11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

Hei, mä perustein meille sinne facebookkiin yhteisön, 2+ marraskuun 08 masut. Tosin en tiä näkyykö tuo + siellä, mutta koittakaahan etsiä... ei sitten harmainta aavistusta kuin tuo toimii, mutta ehkä sekin valkenee joskus.... :LOL:

Heippati täältäkin suunnalta.. siitä on aikaa kun tänne olen viimeks kirjoitellu.. mutta nyt sit kun on vähän aikaa niin tulin.. joo minäkin olen tuolla naamakirjassa ja löysin tuon 2+marraskuun 08 masut ja liityin sinne..

Meillä oli maanantaina 2kk lääkäri ja poitsu on hyvin kansvanu 6270kg ja60cm oli pitkä..

jahas meillä heräillään tarvvipas taas juosta.. tulen taas paremmalla aikaa.. :whistle:

Mie kävin kurkkaamassa tuonne facebookin ryhmään, mutta en nyt vielä ainaka liittyny. Ei oikeen aika riitä vahtia joka paikkaa. Ehkäpä sit jos keskustelu siirtyy sinnepuolelle pääasiassa. Mutta tällä puolella jatkan pörräilyä. :)

Meillä leevi nukkui tänään päivällä 3,5 tunnin unet, heräili tuossa naljän kieppeillä. Olipa ihana kun kerkesin päikkäriaikaan olla reilun tunnin koneella ja sit nuutin kans rakenneltiin ihan rauhassa legoilla ja ruuanki sain laitettua ihan sillee löysin rantein. Paistoin jopa porkkanarieskaaki iltapalalle. Olipas leppoisaa! Nyt äsken leevi otti pikkutorkut sylissä niin jaksaa sit sinne ysiin asti tsempata! Oikein hyvältä vaikuttaa, tällä tyylillä voitas mennä kaikki päivät tästä eteenpäin, kiitos! :D

heippa

oi että oli ihanaa,otin melkein 2 tunnin päikkärit tossa alkuillasta.ennen en pystynyt päivisin nukkuun kun tuntui että meni pää niin sekaisin niistä,mut kai kun alkaa oleen univelkaa niin paljon niin olo paranee noista päiväunista. nyt taas jaksaa illan seurustella pojan ja miehen kaa :)
jaaha taidan siirtyä ehkä my name is earl-sarjan pariin. jaksaa ainaski mua naurattaa =)

kyllä se pyöreys siitä tasaantuu ku alkaa liikkuu. meilläki likka oli pien syntyessää (3130g 48cm), kasvaessaa siit tuli minitankki ja nyt on nii luuviulu ettei tosikaa :D

Sama pojan kans, oli jo 2kk iäs jotai 7,2kg ja aina sellane vähä pyöree ni nyt on iha sopusuhtanen.

Pääasia että vauva voi hyvin ja kasvaa =) mielummi niin päin ku se että ois liian pieni! eikä vauvat oo lihavii =)

Onni on kyl aika ison pojan olonen, hassua et on "vaan" sen 2kk kohta =)

jaahas, täällä taas.
Hieman paremmalla fiiliksellä :D ja luminka, en mä oo saanut ees karkkia!!!! :whistle: Ja jos lisää mielitekoja listaan; kanansiipiä megahottina (vain haave, niin kauan kuin imetän..), ristikkopottuja valkosipulidipillä...patonkia jollain herkkutäytteellä....niin ja irttareita :p Kuka tois????

meillä molemmat pojat unessa. =) Isompi oli jo tosi väsy pikkukakkoselta saakka ja simahti 20 aikaan ja pienemmän vein puoli tuntia perässä. Ite meinaan nyt vielä netteillä ja loikoilla tunnin-pari. Meillä pienempi nukkunut nyt sitten viikon jo yöt läpeensä. Ihan vaan enää ootan koska alkaa taas heräileen....ei tätä juhlaa ikuisuuksiin voi kestää. =)

Hitto, mikä puoltuntinen... meillä huudettiin taas kurkkusuorana :( . Sitten simahti, toivottavasti nukkuis nyt pitkään.

Tuosta "lihavuudesta" vielä... Esikoinen oli ihan samaa sorttia kuin tämä kakkonenkin. Oli jopa pulskempi kun oli 2-kuisena melkein samanpainoinen, mutta 1,5cm lyhyempi kuin tämä tyttö. Ja poika oli kuitenkin syntyessään alta 4kg.

