****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**

Ihana kuulla että pupulla oli mahtava ilta :)

Meilläkin neiti jo osaa sanoa äiti,tyttö ja pappa :heart: tosin eihän se tiedä mitä ne tarkoittaa,mutta kummiskin :D
Mitäs sanoja muilta tulee?
ja sitten tuosta pinsetti otteesta,jokos se pitäis osata,kun ei meillä sitä osata? tai joskus on muutaman kerran "osannut",mut ei montaa kertaa..
ei meillä sitä ees tuossa lääkärin tarkastuksessa katottu eikä suojeluheijasteita eikä MITÄÄN :kieh:

Oih,minäkin haluun kiinalaiseen syömään :p ja mieluiten vielä ihan kiinaan. siellä parhaat sapuskat :D

kipeenä oleville :hug:
 
Kaikille pikkuisille ja isoille sairastelijoille oikein iso :hug:

Minulla on ollu kokopäivän nuha ja yskää ja kurkku tosi kipeä, ei oikein ruoka maistu. :snotty:

Onneksi tytöt ovat nyt jo huomattavasti paremmassa kunnossa.

 
Santti: Ollaan siis torstaina tulossa Tuuloseen.Voin laittaa yv:nä sulle sen toisen äidin nimen, jos haluut tietää etukäteen. Ollaan paikalla kahen maissa. Missäs sielä treffattais?? Oisko siinä hesen nurkilla?

Meillä on täällä 8kk neuvola ja sit 1v. Eeron paino ei ollut noussut kuin jonkun satarammaa, niin on ylimääränen punnitus ja mittaus 10kk iässä samalla, kun Onnilla on 4v neuvola.
Meillä katottiin silmiä, karsastusta ja jotain heijasteita. Pinsettiotetta koitti, ei osannut. Liikkumisesta oli huolissaan, kun ei ryöminyt eikä istu. Nyt ryömii vauhdilla.

Eipä kai muuta tällä kertaa.
Ainiin PUKLAAKO teillä pikkuset? Meillä edelleen joka aterian jälkeen, vaatetta menee vaihtoon useita ja lattia täys läikkiä. Koska se loppuu??????????
Onni ei puklaillu juur koskaan, en ainakaan muista...

Öitä ja kaikille sairastelijoille paranemissäteitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
voi meidän pieni on aika huonona,oksennus lensi äsken kaaressa ja kuume on noussut taas illan mittaan. annoin lääkettä ja simahti tuonne rukka :'( ...

millonka pitäis viedä lääkäriin?
Hirveän vaikea sitä on sanoa näkemättä lasta. Viet heti kun itestäsi tuntuu että lääkärin pitää lapsi tarkastaa. Niin ja jos kuume ei laske lääkkeillä (tai on hurjan korkea), nestettä ei mene tai yleiskunto romahtaa/lapsi ei jaksa yhtikäs mitään tehdä niin sitten todellakin viimeistään pitää mennä.

Paranemisia pikku miehelle :hug:
 
Paljonko maitoa pitää mennä vuorokaudessa?
Minä se täälä taas haaveilen imetyksen lopettamisesta ja senhän aion saada tehtyä tän kesän aikana kun kerran syksyllä alkaa se koulukin. Meillähän Silja ei suostu oikeen pullosta mitään juomaan mutta nokkamuki ja taikamuki kelpaa kyllä. Tosin ollaan vielä vähän harjotteluasteella eikä nestemäärät oo tosiaankaan mitään hurjia vielä... mutta parempaan suuntaan ollaan kyllä jo matkalla =)
Korviketta ei suostu juomaan juuri ollenkaan, maistuu varmaan niin erille kuin rintamaito, mutta velliä menee paremmin ja äsken tykkäs kovasti kun annoin peruna-porkkanavelliä. Paljonko siis noita maitonesteitä tulis mennä päivän aikana? Neuvolassa sanoivat että nesteitä yhteensä reilu 6dl/vrk mutta unohin kysyä että paljonko siitä pitäis olla maitoa :whistle:
 
tiipii:minä kans oon kyselly samasta asiasta,ja kuulemma vellinki voi laskea samaan syssyyn ku maidon:)

vilma-onni:kyllä juu puklaa ja oksentaaki ihan kaarella.
itekki tuosta oon ollu huolissani ja täälläkin siitä puhunu.
meillä myös pyykkikone pyörii jatkuvasti ja lattioita moppaillaa.
 
