11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

Maikki: ihan kuulostaa tuo unirytmi samalta kuin meillä ;) Nyt lopetan huolehtimasta että nukutaanko meillä liikaa, parempi näin päin. Kaipa se tuosta ehtii viellä virkistyä, kun ikää tulee lisää. Eilen taas tapasin kaveria joka olis kernaasti vähän leikittäny vauvaa, mutta ei sitten ehtiny, kun neiti oli 5-tuntisilla kauneusunillaan.

Mutta tänään oli mukavaa, olimme sellasessa "Imetysryhmässä" ja siellä oli paljon 4-7-kuisia vauvoja. Matilda ei saanu silmiään irti vieressä olleesta vauvasta vaan kokoajan hymyili sille. Hauska huomata, että on tulossa sosiaaliseen ikään... mutta oli kyllä vilskettä kun ne isommat vauvat siellä remusivat. Huhhuh. Teemana siellä oli sattumalta juuri soseiden aloitus ja siellä kyllä suositeltiin täysimetystä 6 kk:n ikään. Ja sen jälkeen ois pare tehdä itse soseet jos ei halua leimaa otsaan. Mua ei aina miellytä tuo saksalainen ehdottomuus...

Sitten kävimme viellä 1 1/2-tuntisella kävelylenkillä, täällä on uskomattoman ihanat talvi-ilmat! Viikon jo ollut nollasta miinus kymppin ja aurinkoista, luntakin maassa. Nyt olemme viellä lähdössä yhden kaverin luo illaksi matildan kanssa. Ei sitä oikeen malta kotona istuskella... mulle tulee tosi rauhaton olo jos oon koko päivän kotosalla.

helmi: Joo, niin minäkin kuulemma ressaan ihan liikaa kaikesta :whistle: Mut minkäs sitä sille voi kun pitää miettiä ja murehtia :D Me kun asuttais vähän lähempänä toisia niin päästäs yhessä ressailemaan :saint:

Miten kauan teillä jaksaa vauvat valvoa maksimissaan?

Meillä typy maksimissaan 1,5 tuntia. Sit on jo niin kiukku ja väsy et pakko päästä nukkuu.. En siis väkisellä koskaan valvotakaan. Mut tietää siitä että väsyttää kun alkaa kitisemään ja miettii milloin herännyt =)

luminka, missäs kaukana ;) sä taas asuitkaan? Miten muistelisin että kuopion lähellä? vai oliko se RD?
Se tässä on harmillista, kun huomaa että jonkun kanssa menee hyvin jutut yksiin, niin sitten asuu niin kaukana :| Ois mukava ihan livenäkin jutskailla!!!
Mulla tosi usein juuri tulee etenkin luminkan tai keijun kanssa tunne, että oisin kirjoittanut itse! =) Vai oisko sen takia että me täällä melkein eniten kirjotellaan... :LOL:

Hain ne vaatteet, suurin osa sopi ja oli kivoja! muutaman palautan!

nyt ootteleen että pääsis saunaan :D

Helmi ja Luminka:mä oon kanssa tommonen että teen kaikki hommat heti kun mahdollista että jää sit aikaa oleiluunkin. J aressaan kaikesta, haluan että kaikki on heti valmista eikä viikon päästä ja tuo mies on sit ihan toisesta laidasta se tekee sit kun on pakko tehä.

Huomenna ois aamulla 3kk neuvolalääkäri. tuu kertoilee sit mitat ja muut jutut.

Hei!
sain tänään opettajilta tehtäviä,jotka pitäisi tehdä kevään aikana,että valmistuisin toukokuussa..huh,kauhea määrä tekemistä ja vielä pitäisi vauvakin hoitaa.Onneksi mies on vielä pakkolomalla ni voi hoitaa vauvaa kun teen kouluhommia :) toisaalta onhan se huono ku joutuu olemaan pakkolomalla..mulla siis 7 opintoviikkoa tekemättä,aika vähästä jäi kiinni kunnes Olli syntyi..nyt meen saunaan :)

keiju: Niin tuo meidänkin mies tuollanen, tekee sit kun oikeesti pakko.. Tai kyllästyy mun ätinöihin :whistle:

HM: On kyllä hyvästi lapsosesi kasvaneet! Kun pikkukirppuja syntyessään olivat =)

Meillä 3kk:n neuvola perjantaina.

