11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

HUOMENTA!
keiju, mä ilmoitin nyt päiväkotiin, että poitsu jää kokonaan kotiin helmikuun alusta! Vähän ristiriitaset fiilikset jäi, kun pelkään vähän sitä että poika jäis jostain paitsi kun ei pääse enää tarhaan. Noin niinkuin kehityksen kannalta; kädentaidot, kaverisuhteet ym. Täytyy nyt vaan sitten alkaa käymään esim. seurakunnan kerhossa kerran viikossa.
Syynä siis tähän, että otan pojan kotiin, on
1. se että haluaisin olla kotona syksynkin jälkeen, ja sitten rahatilanne ei salli enää minkäänlaista virikepaikanpito tarhalla...ja kesäksi jo otettais kuitenkin lomille
2. rytmi!!!! meillä on nyt jo jonkin aikaa esikoinen nukkunut 9 saakka, niin on ärsyttävä muutamana päivänä nousta ensinnäkin itse jo ennen seitsemää, sitten repiä poika ylös, pukea koko sakki ja niin edelleen...aika rumbaa nuo hoitoaamut! ja kellon kyttäämistä...

toisaalta taas, on kiva ollut kun nää vauvan ekat kuukaudet on ollut muutama päivä kuussa, kun on saanut keskittyä vain ja ainoastaan vauvaan ja itsekin saanut huilata!

helmi

helmi: Meillä on esikoinen (täyttää toukokuussa 6v.) ollut kotona ä-loman alusta asti :whistle: . Syynä just tuo raha (sika kallista!!) ja sit se, et en tosiaan olis tässä jaksanu lähtee poikaa aamusin sinne raahaamaan + hakemiset olis olleet myös mun kontolla, kun mies on yrittäjä, eikä oikeen noi vienti- ja hakuajat käy hänen aikataulunsa kanssa yksiin. Meillä kun pk toivoo, että lapset olis siellä viimeistään 8.30, kun tekevät hirveesti retkiä ym. Lisäksi poika ite halus jäädä kotiin :eek: . Ajattelin sitten, että rentoutukoon ja levätköön nyt sitten kotona elokuuhun asti jolloin menee eskariin :) . Toki me käydään puistossa ja avoimessa päiväkodissa ja lisäks pojalla on samanikäinen serkku, joka myös kotihoidossa, joten tapaavat monta kertaa viikossa yleensä. Eikä toi ainakaan vielä mitenkään epäsosiaaliselta vaikuta :D

Huomenta!

Jälleen suht kiva yö takana, tosin Oskari alkoi tuossa puoli 6 jälkeen huitomaan ja huutelemaan välillä niin otin viekkuun enkä sitten tietty ite saanut nukuttua... Mutta ihan pirteä olo kuitenkin.

Tänään pitäsi lattioille vähän vilauttaa imuria, mutta kun mä vihaan sitä hommaa... onko ihan pakko?? Ehkä kuitenkin, koirankarvat kävelee jo ovelle vastaan...

Eilen ilmoitettiin esikoinen kouluun ( :eek: ) ja Kasperi eskariin. Siis ne on jo NIIN isoja poikia. Vastahan nekin oli pikkuvauvoja! Kyllä aika lentää.

Jaha, enpä montaa riviä ehtinyt kirjottaan kun huutokonzertto alkoi. Täytyy siis mennä jälleen...

HM ja vinkuintiaanit

Otsolla oli rokotuksista huolimatta (mä nyt näköjään jauhan tätä rokotusjuttua joka väliin...) ihan normiyö, nukahti puolilta öin, heräsi syömään klo 3 ja 6:30. Sitten vielä nukuttiin kymmeneen saakka.

Otso on selvästi alkanut kiinnostua enemmän puuhamaton leluista ja kirjojen kuvista. Etenkin kärpässienen kuva kiinnostaa kovasti... Pitäisiköhän tässä olla jo etukäteen huolissaan :LOL:

Iltapäivällä tulee kaveri 5 viikkoa nuoremman tyttövauvan kanssa kylään, taidetaan lähteä pojan kanssa nyt vaunuilemaan ja ostamaan jotain herkkua kahvin kyytipojaksi :p

maikki, siitähän sitä on jauhettava mikä itselle milloinkin ajankohtaista :D Niin mä teen ainakin, ja välillä kyllä tuntuu että jankkaan ja jankutan koko ajan jostain ihan ääliöstä asiasta, niinkuin ihan tässä "oikeessa" elämässäkin!!
Ja parempi niistä asioista on puhua, kuin itekseen miettiä!

