moikka! :wave:

Ihan ekana onnittelut kaikille puolivuotiaille tai kohta täyttäville! :hug: :heart:

Meillä jatketaan samaan malliin... Ei mitään uutta täällä. Ollaan ulkoiltu paljon, kerhoiltu ja silleen.
Tänään eemeli pääsee ekaan futismatsiin kattomaan, kun isi pelaa. Tai no se on harjoitusmatsi, mutta silti. Lauantaina on ihan virallinen peli. Harmi vaan, kun ei ole seuran pukua vielä äippä ehtinyt ommella... Siis aattelin itte ommella jonkunlaisen jutun hälle päälle... Jos vaikka osais jotain tehdä... Olis koko perheellä sitten samantapaista päällä :D Neuvolantäti soitti ja kyseli neuvoja miten järjestää kerhoa odottaville ja alle vuoden ikäisille lasten vanhemmille. No just joo... pitääkö sekin tulla kädestä neuvomaan? Olisko antaa vinkkejä mitä siellä tehdään? :eek: Siis oikeesti... etkö ole itte koskaan käyny missään kerhossa lasten kanssa? Melkein teki mieli kysyä, että pitäiskö mun pistää se pystyyn ja alkaa vetämään sitä? Ja hän vois olla "vierailevana" tähtenä siellä... :headwall: No tietty mikäs siinä, jos tarpeeks maksatte mulle palkkaa :saint: :D
Mitähän se ämmä muka siellä osaa sanoa noista lapsiin liittyvistä asioista, jos kerran ei neuvolassakaan osaa tehdä mitään?

Lihaa alettiin eemelille antamaan ihan äskettäin... olisko ollu noin 5½ kk? Vaikkakin ohje oli, että ei ennen 6 kk... mutta meidän "neuvot" nyt voi tunkea omaan arvoonsa heti kättelyssä. Sitten varmaan noin viikko syötiin yhtä ja samaa.
Kalaa ei olla vielä annettu ja nyt pähkäillään mitähän sen kanssa pitäis tehdä... Isännän suvussa on aika monella kala-allergia ja nyt meillä on jo tuo persikka/aprikoosi/mango jo puhjennut..... joten suositus on, että ei kalaa alle 1 vee. Mutta enpä tiedä mitä pitäis tehdä... onko jollain jotain kokemusta asiasta?
Mansikkaa ei tuon takia meillä sitten aloiteta ainakaan vielä, katotaan loppukesästä noita metsämansikoita ja muutenkin jos uskaltais vähän antaa sitten siitepöly kauden jälkeen. Miten muuten noiden siitepölyjen kanssa? Voisko näin pieni olla allerginen? Meillä nimittäin on ainakin atooppinen iho (nähtävästi periytynyt) ja räkä on sellaista kirkasta, ihan samanlainen räkänokka kuin äitillä tällä hetkellä. Ja mullahan on siitepöly allergia.

Mutta nyt on pakko mennä syömään...
 
Lihat meillä aloiteltiin viiden kuukauden ikäisenä. Kalaa en ole vielä antanut eikä oikein nappaa antaakaan. Tuntuu että se maistuu pahalle, ainakin ne valmis purkki kalaruoat haisee aika voimakkaille. Pitäisi kai sitä kuitenkin opettaa poika syömään kalaakin vaikkei itseä nappaakaan :p Mansikan kans en pidä kiirettä, ehkä kesällä maistellaan. Meillä kun on tuo mansikkatilakin tuossa ihan kiven heiton päässä
 
Nyt vaan naiset itsekkin irrotatte otteen siitä perheestä yhdeksi yöksi ja lähdette jonnekin kavereiden tms kanssa, jos vain mahdollista. Kyllä kummasti piristää tätä kotielämää :D Kyllä mullekin tekee tiukkaa olla erossa näistä ipanoista, mutta toisaalta sitä sitten kahta paremmin niitä jaksaakin kun saa omaa aikaa.
 
