****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**

Siis eihän sinne Ikeaan ostoksille mennä... ihan vaan katsomaan :whistle:
Sehän on ihan vahinko, jos sieltä sitten jotain lähtee mukaan... siis ihan täysin vahinko, ei ollut tarkoitus, mutta eemeli tai me just nyt tarvitaan sellaisia tavaroita :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Siis eihän sinne Ikeaan ostoksille mennä... ihan vaan katsomaan :whistle:
Juu, näinhän minäkin yritin sanoa, mutta ei sitä varten tarvi kuulemma kauppaan asti raahautua. Onhan kuvastot. Mutt siis kuvastostahan vaan katotaan mitä halutaan kattoa lähempää ja sit tosiaan vahingossa voi jotain jäädä käsiin ja kulkeutua kassalle asti...
 
Me ollaan Riikassa, kun on tuo Korekasaari-tapaaminen, joten se jää sitten välistä meiltä. Uuteen Ikeaan lähtisin mielellään, jos aika sit passaa :) .

Lääkärissä käyty ja tuloksena korvatulehdus :( . Perjantaina oli korvat vielä ihan puhtaat, mutta nyt on räkä ehtinyt sinne asti. Onneksi siis mentiin, oli vasta ihan alkavat tulehdukset, mutta molemmissa korvissa ja kuuri haettiin. Jos tuo kuuri auttais vähän muutenkin. Saatiin myös Ventolinea nestemäisenä. Ruokaa tuo ei ole tänään suostunut syömään, maitoo sentään onneksi. Nyt vien sen maate, itkustaa tuossa raukka.
 
Merkkailen ja ilmottelen kaikille mökillä olijoille et Pessillä on vissiinkin silmätulehdusta pukkaamassa... :( että täältä löytyy sit syyllinen jos jollekkin tulee :ashamed:

Peetulla muutama hyttysen purema

jaloissa ja päässä lisää..käsissäkin muutama
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Lääkärissä käyty ja tuloksena korvatulehdus :( . Perjantaina oli korvat vielä ihan puhtaat, mutta nyt on räkä ehtinyt sinne asti. Onneksi siis mentiin, oli vasta ihan alkavat tulehdukset, mutta molemmissa korvissa ja kuuri haettiin. Jos tuo kuuri auttais vähän muutenkin. Saatiin myös Ventolinea nestemäisenä. Ruokaa tuo ei ole tänään suostunut syömään, maitoo sentään onneksi. Nyt vien sen maate, itkustaa tuossa raukka.
Jospa pieni nyt sitten paranisi, toivottavasti pikaisesti :) Onko Iidalla vielä se käheä ääni ja vaimea itku :heart:
 
Hipkukka Meillä on täällä Keminmaassa +9 astetta lämmintä :eek: Minäkin pähkäilin mitä pojalle vaunuun päälle, makuupussi taas kaivettiin esiin, sisävaatteiden päälle fleecepuku, ohuet tumput ja kesäpipo+ päässä myöskin sen fleecen huppu! Muuta en laittanut, eikä ollut yhtään liikaa. Ihan sopivasti tais olla. On tääkin kesää, kun pitää kaivaa jo kevät juttuja takaisin pojalle :/ La-su välisenä yönä oli täällä perällä ollut paikka paikoin jossain -4 astetta pakkasta ja jotkut olivat aamulla saaneet auton laseja ravata :eek: Onneks en ole vielä käynyt ostamassa kesäkukkia, kaveri oli käynyt ja nyt hällä ne siellä pesuhuoneessa nököttävät :whistle:

Mutta mulle sopii niin erinomaisesti vähän tällanen viileämpikin kesäsää, kuhan ei lumelle ala :LOL: Ei kyllä tällä mahalla innosta helteet :x Piti muuten lämmitystä aamulla päälle taas laittaa, muutama päivä sitten niitä sammuteltiin... Viime viikonlopulla oli ihan helle, Eemilkin nukkuin vaunussa pelkällä bodylla! Ja nyt tällanen keli!

Minä muuten Citymarketista ostin sellaset kevyet ohkaset kesätumput.


