11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

Vähän helpotti, kun kävin lenkillä, tuulettumassa.. En kuitenkaan viitsinyt porukoiden luokse mennä, koska muistin matkalla, että niillä on tänään joulusiivous.

Ja ristiäiskutsut pitäisi tänään tehdä.

Mutta miten mie muokkaisin tätä runoa prinsessalle:

"Hiljaa hiljaa jokeltaa
vauva, kun kehtoa keinuttaa.
Sai isä nyt kalakaverin,
äiti pojanviikarin.

Sisarusten virka tässä,
leikkiä touhuta
pienen tytön elämässä.
Tätä onnen tunnetta valtaisaa
on vaikea sanoin kuvastaa.
Nyt kutsumme teidät siunaamaan
tätä pientä tyttöämme ihanaa.
Pyydämme teitä matkalle tälle,
hetkiä, neuvoja, aikaa hälle.

Kastejuhlaa vietämme 21 / 12/ 2008
Kotonamme Klo 14.00

Sydämellisesti tervetuloa "

helmi: Pojallasi näyttäisi olevan Lindexin body päällä? Onko teillä kulunut nopeasti värit? Mä sain lahjaksi tumman violetin bodyn ja heti ekassa pesussa näytti siltä että ois enemmänkin pidetty ja pesty :eek: Tosi surkeeta laatua, vai liekö sit yksittäinen kappale... Mut en ainakaan uskalla ostaa Lindexin paitoja enää :/

Mä kävin vaavin kanssa lenkillä, jäi nukkuu takapihalle vielä. Syötiinkin jo ukon kanssa kyljykset perunamuusilla!

Mun äippä kävi tuossa ennen puolta päivää ja kohta tulee ukon vanhemmat. Tälläinen mummopäivä :LOL:

Otso nukkui taas 7,5 tunnin yöunet klo 23-6:30. Jos vain olisi itsekin saanut mentyä nukkumaan ajoissa (lue: ennen klo 2 yöllä...), niin olisi saanut ihan hyvät unet. Tosin torkuttiin sitten koko perhe puolille päivin, Otso viihdytti aina välillä vanhempiaan ihanalla jokeltelulla. On oppinut nyt sellaista uutta kuikertelua ja mahtavia virnstystyksiä :D =) :D

helmi: retrohaalari on peräisin 70-luvun lopulta joko minun tai veljeni äitiyspakkauksesta (-77 tai -79) ja on ollut kovassa käytössä, viimeksi veljenpojalla ennen meille päätymistä. Hyvin toimii, paitsi vetskarista on jo "vedin" katkennut. Mallikin on mukavan napakka, kapeampi kuin nykyhaalarit, jotka pyörii päällä. Meillä on myös kirkkaankeltainen samaa sarjaa, joka on erehdyttävästi saman värinen kuin yksi tipu-pehmolelu :LOL: Oikeasti tuo keltainen on vielä "keltaisempi" kuin kuvassa!

Näköjään nuo kuvaustilanteet hieman toistavat itseään päivästä toiseen...

Luminka: Hyvä tietää, että Lindexin vaatteet saattavat olla haalistuvaa laatua. Olen käynyt niitä siellä kuolaamassa henkarissa, mutta mies on kieltänyt santsaamasta uusia vaatteita, kun 60-70-senttisiä on ennestäänkin kaapissa kauheat määrät.

Luminka: meillä kanssa käynyt yhden Lindeksin bodyn kanssa noin että värit lähti haalistumaan ekan pesun jäljiltä. siellä ois tosi ihania bodeja mutta en ole nyt askaltanut ostella sieltä niiitä

luminka, ei meillä oo ollut ongelmaan lindexin vaatteiden kanssa! Ainakaan vielä en oo törmännyt, itseasiassa mun kokemuksella siellä on tosi hyvä hinta-laatusuhde!!

maikki: ihan huippuihania noi haalarit!! Toi keltanen on oltava
-79pakkauksesta, kun näyttää niin tutulta :D hyvä vuosi ;)

