****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**

**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 24
Listaa siistitty, tarkista tietosi! Ilmoita, jos tietosi puuttuvat tai ovat väärin!!

Piituli1974 13.9 rv 36+2 Emma ja Essi A 2135g 44cm B2360g 44cm
Vilma-Onni 14.9 rv 35+6 Eero 2880g 48,5cm
NäkymätönNinni 17.9 rv37+4 Elia 3525g 50cm
Rontti 17.9 rv 38+2 tyttö 3150g 49cm
RäsyNukke 18.9 36+4 2700g 46cm
Viinika 20.9 rv 38+2 Erika 3400g 48cm
ruusumaria 22.9 Eetu rv 38+4 2880g, 48cm
yksäiti84 26.9 rv 38+2 Pessi 3040g 49cm
L-ouisa 25.9 rv 38+4 Pihla 2595g 46cm
santti 27.9 rv 39+4 Siiri 3120g 48cm
tuutilulla 29.9 rv 40+0 Kiia 3080g 47cm
niinukka 1.10. rv 39+2 Venla 3305g 48,5cm
mamma3 1.10 rv 40+2 poika 3240g 49cm
vip1 2.10 Ella 3310g 50 cm
susa79 5.10 rv 39+2 Eeli 3370g 49cm
LillaStina 5.10 rv 40+3 Eemeli 3820g 52cm
Nyty 6.10 yamelia
valkosorsa 6.10. rv 40+2 Valtteri 4070g 53cm
äityli75 9.10 poika 4330g 52 cm
krisu 9.10 rv 39+4 Melina 3870g 52 cm
shenda81 10.10 rv 41+2 Milla 4010g 51 cm
Hemuli-76 12.10 rv41 tyttö 3885g 51cm
tylsä 12.10 rv 40+5 Silja 3990g 50cm
bambi07 13.10 rv 41+3 tyttö 4770g 53cm
tytteli 14.10 rv 40+0 Eemil 2830g 50cm
Lapanen 14.10 rv 41+2 Wiia 3850g 52cm
dogtor 15.10 rv 38 Antton 3260g 49cm
katjanna 15.10 rv 38+6 Aatu 3370g 52cm
Heidi25 16.10 rv 39+0 Annika 3210g 48cm
Topsy2 16.10 rv 39 Minttu 3900g 52cm
tin 16.10 40+4 Tatu 3220g 50cm
mileko35 17.10 rv 40+2 Sanni 4115g 52cm
milli78 18.10 rv 38+3 Sara 3155g 48cm
PuPu10-07 18.10 rv 40+4 Juho 2840g 49cm
Ippuli 21.10 rv 40+2 Aliina 3890g 51cm
Ihs 21.10 rv 41+1 tyttö 3020g 48cm
diipeli 22.10 rv 40+2 Jesse 3580g 51cm
tilda77 22.10 rv 40+6 poika 3920g 53,5cm
eevin äiti 22.10 rv 39+6 Leevi 3740g 52cm
henkka81 23.10 rv 40+3 Veeti 4350g 53cm
tiipii 23.10 rv 41+0 Silja 4040g 52cm
Mirkku87 23.10 rv 40+6 Micael 4290g 52cm
keiju07 24.10 rv 40+1 Viena 3040g 48cm
milla-maria 24.10 rv 41+3 poika 3465g 52 cm
Mammoliino 25.10 rv 39+3 Silja 3495g 49cm
pikkumyy 25.10 rv 40+2 poika 3660g 52cm
Enja 25.10 rv 42+0 tyttö 3306g 50cm
Tinakenkätyttö 26.10 rv 39+6 tyttö 4005g 50cm
Dirlittan 29.10 rv 41+3 Eemi 4065g 52cm
Leya 29.10 rv 40+0 Essi 4060g 51 cm
Minsu 29.10 rv 42+4 Mea 3800 g 51,5 cm
Äitivaan 2.11 rv 41 poika 4215g 53,5cm
piippu 2.11 rv 42+1 Ella 3910g 52 cm
Oliivia 4.11 rv 42+5 Hilma 3990g 50cm
Toivotaan 5.11 rv 42+3 Noora 3580g 49cm
Pepisa 6.11 rv 41+1 Leo 3840g 53 cm
hipkukka 7.11 rv 42+2 poika 4360g 56cm
MaMa74 8.11 rv 41+3 Ilona 4840g 53cm



http://keskustelu.kaksplus.fi/t869871
http://keskustelu.kaksplus.fi/t954633
http://keskustelu.kaksplus.fi/t962291
http://kaksplus.fi/keskustelu/t967463
http://kaksplus.fi/keskustelu/t986352
http://kaksplus.fi/keskustelu/t992104
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1010530
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1016398
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1033476
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1038799
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1045424
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1052258
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1058597
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064990,550
 
Huomenta

LS: varmaan Heinäkuulla ollaan tulossa sinne päin, mikäs teidän loma-aikataulu on?