rontti kaikki missä on suolakurkkua on hyvää :LOL:
AI ETTÄ MÄ OON ONNELLINEN,SAIN TÄNÄÄN PAKASTIMEN :LOL:

huomenna pitää neuvolasta kysyä saako anskalle tehä lihasoseita high land karjan lihasta,miehen vanhemmilla on niitä lähes 100 päätä ja ne on nyt jonku sonnin teurastanu ja huomenna jauhaa lihaa nii vois sit sitä niihin soseisiin laittaa..

en muista yhtään mitä piti kirjotella..ainaki onnea mintulle,annikalle ja tatulle :heart:
ja sit ihania kuvia kaikilla
santti miten toi tytsy voikaan olla noin suloinen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Nyt vaan naiset itsekkin irrotatte otteen siitä perheestä yhdeksi yöksi ja lähdette jonnekin kavereiden tms kanssa, jos vain mahdollista. Kyllä kummasti piristää tätä kotielämää :D Kyllä mullekin tekee tiukkaa olla erossa näistä ipanoista, mutta toisaalta sitä sitten kahta paremmin niitä jaksaakin kun saa omaa aikaa.
Kun vaan olisi joku kikka millä ton eemin saisi jäämään..ja isänsä kanssa jäisi, mutta meillä ei tuo isukki ole niin innokas jäämään yksin lastensa kanssa :headwall:

 
tin
aaw, Tatu kiittää onniteluista :heart: (nukkuu samalla pihalla...)
Dogtorille onnea uudesta pakastimesta! Mä en kyllä osais olla ilman. Meilläki hamstrataan sinne ihan kaikkee ja lopputilas on tissimaitoa:) Sitte tässä viime lauantaina kävi niin ihanaisesti että pakasti päätti alkaa sulaa :kieh: itekseen siis, kukaa ei tiedä vikaa mut ukko epäili et se oli liian täynnä :kieh: Nooh, kiikutettiin marjat ja tisulimaidot anopin pakastimeen ja voi elämä ne sai hyvät naurut siitä maitomäärästä :LOL: Sitä siis on todella paljo. Anoppi kysy että oonko mä tehny muuta viimeset 6kk ku pumpannu maitoo:D
No nyt pakastin toimii kuitenki mutta maidot vielä evakossa..... Jaettiin kavereille kaikki muut, siis jauhelihat, kalapuikot, leivät, kasvikset jnejne.

Alan pikkuhiljaa selvitä siitä p****taudista. Lääkäriski kävin otattaas verikokeet että onko jo kuinka kuivunu mutta ei vielä. Kolme vuorokautta sitä kestiki, en kyllä ymmärrä että mikä ihme tauti se oli.

Siivosin tänään vähä Tatun ½vee synttäreitä varten, mummut ja kummit tulee. Ja tein äkisti Marianne- kääretortun, se on niiin namia ja helppo tehä :p

Ihana tukka Siirillä ja ihana tyttö muutenki! Ja Antsallaki kivoja kuvia! Vaikee kyllä kuvitella että lokakuisista jokku liikkuu jo noin ku Tatu just oppi kääntyyn. Mutta on kyllä HIUKAN ärsyttävää ku se kääntyy aina ku laittaa selälle ja sit pitää kääntää takas :headwall:

Missäs meidän odottajat piileksii? Kuulumisia odotellen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Ja Ihana Siiri, niin suloinen kyllä! Mä katoin tota ekaa Siirin kuvaa ja aattelin, että olikos Santilla muita lapsia, sen putken takia siis aloin miettimään. Mutta se putki taiskin olla ihan Siirille :eek: :) . Siis ei siinä mitään ja kun Siiri noin hienosti osaa jo liikkuakin, mutta tässä taas yks muistutus siitä, miten pidän tuota meidän typyä NIIN vauvana. En mä osais kuvitellakaan, että tuollaisia putkia kohta tuolle VAUVALLE hankkisin :eek: ;) :ashamed: . Mistähän kaikesta reppana tuleekaan jäämään paitsi :| ?!



