****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**

Enja
Mulla samanlainen migreeni. Lisäks voi olla pari päivää ennen kohtausta levottomuutta, unihäiriöitä, tiettyjen ruokien inhoa/himoa, jatkuva napostelun tarve, äreyttä...
Ja jälkeen niskasärkyä, uneliaisuutta, epävarmuutta, huimausta, lisääntynyt virtsaamistarve, ripulia...
 
Huomentapäivää!
Pikaisesti kävin kuvia katsomassa ja jutun lukemassa. Kylläpä vaikutti mukavalta reissulta. :) Ja oikein hieno juttukin tulossa! :flower:
Nyt on pakko hehkuttaa! Viime yö meni vain yhdellä syötöllä! =) Poju nukahti puoli kymmenen ja heräsi kolmelta syömään ja kasilta noustiin ylös. Jee! :flower: Paitsi että äiskä ei "osannu" nukkua. :whistle: :ashamed: Heräilin itse parin tunnin välein ihmettelemään, että vieläkö se poju nukkuu. :ashamed: Taitaa tämä äiti tarvita unikoulua. :/
Jaahas, jos nyt taas lukis jutut uudestaan, jos vaikka vahingossa muistaisikin jotain... :ashamed:
 
Voihan hemmetin hemmetti tätä minun oloa :'( jotain ihan kamalaa, tämä poskiontelontulehdus on kestänyt jo huhtikuusta saakka ja ei tunnu menevän ohi.... taas paineen tunne ja oksu olo ja huimaa... eikä jaksa oikein mitään, haluttas vaan nukkua |O Eikä yhtään helpota että mies oli eilen taas töissä myöhään ja tuli vasta 22.30! Sanoin jo sille nyt, että aina se isyysloma vaan siirtyy ja siirtuýy ja nyt sulla ei ole enää muuta vaihtoehtoa, kuin sanoa siellä töissä, että nyt jäät ja piste! Että edes minä voisin hoitaa itseni kuntoon.. muutaman kuukauden kuluttua pitäs olla priima voimissa ja nyt olen jo ihan puhki :ashamed: Ei kohta jaksa tätä enää. Ne miehen lapsetkin tulee tähän vielä ens launataina, olisin ennen sitä edes vähän halunnu levätä kunnolla :kieh: nyt meinaa jo verenpaine nousta, kun ajattelenkin sitä. Sillon on ihan sama onko täällä mies hoitamassa, pitäs yrittää levätä että järki taas kestäisi niitä ipanoita, osaavat nuo murkut olla joskus raskaita, varsinkin poika 14v. |O Ärsytyskynnys mulla varmaan aika matalalla, jos en oo kunnossa ja väsynyt! Kun ukkokin tuon ymmärtäisi...
 
Monta pikkuista on taas kipeänä :( , paljon paranemishalauksia! :hug:
Ja tyttelille myös suuri :hug: . Kovin on rankkaa. :'( Paljon jaksamista ja toivottavasti miehesi älyäisi pitää sen loman, jotta pystyisit keskittymään parantumiseen. Kyllä ne miehet on niiiiin raivostuttavia kun ei ne tajuu! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Minulla menee kohtauksen jälkeen pari päivää ihan pöhnässä, liikkuminen aiheuttaa pahoinvointia, kovat ääneet ja kirkkaat valot sattuvat ja ajatus ei kulje. Onneksi isoja kohtauksia tulee nykyään todella harvoin.
Mulle lääkäri aina puhu mikreeni-krapulasta.
Mulla nuo mikreeni kohtaukset ajoittuu yöhön. Herään julmettuun pääkipuun, en tiä kuka oon tai missä oon. Liikkuminen on ihan mahdotonta, eikä ajatuskaan kulje. Kerran on kohtaus tullu, kun olin yökylässä. Kiva kun en yhtään muistanu/tienny missä oon. Ehti hätäännyskin iskeä :( Kipu kun on aaltomaista, nii normaalisti ehdin lievemmän kivun kohdalla tajuamaan missä olen ja kuka. Onneks noita tulee tosi harvoin, viimesestä on jo kolme vuotta (koputtaa puuta)
 
Rontti höpö höpö, tokkopa Iida on mitään tartuttanut :) Miä epäilen sitä vetoa ja just auki ollutta ikkunaa/ovea. ja Kiiallahan oli päivällä aika vähän päällä :headwall: Noita nuhia tulee ja menee. Ja mistä sitä tietää mitä kaikkea tässä ite aina kauppareissultakin kotiin kantaa :) Ja muutes yksikin juttu voi vaikuttaa nimittäin erilainen ilma. Meillähän muksut on yleensä aina saaneet pienen nuhan kun ovat mummilla olleet yötä. Mummi kun asuu kerrostalossa..

