2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meil Kiiukka nukkuu vesisateessa ulkona. No tosin tuossa kuistilla mikä ei ole lämmin.. Seinät on ympärillä muttei ovea. Ootellaan että mummi tulee tänne ja sitte lähdetään Jepen kanssa lääkäriin. Pojan pituuskasvu on taittunut ja paino sen kun nousee...... Viime viikolla taas otettiin kilpirauhas ym. kokeet.
Voi tuutis! Toivottavasti nyt sitten tulee selvyys Jepen tilanteeseen, kurjaa tuollainen kun ei tiedä mistä johtuu! :hug: :hug: :hug: :hug:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meil Kiiukka nukkuu vesisateessa ulkona. No tosin tuossa kuistilla mikä ei ole lämmin.. Seinät on ympärillä muttei ovea. Ootellaan että mummi tulee tänne ja sitte lähdetään Jepen kanssa lääkäriin. Pojan pituuskasvu on taittunut ja paino sen kun nousee...... Viime viikolla taas otettiin kilpirauhas ym. kokeet.
Voi tuutis! Toivottavasti nyt sitten tulee selvyys Jepen tilanteeseen, kurjaa tuollainen kun ei tiedä mistä johtuu! :hug: :hug: :hug: :hug:
Kiitos. Ihottuma on muutes parantunut poskista aika hyvin nyt maidottomalla ruokavaliolla.. mutta ihan tukkeessa tuo on aamuisin. Ettei vain ne eläimet ois silti vaikka testit ei näytä :/

:eek: Kiia on jo hereillä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä:
Tarkennusta vielä. Onko kyse siis siitä 'isosta' tapaamisesta, mistä oli ihan niinku alunperin puhe täälläkin (siis tällä palstalla) ja johon Mileko (?) tarjos myös kotiaan?
Juu, siitäpä hyvinkin.

eikö se ollut 6.-8.6, eikä 6.-8.7.. En ole edes tulossa mutta muistelin niin, kun sitä viikonloppua koitin saada itelleni sopimaan..vai onko se sittenkin heinäkuussä..sitten pitää mun miettiä uusiksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä:
Tarkennusta vielä. Onko kyse siis siitä 'isosta' tapaamisesta, mistä oli ihan niinku alunperin puhe täälläkin (siis tällä palstalla) ja johon Mileko (?) tarjos myös kotiaan?
Juu, siitäpä hyvinkin.

eikö se ollut 6.-8.6, eikä 6.-8.7.. En ole edes tulossa mutta muistelin niin, kun sitä viikonloppua koitin saada itelleni sopimaan..vai onko se sittenkin heinäkuussä..sitten pitää mun miettiä uusiksi?

6.-8.6... siis kesäkuussa
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meil Kiiukka nukkuu vesisateessa ulkona. No tosin tuossa kuistilla mikä ei ole lämmin.. Seinät on ympärillä muttei ovea. Ootellaan että mummi tulee tänne ja sitte lähdetään Jepen kanssa lääkäriin. Pojan pituuskasvu on taittunut ja paino sen kun nousee...... Viime viikolla taas otettiin kilpirauhas ym. kokeet.
Voi tuutis! Toivottavasti nyt sitten tulee selvyys Jepen tilanteeseen, kurjaa tuollainen kun ei tiedä mistä johtuu! :hug: :hug: :hug: :hug:
Kiitos. Ihottuma on muutes parantunut poskista aika hyvin nyt maidottomalla ruokavaliolla.. mutta ihan tukkeessa tuo on aamuisin. Ettei vain ne eläimet ois silti vaikka testit ei näytä :/

:eek: Kiia on jo hereillä...
Voi Jeppe Rehveliä!
Nyt on ainakin jo täällä noita siitepölyjä ilmassa, nekin tekee.
Ja tietyt viherkasvit, jos teillä on, saattaa aiheuttaa ongelmia: saniaiset, rahapuu tms.. Sitten jos onsiitepölyallergioita, pitää tähän aikaan vuodesta huomioida ne ristikkäisallergiat. Voin laittaa sulle niistä listan jos haluat.

Olen syönyt aamupalaksi pussin karkkia. Olen viikossa laihtunut3½ kg, tulee varmaan aika hätäseen takaisin..