Esikoinen on viety mummolaan ja kävin vaavin kanssa sittarissa ja seppälässä, löysin miehelle joulupukinpakettiin pari hienoo neuletta. Ja ostin meikkejä ja yhteiseen pakettiin uno-pelikortit sekä turkinpippuripeltirasian(esikoisen lemppareita).
Sitten imuroin, vihdosta viimein, ja paketoin lahjoja. Nyt tuo vaaveli näyttää vaan jatkavan tissin jälkeen uniaan..ois nyt hetken hereillä, niin meinaan lähtee tekeen pitkän vaunulenkin ennenkuin illaksi tällään itteni teeveen ääreen. Idols-finaalia pitää kattoo!

ps. RD, ihana tuo runo!!!valitettavasti runosuoni ei nyt oikeen jaksa kukkia.. =)

huhhei! hyvää sunnuntaita ja kolmatta adventtia täältäkin! :wave:

meillä oli viikonloppuna vieraita ja hienosti meni,käytiin koko konkkaronkka vaunujen kera shoppailemassa,tuhlasin h&m:lle ihan liikaa rahaa lastenvaatteisiin vaikka niitä joka paikka on jo nyt täynnä,mut tuli semmonen olo että kerrankin haluan ite ostaa ja päättää tuon vaatteista ettei kaikki vaan oo saatuja.

upeita retrokuteita teidän vauvoilla! harmittaa kun mun vanhoja vaatteita ei oo paljoakaan säilynyt,vuosikerta olis kans -79 ja nuo keltaiset haalarit etenkin ois ollut hienoa pitää meilläkin tallessa! muutaman mun veljen vanhan (vm.-77) vaatteen oon onneks löytänyt ja on ahkerassa käytössä.

tänään oli ihan kumma päivä.yö meni tapansa mukaan vähän niin ja näin kun tuo ei sitä kolmeekaan tuntia nuku putkeen edes yöllä, mutta aamulla tämä meidän "hankala tapaus" istui kiltisti sitterissä ja söi tuttia!!! :eek:
ja kun tämähän ei oo ennen sitä suostunut edes suuhunsa laittamaan ja sitterissäkin on jaksanut vain muutaman minuutin olla.
tästä innoitettuna lähdin sitten miehen ja pojan kanssa taas keskustaan, käytiin mm. stokkalla(herranjumala kun oli porukkaa siellä,ja kuuma! poika huus ihan punaisena ennen kuin tajuttiin vähentää vaatteita) ja joulumyyjäisissä ja vielä käveltiin kotiin.
nyt on ihan kauhee väsy,on niin huono kunto tuosta kesän ja syksyn paikallaan olemisesta. lantion seutu ja selkä on vielä aikas vaiheessa. :/ ja tietty sitä ainaista univelkaa...

Mies lähti käyttää vuorostaan toista lasta ulkona. Keitin tuossa kahvit ja herkuttelen vielä banaanikakkupalalla :p Mulla on tosi hyvä ja helppo ohje, jos joku haluaa voin laittaa! Ihanan jouluinen ja sillee :xmas:

Mummo ja ukki toivat jo lahjat, aika säkki olikin taas! Me koitetaan päästä käymään heidän luona joulun jälkeen.

Pikkuneiti väänti äsken sellaiset puklut lattialla ollessaan että oli pakko käyttää ihan kylvyssä asti! Hiukset ihan puklussa :x
Tankkas vähän sen jälkeen ja nyt uinuu vaunuissa...

Eipäs muuta tällä kertaa....

Sanse: Kiitos! :flower:

Meidän prinsessa nukkui todella hyvin ulkona. Klo 12 aikoihin lähdin sinne lenkille tänään tai jossain siinä main.. Ni klo 16 jälkeen vasta heräs :eek: . En kyllä jatkossa enää sisällä nukuta päikkäreitä, kerran ei niin hyvin nuku. Tai no.. Nukkuuhan tuo nyttenkin tuossa lattialla :D

Äiti88, meillä kyllä töissä annetaan Dactarinia sammakseen vastasyntyneille, ei pitäisi olla mitään syytä miksi ei voisi antaa.

