11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

äiti88 & HM & pöppiäinen: Ihania kuvia pirpanoista :heart:

Täällä on paistettu piparit. Oli kolmas annos tällä viikolla:D. Hiukan noita pipareita onkin nytten. 24 pellillistä oon yhteensä paistanut :whistle: .

Olen imuroinu, pessyt lattiat ja koneellinen pyykkiä on peseytymässä. Kohta kai nekin pääsee ripustaa kuivumaan. Olen ajatellut, että käyn tyttöjen huoneen läpi, ku on aika sotkuinen. Otan ylimääräiset lelut suosiolla poikkeen, koska eivät suostu millään siivoamaan jälkiään.

Mietin tässä, että mistähän mie rasioita löydän pipareille. Toivottavasti joitain löytyy vielä.

Aamulla tuli naapuri koputtaa oveen ja sanoi, että meidän autossa varashälytin soi.. Ja niin tekikin.. Mutta olisikohan hälytin ruvennut ihan yksinään soimaan.. Meidän hälytin ei nimittäin ääntä päästä vaan vilkuttaa ainoastaan.

Sitten tytöt menivät herättämään isää.. Ja laittoivat oven perässään lukkoon.. Ja kaikki kolme jäivät takalukkoon. :whistle: Oli kiusaus jättää ne sinne ja olla auttamatta, kerran häiritsivät mun pipareiden paistoa. Oli siinä miettiminen, että mikä työkalu saadaan oven alta toiselle puolelle :D .

Mutta nyt antaa Tessalle maitoa ja jatkaa hommia! :wave:

Vauvan seurustelusta: leluja leevi on tykänny katella ihan pariviikkoisesta lähtien, ihan vähän aikaa aina kerrallaan. Nyt jo tykkää köllötellä jumppamatolla ja katella leluja niistä kaarista. Kovasti tykkää myös "seurustella", suuta aukoo ja pientä ääntä kuuluu ja kovasti heiluu ja huiskaa. Ihan muutamana viime päivänä on alkanu tulla pientä jokelteluaki, ihan kunnollisia ääniä ja kiljahteluja! Ihana on kyllä kuunnella!

Jouluvalmistelut alkaa olla ihan kunnossa. Paljoo ei meillä oo tapana laitellakka! Yleensä oon tässä loppuvuodesta tehny suursiivouksen, eli pyyhkiny kaapit ja seinät, mutta tänä vuonna en siihen meinaa sattuneesta syystä ryhtyä. Syömään mennään aattona miun vanhempien luo ja varmaan joulupäivänä sit miehen äidin luo. Kotiin laitan vaan kinkun ja piirakoita (pitää varmaan tänä vuonna tyytyä ostopiirakoihin...). Joulupuuron varmaan keitän aattoaamupäivänä ja joulupäivänä myös. Leivonnaisia meillä ei juurika syödä, pipareita ja torttuja tehtiin ja syötiin jo, pipareita on nuutille vielä jäljelläki. Parit pienet lahjapaketit on lapsille ja kummilapselle hankittu ja paketoitu, samoin nuutin kummeille ja mummolle ja ukille pienet muistamiset. Oma joululahja on jo ostettu ja otettu käyttöön (se videokamera). Joulukuusi pitää vielä ostaa ja sit koristella aattoaamuna. Rennolla meiningillä vietetään joulua!

Pullojen pesusta: on tosiaan tottumiskysymys että tuntuuko hankalalta! Miun tarvii pestä ehkä yks pullo viikkoon ja seki tulee siitä jos tarvii lypsää... Seki tuntuu työläältä! :D Ja samaa mieltä oon, että ihan turhia paineita tuosta imetyksestä asetetaan äideille! Kun tosiaan korvikkeella kasvavat ihan yhtä hyvin! Kaikki ei pysty imettämään vaikka haluaisivat ja kaikki ei halua imettää vaikka pystyisivät ja aina maidon tarjonta ja vauvan ruokahalu ei vaan mee samaa tahtia! Kukin tyylillään ja olosuhteiden mukaan ruokkikoon lapsensa!! Pääasia että jotain ruokaa vauveli saa! :)