 
Perhana , soikoon mulla menee jo kuukaudetkin sekaisin :ashamed: Menee muokkaamaan sitä! Toisaalta onko toi ihmekään, unohdinhan maanantaina oman syntymävuotenikin tk:hon soittaessa :LOL: :LOL: Sori tylsä, mun puheisiin ei voi enää uskoa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meil Kiiukka nukkuu vesisateessa ulkona. No tosin tuossa kuistilla mikä ei ole lämmin.. Seinät on ympärillä muttei ovea. Ootellaan että mummi tulee tänne ja sitte lähdetään Jepen kanssa lääkäriin. Pojan pituuskasvu on taittunut ja paino sen kun nousee...... Viime viikolla taas otettiin kilpirauhas ym. kokeet.
Voi tuutis! Toivottavasti nyt sitten tulee selvyys Jepen tilanteeseen, kurjaa tuollainen kun ei tiedä mistä johtuu! :hug: :hug: :hug: :hug:
Kiitos. Ihottuma on muutes parantunut poskista aika hyvin nyt maidottomalla ruokavaliolla.. mutta ihan tukkeessa tuo on aamuisin. Ettei vain ne eläimet ois silti vaikka testit ei näytä :/

:eek: Kiia on jo hereillä...
Voi Jeppe Rehveliä!
Nyt on ainakin jo täällä noita siitepölyjä ilmassa, nekin tekee.
Ja tietyt viherkasvit, jos teillä on, saattaa aiheuttaa ongelmia: saniaiset, rahapuu tms.. Sitten jos onsiitepölyallergioita, pitää tähän aikaan vuodesta huomioida ne ristikkäisallergiat. Voin laittaa sulle niistä listan jos haluat.

Olen syönyt aamupalaksi pussin karkkia. Olen viikossa laihtunut3½ kg, tulee varmaan aika hätäseen takaisin..
Ei meillä kukkia ole enää... Ne kummasti otti ja kuoli kun unohdin kastella :ashamed:
 
Huomenta,

Meillä oli viime yö niin persesstä kuin olla voi |O Kahteen mennessä en ollut kunnon unesta saanut kiinni kun poika heräili vähän väliä itkemään eikä tuo rauhoittanut muuten kuin rinnalle. Alkoi tulla mieleen Tiipiin Siljan yöt. Kahden aikaan kävin herättämässä miehen ja siirryi itse eri huoneeseen nukkumaan. Kolmen aikaan hipsin takaisin omaan sänkyyn kun en osannut nukkua isännän sängyssä ja sen jälkeen nukuin parhaan pätkän putkeen eli kaksi tuntia :eek: Ja tämä on meillä tosi harvinaista että yöllä valvotaan. Olen siis ihan poikki! En tiedä voiko nuo hampaat saada aikaan tälläisen shown. :eek: vai voisiko tässä olla nyt jotain muutakin. Pitää katsoa vielä pari yötä miten menee ja jos ei ala paranemaan niin sitten kiikutan pojan lääkäriin. Tutkiskelin eilen pojan yläikeniä ja siellä oli sellainen minun mielestä rakkulan naköinen valkoinen läikkä tai sitten se oli puhkeamassa oleva hammas. Jos se on rakkula tai joku lelu rikkonut ihon suusta niin onhan se varmasti paha olla. Kamalan pätkittäisiä unia nukkuu sekä päivällä että yöllä.

Rontti: Mun elämässä tällä hetkellä ei ole kerta kaikkiaan muuta rentoutumista kuin tuo telkkarin katselu ja herkuttelu. Itsekin mietin illalla kun kannoin tuohon pöydälle itselle geisha tuutin ja royal suklaa patukaan että onkohan tässä mitään järkeä :x Pienet on ympyrät meikäläisellä, juu :( Ja olen välillä tosi väsynyt siihen että mun oma aika on vain tuo pari tuntia illassa telkkarin katselua. Ja tätä on siis kestänyt nyt puolivuotta. Toisaalta se riittää mulle tällä hetkellä enkä kamalasti paljon muunlaista kaipaakaan. Paitsi huonoina päivinä :D