Ihan nopeeta, kiva yö takana, pallerot nukkui 6 tunnin pätkän! Mummolasta tultu, iltahommat edessä. Tarvii mennä!

Ihania kuvia ootte laittaneet!!

HM ja Wiltsu ja Möhkis

hepskukkuu!
nopeesti tulin koneella poikkeen aidolssin tauolla :LOL: Tuo natiainen nukkunut 2saakka!!!! :eek: siis niin että imas ihan vähän vaan tissiä, mutta uni vie aina voiton...miksi tämmöinen pätkä ei voi ajoittua yöaikaan??
Laita luminka reseptiä vaan! Kiva ois koittaa jos on ihan iisi tehdä.
Mä tein kanssa ihan älyhyvän kanasalaatin, kirjottelen jossain välissä mitä siihen tuli, suosittelen :p

jaaha, tuo ohjelma jatkuu...

BANAANIKAKKU

150 g votai/margariinia
2,5 dl sokeria
2 munaa
4,5 dl vehnäjauhoja
1 tl soodaa
2 tl leivinjauhetta
2 tl kanelia
1 tl neilikkaa
1 tl inkivääriä
1 tl suolaa
3 banaania

vaahdota voi ja sokeri, lisää munat. Sekoita kuivat aineet keskenään ja yhdistä vaahtoon vuorotellen mössätyn banaanin kanssa. Paista korppujauhotetussa vuoassa 50-60min. 170 asteessa.

Ja on sikahyvää =)

broilerisalaatti: (2-4 hengelle)

2broilerin rintafilettä (leikkaa paistettuna siivuiksi)
1pkt pekonirouhetta
1punasipuli (paista ohuet renkaat pekonin kera)
½ruukkusalaattia
2tomaattia
½tuorekurkkua
fetakuutioita öljyssä
oliiveja
paahtoleipäkrutonkeja

nam-nam-ja vielä kerran NAM!!
:p

No niin, jospas pieninkin nyt nukahtais viimein. Äsken koitin laittaa sänkyyn, eiköhän ollut maito löytänyt tiensä taas lakanalle :( Sit tankkasin likan täyteen pullon avulla et jäis itelle hetki aikaa ennen nukkumaan menoa. Kun ois muuten ollut sellaista syö, nukahtaa minuutin päästä, herätän, syö ja nukahtaa taas - hommaa...

Täällä kans yksi vauva joka ei vielä nukkumassa. Taas oli puklannut. Sit kävin imettää vähän ja johan tuli hikka :kieh: Kävin hakee tänne ja tuossa nyt luputtaa puoliunessa =)

helmi: joo, kuivakakkuvuoassa paistoin!

Pöppiäinen: Ihan olin oikein pessyt bodyn, kuudessakympissä niinkuin lapussa luki. Ja oli värillisille vaatteille tarkoitettua pesuainettakin! Vois kuvitella et jos ois pessyt vahingossa valkaisevalla aineella, ois noin käynyt.

Et kerran pidin tytöllä sitä bodya, nyt jo tosin meni pieneksi... Ja en kyllä tosiaan enää Lindexin vauvanvaatteita :kieh:

ihanaa jo toinen paremmin nukuttu yö takana :) Sain nukkua 22-02 ja 03,30-07. Tähän asti kun on ollut aina vain 5 tuntia unta yössä, ja vain 2½ tuntia kerrallaan, niin 4 tuntia yhteen putkeen tuntui tosi luksukselta!
Maya on nyt ruvennut valvomaaan aamuisin, niin että ainoa tapa saada se nukkumaan on laittamalla rintareppuun ja lähtemällä kävelylle. Tulee hyvin liikuntaa aikaisin aamulla... Tänä aamuna kävelin yli tunnin Maya rintarepussa, jospa vaikka auttais kilojen lähtemiseen!!