Ite henk. koht. tykkään imettää. Esikoisen aikaan en niin kauheesti tykänny, kun hän oli koko ajan vaatimassa tissiä ja siinä oli sit niin kiinni siinä imetyksessä. Ja miulla on melko kovat vaatimukset itteäni kohtaan tuon imetyksen suhteen...varsinki esikoisen aikana varmaan vähän liianki kovat vaatimukset. Mutta töitä tein sillon imetyksen eteen alkuvaiheessa ja pitkään sainki sit imettää ja tyytyväinen oon jälkikäteen ollu. Nyt on sujunu paljon helpommin heti kun maito alkoi vaan nousta kunnolla! Nyt oon rennommin liikkeellä ja hyväksyn ite paremmin sen että meidän ukkeli saa pullolla maitoa (lypsymaito on riittäny tähänki tarkotukseen toistaseks). Nyt en halua väsyttää itteäni liikaa sillä että en pääse ikinä missään käymään kun on joku tissitakiainen koko ajan vaatimassa. Isille jätän hyvillä mielin pojan pullon kans että pääsen ees pikkusen jossain käymään!

Tänään olinki taas vähän käymässä... Eilen kävin siis sittarilla ja jättivät yhen alennuksen antamatta plussa-tarjouksesta. Kävin sen sit tänään oikasemassa ja samalla reissulla sit prismalla ruokaostokset ens viikoks tekemässä. Ostin myös toppatakin kun oli jotain ale-takkeja. Ja ristiäisiin paksut sukkahousut ja sloggin topin yöliiveiks. Oon olevinani prismaltaki monesti kattonu että ei oo toppimallisia liivejä olemassaka muuta kuin jotain triumphin urkkaliivejä jotka maksaa 60e... Nyt sit sattui silmään, yhet ostin ja testaan, ostan sit toiset vielä jos ovat hyvät.

Sit vielä kävin markantalosta viimein uuden puhelimen ostamassa! Oon kyllä pitkään sitä jahkaillu ja pähkäilly että minkä otan. Mie en oo ikinä ostanu uutta puhelinta itelleni, aina oon miehen vanhoilla pärjänny. Piti nyt sit tarkkaan pohtia minkä haluan. Ihan peruspuhelimen kuitenki vaan ostin, kun en tarvii mitään kameroita, nettiä tai soittimia. Semmonen pieni ja litteä. Jee! Sit kun vaan ois joskus kunnolla aikaa ruveta siihen tutustumaan...

Mutta nyt pitää mennä siivoamaan ja sit ruuan laittoon, vieraita on illalla vielä tulossa! Kiirekiire!

Anzkuli ja Leevi 1 kk 6 pv

hepskukkuu..
oltiin tuossa pari tuntia pihalla koko sakki, esikoinen testaili synttärilahjaksi saamiaan oikeita työkaluja ja vauva nukkui 3tunnin unet. Nyt ollut pyykkäämistä, ja imuroida tarvis vielä pikaseen...hih, mennyt koko viikko ettei oo imuria kaapista kaivettu, joten pölyä ja roskaa piisaa... :whistle:

Illalla saunomista, js muutenkin vaan löhöillään!

sammasta oli esikoisella, ja lähti tosi hyvin vissyllä!! Mä annoin ihan pikkulusikalla kielelle.