Kirjoittelen päivällä lisää, tulee muuten niin pitkästi tekstiä ettei kukaan jaksa lukea. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meil Kiiukka nukkuu vesisateessa ulkona. No tosin tuossa kuistilla mikä ei ole lämmin.. Seinät on ympärillä muttei ovea. Ootellaan että mummi tulee tänne ja sitte lähdetään Jepen kanssa lääkäriin. Pojan pituuskasvu on taittunut ja paino sen kun nousee...... Viime viikolla taas otettiin kilpirauhas ym. kokeet.
Voi tuutis! Toivottavasti nyt sitten tulee selvyys Jepen tilanteeseen, kurjaa tuollainen kun ei tiedä mistä johtuu! :hug: :hug: :hug: :hug:
Kiitos. Ihottuma on muutes parantunut poskista aika hyvin nyt maidottomalla ruokavaliolla.. mutta ihan tukkeessa tuo on aamuisin. Ettei vain ne eläimet ois silti vaikka testit ei näytä :/

:eek: Kiia on jo hereillä...
Voi Jeppe Rehveliä!
Nyt on ainakin jo täällä noita siitepölyjä ilmassa, nekin tekee.
Ja tietyt viherkasvit, jos teillä on, saattaa aiheuttaa ongelmia: saniaiset, rahapuu tms.. Sitten jos onsiitepölyallergioita, pitää tähän aikaan vuodesta huomioida ne ristikkäisallergiat. Voin laittaa sulle niistä listan jos haluat.

Olen syönyt aamupalaksi pussin karkkia. Olen viikossa laihtunut3½ kg, tulee varmaan aika hätäseen takaisin..
Ei meillä kukkia ole enää... Ne kummasti otti ja kuoli kun unohdin kastella :ashamed:
He hee , niinkuin meillä..ei tarvii miettiä mitkä allergisoi kun ei niitä ole.. :ashamed:
 
Huomenta täältäkin :)

Santin Siiri on kyllä lutuinen :heart:

Meilläkin tosiaan on täällä vielä ihan vauva. Hurjalta tuntui katsoi noita kuvia, joissa ryömitään ja kontataan ja istutaan niin pontevasti. Meillä kun vaan makoillaan lattialla ja pyöritään navan ympäri :)

Mä käytän neitiä tänään tk:ssa, on jo pitkään ollut vähän räkäinen ja sitten on sellaista kuivaa yskää. Nyt on ollut syömälakossa muutaman päivän ja nukkuminenkin vaikeaa - ajattelin, että saavat tarkistaa varmuudeksi neitokaisen korvat.

Tuutilullalle
iso halaus, toivottavasti saatte asiaan jotain selkoa!

Hilmasta vielä pari kuvaa

Hymytyttö, 5 kuukautta



Hilma muskarin värikylvyssä



 
Katjanna: Oma aika..hmm..mitähän se ois..
Täällä Lapset nukahtaa kaikki tohon 21 mennessä, itse jaksan valvoa ehkä klo 22-23 asti, ja sekin on sitä että makaan sängyssä ja katson tv:tä, tai sitten istun tässä koneella..
Eemi herää sen2-3 krt/yö, ja aamu alkaa meillä klo 05-06..
En voi eemiä laittaa hoitoonkaan, kun tuo vaan itkee jos jää vaikka mummilleen, ja mies ei kyllä öitä valvo tai unille laita..
toistaiseksi vielä olen ihan ok näin, mutta on jo päiviä että tulee mieleen miten ihanaa olisi täydet yöunet, ja miten ihanaa olisi nukkua aamulla pitkään..
 
Ihana Hilma :heart: . Oispa kiva järjestää omallekin vauvalle tuollainen värikylpy :) . Pitäs vaan tarkkana tietää mitä väriä, mitähän nuo olivat?

Ja Ihana Siiri, niin suloinen kyllä! Mä katoin tota ekaa Siirin kuvaa ja aattelin, että olikos Santilla muita lapsia, sen putken takia siis aloin miettimään. Mutta se putki taiskin olla ihan Siirille :eek: :) . Siis ei siinä mitään ja kun Siiri noin hienosti osaa jo liikkuakin, mutta tässä taas yks muistutus siitä, miten pidän tuota meidän typyä NIIN vauvana. En mä osais kuvitellakaan, että tuollaisia putkia kohta tuolle VAUVALLE hankkisin :eek: ;) :ashamed: . Mistähän kaikesta reppana tuleekaan jäämään paitsi :| ?!

Meillä ei myöskään ole vielä hampaita. Saas nähdä koska tulee, kovin tarkkaan en ole tutkinut, mutta mitään kummempaa ei taida vielä olla havaittavissa. Nuo aikaisemmat on meillä saaneet molemmat ekan hampaansa 8kk iässä.