Mut nyt kauppaan ruokaa hakemaan ja sitte palajan taas :D

Muoks. tyttelikin saisi jos vihdoin ja viimein parantua. :hug:
 
juu,täytynee sanoa neuvolassa tuosta oksentelusta.
kiva kuulla että pitäis jo helpottaa kummiski tuossa 1-v tienoilla.

pepisa:meilläkin vähän huonompia öitä nykyää.
tuossa 5kk:n iässä tämä ukkeli nukku ku unelma,nyt sit hanlaloitunut...
jos se tuo konttaus into tekee tepposet :)
mutta kiva kuulla että viime yönä saitte nukuttua!!!!

mulla tää miekkonen sylissä touhottaa,pitää mennä :wave:
 
Dogtor: Meillekin tuli puuro näyte ja oli muuten aivan ihana lukea että tämä raskas vaihe kuuluu kahdeksan kuukauden ikään.

Meillä tuo poika alkanut ihan todella itkeä perheen jäsenten perään. Varsinkin jos joku menee ulko-ovesta ulos ja poika huomaa sen niin ryömii oitis perään itkemään ovelle. Oikein painaa päänsä käsien väliin ja itkee niin sydäntä särkevästi :'(

Viime yö meni meillä myös yhdellä syönnillä. Olen nyt ollut tiukkana sen asian kans että tissiä tippuu vastaa aamupuolella yötä, mutta eipä tuo ole nyt taas kaivannutkaan tiheämmin. Liekö siinä syy että olen parina iltana laittanut valveilla sänkyyn ja on saanut hakea itse unensa enkä enää nukuta tissille. Eilen illalla ei itkenyt yhtään sängyssä vaan pyöri aikansa ( 40min ) ja laittoi sit itsestään nukkumaan. Vielä pitäisi päästä tuosta aamuyön imetyksestä, mutta se sitten myöhemmin.

Vilma-Onnia; piti jo eilen onnitella rikkaimuri voitosta :flower: Meikäläisellä ei ole koskaan oikein ollut tuota arpaonnea :ashamed: Miehellä olisi lauantaina ollut lotto potissa tuuria, mutta ehtipä koneelle vasta klo. 20.00 eikä voinut enää laittaa veikkauksia. Siinä muuten Mamma3 syy siihen miksi veti tervapullon naamariin. Ketutus oli niin kova. ;) :(
 
Tytteli: Voi että sua nyt koetellaan :'( Suuren suuri voima halaus täältä :hug: Sanotaan, että asioilla on tapana järjestyä...koitetaan vaan uskoa ja luottaa siihen :) Jos et saa yhtään levättyä, niin olisiko sulla paikkaa minne mennä...esim.vanhemmillesi tms.? Jos joku kattos poikaa ja sä saisit huilia. Jospa se mieskin alkais tajuumaan :kieh: Sun todellakin täytys saada levätä, kohta on synnytys eessä ja sillon voimia tarvitaan ja sitten toinen pikkuinen siinä... Voi että... Olet ajatuksissa :hug:

Enpä mäkään ollut kuullut moisista erinimisistä migreeneistä... :eek: Aukko sivistyksessä??? :whistle:
Mun migreenissä on ainoastaan ehken tunti-pari ennen kohtausta niskasärkyä, pahaaoloa tms. Onko teillä näitä ennakko-oireita siis päivä-pari ennen kohtausta? Vai onko mullakin siis aurallista migreeniä?? No on mitä on, mut hyvä tietää JOS joskus alkaa uusiutua noi ja joutuu lääkäriin. Toivotaan että ei tulis, en kaipaa niitä yhtään!!!!!
Mutta kiitos kun valaisitte asioita :) Aina sitä jotain uutta oppii... Kyllä tää palsta on sitten HYVÄ :D

Rontti, älä nyt harmittele sitä toisten nuhaisuutta sen enempää :) Kuten toisetkin jo sanoneet että luultavasti vetoa saaneet... Ja mähän kirjoitin viime viikolla joskus että nukuttiin ikkuna raollaan, kun oli niin karseen kuuma ja miehen kaa viel tuumattiin et yskitään sit kaikki yhessä. No niinhän tässä osapuolin nyt tehdään. Kaikilla pientä oiretta :/ Eli vetoa on mekin saatu :headwall: Ja kaikkihan tais antaa luvan teidän mennä mökillä vähän kipeenäkin :)
Niin ja mitäs päiväkirjoja sulla on päivitettävänä? Siis kirjoitatko omaa päiväkirjaa, vai lapsille jotain tms?