RD Kiitos piparkakku reseptistä!! Ainoa juttu on että täältä ei saa piparkakkumaustetta, pitää ostaa kaikki mausteet erikseen enkä muista mitä kaikkea niihin tulee.

Daktarinistä:
mulle sanottiin että alle 6kk vanhalle ei saa antaa lusikalla (niin kuin pakkauksessa ohjataan antamaan) mutta sitä voi laittaa tuttiin. Näin mä olen tehnyt, en edes tiennyt että vissy vesi auttaa mutta pitää kokeilla.

haalistumisista... meillä on kaksi huutiksesta ostettua lindexin bodya eikä ole haalistuneet. Yksi H&Mn pieni body taas haalistui heti, harmi koska tykkäsin siitä tosi paljon... mutta nepä ei paljoa maksakaan.

pitää mennä, tänään on uusien äitien piiri!!

Luminka - kumma kyllä kun noin mennyt tosiaakin vaate sitten...
Musta on ollut aina niin kiva nuo lindexin että h&m vaatteetkin että lähtee tahrat pesussa yms.Mä tietystikkään koskaan pese noin kuumassa vaatteita vaikka lapussa lukisi,koska vaate pysyy parempana silloin,ihan tälläsen pistänyt merkille.
Itse käytän Arielia ( color ) vaatteissa.Toivotaan nyt sitten että oli " vikainen vaate " muiden hyvien joukossa.

Uusi viikko taas.Meille likka nukkui eilisen illan hyvin,olin illalla vielä mieheni veljen tyttöä katsomassa joka on pari kuukautta vanhempi emmaa,joten käytännössä vaunulenkillä,tultiin vasta ysin maissa illalla kotiin niin vauveliini sai hyvin ulkoilmaa taas eilenkin...
Mä olen noiden vaunulenkkien avulla hoikistunut hyvin,massukin mennyt niin hyvin kasaan että osa housuista ei vaan enää pysy ylhäällä. :D
Jälkivuotokin loppui viimeviikolla tuossa loppupuolella.Kiva juttu kyllä.

Tälläviikolla täytys hoitaa loput joulujutut loppuun ja varmaan leipomisia yms siivouksiakin ajatella mutta kattoo nyt miten ehtii,menen päiväkerralla ihan koska emma tulee ensin kuitenkin,en jaksa alkaa ottaa stressii jos en ole siivonnut oikein kunnon puunaus joulusiivoa yms...

Kuumeinen huomen!

Yöllä nous sit kuume 39asteeseen ja nyt jopa laski 38 asteeseen. Mies Oli kans koko viikonlopun kuumeessa sillä piti kokoajan 39-39,6 kuumetta, kävi päivystyksessäkin mutta mitään sillä ei ollu. Itellä o semmonen olo että ois keuhkoputkissa, täytyy lekuria varailla kohta. Onneks mies on kotona niin saan lepäillä tässä pari päivää.

kuumeinen keiju

Huomenta ja uuden viikon alkua! Se ois enää vähän reilu viikko jouluun!! :eek: e :eek: eihän tässä meinaa perässä pysyä..
Yö meni jatkuvasti heräillen, kuten odotettua ei tuolla unta riittänyt enää yöhön. :whistle: Mutta aika levännyt olo kuitenkin itsellä. Ja pikkumies oli kuitenkin yöllä melko tyytyväinen vaikkakin hereillä, ei itkeskellyt ollenkaan.

Kunhan kahvin saan juotua, meen suihkuun. Sitten toivon että posti toi jo vihdoin nuo joulukortit mitkä ifolorilta tilasin, tänään kai viimenen päivä kun saa halvemmalla postittaa? Sitten ruokakauppaan tekeen viikon ostokset ja iltapäivällä kun esikoisen haen mummulasta, mennään tekeen kaksistaan pieni metsäretki :D vauva saa jäädä mummon ja papan hoiviin, lupasin tehä leivät ja lämmintä mehua..

niin ja askelmittarin meinasin tänään viritellä käyttöön =)

keijulle, pikaista paranemista :hug:

Yhteistyössä