Hakutulokset

  1. Catida

    Miten ja missä iässä lapsi yksille päiväunille?

    Lapsi täyttää kohta vuoden ja nukkuu vielä kahdet päiväunet. Aamupäivällä pidemmät unet noin 1,5h ja iltapäivällä lyhyet noin 30min. Nyt oon alkanu miettiä pitäiskö yrittää siirtyä yksiin päiväuniin, kun nukahtaminen jälkimmäisille unille on välillä hankalaa ja/tai illalla nukahtaminen kestää...
  2. Catida

    Romanttinen ravintola Helsingistä?

    Juhlapäivä miehen kanssa tulossa ja haluaisimme mennä "kynttiläillalliselle". Ei tarvii olla oikeesti kynttilää, mutta joku tunnelmallinen paikka kuitenkin. Ja tietysti pitäis olla herkullista ruokaa :) Perinteinen ranskalainen, hyvä italialainen tai joku pihvipaikka vois kiinnostaa. Hintataso...
  3. Catida

    Porvoo ja helle: Missä kohteissa ilmastointi? Missä paras uimaranta? :D

    Tarkoitus ois viettää lomapäivää Porvoossa, mutta mitä siellä vois tehdä läkähtymättä? Taidenäyttelyt tai museokohteet vois kiinnostaa, jos tietäis jonkun, missä ei olo ois kuin saunassa. Onko Taidehallin tiloissa ilmastointi? Entä missä Porvoossa ois hyvä uimaranta? Mieluiten sellanen, josta...
  4. Catida

    Kiva ILMAINEN nettipeli?

    Vinkatkaas nyt mulle joku kiva pieni ajanvietepeli, jota pystyy pelaa/lataa netistä ilmaiseksi. Siis joku mikä ei vaadi suurta perehtymistä, tyyliin tetris. Ja oikeesti ilmaseks pelattava, ei mitään "voit pelata ilmaiseksi, mutta käytännössä et pysty etenemään alkua pidemmälle jos et ostele...
  5. Catida

    Parhaat raparperireseptit

    Raparperia on alkanut pursua maasta. Pistetäänpä parhaat reseptit jakoon! Vielä parempi jos löytyy kuvakin. Aloitan joskus muinoin tuntemattomasta lehdestä poimitulla reseptillä, jota en ole moneen vuoteen tehnyt, mutta ajattelin nyt taas kokeilla :) Kuvaa ei valitettavasti tähän hätään ole...
  6. Catida

    Miten suojaat lapsesi auringolta?

    Aurinko yllätti kotiäidin! (Siis eihän sitä mitenkään voi aavistaa, että kesällä voi tulla aurinkoisia päiviä.) Nyt kaikki vinkit kehiin auringolta suojautumiseen. Parhaat vaatteet? Aurinkovoiteet? Rattaiden/vaunujen aurinkovarjot ja muut härpättimet? Suosittele hyväksi kokemiasi ja hauku...
  7. Catida

    Yksityinen Perhepäivähoitaja: Paljonko hoitomaksu on? Hinnoitteluperuste?

    Jos toimit itse yksityisenä perhepäivähoitajana tai jos lapsesi on yksityisellä hoidossa, kerro mikä on hoidon hinta. Millä perusteella hinta määräytyy, onko maksu kuukausimaksu/ päivämaksu/ tuntihinnoittelu? Vaikuttaako lapsen ikä, hoitopäivän pituus tms. ja kuinka paljon? Onko maksu sama...
  8. Catida

    Brio Race -rattaat. Voiko työntösuuntaa vaihtaa?

    Te joilla on Brio Race -rattaat, voiko niissä työntöaisan puolta/istuimen suuntaa vaihtaa, eli saako niistä sellaset että lapsen naama olis kohti työntäjää? Muutenkin voi kertoa kokemuksia ko. rattaista, tai suositella muita samantapaisia.
  9. Catida

    Langaton itkuhälytin, johon käy ladattavat paristot?

    Ostin Janosch by Beurer JBY90 -itkuhälyttimen, joka on muuten toimiva, mutta mokoma lähetin on kaamea patterisyöppö, eikä huoli ladattavia paristoja vaan toimii ainoastaan kertakäyttöisillä. Ei mitään järkeä, kun paristoihin uppoaa rahaa moninkertaisesti itse laitteen hintaan nähden. Joten...
  10. Catida

    Vauva 6kk herää yöllä karjumaan

    Nyt on meidän vauva alkanut aivan oudoksi. Heräilee yöllä monta kertaa, ja yleensä rauhoittuu tutilla, tai jos ei rauhoitu, niin imetän. Mutta nyt on tullu tällanen uusi juttu, että alkaa kitistä, ei rauhoitu tutilla eikä rinnalle, ja hetken päästä alkaa huutaa kurkku suorana. Huuto rauhoittuu...
  11. Catida

    Facebook ei toimi?