Kurja keli edelleen, siis aikas kylmä :( Millonkohan säät on lämpenevään päin? Sais jo hieman lämmetä, tosiaan saa alkaa kaivelemaan kaapeista lämpimämpää vaatetusta takas :( Kesävaatteet taitaa jäädä aikas vähälle käytölle.
Vaatteista puheenollen, meillä 74 on just sopiva. Kohta jää pieneksi. Täytys penkoo noi isomman pojan vaattet läpi, et mitä sieltä löytyy ja mitä pitää ostaa...

Niin tosiaan, kuulostipa tinin kertaukset kivoilta...vaikka pakko myöntää että musta ei ois armeijan touhuihin :whistle:

Hoh,hoh...ei taas juurikaan ole inspiraatiota mihinkään...mutta kaipa se vaan olis pakko ainakin pyykkikone saada taas käyntiin |O
 
Tervehdys!
Kuparikierukasta minulle se laitettiin esikoisen syntymän jälkeen ja minulle se ei sopinut ollenkaan. Kuukautisista tuli todella runsaat ja kivuliaat joten poistatin sen aika pian..Mutta kuten aina se mikä sopii yhdelle ei sovi ehkä toiselle, mutta minulla on paremmat kokemukset hormonikierukasta kuin kuparikierukasta...

Tuuti hyvin jaksaa :D

Täytyy lähteä tekemään Ilonalle ruokaa pakkaseen kun alkaa entiset olla vähissä... Palaillaan :wave:
 
Mamma3: Kyllä me muuten juteltiinkin. Mutta silloin yöllä kun toinen oli just vetänyt sen putelin naamariin. Ei ollut oikein hyvä hetki, toista meinasi naurattaa ja mua se vitutti vielä enemmän kun toinen naureskelee päin naamaa. Vielä sit kehtasi sanoa että voihan ensi yönä mennä vähän kauemmin aikaa ennenkuin havahdun hereille |O tuon lauseen jälkeen mulla napsahti :eek: Niin ja menetys oli kaksi kertaa kuusi oikein ja yhden kerran viisi oikein, rahassa noin 4300? :headwall: |O

Nyt pitää lähteä imuroimaan uusi vaja ja sen jälkeen laittamaan suojalakka lattialle. Ihanaa pääsen piha hommiin ja mies hoitaa muksut. :D
 
voi paskeli, meilläkin poika kipeenä; nenä vuotaa ja kuumetta :'( ....illalla oikein sai vilunväreitä kun vaippaa vaihdoin :'( ...valvottiinkin sit koko yö. ja huomattiin että isiä ei paljo kiinnosta kukkua yöllä sairaan lapsen kans kun hänellä on aamulla aikainen herätys :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: !!!juu siis mähän saan nukkua niiin paljon kuin haluun :headwall: :headwall: :headwall:
nyt pähkäilen miten saan tän jannun päikyille sisälle vai puenko kunnolla ja tuuppaan vaunuihin :/ ....kiva sää muuten; +5 ja vettä tuloo kuin aisaa......hrrrrrr :snotty:
 
Näyttäs nyt siltä että suurin osa lokavauvoista kipeenä...kuuluukohan tää ikään :whistle: :)
Voimia ja paranemisia vaan Tildankin perheeseen... :hug:

Katjanna, :eek: että silleen :whistle: No ois tossa varmaan monella muullakin ton jälkeen alkanu tervat maistumaan :whistle: Uskon että ketuttaa. Mutta sattuipas just pahaan aikaan tuokin :/
Ihanaa toi, että jos toinen koettaa jutella, niin toinen sit naureskelee vaan :kieh: Kyllä ois kaulimella töitä.... Menikös se sunnuntaiautoilu ihan ok kuitenkin, vai vieläkö tunnelma on viilee?

Ja nyt "hyvin ansaitulle" päiväkaffelle :LOL: Voi luoja...nää päivät on harvassa jolloin mä tällai vaan lonkkaa vedän :D Hyvä et ees joskus, suotakoot se mulle ;)

Ps. Ainiin, jokos ne teidän k-18 jutut on kerhossa? Laiska mä oon, kun en jaksa mennä ite kurkkaan :ashamed: :ashamed:
 
tin
Mamma3: Siinä aurallises migreenis ne oireet alkaa ennen varsinaista päänsärkyä, just noi mitä Enja luetteli.. Sit mullaki tulee ne järjestykses: näköhäiriöt, kuulohäiriöt, puheentuottamisen häiriöt ja sit tuntohäiriöt niin ne niinku lähtee aivojen takaosasta ja tulee eteenpäin(Hyvin selitetty :LOL: ), siitä nimi aurallinen migreeni.

Tatun kans vedettiin just kolmen tunnin päikyt :D

Kierukkavastauksista kiitos! Lisääki saa vastailla:)
Ja paranemisia kipeille!
 

Yhteistyössä