Iltaa,

Voi miten te jotkut jaksatte vielä päiväkirjojakin kirjoitella. Mulla ei ole kerta kaikkiaan virtaa enää sellaiseen, hyvä kun noita vauva kirjoja saan ajan tasalle. Jotkut ne on vaan reippaita. =) Minä käväsin jo apteekista ostamassa putkilon berecca poreitakin että jospa minkäkin....virkistyisin :whistle: ;) Olen minä vähän reippaampi tämän huushollin siivouksen kans nykyään. Jotenkin tuntuu että pitää säännöllisesti lattiat ainakin putsata kun tuo pikkuinen siellä pyörii kaiken ajan. Tänään imuroin, pyhin mattojen välit lattioista ja pesin vessatkin =) =)

Mamma3
Ei meillä enää ole viileää miehen kans. Se sunnuntain ajelukin meni ihan normaaliin tyyliin. Minä en jaksa pitää mykkäkoulua ollenkaan ja muutenkin pistän saman tien kaiken tuutista ulos silloin kun tympäsee ja se on siinä. En jaksa vihoitella kovin kauan kun koko elämä menee sitten siihen että mun pitää muistuttaa itseä olemaan vihainen :LOL: :LOL: Minä olen sen verta lahopää etten muista edes sitä että nyt piti olla vihainen. :D :LOL:

Pupulla
ihanan kuuloinen konsertti ollut ja mistäpä tuota tietää vaikka olet sen jälkeen saanutkin sitä mainitsemaa hyvää :p Oli sen verran pirtsakkaa tekstiä ;)

Meidän apinanpoika on ollut tänään mitä ihanin poika vauva. Ei pahemmin kitissyt ja kaupassakin oli mitä hienoin esimerkki kiltistä pojasta, ajatelkaa meidän vauva! Kerrankin saatiin tehdä ostokset rauhassa, eikä tarvinnut juosta koko kauppaa täysillä läpi sen pelossa milloin Aatukka repeää :D Kaupan jälkeen mentiin vielä mummulan kautta ja haettiin Anni sieltä. Ihan ylpeänä istuin anopillakin kahvipöydässä rinta ronttingilla että meidän poika se on noin tyytyväinen kun niikseen sattuu. :) Tähän asti ollut aika harvinaista herkkua meikäläiselle ;)

Rontti: Minä luin haavi auki tuota siittiö jutskaa. Mitä ihmettä ne lääkärit on tehneet kun siittiöitä ei enää ole? :eek: Minä kuvittelin että sieltä laitetaan jotku putket kiinni vähän niin kuin naisiltakin munatorvet, mutta että miten ne tuhottiin kokonaan? Blondi minä :D Mutta kysyinpä siltikin kun en kerta ymmärtänyt :LOL: :D
 
Vilma-onni ja milla-maria meidän tytöllä se refluksi ja pulauttelee siis edelleen lääkityksestä huolimatta,mutta ei enää isoja määriä eikä kovin usein. Jos vauvan paino ei kunnolla nouse suosittelen allergologilla käyntiä ja refluksin tutkimista. Apteekista saa myös maidon sakeuttajaa sitä kannattaa kokeilla.

Tiipii mun käsityksen mukaan maitotuotteita pitäis se 5dl mennä vuorokaudessa tän ikäsel.
 
