2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
päikkärit nukuttu..siis isäntä mie ja venlukka..nyt ei tyty päässy putoomaan mihkään sängystä..kun meijän keskellä nukku...muutes,tyty ei käänny nyt masulleen..oliskohan se eilinen pudotus jotenkin toisen säikyttäny?sitä ennen oli jatkuvasti selältä masullee..nyt jää kylläkin masullee jos laittaa,mutta aamullakin mäjötti koko ajan selällään,eikä tehny elettäkään et kääntys siitä. :o

siiristä kivoja kuvia :D mistä santti muuten tollasen putken olet hommannu?

meillä tyty rupes saamaan lihaa sekä kalaa silloin n.5kk ikäsenä..kala on oikein herkkua..paitsi kaupan kalasörsseli hais muuten aivan kissan ruualle :o
katjannako se kanssa valitteli tota kalan haju"ongelmaa"..mie tein ite sellasta,et laitoin perunan,pakastekalaa,sipulia,maustepippuria(myllystä) porkkanaa ja tilliä..ja tuo eväs kelpaa tytylle mainiosti.
se kyllä syöpi hyvin kaikkia..paitsi tänään ei kelvannu mikään sose välipalana (en kyllä tarjonnu ku luumupurkista ja omenasosepurkista jämät) ei uponnu..mutta suu auki oli kun käytiin neljän aikaan syömään..ja pitihän minun sitten toiselle antaa kanssa..

ja meilläkin toden näkösesti mangosta tulee pylly vako auki,eli nahkat lähtee.. :D

ainii.mitähän miun piti kommentoida..kiva ku yodottaja tuli takasi :D

Seuraava gallup...
Miten kauan meni ennen kuin lapsi "oppi syömään" kiinteitä? Meillä maisteltu nyt reilu viikko ja tuntuu että edelleen sitä yhtä lusikallista saa aina lappaa sinne suuhun viisi kertaa ennen kuin ei tule enää suupielistä ulos suun sulkeutuessa. En siis ole todellakaan mitenkään huolissani sinänsä asiasta, ajattelinpahan vaan. Olisi mukava ottaa joskus ruokia mukaan jos meinaa olla liikenteessä pidempään, mutta jotenkin ei vielä tällä menolla viitsi...

Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:
Seuraava gallup...
Miten kauan meni ennen kuin lapsi "oppi syömään" kiinteitä? Meillä maisteltu nyt reilu viikko ja tuntuu että edelleen sitä yhtä lusikallista saa aina lappaa sinne suuhun viisi kertaa ennen kuin ei tule enää suupielistä ulos suun sulkeutuessa. En siis ole todellakaan mitenkään huolissani sinänsä asiasta, ajattelinpahan vaan. Olisi mukava ottaa joskus ruokia mukaan jos meinaa olla liikenteessä pidempään, mutta jotenkin ei vielä tällä menolla viitsi...

meil meni useampi viikko... vissiin jopa kuukaus... pikku hiljaa ja joka päivä annoin muutaman lusikallisen.

ainii dogtor eikös se liha ole samanmoista kun kaupasta hommattu..paitsi vaan himpun verran tuoreempaa..nautaako se nyt oli..mut jotakin nelijalkasta kuitenkin :D
et jos lihoja miehes vanhemmilta saatte niin ota vaan ja laitat pakkaseen..niin ja onnii uudelle pakkaselle :D

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
päikkärit nukuttu..siis isäntä mie ja venlukka..nyt ei tyty päässy putoomaan mihkään sängystä..kun meijän keskellä nukku...muutes,tyty ei käänny nyt masulleen..oliskohan se eilinen pudotus jotenkin toisen säikyttäny?sitä ennen oli jatkuvasti selältä masullee..nyt jää kylläkin masullee jos laittaa,mutta aamullakin mäjötti koko ajan selällään,eikä tehny elettäkään et kääntys siitä. :o

Meillä tyttö tuli pari kertaa mahalta selälleen niin että pää kopsahti vaikka alla oli viltti. Oli jonkun aikaa vain selällään viltillä, ei suostunut kääntymään mihinkään suuntaan. Meni onneksi muutamassa päivässä ohi...Luultavasti nuo kopsaukset aiheuttavat pientä pelkoa liikkumiseen...Pitäisköhän hankkia sellainen konttauskypärä?...

Yodottaja mukavaa, kun tulit takaisin :) Mie muutin poistin siun tiedot etusivun listalta, haluatko ne sinne takaisin? Otin pois, kun ajattelin ettet ehkä halua tietojen jäävän sinne esille ja roikkumaan, varsinkin kun ajattelit pistää palstailun tauolle.

Dogtor Meitin neuvolatäti sanoi, että voi antaa vaikka hirven tai peuran lihaa, jos sellaista on käytössä. Niin kyllä kai tuollaista tuoretta nautaakin.