Niin, sitten se lääkäri sanoi vielä, että lisäruuat voi jättää pois :eek: . Olin ihan että WTF?? Sitten se vasta luki papereista, että vauva on täysimetyksellä :kieh: . Kannattaiskohan niiden lukea niitä papereita ennen kuin pyytää asiakasta sisään :whistle: . Meinasin kysyä, että jätänkö alkupalatissin vai jälkiruokatissin väliin :D . No joo, ihmetapaus kaikenkaikkiaan.

Mun täytyy huomenna perehtyä tohon facebookkiin, nyt en jaksa... Onko se ryhmä muuten sellainen suljettu mihin pääsee vain hakemalla vai kaikille avoin?

Mutta nyt lähden koisaamaan, kun pinnasänky on näköjään edelleen hiljaa :wave:

Tää päivä mennyt taas ihan touhutessa.Oli anopin miehen 50w juhlat ja sit kävin kaverin kanssa kahvilla ja oli ihanaa saada puhua kaikesta =)

Minä tuossa vertailin poikien vauva-ajan kasvua.Esikoinen syntyessää 2640g ja 46cm ja Leevi 2650g ja 47cm. Esikoinen ollut 3kk neuvolassa 5800g ja 58cm, ja Leevi oli 59,9cm ja 6500g. Esikoinen on kyllä vieläkin ihan kirppu mutta niin äitinsäkkin. Mun pikkuveli ollu 5 vuotiaana saman kokoinen kun tuo esikko 4v neuvolassa =)

Ihanaa molemmat lapsukaiset oli nukkumassa kun tulin kotiin kahvilta, leevi vielä äsken tankkas 2dl maitoa ja lähti ylös omaan sänkyyn jatkamaan unia. Kiukkunen ollu tämän päivän ,johtunee eilisestä rokotuksesta ja takapuolikin pärissy koko päivän :/

Helmi ja Luminka: mulla on karkkia kaapissa monta pussia :p mut ei pysty kyl nyt syömään niitä jos meinas saada itteesa "kesä kuntoon". Mut tulkaa hakemaan voin samalla kahvet keitellä =)

Meillä huudetaan kanssa kurkkusuorana.
Tämä päivä oli vähän sekava, eikä poika saanut kunnon päiväunia, vain lyhyitä pätkiä pitkin päivää.
Taitaa olla vaan kertakaikkisen väsynyt, eikä suostu nyt nukkumaan lainkaan.

Ei tuo yleensä tuollaista konserttia pidä :whistle:

Isänsä yrittää nyt vuorostaan rauhoittaa ja nukuttaa.

Ensi viikolla on kyllä pakko pitää normaalirytmiä päivittäin, ei tästä muuten tule mitään. Taisi olla liikaa ohjelmaa tälle viikolle, ja nyt kostautuu...

Minä kävin jo ilmoittautumassa tuonne Facebookiin. Se on mulla auki jokatapauksessa päivittäin, eli siellä enemmän minusta, kuin täällä.

Sarppa ja "raivo roosna"

huomenia!
täällä pikkumies nukkuu vielä isinsä kanssa, esikoisen kanssa katselaan lastenohjelmia. olin eilen kaverini kanssa pizzalla, lähdetiin ysin aikaan ja kotiuduttiin puolen yön aikaan. sitten oli niin kiva istuskella miehen kanssa että nukkumaan meno venähti 1.30 ja nyt armoton väsymys... on tässä vähän mietitty että jos lähdettäis käymään espoossa ens viikolla kun miehellä työt eka kerran tälle talvelle ens viikolla vähissä. matkaa tulee n.500km että saa hetken istua autossa, mutta nyt facebookin maailman...

Huomenta!

Jestas, ulkona on -19 pakkasta ja mun pitäs päästä Kasperin, Wilman ja Oskarin kanssa kauppaan... Saapi harrastaa kunnon kerrospukeutumista! Villaa, fleeceä ja peittoa luvassa siis... Hetken nyt kuitenkin vartoon ennenkuin lähetään, jospa parilla asteella ehtisi lauhtua.

Esikoisen ja miehen oon jo ehtinyt lähettämään peliin, alkaa puoli 11 aikaan Lempäälässä. Sitten kun tulevat niin ovat noin tunnin kotona ja lähtevät jäähalliin Ilveksen peliin. Sillä välin meille tulee mun kummipoika ja äiteensä kylään. Tässä juuri tämän äiteen kanssa kauhisteltiin että me ollaan tunnettu toisemme noin 28 vuotta! Mä oon ihan dinosaurus... |O

Jaaha, Oskari ei tykännyt kun yritän laittaa sitä päikkäreille, komentaa tuolta sängynpohjalta mua. Ehkä menen kattomaan, eli tämä oli taas lyhyt heipahdus...