Tiipii: juoko Silja velliä tuttipullosta velli korkilla? Vai nokkamukista? Minä en ole edes velliä tarjonnut kun ei tuo sitä pulloa huoli, mutta voishan sitä kokeilla. Annilta jätin tarkoituksella vellit pois kokonaan, mutta mietin jospa tälle toiselle saisi velliä pullolla...Mullakin on se piknik paketti varattuna ja tarkoitus olisi päästä sinne myös :x
 
Paranemisia kaikille kipeille! :hug: Mulla alkaa pikkuisen jo helpottaa flunssa, joka siis kestänyt yli viikon jo, silti pitää vielä niistää aika usein :/

Just kun kirjoitin päivällä että Sara ei enää puklaile pahemmin niin eiköhän illalla yrjöillyt oikeen olan takaa isänsä päälle ja vielä kahteen kertaan :LOL: Eli näköjään pulauttelee vielä joskus ja silloin sitten oikeen kunnollakin :D

Sanoista Joskus puolen vuoden aikoihin muistaakseni se oli silloin kun Sara sanoi mamma, pappa, ämmä oli lempisana :D Ei tietenkään tarkoittanut niillä mitään.

Nykyään sanoo mun mielestä maitoa mämmäksi, varsinkin jos on kovin nälkäinen niin huutaa mulle mämmää. Ja ihan kuin koittais sanoa äiti eli sanoo äittä. Muuten sitten sähisee ja murisee niinkuin ennenkin :D Toi sähinä on siis uusi juttu ja aikas hassun kuuloista :D
 
Ja tää hemmetin silmätulehdus on ihan rektumista :kieh: :kieh: :kieh: tipat onneks saa Pessille helposti,itelle onkin sit inhottavampaa. Pessillä kans nenä valskaa..mut mähän sanoin jo mökillä et meillä ollaan ihan varmaan tällä viikolla kipeitä. ;) kun ei oo poika tottunu noin viileeseen,meillä kun täälä kerrostalo kämpässä ei paljon vedä ja on kovin lämminkin sisällä.

Taidanpa kohta painua unille,ei oikein tää koneella istuminen houkuttele kun silmä vaan vuotaa..ja oon kun turpaan saaneen näkönen,ihan punanen ja turvonnu silmä :LOL:

Tyttelille erityis jaksamiset :hug: muille sairastelijoille myös jaksamisia ja paaaaljon paranemisia :hug:
 
katjanna nokkamukista annan velliä tai sitten ihan mukista hörppyyttämällä. Eipä taho tuo pullo kelvata vaikka sitä luonnonkumista tuttiakin kokeilin.
siittiöistä eikös ne piuhat pistetä kiinni ja sitten jonkun tietyn ajan kuluttua katota siemennesteestä että tuleekos sinne yhtään siimahäntiä...vai kävikö nyt niin että sokea sokeaa taluttaa? :LOL:
 
meillä poika osaa sanoa äiti,tänään oppi..ihana ku koko ajan huutaa äiti,jos häviän näkyvistä :LOL: :heart: sataa sataa sataa,oujee..pihallekki ois kiva ollu mennä mutta ku pitää vaan sataa sataa sataa..

oon siivonnu,leiponu,tehny ruokaa ja löysin kauan kadoksissa olleet koiran paperit ja nly hihnan joten mennään sit sawo show:hun kera kahden koiran..ehkä kapun kaa 3 päiväks mut emman kaa ainaki joka päiväks..pitää harjotella kapun kaa esiintymistä nii sit tietää ilmottaakko joka päivälle..

poju ei oo hirmu räkänen ollu aamun jälkeen joten en vieny lääkäriin..toivottavasti menis nopsaan ohi,tosin oon antanukki 3xpanadolia päivässä..

isäntäki kävi lekurissa ku metallin pala lens silmään töissä,nyt on ku merirosvo silmälappunsa kanssa :LOL: huomenna soitettava kiinteistöpalvelulle,suihkussa huomasin et katosta tulee pikku tippa vettä välillä :eek: paska paska paska..no jospa se ois joku ilmastointi putki systeemi mikä vuotaa ku en aiemmin oo huomannu..

mitähä viel?en muista..

ainii vaate ostoksille pitäs mennä mut koska?ei jouda ei millään ikinä minnekkää :headwall: hommia ois vaik muille jakaa..alkaa pojun vaatteet käydä pieniks..
 