Sikstoisekseen, mä oon aina täällä! :LOL: KOhta en kehtaa kirjottaakaan, kun te varmaan mietitte että missä välissä mä vauvaa hoidan, tai että eikö mullakaan paralla oo muuta elämää....
Nyt itseasiassa syön samalla. Tein juuri tonnikalasalaatin, tai tein jo aamupäivällä, mutta äsken kun oltiin vaunuttelemassa niin ostin samalla salaatinkastikkeen, niin nyt vasta pääsin syömään. Kasvoipa ruokahalu! (ihankuin sitä ei ois muutenkin)
Niin ja vauveli nukkuu pihassa.

Helmi: Laita mullekkin tulee sitä salaattia :p kuulostaa herkulliselta.

Mekin käytiin äsken vaunuttelemassa kaupaan ja postiin, tuli semmonen tunnin lenkki tehtyä. Kuumakin tuli, täällä +5 astetta. Leevi nukkuu edelleen vaunuissaan. Sain tehtyä pullataikinan ja juustosarvi taikinan valmiiksi kun Juusolle lupasin että leivotaan kunhan haen hänet hoidosta.

Me ei lähdettykään käymään aamulla ulkona vaikka niin meinasin. On niiin jäätiköllä piha et oispa itteeki pelottanut kävellä siellä :eek:
Vauvan laitoin vaunuihin nukkumaan, on kai jo kohta 4 tuntia vedellyt :D

Huomenna ois hammashoitajalle aika mulla, vihdoinkin pääsee hammaskivestä eroon! Alkaa hampaita tosissaan ahdistamaan et ei uskokaan!! :kieh:

Ei mulla ollut näköjään mitään asiaa... :LOL: Joten palaan takas facebookkiin...

Tänää vein eskariin ilmottautumislapun päiväkotiin. Niin se vaan aika rientää että tyttökin kohta eskarilainen ja hänen ensimmäinen etappitavote toteutuu (sanoi tuossa vuos sit että hänestä isona tulee )

Salla on päiväkodissa 11pv, mut käytännössä joka toinen viikko. Vähän reilun satkun maksaa, mut en taho ottaa pois päiväkodista kun kohta jo eskariin menee niin turhaa jää paitsi sieltä olosta sit. Mielummin maksan sen jos tytölle se on parempi vaihtoehto ja meillä se on tosiaankin =)

huomenta

yö meni taas hyvin, Leevi söi illalla puol kasin maissa ja sit taas seuraavan kerran kymmenen yli kaks ja sit kuudelta eli hyvin nukkui.
Kävin eilen illalla vielä kappahll:n alessa ja sieltähän tarttui kaikkea mukaan. Tänään ajattelin käydä lindexillä. =)

huomenta!
täällä meni myös yö hyvin, jo viides yö ilman tissiä :D *kopi-kopi* kun lasken yöajaksi 22-06 ;) Tuo on siitä saakka nukkunut yönsä kuin unelma, kun olin la "viihteellä" ja sai pullosta sen reilun desin, ja oon siitä saakka antanut yötä vasten pullosta n. tuon desin verran tissien tyhjennyksen jälkeen, juuri ennen nukahtamista.

esikoinen on tarhassa...kaveri tulossa kahville, kuulemma leipomon kautta :p

eilinen meni kanssa aikas hulinalla, oltiin kylässä illalla, nyt kahvia kuppiin!

moi!

ekanakin, Jenny A:lle suuren suuren onnittelut kihlautumisen johdosta!:)

mistähän kaikesta olette puhuneet... soseista ainakin! tarkoitukseni on tehdä ne aika pitkälti itse, hedelmä ja marjasoseet ostan, mutta "suolaiset" soseet on tarkoitus tehdä itse. esikoiselle tein kaikki suolaiset aina itse kun oli niin allerginen että aina oli joku ainesosa jota ei voinut syödä niissä valmiissa. tein niin että liha/kasvis jutun tein valmiiksi ja pakastin ja sitten keitin aina perunan ja otin muuten valmiin paketin pakkaseta jääpalarasiasta ja sekoitin. ei silti, että samallahan ne kasvikset kiehuu perunan kanssa.

rokotteista on ollut jotain puhetta.täällä alkamassa rokotetutkimus jossa tutkitaan jotain korvatulehduksiin ja aivokalvontulehduksin liittyvää rokoitetta (en muista nimeä). itse kysyin 1kk neuvolassa mahdollisuutta päästä mukaan ja "ilmoittauduin" mukaan, pitää nyt kysellä neuvolassa ens viikolla tarkemmin kun ei ole mitään kuulunut. oliko teillä Maikki tuo sama tutkimus?