Esikoinen on alkanut koittelee meitä miten paljon annetaan periksi :kieh: Nukkumaanmenot alkaa olemaan pikku taistoa, kääk! On kyllä väsynyt ja haluaa itse mennä sänkyyn. Hetken on ja tahtoo pois. Äskenkin mies koitti laittaa takas mut hirvee huuto tuli ja vauvakin alkoi itkemään mun sylissä. Voi että mä odotan taas aikoja kun miehellä jatkuu työt (parin vk päästä )... Toivottavasti muuttuis yhteen vuoroon kolmivuoron sijasta =) Pliisss... Ois illat kotona, musta silloin tarviin enemmän apua kuin aamupäivisin! Aamupäivät kuitenkin hurahtaa nopeasti kun vauva nukkuu ja mä teen kotihommia silloin.

Huhhuh, oltiin kylässä ja piti lähteä kesken pois, kun poika alkoi kiljua aivan suoraa huutoa.

Selvästi oli nälkä, mutta ei huolinut tissiä, sylissä pitäminen ei auttanut, vaan itki vain lohduttomasti. Kovia pieruja tuli, joten olisiko ollut pahemmanlaatuiset vatsanväänteetkin.

Puolen tunnin huudon jälkeen totesin että parasta varmaan pakata poika autoon ja lähteä kotiin rauhoittumaan. Kyllä harmitti, kun pitkästä aikaa näki kavereita (ja he näkivät pojan ensimmäistä kertaa, nyt jäi käsitys että tämä on aivan kamala tapaus...). Nyt jo väsähti sitten yöunille. En tiedä olisiko sitten sen rokotuksen jotain sivuvaikutuksia, kun tyyppi on vaikuttanut väsyneeltä koko päivän ja sitten vielä tuo kirkumiskohtaus...

Täällä saatetaan jopa parikin tuntia olla valveilla. Ja meidän neiti on ruvennut "liikkumaan". Pyörii lattialla ympyrää. Käy hetken keittiössä ja tulee takaisin olohuoneeseen, niin huomaakin tytön olevan eri paikassa :D

Jos en väärin muista, niin Luminka on Kuopiosta ja mie oon Kuopion läheltä ;) .

Kävin tänään salilla+bodypumpissa ja huomen aamulla salille. Mie oon tykännyt käydä ja jatkossakin aion käydä :D. Odotan ens viikon torstaita, että saan henkilökohtaisen ohjelman.

Mutta mie menen jatkamaan. Ja teen samalla katoamistempun. Käyn kyllä teidän kirjoituksia lueskelemassa, mutta kirjoittelu jää vähemmälle. Laihdutuspuolelta löytää minut ja tuolta odotuspuolelta (jatkan "oman" pinon päivittelyä vielä jonkin aikaa).

Aurinkoista kevään odottelua teille kaikille tasapuolisesti! :wave:

Mie oon kans sellainen, joka haluaa tehdä mahdollisimman paljon asioita, enkä halua pahemmin siirrellä eteenpäin.. Joskus kyllä tulee niinkin tehtyä :whistle: . Minun moottorit käynnistyy puoleen päivään mennessä ja yöhön asti on energiaa, vaikka muille jakaa.

HM: Jopas on pienokaiset kasvaneet! :heart:

HM, katsoin kanssa teidän pienokaisten painot, kyllä ne vaan pienestä ponnistaa ja noin hienosti kasvavat!! =) se on oikein!!!!

Vauvojen valveillaolosta....meillä tuo on ihan max. 2 tuntia hereillä, siitäkin usein tissillä torkahtelee ½tuntia. Kauheen vähän jaksaa olla, kun muistelisin että esikoinen ois ollut pidempiä aikoja, vai onko muistikuvat vaan niin heikot?
Meillä normaalisti on yöunien jälkeen hereillä sen 2tuntia, sitten torkahtaa ½tunniksi syliin tai sitteriin ja sitten hereillä 1tunnin ja sitten nukkuu 3-4tuntia pihalla. Sitten taas hereillä 2tuntia, nukkuu 1-2tuntia ja illalla hereillä taas 1-2tunnin pätkän ja pikkutorkut...
jopas sepustus, josta takuulla ei saa selkoa :LOL:

Mutta mä taidan nyt mennä sohvalle ton ukkosen seuraksi, tai sitten nukkuun, kun pojatkin nukkuu.

Palaillaan aamulla taas asiaan...paitsi että tää alkaa mennä kohta varsin yksinpuheluksi kun täältä yksi toisensa jälkeen häipyy :/ Ja missä on kaikki muut???? :attn: Ilmottautukaa heti paikalla, ois niin kiva lukee muitakin kuin omia tekstejään ;)

helmi

:attn: Täällä ollaan... ei vain tuu kirjotettua vaikka luen vähintäänkin kerran päivässä.