Niin ja kun on vähän viileempää ei ole niitä iki-ihania sääskiäkään!
 
yksäiti hui kauhia Peetun selkää :eek: Taitaa kutista... saakohan jo Peetun ikäselle antaa noita antihistamiineja (allergialääkkeitä Meillä tytöllä kesäsin samanmoiset, vielä pahempanakin joskus, kunnes sitte hoksittiin alkaa antamaan Heinixiä. Tyttö syö sitä läpi kesän ja eikä enää kynsi itteensä verille... Se vois auttaa kun antas vaikka kerta-annoksenakin ja mieto kortisoni. Apteekissa varmaan tietävät ja ainakin neuvolassa. Auts kun katoin tota kuvaa Peetun selästä, alkoi itteäkin kutista :/

Tytöllä siis tulee ihan allerginen reagtio hyttystenpistoista..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Kamala ilma ulkona :kieh: Mieletön tuuli ja vähän väliä taivaalta tulee vettä kuin saavista kaataen. :/ Ja arvatkaapas hyppiikö sällit seinille kun eivät ulos pääse |O


Täällä myös ihan hirveä tuuli, ei paljoa huvita ulkona olla..
Idan kanssa käytiin lääkärissä, tytöllä ihan kamala yskä, ollut jo monta päivää. saatiin valmiiksi antibiootti resepti jos ei keskiviikkoon mennessä ole hellittänyt. Nyt tuplattiin astmalääkkeet että pysyisi röörit auki.

Esikon kanssa oltiin parturissa, sinne lähtiessä tuli yläkerran mummo papattamaan Eetulle että ei saa sytytellä rappuun valoja kun kuluu sähköä ja eikö muka nuori poika osaa kulkea tuollaista matkaa sytyttämättä valoja..tulin paikalle ja mummo lähti lipettiin..ei kehdannut mun kuullen papattaa..
Ihme akka! Olisi sanonut sitten mulle asiansa, eikä lapselle mekastanut! Eetu oli ihan hämillään. Sanoin vaan kovaan ääneen Eetulle sen mummelin kuullen että ei pidä välittää, että joillain mummoilla ei ole muuta tekemistä kuin kytätä naapureita, ja että tämä oli hyvä esimerkki siitä miten ei noin vanhanakaan kaikki ole oppinut miten puhutaan kohteliaasti toiselle..
Mä sitten ärsyynnyn noista tollasista kyylistä, toivon että musta ei tule vanhana tollasta!

Ja aamutuimaan kinasin veljenikin kanssa, sekin ottaa pannuun!
Aika hyvin on alkanut tämä viikko..

Eemi pyörii sängyssään, koitan saada sen nukahtamaan sisälle, niin kova tuuli että en tohdi parvekkeelle laittaa kun lasit siellä helisee.
Nyt haisee ukon housuissa yllätys, joten pakko mennä..ei taida uni tulla paketti pöksyissä...
 
Ihan hyviä ostajia te ootta, mulla vaan ei ollut oikein noita tarjoustuotteita enää jäljellä paljoa.

Meillä on kellari nyt laatoitettu. Tai siis reunoista puuttuu vähän, mutta se on ihan kohta valmis... Että kohta pääsee sisustamaan... Ja on pakko lähteä siellä ikeassa käymään :whistle:
 
voi tana mulla oli asiaa,mutten muista mitä :headwall:
ainakin rontille se että ihana lukee sun tekstejä ku jotenki tavallaan kuulee päässä sun äänen :D sit karvanlähdöstä meillä sitä on koirilla 24/7 mutta ei pahana ollenkaan,paitsi meiän uudella koiralla :eek: ihanku ois jollain pöllyytetty niitä karvoja :LOL: joo siis meil on uus koira,jämtlanninpystykorva uros,eli hirvikoira..ei asu onneks meillä :saint: siin on uus nly koira mulle..
kesätumput eiks kävis ihan vaan sukat ainaki vaunuihin?

nyt hommiin,kohta tulee vieraita..

ainii,mulla on ollu jo ikävä teitä mökkiläisiä :ashamed:
 
Mulla olis kohta taas "töihin lähtö" edessä eli siis Tuppereita pitämään.....

Täälläkin on sateista ja synkkää. :/ Tytöillä ei enää onneks nenät niin kauheasti vuoda, josko oli vaan joku pika nuha, tai sit ne hampaat....hitto kun aina saa arvailla mistä mikäkin johtuu!!! :kieh:

Ruokaakin pitäis tehdä vaan kun ei viitsis sitten millään, laiskottaa. Mut pakko on ei auta (oon meinaan juonu vaan kahvia tänäänkin).
 