meillä yöt menee tosi hyvin! :) toissa yö oli toinen kokonaan nukuttu yö!:) tavallisesti herää kerran syömään tuossa 4-5 välillä eli saan itsekin nukuttua tosi hyvin!
täällä sataa lunta ja -5 pakkasta, ihana ilma!:) oltiin aamulla 1,5 tuntia ulkona ja kyllä oli äidinkin mieleestä niin kiva leikkiä karhunpesää (tai mikähän ?!?) ja tehdä lumienkeleitä esikoisen kanssa!:)

illalla aloitan jumppa kauden! ensin pilatesta tunti ja perään lattaribiciä toinen tunti! saa nähdä kuinka väsynyt tämä mamma on sen urakan jälkeen. mutta nyt siivoilemaan... moro!

Ompas meillä täällä hiljaista...

Mä kävin siellä hammashoitajalla ja voi vitsit että tuntuu hyvältä nyt :D Eikä maksanut kuin vajaat 20?. Mulla ei oo koskaan ollut reikiäkään joten aika halvalla olen selvinnyt hampaitteni kanssa =)

Beibi otti 4h:n unet ulkona =) Syötin aamulla lähtiessäni ja meni nukkumaan.. Just vasta heräsi.
Tein sämpylöitä (niitä olen kuolannut jo monta päivää :D ) sekä makaronilaatikon ja pastasalaattia :p Ukon sisko on vissiin tulossa käymään tänään. Vähän vaihtelua välillä kun ollaan vaan kotona öllöttetty. Esikoisella kunnon räkätauti.. yöks! Ei sillä viitti lähtee mihinkään kyläilemään :(

Täytyis vielä ulkona käydä jollain aikaa. Kunhan vauva menee takas nukkuu niin vois tuplilla käydä lenkin heittämässä :D

Nyt äippää vaaditaan ruoan antoon taas...

niin on tosiaan hiljaista.

Minäolen koko päivän laitellut Leevin pienia vaatteita huuto.nettiin ja huomenna ajattelin sit laittaa Juuson pieniä vaatteita sinne.

Nyt lähetään koko porukka Puffaan syömään. :p

tänään käytiin Vilhon kanssa 2kk neuvolassa. Eipä tuolla mitään erikoista, eka neuvolatäti otti mitat: 60,5cm(! tätä vähän taas päivittelivät kun on niin pituutta tullut..) ja 5720g. Syntymämitathan oli 51cm,3550g. Kommentteja tuli että kasvaa hyvin ja terve, jäntevä poika. Eli kaikki ok, tuosta ihosta sanoivat että rasvata kun kuivuu ja lääkäri sanoi että ei pitäis olla mitään ihottumaa tms, ja d-vitamiinit voi lopettaa kun korviketta menee se noin litra päivässä. Velleistä ei ollut puhetta, ilmeisesti ainakin tän lääkärin ja neuvolatädin mukaan ei ollut tarvetta siirtyä niihin. Mut vähän harmittaa etten huomannut kysyä. Kuulemma poika nukkuu jo hyvät pätkät (kun eka yöuni on n.4h ja toinen 2-3)...voi kun se jotenkin näkyis myös meidän vanhempien vireystilassa,itse olin tänään kuin pystyynkuollut, onneks sain äsken vedettyä tunnin päikkärit kun mies hoiti Vilhoa.
Mitäs muuta...soseita ainakin aattelin tehdä itse,katotaan nyt miten se sit onnistuu, en pidä niistä ainakaan kynsin ja hampain kiinni niinkuin yritin imetyksen kanssa tehdä. Jos poika haluaa kaiken kaupasta valmiina, saa sen :LOL:

Viime yönä nukuttiin vähän pidemmät unet, Otso tankkasi viimeisen kerran klo 01 (sitä ennen sain jo tunnin verran nukuttua) ja sitten nukkui klo 7 saakka. Tunnin valvottuaan nukkui vielä aamupäiväunia puolille päivin. Sitten nukahti puoli kahdelta vaunuihin ja nukkuu nyt (neljältä ) edelleen. Unenlahjoja siis riittää...

korppinen, juurikin sama tutkimus on kyseessä, meningokokki B -rokotetta testataan aivokalvontulehdukseen (osa saa verrokiksi jo markkinoilla olevan meningokokki C-rokotteen) ja sitten lisäksi saa ilmaiseksi sen pneumokokkirokotteen, joka auttaa osaan korvatulehduksista.