täällähän minä :wave: MANNA oli ainaski kyselly=)

kiirettä pitänyt..shanti neiti työllistää äitiä..tissiä tahtoo usein jopa tunnun välein ja korviketta annan et saa välil itse levätä=)
sairaalasta lähtö paino oli tasan 3kg ja vkossa oli tulli 33og eli oli neuvola täti tyytyväinen..=)shanti in ihanan kiltti vaavi ja varmaan osittain johtuu siitä kun meni sen 16vrk yli niin ollu aika paljon hereillä ja tosi tarkkaavainen..on tää ihanaa vaikka väsyttävää tää äitinä olo :heart:

huomenna pitäs lähtee mummille kylään kun suostu tulee hakemaan ja maanantaina aattelin mennä vaunuilee ekan kerran,jee!!!!
alaåää on aika kipeä viel...tuli noita repeemiä sen verran ja tulee usein seistessä sellanen kova paineen tunne ja meinaa jalat lähtee alta...ei kivaa..

mäkin RINZESSAA kaipailisin..olis kiva kuulla miten tatun kanssa sujuu?

mä yritän käydä useemmin kirjottelee..eikohän se tästä sitten kun neiti vaihtaa vähän rytmiä(nyt nukkuu illat ja alku yön ja valvoo yöllä alkaen kolmesta aina aamuun..huoh..)

mut nyt shanti kutsuu taas mammaa töihin

tietämätön ja shanti 13vrk

tietämätön, aivan huippusuloinen teidän pikkuinen shanti! :heart: Kyllä saa teillä isukki olla "kohta" kiinni pitelemässä ja potkimassa sulhasehdokkaita jaloista!! :D

me lähdetään nyt mummolaan saunotteleen, saadaan vähän vaihtelua tähän koti-iltaan..

Söpöjä vauveleita on kuvissa!

Hari Mao, mulle annettiin neuvolassa käteen masennus-kysely, jonka avulla pyritään poimimaan ne äidit, joilla vois olla tarvetta jutella jaksamisesta. Jos olis saanut pisteitä yli 10/30, olis voinut olla sillä rajalla, onko tarvetta tukeen. Sain 4 pistettä ja ne tuli niistä muutamista hetkistä, jolloin oon yöllä ollut tuskastunut kitisevään vauvaan (kun väsytti eikä tiennyt mikä sitä vaivaa), kinastellut miehen kanssa tai tuntenut että oon vähän yksinäinen kotona päivisin. Mutta toisaalta ennen vauvaa on ollut välillä paha mieli opiskelupaineiden tai kenkkuilevan pomon takia. Että vakiomäärä harmitusta on ilmeisesti mun elämässä, mutta kohde vain vaihtuu.

On ollut kyllä pääosin tosi ihanaa ja rentouttavaa "entiseen elämään" verrattuna, nimittäin ennen Otson syntymää olin tosi monta rautaa tulessa ja ihan viimeiseen saakka vedin itseäni piippuun työ- ja opiskelurintamalla. Tein vielä viikkoa ennen synnytystä täyttä häkää opiskeluihin liittyviä käytännön töitä ja työharjoittelua. Nyt on melkein huono omatunto, kun saa vain olla kotosalla ja keskittyä syömiseen, nukkumiseen ja ulkoiluun.

Eilen tuli kaveripariskunta yökylään ja saunottiin + tehtiin pizzaa. Ovat menossa ensi kesänä naimisiin ja tuntui olevan vauvakuumetta ilmassa. Otson kanssa puuhastelu ei sitä kuulemma ainakaan vähentänyt =)

Kävin tänään joulumyyjäisissä ja ostin kaiken muun roinan lisäksi supertiivistepesuainetta, josta piti riittää kestovaippojen pesuun 100 koneellista. Ajattelin että hyvin tiivistetty pesuaine ei vie tilaa pesuhuoneessa. Kotona vasta huomasin, että myyjän hajusteettomaksi mainostama pesuaine sisältääkin hajusteita (mm. eukaliptusöljyä ) sekä saippuaa, joka ei kai ole fleecen imuominaisuuksille hyväksi. Kaikin puolin siis susi ostos, en tajua miksen syynännyt putelia tarkemmin siellä messuilla :headwall: Täytyy nyt sitten pestä sillä pesuaineella 100 koneellista jotain muuta...

maikki & Otso 7 vk 5 pv

Aamulla oli veto totaalisesti poissa, liekö vaikuttanut kun nukuin 10 piiitkästä aikaa... Sit kävin vauvan kanssa kaverin luona niin vähän piristyi ja sit jaksoi jo pyykkiäkin pestä.