Kuulumisia: Eemillä 1 hammas, ja toinen kovasti tulossa! Ryömii hirveästi, koittaa kontata ja nousta istumaan. Paljon tulee nyt näitä edistys askeleita :)

Onkos me jo päätetty se E-Suomen tapaamisaika?
 
Meillä on pojalla varmaan silmätulehdus :/ Ainahan tuo silmä on rähminyt jonkin verran, mutta nyt oikein kunnolla. Silmänympärys on lisäksi punainen ja turvonnut.

Oon yrittänyt soittaa lääkäriaikaa, mutta ei sieltä vastaa kukaan :kieh:
Miks pitää olla puhelinaika ajanvarausta varten, jos ei vastata :headwall:
Mie soitan kohta neuvolaan, enkä yritä omalääkärille....
 
Siirsinpä tän maraton-pätkän tän viikon pinoon...

Sain itkevän uikuttajan ulos nukkumaan. Ja lääkäriajan klo 11, käydään nyt sitten vaikka oman mielenrauhan vuoksi, jos ei muuta apua ole.

Jotain vielä mökkireissusta, hieno kokemus oli ja suunnittelu kuului mukaan kanssa. Oli hauskaa, kun oli pitkään jotain yhteistä suunniteltavaa. Harmi muuten, kun Oliivia ei sitten lopulta päässytkään , mikäs teillä on nyt kunto?

Tuuti tosiaan jo kertoili, että ruoka-ajat venyi. Perjantaina syötiin "yö"myöhään vasta, lauantaina juotiin päiväkahvit toimittajan kanssa, mutta ruoka siitä välistä jäi. Syötiin sitten myöhemmin kun jo päätä melkis särki . Letut jäi paistamatta jne. Kummasti päivä siis meni ja siinä ison lapsijoukon kanssa, niin ihmekös tuo! Oli kyllä hauska nähdä noita lapsosia, kaikki niin suht samassa vaiheessa. Monta polvillaan nököttäjää jne. Kiia oli ihana, kun istui ja istui vaan niin tyytyväisenä . Simppa tosiaan ei tykännyt, jos toiset piteli ja nukkuminen varsinkin perjantai-iltana oli vaikeeta, mutta muuten Simppa vaikutti minusta tosi rauhalliselta pojalta, samoin kuin Joel , makoili vaan tyytyväisenä lattialla. Emma ja Essi oli suloinen parivaljakko ja on siinä Piitulilla käsityötä . Essi taisi olla enemmän oma itsensä mökillä, viihtyi hyvin lattialla ja syli kuin syli kelpasi. Mites tytöt jakselee nyt? Siiri oli iloinen menijä, samoin kuin Pessi hurmaavan hymynsä ja silmiensä kanssa. Eemeli oli ihan Franklin vihreässä ihkussa hatussa isojen lurpsa silmiensä kanssa , rauhallisen oloinen jäpikkä hänkin. Eli siis äitien lisäksi oli ihana päästä hiukan tutustumaan näihin lapsosiinkin. Ja äiteihin sitten tietysti erityisesti. Tilda yllätti, tai ei oikeastaan kai yllättänyt, mutta oli ihana saada Tildalle "kasvot". Vähän vähemmän kun täällä kirjoittelee, en ollut ehtinyt juuri luoda mielikuvaa, mutta nyt on sitten ja oikein hyvä sellainen. Oikein harmitti, ettei enempää ehditty tutustua. Kuten kaikkien kanssa, kummasti menee tällainenkin aika niin, että loppujen lopuksi aika vähän ehtii sen kummempaa! Kovasti puhuttiin, miten olisi mukava nähdä aina vaan lisää porukkaa, mutta vaikeetahan se on ja nytkin mökillä huomasi, että tuon enempää ei sinnekään oikeastaan olisi "mahtunut" tai siis että kerrallaan ei kovin isoon määrään pysty tutustuun ja olisihan tuollakin jo ahdasta tullut. Kaksi erillistä mökkiä hiukan jakoi meitä, mutta oltiin onneksi paljon yhdessäkin. Jutun teko osui keskelle päivää ja saunomiset rannassa jäi, mutta mielenkiintoinen ja aika yhdistävä juttu oli tuo "haastattelua" ja äänekäs . Kiva kyllä päästä sitten lukemaan. Ja tuleeko yks kuva vai usempi, niitähän otettiin varmaan 100.

