12-vuotiaan tytön lääkärintarkastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna-Leena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen nyt n 11 vuotta ja rintani ei ole oikein yhtään kehittyneet.Minulla se on huono juttu,sillä minun kaverini ovat jo 13 vuotiaita ja kaikilla on jo kohtuu isot rinnat.Siksi on noloa kun käydään esim. suihkussa niin olla ilman rintaliivejä ja suihkussa kaverilla on isot rinnat ja minulla on yhtä litteät kuin pojalla.Mikä auttaa rintojen kasvuun? minulle on kerrottu koulussa että suihkussa käynti auttaa.onko totta?Onko normaalia? ja Onko normaalia lainata esim isosiskon rintaliivejä(topattuja)että rinnat näyttäisi isommilta ja siksi että pojat katselisivat.???

No hei, olet 11! Siis ihan tosi! Sun ikäisellä on normaalimpaa se, ettei ole rintoja kuin että jos ne on! Joillekin ei ikinä tule kovin suuret rinnat, siis ihan parhaalla kaverillani (aikuinen, 25-vuotias) on ihan sellaiset pienet nöpöt kuin pojilla. Itselle rinnat pulpahtivat 14-vuotiaana ja ovat ihan normaalimitoissa nyt. Älä huoli :)

...Ja ne rinnat kasvavat vain hormoneilla, ei mitenkään muuten. MIkään hieronta/suihkussakäynti tai muu sellainen ei niitä kasvata tippaakaan.

En millään jaksanut lukea kaikkia, mutta tällainen huomio koululääkärin tarkastuksista: saattavat tarkistaa tytöt entistä tarkemmin alueilla, joilla on paljon maahanmuuttajia. Tyttöjen ympärileikkauksiin yritetään - vihdoinkin - Suomessakin puuttua, ja silloin on selkeintä tsekata kaikki, ettei tule turhia puheita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ope:
En millään jaksanut lukea kaikkia, mutta tällainen huomio koululääkärin tarkastuksista: saattavat tarkistaa tytöt entistä tarkemmin alueilla, joilla on paljon maahanmuuttajia. Tyttöjen ympärileikkauksiin yritetään - vihdoinkin - Suomessakin puuttua, ja silloin on selkeintä tsekata kaikki, ettei tule turhia puheita.

i kannata ottaa teini poikien kirjoituksia niin tosissaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja homer simpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Ope:

i kannata ottaa teini poikien kirjoituksia niin tosissaan =)

Luinkin vain alun. Ei siellä ollut teinipoikia. Ei tosin ihan alussa tainnut olla puhe koululääkäristäkään, vaan yksityisestä. Mutta tuo on tosiasia, että pitää alkaa tyttöjä katsella jos aiotaan tosissaan puuttua ympärileikkauksiin. Tai siis estää ne. Ja kovasti toivon, että Suomi vihdoin välittäisi maahanmuuttajatytöistään eikä aina vain sulkisi silmiään.

Omaa lapsuutta kun muistelen niin saman lainen tapahtuma tulee mieleen. Olisinko ollut 13-14 kun jonkun muun lääkärikäynnin yhteydessä katsottiin alapää. Ei ollut siis koululääkärillä vaan ihan tavallisella lääkärillä jossa oltiin äidin kanssa jostain ihan muusta syystä.

NO kyllä näiden juttujen pohjalta KANNATTAISIKIN jo katsoa vehkeet ja värkit, kyllä meillä -70 luvulla koulussa olleilta katottiin kaikki mitä löyty,ei siinä mitään keneltäkään kyselty sehän on vain OMAKSI parhaaksi jos paikat on kunnossa ja jos vikaa olisi voisi vielä ehtiä KORJAAMAANKIN,kumman ujoja ihmisiä ovat nykyään mutta silti sänkyyn hyppäävät vaikka kenen kanssa outo juttu?

nyt selviskin mistä ne uus avuttonat YH.äidit syntyy ei ihme kun vanhemmat pelkää pelkää ja pedofiilejä kaikkialla apua ja silti kohta ovat paksuna TAAS katotaan peiliin ja voidaan paremmin ja pidetään huolta itsestä ja TOISISTA

