12-vuotiaan tytön lääkärintarkastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna-Leena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin kuudennella luokalla kenellekään meidän luokan tytöistä ei ollut kunnollisia rintoja mutta minulla oli hirveän isot minua nolotti mennä kouluun koska kaikki tytöt huusivat ulkona kaikille että minulla on jotkut teko tissit koska eivät uskoneet että minulla oli niin isot siitä päivästä lähtien aloin pitää sellaisia vaatteita joista ei näkynyt kunnolla riskejä.

pliis!!!vastatkaa. tämä painaa mieltäni. :---((
Mä oon jostain kuullut että kun hieroo rintoihin oliiviöljyä tai rypsi ja kookosöljykin käy ja menee saunaan niin se auttaisi ainakin. Mutta siinä voi mennä yli kuukausi mutta käy vaan ahkerasti saunassa niin kyllä se siitä. Itekkin oon koittanu sitä ja toimi se ihan hyvin. Mun rinnat kasvo kuppikoon ylöspäin. Joillain on jopa kolme kuppikokoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä hakee tässä pervolekuria...ja pisteet siitä. Kaikista asioista saa omanlaisen näkökulman jos haluaa. Lääkärin tahtoa saa vastustaa ja kieltää. Jos yksikin sairausepäily tai epämuodostuma tms. tuhannesta tule esiin tuota kautta eikö se ole hyvä. Kuka ulkopuolinen puberteettisiä katselee koko kropaltaan ehkä koko nuoruusaikana. T Turhake

Vaikka olisi ollutkin mies, niin tuskinpa.
Juu eipä... Mieslääkäri tutkimassa pilluja on luonnotonta. Uskoo ken tahtoo että mennään "ammattitaidolla"... Tyhmä naiset ei tajua että miestä kiinnostaa se pillu, oli se sitten duuni tai ei... Ehkä vanhemmat pillun sorkkijat alkavat jo turtumaan mutta itse en hyväksy mieslääkäreitä naisille koska se on aina epäammattimaista. Se on vain sinisilmäisten hölmöjen harhaluuloa että tarvii tutkia ihan mitä sattuu...

Itte oon 14 loppu vuodesta täytän 15 itsellä ei oo ollenkaan vielä rintoja. Mullahan on iha hirvee huoli kyl siitä et kasvaako ne enää tästä mitä ne nyt on. Ja oon mun luokan vanhin oon 7lk kuuluisin 8lk nii mul on mun luokan tytöistä pienimmät rinnat ja oon kaikista lyhyt että hyvin meni
(Oon siis 1vuoden vanhempi kun muut)

Kyllä meillä tutkittiin koulussa munat ainakin neljä kertaa... Tyttöjen tarkastuksesta en tiedä... Normaalisti kuulemma tutkittiin kivekset käsin koittelemalla. Multa tutkittiin myös esinahan liikkuvuus, koska mun neuvolakortissa oli lukenut että esinahka on tiukahko. Muista että ennen kouluaikaa sitä rassattiin neuvolassa monesti. Mun esinahka alkoi liikkumaan taakse kunnolla vasta noin 12 vuoden iässä.

Mä oon mies mutta kuitenkin niin 5 luokalla oli lääkärintarkastus ja kaikki pojat sit sanoi ett "joo vittu pitää riisuu housut siellä ne kattoo pippeliä" ja sit oli mun vuoro menin sinne ja hoitaja sanoi "tämä lääkärintarkastus on semmoista mitä tehdään 5 luokalla" eli siis niinkuin isoille pojille, voitko riisua alushousut niin mä tein se laittoi hanskat päälle ja tunnusteli kiveksiä se oli ok sit se kysy osaatko vetää esinahan taakse mä sanoin ett en osaa se selitti mulle ett se ois hyvä saada se taakse ett saisi pestyä siellä. Sitten yläasteella (6 luokka) niin mun piti näyttää miten paljon sain vedettyä sen taskse en saanut melkein yhtään taakse niin se tilas mulle aikaa lääkäriin siellä sain yhen voiteen jota piti kerran päivässä laittaa pippelille ja joka päivä vedit siitä vähän ja jokeilin ett meneekö nyt ei menny mutta kuukauden päästä yhtenä päivänä vedin siitä ja vips esinahka meni taakse jess!!!

Ehhheeeeehheeaaaaahhhaaaaaaaeeehheehheeee!!!!!!!!!!!!!!!!!! Todella hauskaa. No ei oikeest se oli vaan pelkkä pila. Ymmärrättekö? Vastatkaa heti paikalla!!!! Eeeeeeeehhhheeepp.8m29fkfkjcj3löåepsjswmep.

No halooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!! Munkaa pystyy kyl juttelee normaalisti. Et jos ette viitti. Nii blaablaablaa no teidän jutut, sitä paitsi munki koulua oli tehty noi jos se oli totta. Et tiedoks vaa.

Tulee vajaa 7-8 vuotta myöhässä, mutta haluun vaan sanoo sen teille
et järki päähän. Sen takii et te puhutte ihan, sellasii asioit kui on teijän tai, siis oman perheen väkisin asioita. Kaikki tietää sen, tai no jotkut tai sitte mä oon ainoa. Moi!

Moi! Sori hei toi mun sekoilu piti kirjoittaa et vajaa 1 vuosi, tää tulee myöhässä. Ei niinku muuta siihen liittyvää, mut onks kellää käyny nii et, poissaolokeskusteluihin täytyy mennä kui jossai/tai koko maassa on vissii tullu sellane et 50 tuntii rajana. Mun MIELEST se on ihan päivän selvä asia, et jos on kipee tai jokin muu järkeen käyvä selitys, niin tottakai silloin ollaan pois koulusta.

Olkoonkin vanha ketju, mutta kun sain kerran luettua kaikki 11 sivua kommentteja, niin sama kait tuo on omasta kokemuksestakin kertoa. Olen mies vm-82 ja ala-asteen 1. tai 2. luokalla terkkari tutki munat. Ei tullut kauheita traumoja, tosin mielestäni hieman kovakouraisesti se kiveksiäni puristeli vaikkei se varsinaisesti sattunut. Seuraava kerta, kun kouluterkkari millään muotoa housuihini kajosi oli 6. luokalla, kun hän laski hieman housuja tökätäkseen tetanus-rokotteen takapuoleen. Yläasteella 8. luokalla saatoi olla, että lääkäri tutki kivekset ja esinahan liikkumiset, mutta aivan 100% varma en tästä ole (yläaste on jotenkin huonommin mielessä, kuin ala-aste).

Yhteistyössä