Sit uutta galluppia... Mitä ääniä teidän vauvat pelkää? Meillä neiti on sinänsä ääniin tottunut, koviinkin :eek: , mutta esim vatkain ja nyt näemmä folion rapina saa aikaan valtavan pelkäävän itkun.
Mun miehellä on kaks lasta edellisestä avioliitosta... et ne tolla leikkii enemmän ku Siiri =)

Meillä Siiri alkaa huutamaan jos korotetaan ääntä tai puhutaan vihasesti. Me ei isännän kanssa tapella eikä koroteta ääntä niin ei Siiri koskaan kuulekkaan sitä. mut jos mä esim. puhun puhelimessa jollekin vihasesti tai hermostuneesti niin silloin alkaa neidillä alahuuli vipattamaan. :ashamed:

dogtor Siiri on tullu äitiinsä... siksi on niin suloinen :D :LOL: :LOL: :LOL: juu niin varmaan... :LOL: :LOL:

Must ois niin kiva lähtee "ulkoilemaan" kaupungille joku viikonloppu taas ILMAN isäntää... mutta ku herra haluaa olla mun kanssa ja lähteä mun kanssa... jumankauta ku sitä pitää kattoo muutenki joka ilta niin hitto mä sitä jaksa bilettämässä kattoa... kyttää siellä ja pöydässä töröttää... aarrggg...

Onnea päivänsankareille :hug:

ja YO kiva kun palasit. :)
 
lhs
Tervetuloa takaisin YOdottaja, minulla ei ole hajuakaan, mikä sinut meinasi täältä pois ajaa, mutta toivottavasti ei ole isompia harmeja ollut.

Kyllähän se joku pieni irtiotto arjesta olisi kiva, mutta sitä pitää vielä odotella tovin aikaa, on meinaan niin täysin minussa (=tississä) kiinni tämä meitin vauveli, että ei tästä ihan justiin muutamaa tuntia pidempään voi omaa aikaa ottaa..Ei minulla kyllä vielä mikään kiire olekaan, tästä on nyt nautittava, kohta ei ole enää vauvaa..nyyh! ;) :whistle:

Sisustustamisen ja remotin suhteen minulla kyllä syyhyäisi kädet, mutta mistä sitä löytäisi aikaa ja rahaa? Onko kellään tietoa.. :LOL:
 
Topsy, sä paistut sinne vaellukselle jos laitat toppahousut jalkaan! Varsinkin jos meette lujempaa kuin käyntiä. Onko sulla vaelluskenkiä? Ne varmaan käynee. Mulla olis kyllä ratsastushousuja vaikka lainata asti :LOL:
 
Käytiin Siljan kanssa Diipelillä kyläilemässä, oikeen mukavaa oli ja tosi sievä koti heillä! =)

Katjanna sun aamunen kirjotus oli ihan kun mun omani... Meillä TAAS nukutaan huonosti ja mun päivän kohokohta on kun illalla saan syyä hätäsesti jätskin telkkarin ääressä (samalla toki ootan että millon neitin kutsuhuuto käy makkarin puolelta)
Eli unikoululla saatiin tissittelyt loppumaan noilta yön pikkutunneilta, mutta kappas kappas nyt onkin tyttö sitä mieltä että kun kerran rintaa ei tule niin häntä on sitten kannettava sylissä vähän väliä- siis voi tsiisus tätä meitin elämää :kieh:
unikoulun aikaan Siljaa aina sylissä hyssyteltiin ja nyt sitten tunnin välein herää taas ja heti kyllä syliin nukahtaa mutta auta armias ku yrität laittaa takas omaan sänkyyn :headwall: :headwall: :headwall:
Aiemmin se olin vain minä joka oli ihan naatti noista huonosti nukutuista öistä mutta nyt sitten ollaan miehen kanssa molemmat... Viimeyönä alotettiin uus "unikoulu" tällä kertaa sitten vieroitetaan sylistä ja yritetään saada tyttö nukahtamaan omaan sänkyynsä ilman mitään ihmeempiä temppuja, kolmetuntia huusi ja sitten nukahti. Mies jo viimeyönä ehotti et mitä jos taas kokeiltais tarjota tuttia, minä heti kyllä sanoin ettei enää yhtään sellasta keinoa mihin se sitten taas jää koukkuun, kohtapa me oltais tuttivahdissa pitkin öitä :whistle:

En tiiä että millon tämä mun elo helpottais, musta tää imetys ja kaikki alkaa olemaan jo ihan syvältä :ashamed: Mitään "omaa elämää" ei oo eikä sitä oo ees näkyvissä. Mies tosin suunnitteli mulle ensimmäistä baari-iltaa viikonlopulle, mutta eipä tästä mihinkään pääse lähteen kun tyttö huutaa kaiket yöt.