Onneksi en lähtenyt lauantai-iltana väsyneenä ajelemaan. Meillä oli rauhallista nukkua vika yö kaksin mökissä ja sitä ennen oli kiva jutella ja syödä Yksäidin, Santin ja LS kanssa. Tytöiltä jäi toisenkin illan sauna, kun taisin hiukan laittaa vastaan väsyneen Siirin hoidossa, kun aattelin, että jos mein typy sitten taas herää... . Sunnuntai aamuna kuudelta heräsin itkevän typyn kanssa ja kun ei ollut ollenkaan tyytyväinen, noustiin 6.30 siivoomaan. Oliko mökki tarpeeks siisti? Aika pikanen imurointi ja pyyhkimiset kumminkin? Oli pirteä mieli ajella aamusella paisteessa kotiin. Typy nukkui koko matkan ja mä kelasin viikonloppua. Vertasin reissua pienesti BB-taloonkin, kumminkin oltiin toisillemme aika vieraita ihmisiä ja jokainen oma persoonansa . Oli kyllä hyvä kokemus kaikinpuolin ja vaikkei sillä tavalla pelkkää "lomailua" ollutkaan, unet vähissä, välillä kitisevät lapset jne. Ja kotiin on ihana palata, kun ensin sieltä irtautuu. Eli tosi terveellistä välillä lähteä. Miten ihana olikin sitten karauttaa pihaan ja nähdä kaksi muuta lapsosta tyytyväisenä tramboliinilla hyppimässä ja äiti äit, kun tajusivat, että kotona ollaan . Hyvin olivat pärjänneet. Ja kovin kauaa ei ehditty nähdäkään, kun sitten kolmas mummu tuli ja haki tytöt yökylään. Olipa aika ihana juttu, mieskin kun meni iltavuoroon. Saatiin vauvan kanssa rauhallinen kotiinpaluu ja mä hulluna siivosin talon taas omille jäljilleni, jopa leikkimökin . Auttoi varmasti tuo eilisen rauha, "oma" yö mökillä, mulla nimittäin reissuväsymys ei ole tuntunut.

Sit vielä sellanen juttu, et jännä nyt lukea mökillä olleitten tekstejä, niihin on tullut jotenkin eri sävy. Esim Tuutin juttua kun luen, luen sen nyt selvästi jotenkin eri tavalla. Voin nähdä melkis jotain ilmeitä kirjoitusten seasta .

Mutta se siitä, kai mä meen muihin hommiin. Tulee kummipoikakin kohta pariks tunniks hoitoon. Ihmettelin muuten aamulla, kun keskimmäinen ei tullut ja herännyt pienemmän kovaan yskintään. Vielä kun tultiin makkarista pois, ihmettelin, etten ollut laskenut lastenhuoneen rullaverhoa alas jne, kunnes tajusin, että ai niin, nehän on molemmat mummulassa ja mulla lähes "vapaa" aamu. Tosin itkuinen vauva...
Poista viestiMuokkaaLainaa
 
Mökkiläisillä on vissiin ollu hauska reissu :D

Essillä on jo kolmatta päivää ripuli. Ei ole kuumetta ja on ihan muuten normaali, mutta kakkaa tulee ja vetenäkin välillä. Onneksi juo ja syö normaalisti, juo tietenkin vähän enemmän. Liekö torstaina saanui jonku pöpön, kun en kyllä muutakaan paikkaa keksi ja ripuli alkoi perjantai-iltana.
 
Nohnii, sainhan mie jonkun kiinni. Ei aikoja tälle päivälle, tarvii kokeilla päivystystä :kieh:
Pirskatin ärsyttävää.

Ihanalta kuulosti tosiaan mökkireissu. Varmasti jäi monta mukavaa muistoa. Ja lehteä miekin jo odottelen :) Miellään miekin teistä joitakuita haluisin nähdä, yksikään tapaaminen vain ei ole sopinut ajankohdaltaan tai sijainniltaan vielä... Olikos länsi-suomesta monikaan? Pitäisikö täällä päin pitää joku tapaaminen?
 
Kopioin nää aamun kirjoitukset tuosta toisesta pinosta

Huomenta!

Meillä tuo pikku ukko vetää sikeitä vieläkin. On vissiin vähän väsy. Itte heräsin jo puol tuntia sitten. No hyvä vaan kun nukkuu.