Sivuvaikutuksia on pitänyt kirjata ja mitata lämpö joka päivä. Sivuvaikutusten kohdassa "uneliaisuus" oli toiseksi vakavimpana oirevaihtoehtona "lapsenne nukkuu syöttöjen välit". Meillä on siis sen perusteella joka päivä todella vakavaa oiretta!! :LOL: Poika tosiaan nukkuu edelleen pitkiä ja sikeitä päiväunia (2-5 h), eikä useinkaan ole 1,5 h pidempään kerrallaan hereillä.

Eilen kollegan kanssa mietittiin että kyllä on vauvan tulon jälkeen muuttunut elämän tahti. Hänellä on 5 viikkoa nuorempi vauva. Molemmat ollaan oltu tähän saakka tosi kiireisiä ja ahkeria, työtä ja opiskelua yhtäaikaa tosi tiukalla aikataululla. Nyt kollega päivitteli, että 3 päivää on yrittänyt saada imuroitua, mutta vielä ei ole saanut aikaiseksi... Ihan samaa mietin, oon vajonnut ihan sellaiseen auvoiseen joutenoloon ja hyvä kun päivässä saa jonkun yhden "tehtävän" suoritettua (kuten postissa käynti tms.). Pitäisi muutamaa opiskelutehtävää vääntää, mutta toistaiseksi olen saanut vasta Wordin auki, blanko valkoinen tuijottaa ruudulta vastaan. Sohva + MeNaiset vetää magneetin lailla puoleensa... Niin se kai on, että kun koko ajan on draivi päällä niin tulee tehtyä paljon asioita, ja sitten kun pääsee lepäilyvaihteelle, niin ei saa senkään vertaa itsestään irti!

jee, oli tullut hennesin vaatteet postiin, kunhan ukko tulee kotiin, lähden hakeen... =)

täällä on ollut tosi hiljasta, oon kanssa pariin otteeseen kurkannut onko mitään juttua, niin aina yhtä hiljasta :D

Teinpä juuri italianpataa, sellainen 1½tuntia siinä meni kun niin hiljaa valmistuu tuossa puuhellalla. Toki muutakin ehti samalla tehdä. Nyt sitten nälkäsenä aloin hotkiin ja paloi suu. Tein ekaa kertaa niin että en laittanut sitä kaupan valmismausteseosta vaan laitoin paseerattua tomaattia ja mausteita oman maun mukaan; basilikaa, mustapippuria, suolaa, paprikajauhetta, valkosipulia...saapa nähdä onko hyvää, kunhan tuo jäähtyis. :whistle:

Pikkumies meni nyt toisille (tai kolmansille unilleen) verannalle. Isompi heittelee tuossa lennokkiaan, niin jä mä tapan siis aikaa, ootellessa miestä ja ruoan jäähtymistä!

maikki79, ihan sama meininki täällä,tuijotetaan zombiena tietokonetta kun pitäis jotain opiskeluhommia saada aikaiseksi..ja sit huomaan taas illalla että ainoa "järkevä" asia mitä sain tehtyä oli kaupassa käynti tai ehkä jopa vielä pyykkien pesua siihen päälle... :ashamed:

tuosta joutenolosta, saamattomuudesta....
mulla silleen että teen tuhatta ja sataa montaa asiaan samaan aikaan, silloin kun jotain pitää saada tehdyksi "alta pois", niin että sitten saa nauttia siitä loikoilusta! Tosin riippuuhan se asiasta, jotkut asiat on PAKKO tehdä, joitain voi lykätä...ja jos voi lykätä, niin niitähän lykätään.
Päivärytmi (sisäinen) on sellainen että aina aamupäivän aikana oon tehokkain, silloin puunaan, kokkaan, pyykkään ja viikkaan, ja sitten klo.16 aikaan mun moottori sammuu ja alkaa löysäily :D

helmi: Oot kyllä samanlainen kuin minä, kaikki pitää saada heti kerralla tehtyä =) Ei sitä voi yksinkertaisesti levätä kun päässä pyörivät tiskaamattomat tiskit sekä märät pyykit :LOL:
Sanooks sulla mies et elä ressaa ja onko ne pakko tehä hirmu kyytiä aina :whistle: :D
Meidän äiti taitaa olla vähän samanlainen, eli sieltä tuo kaikki-äkkiä-heti on tullut :p

Yhteistyössä