Niin ja viimeyönä vielä mietin että jos joku naapuri kehtais tulla ovelle valittamaan noista yöhuutamisista niin aivan varmasti löisin, siis ihan takuulla! :kieh:

(ai siis miten niin mua tympii?!?)
 
Noitten öitten takia on omat inspiraatiot hukassa (tykkään normaalisti väsäillä kaikkea ompeluksia yms yms) Kävin Makuunista lainaamassa itelleni Heinähatun ja Vilttitossun, jospa se innostus taas löytyis sieltä :D Paitsi että kun kokeilin äsken sitä levyä niin sehän on niin saamarin naarmunen ettei meidän soitin suostu pyörittään sitä :headwall:
Pitää kokeilla vielä tähän tietokoneeseen, muuten saavat Makuunin tytöt valvoneen vihaisen äitin sinne asioimaan :kieh:
 
Jee meillä tyttö söi tänään jopa 4 lusikka lihasosettaa :p yleensä menee 1 lusikallinen ;)
Meidän typy on istunut jo viikon verran syöttötuolissa pöydän ääressä kuin iso tyttö :D .Kattelee mitä me suuhuun laitetaan :LOL: ihan kuin ite ois nälässä :LOL: :LOL: Tänää ostetaan maissinaksuja saa maista ekan kerran. Ihanat kuvat teidän vauvoista,tai eihän ne enää niin pieniä olekkaan :heart: Meidän tyttö on enemmän vauvamainen vielä :heart:
Hampaita meillä ei ole viel yhtään :whistle:
Tiipii eiks Makuunin karkit ole aika hyviä :p :D
 
meilläkin on ihan vauva vielä ; ei konttaa eikä vielä pysty syöttötuoliin istuttaan, tiistaina tulee se puolvuotta täyteen :heart: . että älkää panikoiko immeiset, kyllä jokainen ajallaan; joku vaan lähtee muita tavallista aikasemmin liikkeelle niin toisille tulee ihan mattimyöhäsfiilis ihan suotta!
dogtor: luulis olevan hyvää se ylämuanmullinliha kun sehän on melko rasvatonta! meillä isäntä haaveili joskus omasta semmosesta laumasta, onhan ne aika söpösen näkösiä :D ! nyt voisin ottaa jonkun kymmenen kiloo semmosta pakkaseen,koiraa varten ;) ! meidänkö fifillä herkkuruuat, ei kai sentään :whistle: !

meillä tapahtui ihme: ajoin vaan pari kilsaa ja poika nukahti autoon niin sikeesti että lisäsin sille vaan paksumman pipon ja lykkäsin vaunuihin ja ulos eikä se heränny :eek: ! siis tämä on ihan käsittämätöntä käytöstä meidän pojalle, on superhuono nukkuja ollu kautta aikain ja aina pitää nukuttamalla nukuttaa, ja yösäkkin nukkuu vaunuissa kun vähän väliä säpsäilee hereille ja pitää lykkiä takas uneen......
jokohan se ois oppinu nukahtamisen/nukkumisen taidon? :heart:
 
tilda joo ne on tosi ihania mut mä pelkään niitä :LOL: isoin lauma niillä on pihassa ja niiden aitaus kulkee ns.koko pihan ympäri paitsi tiellä ja rantaan asti,rannassa myös mökki ja sauna..oltiin siellä 2vuotta sit kesällä paljo yötä nii aina ne yöllä tuli siihen rantaan juomaan ja tyyliin ovella seisovat :LOL: sit ku mun toinen koira on niiden vasikoiden kokoinen ja saman värinen niin sai aina juosta henkensä edestä sen matkan pihaan portille kun juuri synnyttäneet äiti möllit juoks perässä kun luulivat että varastan niiden vasikan vaikka oliki oma koira..
ja se sonni siinä piha aidassa,hui kamala miten iso ja miten ruma :eek:
 

Yhteistyössä