Shedan me ollaan pähkäilty tätä etelän porukan tapaamista tonne korkeasaareen. Olikohan viimeinen ehdotus joskus heinäkuun alussa? Ei ole vielä sovittu mitään sen paremmin. Paitti että tuo Rontti ehdotti mökillä Suomen linnaa. Sekin olis varmaan ihan kiva paikka.

Rontti ei sulla olis mahdollisuutta saada mistään ilmankostutinta? Se vois helpottaa neidin oloa. Meillä on yleensä käytössä aina, jos on vähänkään räkäinen.

Nyt aamukahville... mä oon ihan jotenkin tööt vieläkin... pitäis varmaan mennä takasin nukkumaan...

Tänään, 07:53

Ai niin... dirlittan koska te ootta tulossa meille käymään?
Isäntä sitä kyseli, että koska hänkin näkee sua...

Meillä muuten kävi eilen illalla pikkunen prinssi...

Ja sitt jatketaan

Mileko tuota noin.... muuten ihan hyvä neuvo ja tiedän, että se pitää niin tehdä... MUTTA mites teet nuo, kun ei ole kahta korttia??? :LOL: Onneks porukat tuli eilen illalla, joten otin mutsin kortin ja sain tuon tehtyä... Eihän siinä muuta ongelmaa ollut....

 
Dirlittan meidän loma??? siis mikä? :LOL: Ei vaan, isäntä jää lomille muistaakseni aika kohta.... ei me tehdä mitään sinänsä... kuten aina ;)

Hipkukka mää olen tässä välissä.... Olen taas keskiviikkonakin tulossa pitämään kutsuja Turkkuseen.... Ainahan mä voin sua tulla moikkaamaan...

Etelän porukka kokoontuu Korkeasaaressa 1.7. Kaikki kynnelle kykenevät mukaan. :wave:
 
Me tullaan kans Korkeasaareen!! Jos joku kertois vaan, mihin auton voi jättää ja muutenkin... kuinkahan uskallan yksin ajaa? Vai onko mahdoton ajatus tulla junalla?? Mä oon oikeesti ihan tumpelo, kun siirryn Hämeenlinnasta muualle....
 
Heippa taas kaikille. Mulla on ollu oikea maanantai päivä tänään poltin tuossa aamutuiman vasemman jalan nilkan takaa oiekin kunnolla kuuman puuron kanssa....kippasin sen mikrosta lattialle ja jalalle, onneksi ei menny likkojen päälle yhtään....

Ja nyt on kamala rakko jalassa :'(

Toimittajakin soitteli ja kyseli kuulumisia, laittaa illalla myöhään tekstin meille tai sitten viim. huomen aamulla. Kun se pitää olla toimituksessakin silloin...
 
meijän ukkeli alkoi metelöimään 5 aikaa aamusta...
unissaa mekkaloi :eek:

kukas se kyselikää istumisesta,meillä ei vielä istuta muuta ku tuettuna.
eikä vielä ees ryömitä/kontata.
kuitenki hakeutuu konttausasentoon ja heijaa siinä itteensä,se on varsin hupaisan näköstä :LOL:

tänää mulla sit vuosia jo 27 täynnä.
vanhuus alkaa jo tulemaan,no mitäs noista ikävuosista,kun tuntee nuoreksi ittensä..
ainaki mieleltänsä B)

enja no sehän kiva että miehes käy ostamassa vaatteita:)
ei tuo meijän ala mitään kattelee kaupassa..kunhan vaa pikasesti ruat ja kassalle.

tänää sateinen ja viilee ilma,ei varmasti kovin pitkää lenkkiä tuu heitettyä.
no ihan hyvä että sataa välillä,meinaa tuolla miehellä olla vaikeet oltavat siitepölyn kans.

mökkikuvat oli ihania:D
ostan kyllä lehden heti ku ilmestyy!!

en oo jotenki heränny tällle aamua,pitäs alkaa imuroimaan..TAAS |O
meijän rakkaalla koirulilla kova karvanlähtö(joka päivä ihan pakko imuroida)
mites muiden sessut,onko paha karvanlähtö?
musta tuntuu että muina kesinä näin paljoo oo lähteny :/
voisko tuo vaikuttaa ku oli leuto talvi vai mitä ihmettä?
vähä jo huolettaaki...

mutta nyt touhuamaan :wave:
 
Heippa taas!