Koneen sammutus reissulla tässä, mutta ei se auttanut kun vielä tulla tänne kurkkimaan ja kirjoittelemaan :)

Ihanan kuuloinen ilta oli pupulla ollut, oikein loisti se onnellisuus ja iloisuus sieltä kirjoituksesta =) Hienoa!! :heart: Ihana lukea tollasia viestejä välillä ;) Ja vielä leffaankin pääset, wau... =)
Kyllä sulla on nyt menoja. Mahtavaa että osaa irtautua välillä arjesta, sekin voi joillekkin olla taitolaji ihan :)

Vitsi, mäkin voisin mennä kyl kattoon sen sinkkuelämää leffan... =)

Rontti, jumppaamaan...juu-juu, mennään-mennään kun tässä tärkeimmät(=palsta pyörähdykset) ensteks :LOL: :saint: ;)
Mikäs mökillä ollessa vaikka sataiskin. Onhan siellä katto päänpäällä :) Sepä siinä mökkeilyssä onkin että siellä yleensä tulee otettua rennommin, jää enemmän aikaa "vaan olemiseen" ja perheelle y.m. kotona aina on jotain muuta. Sillä minäkin mökkeilystä tykkään, kun muuten olen aina touhottamassa jotain :/
Nauttikaahan nyt oikein kunnolla =)
Niin ja vauvakuumeestahan sä kyselit...mikä se on :eek: ?? :whistle: Ei ole näkynyt viimeaikoina tääläpäin :D En pitäisi mahdottomana ajatuksena että meillä vielä joskus ois neljäs, mutta ei ole suunnitelmissa :) Vahingot on mahdollisia, suunnittelemalla meille tuskin tulee.... just tossa mietin, kun lapset oli iltapalalla kaikki kolme yhtäaikaa, että on tää...ensteks kolmen lapset suihkuttamiset, yöppärin pukemiset, osalle siinä välissä rasvaukset, iltapala, hampipesu, iltasatu ja yhden tisuttelut viel...huoh... miten tässä viel neljäs menis =) Mutta on nuo tän kaiken arvoisia kaikki kolme, kaikki yhtä rakkaita ja ihania...kai sitä rakkautta ja aikaa viel neljännelle riittäis, mutta tuntuu että mä en välttämättä enää jaksas :ashamed: Niin tai näin... onnellisia ollaan nyt näin :heart: =)

Meilläkään ei viel täydellistä pinsettiotetta tullut 8kk neukussa. Meillä kateltiin heijasteita, lonkkia, nivusia, mahaa paineltiin, mut katottiinko silmiin...enpä muista :/ Aika pikainen visiitti oli, mut kaikki oli ihan ok!

Varsinaisiksi sanoiksi en osaa mennä sanomaan pojan sanomisia, mutta aivan kuin olisi isi sanonut joskus ja mammmammmaa....luulisin että tarkoittaa maitoa ja nukkumista?

Kova on pojalla toi menointo. Konttaa jo pienesti, mutta mieluiten viel ryömii kuiteskin. Polvilleen nousee ja istumaan nousee ja nyt on oppinut laskeutumaan istualtaan takas masulleen...hurjaa tää kehitys :heart: Mutta ihana seurata =) Välillä iskee se haikeus, ettei ole enää vauva, mutta kun ajattelee, niin kuinka moni asia on taas helpottunut kun on poika kasvanut =)

Meillä vielä hetkittäin on pulauttelua, etenkin jos enempi maitoa menee. Mutta selkeesti vauva-ajoista rauhoittunut tuokin.