Mulla tuli kans tunne, et viihtyisin luminkan ja helmin kanssa ihan livenä. Teitin juttuja on kiva lueskella ja olen aika lailla samaa mieltä asioista. =)

TEhokkainta aikaa on täälläkin aamut ja aamupäivät. Teen myöskin kaiken valmiiks heti ja sitten onkin mukava ilta löhöillä ja olla vaan. Ja uloshan ei voi aamupäivällä mennä ennen kuin on hommat hoidettu sisällä... :LOL:

Meillä neiti on alkanut nyt valvoskeleen enemmänkin. Iltasella saattaa olla sen 5 tuntiakin hereillä ( ehkä torkkuu vain vähän välillä) mutta aamupäivät se taas vuorostaan nukkuu. Syötön ja nukkumisen välillä päivisin valvoo n. 1-2 tuntia. Ihanaa kun on alkanut seuraileen ympärillä tapahtuvaa nyt enemmän ja se ihan vastasyntynyt- vaihe alkaa olla takana päin. :heart:

nyt en kyllä enää muista mitä piti kommentoida, mut on ilmottauduttu nyt kuitenkin. :)

maitooo ja neiti 2kk

Huomenta!
tulin ihan pikaseen, herättiin vasta ja nyt aamukahvia juon tai ei ihan tavallista vaan jotain ihme kaakaocappucinoa (kaveri toi eilen) ja on aikas herkkua! Ja varmaan karsee kaloripommi! :D
Lähdetään kohta mummolaan...

Maitoo, olipas kiva kuulla sustakin! eikun vaan kirjotteleen kaikkee jonninjoutavaa, ei mullakaan mitään ihmeellistä oo ikinä. Kunhan päiväkirjaa pidän.

johan tolla menee pikkuisella hermot! :wave:

täällä ollaan:)

Leevillä oli tossa taannoin 6 viikon neuvola ja siellä mittoja oli 6080g ja 60 senttiä ja hattu 40senttiä:)

en tiedä kuinka paljon ootte jo aiheesta puhunut mutta sellasta kysyisin niiltä jotka ei imetä että paljonko teillä menee tuttelia tms vuorokaudessa?

olin eilen perhekerhos lasten kanssa ja oli hauskaa kun siellä oli sellainen pieni tyttö jolla ikää oli 7,5kk ja osasi tietenkin leikkiä ja istua jo mutta kooltaan oli saman kokoinen kun meidän vajaa 2kk Leevi :LOL: sille meni vielä 62 senttiset vaatteetkin ja Leeville ei kyllä mee!!! :eek:

tänään ollaan koko päivä kotosalla ku esikoisella oli eilen vähän lämpöä...

mä alotin Laihdutuksen/elämäntaparemontin tossa 27.12 ja tavoitteena on saada kesään mennessä 10 kiloa pois (raskauskilot on lähtenyt nämä kilot on raskauksien välissä tulleita) ja sitten ehkä vielä lisääkin mutta tuo nyt ainakin pitäisi pois saada!
Kirjauduin tonne kiloklubin sivuille joka on aika samanlainen kun keventäjät mutta ilmainen!!! hyvin on ainakin mua auttanut kun nyt 3 viikossa on läähtenyt noin 3 kiloa... ihan näin nopeeta tahtia en aio laihduttaa että pysyvät sitten poissakin mutta ajattelin että alkuun pitää spurtata kunnolla jotta saa tuloksia niin se taas kannustaa jatkamaan! enää siis jäljellä 7 kiloa! harrastan jonkin laista liikuntaa 5 päivänä viikossa ja syön terveellisemmin... aamupalaksi puuroa ja puolikiloa kasviksia päivässä jne... =)

meillä nukutaan näin: aamulla herää noin 9-8 välil tunnin hereil ja nukkuu noin 2h, hereillä 1-2h ja nukkuu noin 4h ja hereillä 2h ja nukkuu 30min ja hereillä 1-2h ja nukkuu yöunille 4-5h syö nukkuu 2,5h syö ja nukkuu2-3h ja onkin aamu!

jeps mut koitan kirjoitella vähän useammin:) nyt siivoilemaan!

:wave:

äiti88 ,Liisa 2v 8kk ja Leevi melkein 2kk:)

Meillä oli tänään 3kk neuvola-lääkäri.Hyvin oli ukko kasvanu sano lääkärikin että jopas on ottanu hyvin kiinni kasvussa.Terhakka ja hyvin motoriseti kehitynyt poika.

Painoa 6500g ja pituutta 59,9 (syntymämitat 2650g ja 47cm)

Asuiskos sä Luminka täällä Kuopiossa?

Musta ois tosi kiva tutustua uusiin ihmisiin ja Luminkan ja Helmin kanssa jutut menee todella yksiin aina joten vois olla ihanaa tavata livenäkin mutta helmikin asuu niin pirun kaukana. Meillä vois olla paljon juttua ja lapsetkin saattas tulla hyvin juttuun ku ovat niin saman ikäisiä nuo isommatkin pojat.