Sit uutta galluppia... Mitä ääniä teidän vauvat pelkää? Meillä neiti on sinänsä ääniin tottunut, koviinkin :eek: , mutta esim vatkain ja nyt näemmä folion rapina saa aikaan valtavan pelkäävän itkun. Tästä voinkin siirtyä tärinään... Meillä en ole huomannut pissatärinoitä, mutta välillä kädet voi täristä, jos on oikein innoissaan tai säikähtää. Innoissaan oli eilen esim ruuasta :p :LOL: äitiinsä tullut :LOL: . Tuo riisijauhopuuro kera päärynän on niin suurta herkkua, että piti ihan käsien täristä tovi kun sitä söi ja niin halusi :D .

Dirlittan, ihanaa, jos teillä nyt tauti nujerrettu :) . Toivotaan niin!! Olitpa laihtunutkin, vaan kýllä sua on nyt koeteltukin. Terapeuttista itkumuistelua sinne :'( , surullista, mutta varmasti vapauttavaakin :hug:

Tuutille toivotaan onnistunutta lääkärikeikkaa :hug:

Tylsä, olispa kiva, jos innostut tulemaan tapaamiseen. Olis kiva, kun mahdollisimman moni tulisi :) .

Meillä on nyt siis tämän päivän vielä isommat lapset mummulassa. Illalla tein miehelle ukaasia, että jos ei nouse aamulla ajoissa rempan alkajais hommiin, niin sitten saa nousta vauvan kanssa :kieh: . Tuolla se on nyt jo hyvän tovin tyhjentänyt vinttiä :LOL: :LOL: . Aattelin, että en mäkään sentään aina nouse ja tee, jos toinen vaan koisaa :headwall: .

Mä oon täällä taas leiponut pari kääretortun pohjaa ja tuli mieleeni, että taidan kokeilla illalla noita rullia. Mitenkähän olis kasvisversio? Vaikka sipulia, suolakurkkua? Mikä yhdistelmä toi o?, mitä muuta vois? Mä kun en ole yleensä mikään kasvissyöjä :ashamed: :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Katjanna: Oma aika..hmm..mitähän se ois..
Täällä Lapset nukahtaa kaikki tohon 21 mennessä, itse jaksan valvoa ehkä klo 22-23 asti, ja sekin on sitä että makaan sängyssä ja katson tv:tä, tai sitten istun tässä koneella..
Ihan sama mullakin. Mies ei meilläkään ole vielä tätä ennen valvonut kertaakaan vauvan takia, eikä tuo meidänkään pikkuapina oikein muiden hoidettavaksi suostu kuin minun. Jos satun olemaan pois puolituntia ja tissinälkä on iskenyt just sillä aikaa, niin saattaa huutaa koko mun poissaolo ajan ja kun tulen takaisin poika on silmät punaisena vastassa. Mulla on ehdoton takaraja tuo 21 Annin nukkmaan menemisellekin just sen takia että saan edes tuon pari tuntia olla itsekseen.

 
Huomenta kaikille! :)

Poju heräsi tänään vasta varttia vaille kasi ja ylös sängystä noustiin vasta lähemmäs puol ysiä. Harvinaista herkkua! =) Yö meni muutenkin vain kahdella herätyksellä.
Toissa yö taasen olikin jotain ihan muuta... :kieh: Pisimmillään nukkui 2½h pätkän, muuten tais olla tunnin välein heräilyä ja tissiä vaati joka kerta. :kieh:
Peruna taisi olla syynä tuohon rikkonaiseen yöhön. Kaksi kertaa olen maistattanut pottua ja kummallakin kerralla sen jälkeen on ollut kamala tirinä. Ajattelin sitten varovasti toisen massua totuttaa maitoa paksumpaan tavaraan ja ostin maissivelliä. Jos sitä sitten pieniä määriä pari päivää antaisi ja sitten kokeilisi jotain muuta. Onko bataatti hellempää vatsalle kuin peruna?