Katjanna, mäkään en osaa mykkistä pitää enkä osaa olla pitkävihainen. Joskus on sapettanut tuokin, kun ois tehnyt joskus mieli vähän pitempään mököttää, enkä sit osaa |O :LOL: Mut mitäs sitä mököttelemään ja mykkistelemään, elämä on liian lyhyt ja kallisarvoinen siihen haaskattavaksi ;)

Mhhhm...jotain mulla oli vielä sanottavaa, mutta kerran ei tule nyt mieleen, niin toivotanpa kaikille oikein hyvää yötä ja kauniita unia :heart:
 
lhs
Iltaa, tai yö kai tuo jo on..No, mutta vähän on taas aika kulunut, siitä kun viimeksi olen koneelle päin edes katsonut.
Pikaisesti vähän selailin tätä pinoa, ja edelliseen en nyt jaksanut edes mennä..Tapaamisia tuntuu olevan, ja ne on menneet kivasti. Varmasti mukava saada uusia kavereita, ja tutustua uusiin ihmisiin :) Minä taidan olla ainoa näillä kulmilla :whistle:

Meillä on tätä touhua piisannut. Mummun hautajaisia järjestellessä meni aikaa, ja nyt ne on sitten takana. Surullinen päivä, mutta niin kaunis tilaisuus. Kappeli, kukat, papin puhe..kaikki oli niin kaunista ja juuri sellaista kun sen pitikin olla. Ilmakin oli hyvä, aurinko paistoi ja oli kesäistä. Lämminhenkinen tilaisuus, niinkuin pitikin olla. Aika tyhjä olo on nyt.

Tyttö on oikein urakalla oppinut uusia asioita, ja muutenkin tuntuu, että kehitys menee eteenpäin joka päivä isoilla harppauksilla. Ensimmäinen hammas puhkesi eilen, ja voin sanoa, että ei todellakaan tullut helpolla :( ressukka on joutunut itkemään hampaan tulon kanssa, olen kyllä antanut ihan kunnolla särkylääkettäkin, koska se selvästi auttaa. Suotta pientä ressukkaa kiusaamaan. Toinen ala etuhammas on tulossa hyvää vauhtia toisen perässä, ja ylös on tulossa etuhampaista seuraavat, mahtaa olla hauska näky kohta :LOL:
Tyttö ryömii hirveää vauhtia joka paikkaan, välillä nousee kontalleen ja hytkyy siinä tai sitten konttaa pakittamalla, eteenpäin ei pääse, mutta taaksepäin onnistuu :p Nousee kaikkea vasten polvilleen ja tänään nousi ensimmäistä kertaa itse istumaan.
Jokeltelu ja kaikenmaailman hienot itse hoksaamat ääntelyt, pärinät, lörinät ja kiljahtelut on in, ja ääntä tytöstä löytyy. Poikien perässä yrittää mennä ja ääntä löytyy, yrittää ilmeisesti saada itsensä huomatuksi :)

Pulauttelusta, meillä tyttö pulauttaa edelleen herkästi jos syö itsensä liian ähkyyn.

Jep, mutta kaipa se on raahauduttava nukkumaan, meillä on ollut niin paljon hässäkkää, tässä, siskoni miehensä kanssa asui tässä meillä toveroisen, ja meni noita järjestelyjä tehdessä viikko-pari tohinalla..

Öitä, ja mukavaa loppuviikkoa kaikille.
 
Kiitosta vaan, kun huomasitte mun ilosuuden :D
Toivottavasti saitte napattua siitä edes osan :D edelleen on sellanen olo, että voi jee, toivottavasti tää fiilis ei katoa ikinä. Kun vieläkään ei oikeen pysty käsittämään, että on nähnyt oman idolinsa muutaman metrin päästä. Sanat ei kyllä riitä kuvaamaan mun tunnetta, mutta ehkä osittain edes ymmärrätte :D ainiin, ja vaikka olo onkin kun hyvän seksin jälkeen, niin seksillä ei kyllä ole nyt osuutta asiaan, tuskin ainakaan kovinkaan jälkivaikutteisena se on tullut :whistle: tälläviikolla kun ei tuota "jumppaa" ole näkynnä :eek:

Juho olikin tosiaan eilen ekaa kertaa hoidossa, tai kotonahan hän oli, mutta mun pikkusisko oli hoitamassa meillä pojua. Me lähdettiin matkaan puol kuus ja puol yks saavuttiin kotiin. Heillä oli menny ihan kivasti. Huomenna kun meen sinne leffaan jää mies Juhon kanssa kaksin kotiin :)

Pulauttelusta: Juho ei ekaan 4kk pulautellut juur ollenkaan, mutta tuossa 4-5kk iässä tuntu olevan kovakin pulauttamaan maitoja pihalle. Enään ei juur pulauta ja jos pulauttaa se on pelkkää maitoa mitä sieltä sitten tulee, kiinteät pysyy sisässä..

Mäpä en muutes olekkaan muistannu vähään aikaan tarkastella että ottaako Juho pinsetti otetta, pitääkin huomenissa katsastaa sekin..

Rupespas nukuttamaan, hyvä. Pitääkin äkkiä mennä sänkyyn jotta nukkumatti ei kerkiä pakoon.
 
huomenta!

lappeenrannan reissu heitetty..tai imatralle jäin kun äipän sisko lähtikin mummon kaa sinne..nooo,myö sitten miun tytyn kanssa soppailtii imatralla..mutta eipä tuolta taaskaan itellee saanu yhtään mitään..venlalle ostin henkalta ja maukalta,ja kirpputorilta..
odotin et henkalla ja maukalla olis kesä vaatteita ollu enempi..mutta eipä tuolla ainakaan 80cm vaatteita oikein mitään ollu..

no mies oli tyttöjen kanssa kotona..ja yks oli ihan sippi..oli kuulemma päikkäritkin nukkunu kun venla nukku :eek:
sanoinkin et eikös olekkin ihan toista hoitaa likkaa koko päivän,ku vaa muutaman tunnin...

oltiin kasin aikaan kotona illalla,ja melkein heti kyllä painuin nukkumaan..rankkaa tuo ajaminen,vaikka ei nyt kamala matka olekkaan.

no,taas tulee vettä..kolmas päivä on kun sataa koko päivän vettä..pyykitkin saa nköjään laittaa sisälle kuivumaan.

tyttelille :hug: toivottavasti nyt poskiontelot alkaa parantumaan.nekin voi sinuu väsyttää..toivottavasti mies nyt pystys pitämään sen loman...sanot vaikka et viet pojun hoitoon ja lähet ite hotelliin muutamaksi päiväksi nukkumaan,jos ei rupee lomalle jäämään..
ja sanot et miehen lapset saavatkin niin pitkään olla äitisä luona,enneku oot kunnolla levänny...mitähän mies tuumais?

meillä oli miehen ex eilen miehelle soittanu et emäntä vois sit ton vanhemman tytön pyykit pestä,enneku torstaina kotiin meneevät,ei ex kerkee kuulemma niitä torstai iltana pestä..ku tyttö perjantaina jollekki leirille menee..no mies oli vaan sanonu et millokas täältä on likasia vaatteita tullu kotiin...

jep,nyt tytyltä palaa hermo..on nimittäin änkeny ittesä oman pinniksen alle :eek:
 
pika pikaa merkkailen :) Myö lähdetään pihalle kun aurinko taas paistaapi. Isäntä meni aamusesta jatkamaan siskosa talon maalausta.

Rontille mukavaa mökkireissua Ja Pupulle oon kateellinen upeasta reissusta :kieh: Miä oisin halunnut ja lähtee mut liput oli hivenen tyyriimmän puoleiset :/ Onkos muutes ketään muuta joka ei IKINÄ ole ollut missään isomman puoleisessa konsertissa? Nyt sitte ei lasketa mitään pieniä oman kylän juttuja tai tapahtumia. Tosin en ole ollut niissäkään, paitsi tietty meripäivillä ja siellähän on aina jotain esiintymässä.

Mut nyt viemään tuo kitisevä tenavalauma pihalle purkautumaan :wave:
 

Yhteistyössä