AUTTAKEEEE
Meiän Melina nyt tunnin huutanu kurkku suoran. Lämpö pyllystä 38,3. Mikä vois olla? Korvia ei haro tms..
Ei kai ruokaaine yliherkkyys aiheuta kuumetta?
Meillä kiinteet alotettiin sunnuntaina bataatilla.

Ainiin, äänistä joita Juho pelkää...
Imuria, porakonetta, niistämistä, kovaa kahinaa ja rapinaa ja sitten pelkää kovia ihmisten ääniä, esim naapurin poikaa eilen vähän pelkäs ku hää innostu kiljahtelemaan ja vähän kitisemäänkin kovaäänisesti, samoten anoppi innostuu välillä kailottamaan turhan kovaa seurassa... :/

Krisu, esikoisen omaavana äitinä en ole vauva asiantuntia, mutta en usko että ruokayliherkkyys voi aiheuttaa kuumetta, olisko ihan normi kuume tai vauvarokkoa tai jotain muuta...

Rupeen löhöön sohvalla kun poju on tokilla päikyillään, valvokin välissä 5 tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Tietysti pienillä se korvatulehdus voi olla vaikkei korviaan haro..Onko Melinalla ollut nuhaa? Jos ei niin tuskin on korvissa mitään...

*muoks. ihan arvailuahan tämä...*

Nuhaa meillä kyllä on lähes non stoppina ollu koko talven. Muutamaan kertaan korvat katottu ja puhtaat ovat olleet..
Noh,katellaan huomiseen. Laitettiin suppo ja nyt tyttö näyttäs rauhottuneen.

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Tietysti pienillä se korvatulehdus voi olla vaikkei korviaan haro..Onko Melinalla ollut nuhaa? Jos ei niin tuskin on korvissa mitään...

*muoks. ihan arvailuahan tämä...*

Nuhaa meillä kyllä on lähes non stoppina ollu koko talven. Muutamaan kertaan korvat katottu ja puhtaat ovat olleet..
Noh,katellaan huomiseen. Laitettiin suppo ja nyt tyttö näyttäs rauhottuneen.

Meillä on kans tuota nuhaa ollu enemmän ja vähemmän pitkin talvea...Tyttö ollu viime päivinä kiukkuinen, mutta luulet että hänellä tuo vatsa vaivaa...kaasunmuodostuksesta päätellen :laugh:

Meiän tyttö on muutenkin tosi tempperamenttinen,niin josko tuo pieni lämpö pisti harmittamaan niin,että piti huutaa naamapunasena :headwall: :kieh:
Nyt syö nätisti iltamaitoo isin sylis.

Annika kiittàà onnitteluista! :)

Mà olen ollut aamusta asti liikenteessà, ollaan kàyty hommaamassa vihoin ja viimein aurinkovarjo tuohon rattaisiin ja muutenkin kylàilty iskàn tyòpaikalla ja mummolassa.. Kàvin samalla reissulla sitten ostamassa koristeita Annikan ristiàisià vartenkin :) Kakun pààlle lòysin sellaisen ihanan tyttòvauvan :heart: Ja ruusun kiedon sitten lautasliinojen ympàrille :) Siellà liikkeessà oli myòs valkoisia ja vaaleanpunaisia ilmapalloja jossa lukee "Minun ristiàiset" Pitihàn nekin saada :D Sinne pitàà vielà palata, jài vielà monta ihanuutta hankkimatta :)

Pikkuleipià pitàisi mennà vààntàmààn.. Jos niitàkin kehtaisi tarjota :/ Kuka muuten tietàà voiko kààretortun pohjia laittaa pakastimeen vai muuttuko koostumus, maku yms. ? Jos niitàkin tekisi etukàteen :)

Hei, onko joku halukas tilaamaan Tupperwarelta jotakin.

Teen maanantaina seuraavan kerran tilauksen ja siihin vielä voipi liittää tilauksia.

Joten jos joku juttu kiinnostaa, käykää katsomassa täältä ja ilmoittakaa minulle:

http://www.tupperware.dk/Finland/today/30.html

Ja tarjouksiakin on.....