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö:
olen nyt n 11 vuotta ja rintani ei ole oikein yhtään kehittyneet.Minulla se on huono juttu,sillä minun kaverini ovat jo 13 vuotiaita ja kaikilla on jo kohtuu isot rinnat.Siksi on noloa kun käydään esim. suihkussa niin olla ilman rintaliivejä ja suihkussa kaverilla on isot rinnat ja minulla on yhtä litteät kuin pojalla.Mikä auttaa rintojen kasvuun? minulle on kerrottu koulussa että suihkussa käynti auttaa.onko totta?Onko normaalia? ja Onko normaalia lainata esim isosiskon rintaliivejä(topattuja)että rinnat näyttäisi isommilta ja siksi että pojat katselisivat.???

ei auta mikää suihkus käynti rintojen kasvuun vaan suo terveellisesti ja juo hyvin.Ne kasvavat aijan kanssa niin kun minullakin jo on keskikokoiset rinnat niin olin pienempänä halunnut niitä ja yhtäkkiä ne vain kasvoivat keskikokoisiksi. :)

Lykkyä tykö!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Kun olin kuudennella luokalla, niin koululääkäri kurkkasi alushousuihin.
Kai ne vaan tarkistaa onko murrosikä käynnistynyt.
Kaikille tehtiin samanlainen tarkistus.

meillä ei ainakaa ku olin nelosella (nyt meen vitoselle)

Alkuperäinen kirjoittaja Just joo taas:
Mikä ihmeen ongelma tässä nyt on? Jos tehdään normaali lääkärintarkastus ja vielä äidin ollessa läsnä! Toi housuihin katsominen nyt vaan kuuluu asiaan, ihan niinku vaikka verenpaineen mittaaminen.
Niinku joku sanoikin että voi poikaparat kun niillä ihan kokeillaan kivekset, tytöillä sentään vaan kurkataan. Mitä traumoja ne sitten on saaneet, vai onko kaikki lääkärit kenties pervoja pedofiileja?

jaa kiveksetkö on tytöilläkin hheee...haaa...heee XD

En minäkään muista että kukaan olis edes kurkannut. Mutta toisaalta, eikös HPV-rokotekin oteta 12-14vuotiaana ennen sukupuolielämän aloittamista? Ajattelen, että gynetarkastukset vois alottaa jo aiemminkin. Alkuun vaikka ihan vilkasulla ja keskustelulla, en siis tarkoita mitään sormien/välineiden tunkemista väkisin sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Minä olisin tuon ikäisenä lamaantunut täysin! Ja olisin varmaan antanut häkeltyneenä luvankin, kun en olisi kehdannut kieltääkään. Mutta hävennyt olisin silmät päästäni enkä varmaan ikinä olisi pystynyt siitä edes puhumaan. Olisi ollut tosi kauhea paikka. Onneksi en ole joutunut tuommoiseen.

Mulle on käyny IHAN tolleen, paitsi et olin viides luokkalaisena ( olin 11 vuotta) astma lääkäris ja siel oli joku sijais lääkäri (mies), joka puristeli rintoja pitkän aikaa ja ois mitannu viivottimel jos ois löytäny sellaisen. Sitte se viel katto onks karvoi, vähä sorminee katto kuinka pitkää, se kävi onneks aika nopeest. Mutta HÄPESIN koska siel oli myös mun äiti ja mun isosisko koska mun isosiskol oli aika samalle lääkärille heti perään. Ja arvatkaa nauroko mun sisko!!! Eikä muuten hirveemmin se lääkäri astmast kyselly!!! SE OLI TOSI NOLOA ja ahdisti minuu hirveesti pitkän aikaa. KESTI KAUAN päästä kunolla asiasta yli. Kyllä inhottaa vieläki!! Onko kellään samanlaista kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Maria-Helena:
jaa kiveksetkö on tytöilläkin hheee...haaa...heee XD

Kyllä sellaset nykyisten teinityttöjen jalkojen välistä aina löytyy silloin tällöin, taitaa tosin esiintyminen painottua perjantai-iltaan ja muihin juhla-aikoihin.....

Sitten kun lapsella onkin jotain vikaa kehityksessä ja olisi pitänyt lääkärin esim. koulutarkastuksissa tajuta ajat sitten laittaa tarkempiin tutkimuksiin, niin sitten palstamammojen tyyliset syyttää jälleen lääkäriä ja järjestelmää, kun ei olla ajoissa tajuttu Pirjo-Helenaa hoitaa. Huokaus.

Yhteistyössä