Meillä likka nukkunut heikonlaisesti tänään päivällä. Ehkä 1h korkeintaan kerrallaan, 12 jälkeen ja joskus 4 jälkeen... Ai niin, nukkui vielä kuudesta puol kasiin. Sit käytin kylvyssä ja syötin. Oli tooosi väsynyt sen jälkeen, jospa nyt ois jäänyt jo yöunilleen =)Täs miehen kanssa otettiin glögisiideri puokkiin, ihan hyvää :p

Huomenna tulee appivanhemmat käväisemään, tuovat kuulemma joululahjoja. Sit vielä mun äiti tulee pikkusiskon kanssa käymään. Äiti sanoi että on jo viikko viime kerrasta kun tyttöjä nähnyt että ihan pakko tulla kattomaan :) Niiden ainoat lapsenlapset niin saavat paljon huomiota mummilta :D

Vauvan seurustelusta..
Meillä tyttö on ehkä noin 2 viikkoa ollut vasta kiinnostunut maailmasta, ja varsinkin äipästä kun sylissä on :heart: Niin ihanasti napittelee pikku simmuilla syödessään. Kun nostan röyhtäisemään, usein nostaa päätään ja kattelee minua =) Nyt kiinnostavat lelut vähän jo enemmän, kun jaksaa jo valvoakin pidempään.

Täs miehen kanssa otettiin glögisiideri puokkiin, ihan hyvää :p
Pitäis jotain muuta kehittää kuin koneella oloa...

iltoja vaan kaikille vihdoinkin pääsin koneelle poika nukahti ysiltä ja nukkuu toivottavasti muutaman tunnin. päivällä vetelee noin neljän tunnin unet ja sitten tankkaileekin melkein kuus tuntia ihme rytmi ajattelinki antaa enemmän korviketta mutta noin desin lisäruoalla per vuorokausi on vielä pärjäilty. lonelylily hyvä nimi pojalla mullakin on aapo poika kolme vee tästä nuorimmasta<tulee timo elikkä vanhin pojista eero tuomas sitte aapo juhani ja tää nuorin timo lauri simeoni arvaattekin varmaan mistä nuo nimet tulee voisko joku kertoa miten tänne saa kuvan lisättyä laittasin timosta kuvan

Jaha teksti katos.. joo sii Onni ei hirveesti viel jaksa seurustella, nukkuu suurimmaks osaks mut iltaa myöte virkistyy ja on montaki tuntii hereil.

Daktarin-geeli käytössä sammakseen, sitruunatipat ei auttanu.

On vissii menny jotai ohi, mut pilleri estämään maidontuotantoo? miksi?

Pullojen pesu ei tuota vaikeuksii, joka päivä menee astianpesukoneesee ja siel peseytyy kivasti. Enempi rinnal olo mua rasitti ku Onski sii oli montaki tuntii kerral.

Sanse & Onski 3vko 4 pvä

merval: Lataa kuva omalta koneeltasi esim. aijaa.com-sivustolle ja kuvan latauduttua kopioi + liitä sieltä osoite tekstin lomaan toiseksi ylimmältä BBCODE1-riviltä (pieni kuva).

Korjatkaa jos ohjeeni on epäselvä, itse yrityksen ja erehdyksen kautta sain näin oman kuvan esille.