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Topsy, sä paistut sinne vaellukselle jos laitat toppahousut jalkaan! Varsinkin jos meette lujempaa kuin käyntiä. Onko sulla vaelluskenkiä? Ne varmaan käynee. Mulla olis kyllä ratsastushousuja vaikka lainata asti :laugh:

No voe helevata! :laugh: Mä olisin töröttänyt siellä toppahousuissa, kun Ylläkselläkin sellaset oli ja ihan hyvät... siitä on siis kuukausi ja oli aika kylmä. Tänäänkin oli tosi kuuma täällä meillä! Onpa hyvä että kysyin :laugh:

No mitäs mä sit laitan?? Tuulihousut? Tiukemmat puuvillahousut? Mitä pitää ottaa huomioon? Saako olla saumoja? Ei mulla oo saumattomia, painaako/hiertääkö jos laitan saumalliset? Nouseeko leveät lahkeet korviin? Mitä? Hä? Apua? :laugh:

Topsy, tuulipuvun housuja ei missään nimessä, ovat julmetun liukkaat. Mä laittasin jotkut vähän löysät stretchfarkut jos sellaset löytys. Tai sitten ne puuvillahousut :) Alle tietty pitkät kalsarit. Leveät lahkeet ei nouse korviin, tai ei mulla ainakaan nouse. Sadehousut (ne kumiset) vaan nousee ;)

Iltoja! Kävin tänää ostaa unipussin,aattelin kokeilla auttaako siihen ettei tartteis yöllä olla joka sekuntti kääntämässä selälleen kun neiti hermostuu.No ens yönä selviää..

Allergioista käytiin tänää Ellan kans lekurissa ku luulin et tytyllä silmätulehus.Kysyin samalla et voiko olla näin pienellä jotain pöly/eläin/kasvi jne. allergiaa niin sanoi että ei voi olla koska nyt vasta eka kertaa "on kosketuksissa" niihin niin ehkä vuoden päästä vasta näkyy jos herkistyy jollekkin niistä.

pelottavat äänet Ella pelkää imuria (harmi,nimittäin tykkään imuroida joka päivä :ashamed: ) ja pikkukoirien räksytystä säikähtää niin että aina pärähtää itkuun. Minkäänlaista tärinää en oo huomannu :whistle:

Onko kellään kokemusta lastenkantorinkasta. Oon miettiny ostaisinko semmosen,kun lähetään syksyllä etelään niin semmonen olisi aika kätevä,vai?

Kiitos Leya! Pitää käydä tota kaappia läpi ja miettiä mitä tunkis päälle...

Unipussissa meidänkin Anni nukkui monta levotonta kuukautta. Oletteko Tiipii testannut Siljalla? Mun on pitänyt joka ilta laittaa Mintulle, vaan aina unohdan. No onneksi yöt ei enää oo niin levottomia, kun korvatulehdus hoidettiin. Tuli mieleen ettei Siljalla jotain sen tyyppistä olis? Meilläkin se tuli vain öihin, söi 3 kertaa enemmän kuin normaalisti. Eli kaipasi lohtua.

Pelottavat äänet Meillä pelkää imuria, porakonetta, sähköhammasharjaa, sähkövatkainta... Mutta heti, kun pääsee näkemään turvallisesti sylistä mistä ääni tulee, niin ei enää pelkää. Ja siinä vaiheessa voi laskea jo vaikka lattialle.
Mies yks ilta imuroi ja poika ei väkittänyt yhtään. Mutta kn mies meni imurin kanssa toiseen huoneeseen alkoi alahuuli väpättää ja itkettää. Heti kun kannoin pojan huoneen ovelle, että näki imurin niin rauhoittu.
Hassuja nuo vauvat :heart:

Tietäkö joku onko olemassa vielä sellasia lautasia joiden sisälle saa kuumaa vettä? ja näin ruoka pysyy kauemmin lämpimänä. Meillä annokset on vielä pieniä ja syöntinopeus hidas, niin pojun ruoka alkaa olemaan melko haaleaa loppua kohdin. Ikävähän semmoista on syödä ja toisaalta koko ajan en viittis mikrottaakaan. Muistelisin, että meillä olis kotona ollu semmoinen, kun olin lapsi. Liekö enää sellaisia lautasia olemassakaan?

krisu meilläkään ei antton haronu korviaan yhtään ja tulehdus siellä oli..toivottavasti suppo auttaa..ja kyllä mä lasken kuumeeks aina yli 37,5 olevan lämmön..
topsy pistä farkut jotkut,mulla nousee kaikki muut yli polvien ratsastamassa ollessa,myöskin toppahousut..ja jos kumppareita löytyy nii laita ne ja villasukat..ja pitkikset farkkujen alle..
tosiaan toi ylämaan karjan liha on varmasti parempaa ainaki ku kaupan jauheliha koska toihan on pelkkää lihaa eikä siinä oo niitä muita skeidoja mitä kaupan jauhelihassa..
ja äiskä tarjos meille hirven lihaakin..kylläpä meidän poitsulle on tulossa gurmee ruuat :laugh:

mitähän muuta piti vielä...hmmm..pelottavat äänet vihaiset ihmisten äänet,minun nenän niistäminen :laugh: yskiminen..siinäpä ne..ja anska itkee jos joku muu vauva tai lapsi itkee..

Yhteistyössä