HM ja vaativat kääpiöt :D

moikka!
Yö meni ihmeellisen hyvin (taidan kuulostaa jo raivostuttavalta, näiden hyvin sujuneiden öideni kanssa, anteeks!, mutta kerron kuitenkin ), pikkumies meni unille siis jo 20.30 ja kuudelta söi tissiä ja kasilta ylös! Ite jaksoin valvoo 23 saakka ja oli kiva netteillä rauhassa ja miehenkin kanssa oli ihan mukavaa kerrankin.... ei vaan..

nyt pikkuinen nukkuu verannalla. Meidän piti jäälle lähteä, mutta liian kireee pakkanen. Sitten aloin leipoon ja meni ihan pilalle...ei ollut tarpeeksi jauhoja, laitoin sitten pussimuusia, 4viljanhiutaleita, ruisjauhoo. Ja yök, ne on tahmeita ja limasia lättyjä. Aina ei ovi onnistua!

Nyt poitsu tulee koneelle pelaan pajatsoo, ärsyttävää kun ei saa rauhassa netteillä!

Täälläkin yö meni suhteellisen hyvin taitaa vaan olla tulossa Leeville nuha rokotusten jälki seurauksena :/ Pelottaa vaan että taas menee niin pahaksi että joudutaan osastolle :/
Itelläkin kurkku törkeen kipee mutta buranalla ja strepsilssillä mennään jospa tää tästä taas.

Olipas kiva käydä taas ulkona! Aamupäivällä käytiin eka ulkoilemassa koko porukalla, ja nyt kävellen käväistiin kyläilemässä =) Esikoinen jäi vielä isin kanssa, me lähdettiin vauvan kanssa kun alkoi häntä kovin jo nukuttamaan. Pakkanen onneks vähenee koko ajan, nyt oli "vaan" 13 astetta. Joten neiti jäi jatkamaan unosiaan vielä takapihalle!

Huomenna oli tarkoitus käydä mun porukoilla, mutta siellä ollaan vielä kipeinä.. Eli kotona vissiin öllötellään huominen!

Pitää kohta laittaa sauna lämpiämään, ihana päästä löylyihin lämmittelemään =)

ehtoota, täällä kakki miehet (3kipaletta) nukkuu..pojat meni nukkuun ysin aikaan ja ukko nukahti äsken sohvalle =) ei ollenkaan sen tapaista nukahtaa kesken leffan, mahtaa olla huono elokuva.
Mulla on kaamee nälkä! Nyt otin paketin hapankorppuja kera keijurasian ;) ja tässähän kohta napa vaan paukkuu,. noihin meinaan tulee himo! !

Oltiin kanssa saunassa, ja muutenkin mukavasti ilta vierähtänyt. Huomenna pitäs lähtee huutokauppaan äiten ja pikkuisen kanssa. Isi ja esikoinen menee pilkille. Jos nyt suunnitelmat pitää paikkansa.

Nopea huomen!

Koira odottaa eteisessä jalat ristissä että rouva pääsisi koneelta ulos... Mä olen yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja käydä hieman aktiivisemmin lenkillä, joko vaunutellen, koiran kanssa tai jopa sauvojen kanssa (se ei tosin ole vielä toteutunut...). Ulkona miellyttävä -4 pakkasta. Pikkuväki vielä nukkuu ja isommat katsoo Muumeja.

Mutta nyt ulos. Tulen myöhemmin!

HM

Huomentapäivää!

Nukkumisista aina puhutaan täällä, niin meillä neiti kyllä nukkuu ihan OK, mutta itte olen ruvennu valvoskelemaan siinä viiden ja seittemän välillä. Voi pakana miten tympeetä, kun sitte on aamulla silmät ihan ristissä. Nyttekin. No vähän kahvia niin kyllähän se tästä lähtee. Meillä ei MITTÄÄÄ ohjelmassa änään. Kyllä ompi tylsää. Pitää kai lähteä vaan vaunuilla ulos ja kurkkia jos lähikahvilassa olis jotain kivoja lehtiä (ja porkkanakkkua... :LOL: )

Mulla on vähän sellanen ongelma -kun tiedän millasta hullunmyllyä työelämä täällä on- etten viitti noita kavereita viikonloppusinkaan pommitella, että "lähde sinne ja tänne". Vaikka ehkä tarttis kyllä seuraa tämä äitee ny, kun mies nukkuu ja lapsi nukkuu - kissatkin vaan päivystää parvekkeella :kieh: :LOL:

Yhteistyössä