Otso n. kuuden viikon iässä

maikki: Ihana kuva Otsosta. Ihana virnistys ja ihan kuin olisi nyrkkeilyotteluun menossa :D :whistle:

Sanse: Minulla on rintaleikkaus takana, joka tehtiin helmikuussa 2007. Leikkaus tehtiin operaatiolla, joka estää imettämisen. Muutamia tippoja saattaa tulla, mutta ei niin, että pystyisi imettämään.
Ja jos en ole ymmärtänyt ihan väärin, niin pöppiäinen ei pysty imettämään sen takia, koska syö epilepsia lääkkeitä. Korjaahan pöppiäinen, jos olen ymmärtänyt väärin! =)

pöppiäinen: Kerrankin minun muisti pelitti :D. Enhän mie ihan kokonaan ole muistiani menettänyt, vaikka välillä niin väitetäänkin :D :whistle:

Tässä sitä vain valvoskellaan, mutta kun ei vaan yksinkertaisesti väsytä.. Mutta onkai sängyn puolelle lähdettävä, koska ei tiedä milloin Tessa nousee ylös. Ja kuitenkin vanhemmat neidit herää aikaisin kans. =)

Huomenta!

Esikoinen heräs vasta kasilta!:) vauva ja iskä vielä nukkuu. meillä oli kuin olikin molemmat pojat yökylässä pe-la. vietiin nuorimmainen vasta puol kympin aikaan kummitädilleen ja hienosti oli mennyt! oli 24 aikaan vetässä 200ml pullosta ja nukkunut aamu kuuteen, syönyt ja nukkunut vielä ysiin. olin häntä hakemassa jo ennen 11 eli ei tullut montaa tuntia illalla eikä aamulla hereillä olo aikaa heillä. sehän mua vähän jännitti kun kummitädillä on 3v poika, mutta hienosti oli mennyt. ja vanhemmilla oli kivaa. :) sai nauttia rauhasta ja mikä tärkeintä sai jutella pitkään ja rauhassa!

pulloista ja imettämisestä mä imetän enään sen 2kertaa/vrk, kun se rintamaitokeltaisuus epäily -> 2,5vrk tauko imettämisessä vähensi maidon tuloa ahkerasta pumppailusta huolimatta niin paljon. eli pulloja saa keitellä ahkerasti mutta en koe sitä mitenkään hankalaksi. se on pikku juttu tässä koko talouden hoidossa ja kotitöiden määrässä. tuosta jatkoa aiempaan kyselyyn isän osallistumisesta lasten hoitoon. meillä minä pyöritän viikolla arjen 95%, viikonloppuisin mies tekee jotain pieniä kotitöitä, mutta olen sanonut että sen ajan mitä on kotona niin saakin panostaa lapsiin ja heidän kanssa oloon. on siis sovittu silloin kun alkoi yrittäjäksi että saa panostaa nyt siihen tosisaan että pääsevät kunnolla alkuunja minä hoidan kodin. sitten kun heidän yritys on vakaammalla pohjalla ja pojat isompia niin on mun vuoro panostaa "uraan". mies tekee viikolla hyvin vaihtelevaa päivää, mutta keskimäärin 7-19. sen jälkeen on lasten kanssa, pääsen lenkille yms, mutta tosiaan kotityöt jää mulle sovitusti. la ja su yrittää pitää vapaata, tai niin että tekee korkeintaa paperitöitä eli on mun ja lasten käytössä! meillä tää on toiminut ainakin ihan hyvin tähän asti.

mutta nyt sytyttämään 3.adventtikynttilää!:) eilen koristeltiin esikoisen kanssa iso läjä pipareita ja oli ihanaa nähdä kuinka innoissaan hän oli. ja jälki oli suorastaan mahtavaa! ihanan "lapsellista", tuli vihreitä, sinisiä ja valkoisia koristeita pipareihin+ranskanpastilleja ja strösselejä vielä osaan pipareista. tavallisesti oon tehnyt piparkakkutalon, mutta nyt en kun ei sitä ikinä tule syötyä vaan menee hyvät tarvikkeet hukkaan. nyt sitten koristeltiin sillä innolla pipareita. illalla olis kauneimmat joululaulut, mennään esikoisen kummitädin kanssa joko tänään tai ensi sunnuntaina.

nyt tunnelmoimaan kynttilöiden kanssa...
korppinen

Huomenta!