    Onko muilla ongelmia Facebookin kanssa juuri nyt? Mulla ei ensin edes etusivu auennu. Nyt useamman yrityksen jälkeen pääsin kirjautumaan sisään, mutta en pääse aloitussivulta eteenpäin :(
  12. Catida

    Onko uunin erikoistoiminnoista iloa? Paisto-ohjelmat? Pyrolyysipuhdistus?

    Mulla on aina ollut vaan tavallinen uuni, ilman edes kiertoilmatoimintoa. Nyt olen katsellut uusien uunien mainoksia, ja havainnut että tarjolla on esim. -grillitoiminto -erityisnopea lämpeneminen -ajastin -paisto-ohjelmia esim. pitsalle tai pakasteille -sisäänrakennettu paistomittari...
  13. Catida

    Mikä turvaistuin isokokoiselle vauvalle/lapselle?

    Turvaistuinviidakon setviminen tuskastuttaa! Ongelmana on, että meidän vauva on 4kk ja pituutta on 70cm, painoa liki 10kg. Ei pian enää mahdu turvakaukaloon, mutta ei osaa istuakaan. Onhan noita joitakin istuimia 9-18kg luokassa, joihin voi laittaa vauvankin, mutta ne on kovin pienen näköisiä...
  14. Catida

    Yksityisen perhepäivähoidon hinnoittelu? Paljonko maksat/veloitat/olisit valmis maksamaan?

    Paljonko maksat lapsesi hoidosta yksityisellä perhepäivähoitajalla? Tai jos toimit itse perhepäivähoitajana, paljonko veloitat asiakkailtasi? Tai mikä olisi mielestäsi sopiva hinta hoidolle? Vaikuttaako hoidon sisältö hintaan? Maksaisitko enemmän esim. luomuruuasta? Tietystä pedagogisesta...
  15. Catida

    Ruokavaliosi ja oletko hoikka/normaali/ylipainoinen?

    Laihduttajien "arvostele mun syömiset"-juttuja katsellessa en voi kuin ihmetellä ihmisten ruokavalioita. Syökö joku muka oikeasti joka päivä niin vähän, edes laihduttaessaan?! Siispä nyt pientä galluppia: 1. Kuvaile tyypillisen päiväsi syömiset, eli ns. arkiruokavaliosi. Voit myös kuvailla...
  16. Catida

    ~~ Elokuun ihmeet 2013 ~~ Ensimmäinen vuosi

    Tämä on jatkokeskustelu elokuuksi 2013 vauvaa odottaneille. Viimeinen ketju odotuspuolella oli: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285374-elokuun-2013-ihmeet-elokuussa-meidan-kuu/ Muutkin 2013 elokuun tienoilla vauvan saaneet ovat tervetulleita osallistumaan! :)
  17. Catida

    Vauva syö koko ajan! Milloin tuo alkaa nukkua pidempää pätkää?

    Vauvalla ikää reilut 2 viikkoa. Nukkuu 1-2 tuntia putkeen ja roikkuu sitten rinnalla puolesta tunnista tuntiin. Pari kertaa vuorokaudessa killuu hereillä 3-4 tuntia putkeen ja sillon ois syömässä ihan jatkuvasti, tyyliin puol tuntia rinnalla, vaipanvaihto, taas puol tuntia rinnalla, 15min muuten...
  18. Catida

    Ruokahaaste vko 20 (marja), ÄÄNESTYS

    Viime viikolla Ruokahaasteen aiheena oli "marja", eikä äänestystä ilmeisesti eilen saatu aikaiseksi, joten tässä se on. Reseptit löytyvät: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2264756-ruokahaaste-viikko-20-a/ Äänestysaikaa tunti, äänestys päättyy klo 21:06. 1. Catida...
  19. Catida

    Paljonko kuppikokosi kasvoi raskaus- / imetysaikana? Plus kysymyksiä imetysliivien valinnasta.

    Paljonko teillä on liivikoko kasvanut raskauden/imetyksen aikana? Ja mikä tilanne alkuperäiseen verrattuna imetyksen loputtua? Jäikö isommaksi, palautui samaksi vai suorastaan kutistui? Minulla nyt rv 26 menossa ja rinnat tuntuvat paisuvan samaa tahtia mahan kanssa. Jo useampi kuppikoko...
  20. Catida

    Anita Baby Belt -tukivyö - missä vaiheessa olette käyttäneet?

    Missähän on vika, kun tuo vyö ei vieläkään (RV25) mitenkään istu mulle, vaikka tuotteen kuvauksessa kehutaan, että sitä voi käyttää alkuraskaudesta asti? Se varsinainen vyöosa ei pysy edestä alhaalla vaan nousee mahan päälle heti jos vähän liikun. Koko on mielestäni oikea ja olen vyön laittanut...

Yhteistyössä