Viikonlopun ollu nettipimennossa mutta tuntuu että ois ollu poissa ainakin vuoden :LOL:
Silmäilin vähän noita viikonlopun viestejä ja mukava reissuhan teillä on ollut! :D

Oltiin taas kotikaupungissa käymässä ja hyvin meni kaikki. Perjantaina lähdin kaverin kanssa naapurikaupunkiin katsomaan Sinnkuelämää elokuvan ensi-iltaan ja tykkäsin kovasti! :heart: Käytiin sitten vielä kotimatkalla pubissa yksillä ja kotona olin vasta klo 1.30. Tyttö ja mies nukkuivat ja hyvin oli kuulemma menny, olisin hyvin voinu jäädä kaupunkiin kunnolla ottamaan, mutta kun oltiin kaksin liikenteessä eikä tuttujakaan näkyny niin päätettiin lähtee ajoissa kotiin. Oli Silja suostunu juomaan vähän tuttipullostakin kun äiti ei ollu maisemissa ja muutenkaan ei ollu itkeskelly...jees! Ehkäpä minä sitten käyn vielä tässä kesän aikana kunnollakin jossain :whistle:

järkky siivo meillä...puuhaa koko päiväks :whistle:
 
Kiva oli lukea että mökkireissu oli onnistunut..tää mamma hyökkää heti ostamaan sen kaksplussan kunhan kaupan hyllylle ilmenee :D

eihän tässä ehi nyt mitään kirjottaa...isompi neiti huutaa äiti tuu tanssimaa..meillä pyörii joku vanha smurffi levy tuolla :LOL:
 
Mulla on täällä kauhia pyykki souvi menossa kun pitää pestä mökki pyykit ja kaikki koti pyykit jotta saadaan vaatetta taas uutta reissua varten joka on jo viikon päästä. Lähden lasten kanssa Tukholman risteilylle. Veljen vaimo poikansa kanssa lähtee mukaan.

Tuo mökkeily oli hyvää harjoittelua pakkaamisen suhteen nyt tiedän miten paljon tarttee vaatetta ottaa mukaan (ei kauhiasti, sillä tytöt olivat melko siistejä). Ja saahan Tukholmasta niitä shoppailla sitten lisää.... ;)

Mutta nyt kaffen keittoon kun tytöt vielä nukkuvat päikkyjä.
 
Moi

LS: En osaa tarkkaa aikaa sanoa koska sinnepäin ollaan tulossa, heinäkuussa kai mennään ahvenanmaalle, sitten sukuloimaan, eli myös sinne suuntaan.

Laitoinkin kerhon puolelle oman mielipiteeni tapaamisesta jo aamusella.

Nyt viemään esikoista parturiin, kauheaa lentoa koko ajan..!!
 
LillaStina Keskiviikkoisin mulla on just muita menoja :| Miten kaikki menot ja huvitukset mulla tuntuukin aina olevan keskiviikkoisin...

Ja taas iski pukemisongelma. Just suurimman osaa kevättä pähkäilly mitä pojalle pukee päälle, nyt luulin oppineeni pukemaan kesäks. Ja sit tuli tällenen sää :headwall: Mittari näyttää +20, mutta tuulee tosi kylmästi. Tuulen suojassa on tosi lämmin istuskella t-paidalla, mutta tuulessa tulee kylmä. Laitoin rattaisiin tuulenpitävän jalkasuojan ja pojalle bodyn ja housujen lisäks pussilakanan lämikkeeks.
Just otin sisälle nukkumasta. Jalat on ihan lämpöset, mutta kädet kylmät. On tuuli jostain päässy puhaltamaan vaunukoppaan ja tuo kun nukkuu selällään nyrkit korvien takana (kuten isänsäkin), eli ei ollut kädet suojassa. Mistähän saisi ostettua/tehtyä kesätumput? Villalangasta neulotut taitaa olla liian hiostavat...
 
hipkukka me voidaan tulla kahvitteleen sille suunnalle ihan koska vaan sovitaan. Meiltä kestää keskustaan noin tunteroinen... Koskas se uusi ikea sinne aukes? Sinne ollaan ainakin tulossa tässä jossain vaiheessa. Me voidaan aika lyhyelläkin varoitusajalla hypätä autoon ja menoksi... Joten voin sopia sun kanssa jotain meetinkiä, jos vaan haluat meidän pärstiä katella ;)
 
LillaStina Myö ei ihan Turussa asuta, meiltä menee semmoinen tunti ajelle sinne. Tosin minusta se on ihan siedettävä matka ja välillä ajelen esim. Myllyyn päiväksi ihan muuten vaan :D Tuota IKEAa minäkin oon vähän mietiskelly, jos jotain meetinkiä sinne saatas aikaseks. Se aukeaa ens torstaina. Me ei mitään kuulemma sieltä tarvita, joten miestä en sinne seuraks saa. Mutta kuuluuhan se nyt asiaan siellä käydä...
 

Yhteistyössä