Kyllä tuo pikku pirpana nukkuu todella hyvin yöt :heart: (koputtaa puuta). Meni nukkumaan klo 23 ja heräsi syömään klo 6. Edelleen on nukkumassa :D.

Tässä mietityttää, että jos tämä energiataso on tällaista.. Ni minkälaista se on sitten joskus, kun saan pudotettua sen 12 kg pois. Ompahan paljon mukavampaa, että olen jaksanut tehdä, eikä ole jatkuva ns. väsymys päällä, sellainen voimaton olo. Kyllähän sitä nyttenkin vois päivän aikaa tehdä enemmänkin, mutta jotain rajaa kuitenkin :whistle: .

Jouluksi en aio sen enempää siivota. Jossain vaiheesa pesen nuo likaisimmat seinät. En ymmärrä, miten neidit on ne sotkenut. Pesen saunan ja kylppärin ja muuten teen ihan perussiivouksen sitten lähempänä joulua. Piparit on tehty, vähän torttuja, joita teen vielä lisää. Laatikot yms. ostetaan valmiina, koska jos minä tekisin itse laatikot (haluaisin kyllä tehdäkin, viime jouluna tein porkkanalaatikon itse), niin mies ei söisi niitä.. Vaikka tekisin itse, ni silti pitäisi ostaa kaupasta valmiit laatikot erikseen miehelle, koska hänelle ei kelpaisi kuitenkaan minun tekemät.

Jouluksi anoppi tulee meille ja ehkä myös miehen velikin. Veli ei ole vielä päättänyt mitä tekee jouluna. Vai meneekö avokkinsa kotio. Viime jouluna oli anoppi ja miehen veli meillä.

Meilläkin olisi tänään tarkoitus mennä lasten kauneimpiin joululauluihin, samassa tilaisuudessa on lapsityön joulujuhla. Tai siis mulla olisi tarkoitus mennä lasten kanssa sinne. Ensi viikon sunnuntaina menen sitten kauneimpiin joululauluihin. On niin mukava laulella joululauluja.

Mutta nyt aamupalalle. :wave:

huomenta!
ja nyt tulee hehkutusta!!(muutamien epätoivoisten öiden jälkeen)Vauvan kanssa mentiin nukkumaan 23aikaan, ja herättiin 9 aikoihin taas koko porukka!! :D toki siis 2 kertaa tankkausta, mutta nukahti heti tissille!!! On tosi hyvä olo, tosin ehkä vähän pöllähtänyt, tais tulla jopa liikaa nukutuksi! :LOL:

Nyt kahvia ja sitten takas lueskeleen ja huutonettiin tsekkaan mitä olis tarjolla! :wave:
(vauva ottaa ilmakylpyä viltillä ja esikoinen piirrettyjä tuijottaa, voi tätä ihanaa hiljaisuutta!)

Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
maikki: Ihana kuva Otsosta. Ihana virnistys ja ihan kuin olisi nyrkkeilyotteluun menossa :D :whistle:

Sanse: Minulla on rintaleikkaus takana, joka tehtiin helmikuussa 2007. Leikkaus tehtiin operaatiolla, joka estää imettämisen. Muutamia tippoja saattaa tulla, mutta ei niin, että pystyisi imettämään.
Ja jos en ole ymmärtänyt ihan väärin, niin pöppiäinen ei pysty imettämään sen takia, koska syö epilepsia lääkkeitä. Korjaahan pöppiäinen, jos olen ymmärtänyt väärin! =)

Ahaa okei, selvensi asiaa :)
Oli ihan uus juttu mulle et maidontuotannon saa estettyy tarvittaessa.

tässä meidän eelis n.7viikkosena :heart:

RD, muistan kanssa kun aikoinani sain painonpudottajissa pois kiloja, niin olo oli ihan epätodellisen hyvä!! jaksaa kyllä ihan erilailla, kun kiloja ei ole niin paljoa kannettavana! Muistahan täällä ahkeraan kertoo saavutuksistasi painopudotuksessa, niin muistuu itellekin aina mieleen että ois jotain alettava tekeen :D