Täällä kans kurja keli. Ja huvita ei sit mikään :/ Pikkuisella tauti helpottanut ehken hitusen, mutta ei kannata nuolaista ennenkuin tipahtaa, kohta tietty meilläkin korvissa, niinkuin Iidalla :( voi Iida reppana, :hug: sinne!! Toivotaan että kuuri nyt alkais nopsaan purra!
Ja Pessi toinen, silmätulehduksineen ja Peetulla ilkeen näköiset paukamat :eek: Jos kauhiasti kutisee, niin kannattas vaikka jotain lääkettä ottaakin, mut saiko zyrteciä tai ataraxia noin pienelle antaa? Ataraxiin ainaskin resepti tarvitaan... Mutta jospa ne siitä :) Paranemisia vaan vielä toivottelen pikku potilaille!!!!
Toivottavasti huomenna ois parempi sää...mä en jaksa jos taas tällästä monta päivää...sisällä vaan nyhjätä. Muksut hyppii täälläkin seinille kun ei ulos pääse. Tuulee ja välillä sataa...
Mut jos ees hetkeks menis haukkaamaan happea, nyt kun on poutajakso, että jaksas pitkän illan vielä....
Ainiin, rontti kyseli rakentamisesta. Ei taloa ainakaan tehdä =) Yksi ok-talo saa riittää ;) Appivanhempien rantapaikalla on raksaprojektia, jossa mies siis rakentaa =)
 
:LOL: :LOL: se on jännä miten tuo murre tarttuu helposti. Ja se mitä rontti sanoi mökkiläisten juttujen lukemisesta, on totta. Jotenkin "kuulee" toisen äänen, elekielen ja sanan painot :D Jännä millaisen uuden piirteen toi tapaaminen mukanaan palstailuun :heart:

mamma3 aloititkos siä sen ihka ensimmäisen lokamasujen pinon vai kukakos se oli? Ainankin siä olit mukana ihan alkumetreiltä. Sitä myö siellä mökillä pohdittiin myöskin kuka ihka ensimmäisen pinon aloitti
 
Nestlellä ompi joku kerhojuttu sen sivuilla. Jos liittyy siihen niin saa lusikan (erilaisen minkä perään Enja kyselee) munhan oli ihan pakko näpytellä tiedot sinne :D

Enja kun oisin tiennyt aikaisemmin niin en ois tota toista lusikkaa käyttöön ottanut :headwall:
 
minsu :attn: Minä täällä pähkäsin ja pähkäsin sen Oulun kanssa ja tulin siihen tulokseen että jätetään se väliin. Ja mieluummin lähdetään käymään siellä Ylivieskassa, kun eipä siellä ole koskaan tullut käytyä =) Miehen kanssakin puhuttiin ja oli samaa mieltä, hän lähtee mukaan sinne. ilmeisesti lähdetään koko porukka! Ehkä samalla reissulla sitten tehdään se pikkuinen kesäloma reissukin. Ja toinen mikä mulla ällistytti tossa Oulun näyttelyssä oli, että veteraaneista yli 10v kin otettiin täys hinta |O Kun kattelin Koiramme lehdestä muitakin kansainvälisiä näyttelyitä, yleensä ottaen olivat ilmainen ilmoittautuminen tai sitte jokin ihan mini pieni hinta luokkaa 10e tai jotain, niin tuolla oli 28e yli 10v vetskustakin |O Noh ollaan niin monesti Oulussa käyty ja se Ylivieskakin oli kv näyttely ja sinne yli 10v ilmaiseksi. Ja ottaen huomioon tämän oman tilanteen, niin jos jostain syystä en pääsekään tms. ei sitten harmita. Ukkokin tuossa jo innostui puhelimessa, että otetaan vaikka asuntovaunu perään, helpompaa Eemilin kanssa :D

Tänäänkin tuo mies kuulemma pitkään töissä, yrittää saada aloitettua sen isyysvapaan :ashamed: :kieh: ja saada työpöydän puhtaaksi.. Hitto, vielä muutama päivä, saatais vielä olla melkein kaksin :eek: Sitten murkut saapuu!
 

Yhteistyössä