Meillä toi Leevin päivän nukkumis-valveilla olo rytmi on tämmönen: Heräilee 7-8 valvoo noin tunnin ja ottaa ekat n.30min torkut sit hereillä 1,5-2 tuntia ja nukkuu 2,5-3 tuntia, sit taas hereillä pari kolme tuntia ja tunnin torkut. Sit hereillä yöunille menoon saakka. Rupee nukkuu klo:19-19.30 ja nukkuu kahteen saakka sit syö ja nukkuu kuuteen saakka ja sit siitä sinne seisakaan kasiin ja onkin uusi päivä =)

Mä kävin tuossa lenkillä, ihan liikaa vaatetta päällä! -15 kun on pakkasta niin luulee että voi jäätyä jos ei oo miljoona paitaa + untuvatakki päällä =)

Jätin pikkuepelin nukkumaan, ajattelin tuossa parin tunnin päästä ottaa pois. Todennäköisesti ihan liikaa laitoin päälle :( Mut joskus parempi noin päin kuin että ois kylmä!

Jes, meillä huomenna neuvolakäynti! Pääsee ittekin heilauttamaan vaakaa, toivottavasti suht järkeviä lukemiä näyttäis :D

Terve!

Tännekin saa muuten laittaa tietoja Facebookkia varten ;) Siellä on jotenkin mukavampi jutella, kun saa ihmisille kasvot =)

Kiva lukea muitten vauvojen unirytmeistä ja kuulla, ettei meidän neiti sentään ihan ainut nukkumaija ole =)

Mepäs lähdetään tässä kävelylle ja mun työpaikalle näyttäytymään. Jus kun pääsin eilen kehumaan ihanaa talvi-ilmaa niin nyt sitten ihan vesikeli. Voi kurjuus!

Maotao: heh, täällä oli eilen vesikeli, tänään -15 pakkanen =) Just päinvastoin...

Ihanan hiljaista täällä, esikoinen meni nukkumaan jokin aikaa sitten. Sain vauvankin rauhoittumaan ulos, heräs kesken unien joskus tunti sitten.
Pitäs vähän pyykkiä laittaa kaappiin, mut ennättäähän sen myöhemminkin tehdä. Ukkokin lähti postissa käymään joten ei ole vaatimassa konetta itelleen :kieh:

Voi kun saisin jo oman koneeni takas, en tykkää tästä läppäristä ollenkaan.
Eilen piti tulla johto mut tulikin koko kone :D Oli menneet vissiin paketit sekaisin. Katotaan soittavatko miehelle :whistle:

No, ei tuo vaavi asetukaan nukkuu, taas vaunut näkyy heiluvan

Merkki vaan. En kerkee taaska kirjotella... en oo moneen päivään käyny ees lukemassa. Miehellä on nyt viimenen lomaviikko ja yritän kovasti tehä nyt kaikkee muuta "rästihommaa" mitä on jääny tekemättä. Laittelin vähän tuohon lapulle ylös mistä on ollu puhetta, palaan asiaan tässä lähiaikoina...

Anzkuli ja Leevi 2kk 1vko 1pv

moi!
olipas Keijun Leevi niin ison pojan näköinen!:) oli niin tomerasti ja tukevan näköisesti pää tosi korkealla. :)

mä käyn lukemasa kanssa vähintään kerran kaks päivässä täällä, mutta jotenkin tuntuu ettei vaan oo kirjoitettavaa niin jää sitten kirjoittelematta.

täällä näyttää mittari -23!! ei ole tänään paljon nokkaa ulos näytetty. tai no on kyllä käyty kaupoissa esikoisen ollessa kerhossa ja mun vanhemmilla, mutta kuljettu kyllä vaan autoon ja sisälle väliä ulkona. ja kun on oltu koko päivä oikeastaan reissun päällä niin Veikka on nukkunut koko päivän, vähän tuntuu etä kuinkahan unta riittää yölle, mutta eiköhän sitä vielä näin pienille riitä.

ai niin, olin eilen jumpassa! eka 45min pilatesta ja sitten saman verran lattaribiciä ja kyllä oli ihanaa!!!:) en oo ikinä ennen käynyt pilateksessa niin se oli tosi vaikeaa ja vaatii kyllä harjoitusta, mutta lattarit oli tosi kivaa! jospa nää kilot tästä karisisi kun liikkuu ja syö vähän vähemmän...

mutta ruuasta puhen ollen, kahvin keittoon!
:LOL:

olis kyllä kiva jutella "lähes livenä" eikä näin vaan nimettömänä täällä. :)

korppinen

Yhteistyössä