Jaaha, päikkäreiltä herättiin! :wave:
 
Katjanna ja Dirlittan, yhtä kiinni olen minäkin tuossa akkeliinissa... Joltain osin ehkä itseaiheutettuakin. Huomaan, että nykyään teen mielummin kaiken ite vauvan kanssa, kun alan "opastamaan" miestä. Pitäs vaan pistää sitä enemmän itekseen tekeen ja yrittään? Eikä ajatella, että oma tapa on paras tapa... Ja muutenkin kun oon niin paljon tuon typyn kans, niin eihän mies opi, miten saada toista hyvälle tuulelle jne. Siinäkin meillä iltasella vähän omat kikkansa nääs ;). Ja mitä enemmän tuo oppii vaan mun tavoille, niin sitä enemmän se kai sit on mussa kiinni ja mun kanssa vaan tyytyväinen :ashamed: :whistle: |O

Niin ja tietenkin taas Onnea kaikille puolivuotiaille :heart: :heart: :heart: !!!
 
Meillä vietetään lauantaina Juhon ½vuotis päivää, oikeasti Juho täyttää ½ vuotta perjantaina. Kaffelle me on kutsuttu vaan kummit ja isovanhemmat, huonolla menestyksellä nekin... Toiset kummit ei tule ollenkaan (asuvat kaukana ja vasta kävivät), mun isä pääsee tulemaan vasta sunnuntaina, mun äiti ei vielä tiedä tuleeko.
Joten miehen puolelta tulee vaan "edustajat" täytyy suoraan sanoa, että, vittu mä häpeen mun sukua.. mutsi kun puuttu sillon pojan ristiäisistäkin :headwall: :headwall: |O
Meinattiin siksi pitää kaffet, kun meille ei muuten kun "pakosta" viiti kukaan vaivautua, paitti mun mutsi sillon kun sitä ei tarvittas.. :|

Käytiin Juhon kanssa eilen shoppailemassa pojulle 74cm kuteita... meni sitten pelkkiin pojan vaatteisiin 150e :whistle: ja vielä pitäs ostaa vaikka mitä :/

Kivat, eilen kun olin laittelemassa pojulle ruokaa, sillä välin Juho oli ryöminy vahvistimen kimppuun ja säätänyt sitä vähän.. nyt äänet kuuluu jotenkin epämääräsesti, musiikki kuuluu, muttei puhe :eek:
Muutenkii se ehtii aina ties minne kun silmä vähän välttää.. keittiöön ei uskalla tulla, jos ei nosta kynnyksen yli.. pelkää tota keittiön kynnystä, no se onkin ehkä kaks milliä lattiatasoa alempana, kun on tilapäinen kynnys keittiörempan jäljiltä, kun eteistä ei viellä oo tehty..

Pitäs alkaa siivoomaan, jos keittäs kaffet ja siivois vähän.

Onnea puolivuotiaille :heart:
 
Onnea puolivuotiaille :flower:

Meilläkin meni lääkärireissu ihan hyvin. Pituuden taittuminen ei nyt sitte kuulemma olekkaan niin "vaarallista" koululääkärin mielestä. Seurataan ettei painu enempää. Ymmärsin että Jeppe ois nyt pitempi mitä sille on ennustettu tässä iässä. Ota niistä nyt selvää. Pulleutta epäili osittain johtuvan liikunnan puutteesta. Myöhän ollaan oltu jatkuvasti kipeenä tai siis pojat vuorotellen ja se vaikuttaa myös toisen ulkoiluihin. Sairastaminen ei kyllä vaikuta pojan syömiseen millään tavalla. Niin ja pituuden huonoa kasvua maitoallergialla... No onneks kilpirauhasarvot, sokerit ym. olivat kunnossa.


Niin ja epäili ennemmin siitepölyallergiaa kuin eläinpöly. Koska luultavammin eläimet oisvat tulleet esiin kokeissa koska poika on koko ajan sille pölylle alttiina kotona... Seurataan...
 
Ratsastajilta kaipaisin vinkkiä! :attn: :attn:

Lähden viikonloppuna taas issikkavaellukselle =) ja tällä kertaa ei ole vaatteita tarjolla. Hanskat mulla on, ja toppahousut käynee, sekä kuoritakki, mutta millaset kengät mun pitää hommata? kun ei mulla ole kuin sellaiset pakksupohjaiset talvikengät, ulkoiluun, joita vois harkita, mut ei niissä oe kantaa. Pitääkö se olla?

Mennään tällä kertaa 3 tunnin vaellukselle ja sieltä vielä kaverin mökille yöksi, toivotaan että sää suosii!
 

Yhteistyössä