HM, MAIKKI JA SANSE, ihania palleroisia teillä!! Maikin Otsolla ihana body/haalari, onko ihan aitoo retroo?

korppinen, mä kanssa haaveilen sellaisesta illanistumisesta juuri miehen kanssa että mentäs kaikessa rauhassa jonnekin syömään pitkän kaavan mukaan ja ehkä pullo punkkua ja vaan juteltas pitkään! =) Vaikka tuonhan toki voi kotonakin toteuttaa, mutta ois sitten molemmat rentoutuneempia kun tietää ettei kukaan herää ja vaadi jotain ja aamulla saa nukkua! Meillä eka yhteinen meno on helmikuussa, mun ystävän häät. Ja oon jo varannut hoitopaikan mun vanhemmille. Sitä ennen meinaan ehkä kerran mennä ihan itsekseen viihteelle. Mies ois jo potkinut tänä viikonloppuna, kun kehaisin miten mieli tekis jonnekin keikalle tms. vähän jammaileen, niin tuo meinas "mee vaan, kyllä me pärjätään.." mutta en raaski vielä...vaikka esikoinen oli siinä 2,5kk kun olin ekan kerran...

Ja niin tuli esikoiselle kutsu yökylään tänään mummolaan, on ihan innoissaan!! :D Ja niin on äitikin!! Menee sinne laittamaan mummun ja papan kanssa joulukoristeita ja leipoon pipareita. Kun sanoivat että joulukin tulee paremmin kun saa pikkutontun apuun..

helmi

merval; ihania nimiä teidän ukkosilla;)
Red Dragon; tässä ollaan iisalmen ja kiuruveden välissä, iisalmeen on matkaa 24km;)
Kauniita vauvoja kaikilla,ihana katsella valokuvia;)
Meillä neitikäinen on nyt ruvennut näyttämään mieltä vauvasta, kiukkupuuskia on ihan tosissaan,saattaa tietysti olla jo orastava 3v.uhmaikä tulossa;) Jospa se on ohimenevää;)Eilinen päivä vierähti lahja-asioilla, nyt sen puoliin voi huokasta.. nyt ois minulla leipomukset ja siivoukset vain edessä;) Sotkasta kävin haaveilemassa uutta sohvapöytää, ja nätisti joulupukille kirjoitin jospa sen saisin :D Meillä taas isäntä metsällä, jospa se kohta loppuu tuokin herkku:) eipä siis mitään ihmeitä tänne päin..

Alkuperäinen kirjoittaja lonelylily:
merval; ihania nimiä teidän ukkosilla;)
Red Dragon; tässä ollaan iisalmen ja kiuruveden välissä, iisalmeen on matkaa 24km;)
Kauniita vauvoja kaikilla,ihana katsella valokuvia;)
Meillä neitikäinen on nyt ruvennut näyttämään mieltä vauvasta, kiukkupuuskia on ihan tosissaan,saattaa tietysti olla jo orastava 3v.uhmaikä tulossa;) Jospa se on ohimenevää;)Eilinen päivä vierähti lahja-asioilla, nyt sen puoliin voi huokasta.. nyt ois minulla leipomukset ja siivoukset vain edessä;) Sotkasta kävin haaveilemassa uutta sohvapöytää, ja nätisti joulupukille kirjoitin jospa sen saisin :D Meillä taas isäntä metsällä, jospa se kohta loppuu tuokin herkku:) eipä siis mitään ihmeitä tänne päin..
Oisitko Runnilta? ;) :D

helmi: pitää kertoilla, jos on jotain kerrottavaa. mun motivaatio yleensä katoaa aika nopeasti.. ja minun iloisuus, voimat hävis kertaheitolla. lähden yästä vaunuillen + koira mukana porukoiden luokse.

Yhteistyössä