Yksityisen perhepäivähoidon hinnoittelu? Paljonko maksat/veloitat/olisit valmis maksamaan?

Paljonko maksat lapsesi hoidosta yksityisellä perhepäivähoitajalla?

Tai jos toimit itse perhepäivähoitajana, paljonko veloitat asiakkailtasi?

Tai mikä olisi mielestäsi sopiva hinta hoidolle?
Vaikuttaako hoidon sisältö hintaan? Maksaisitko enemmän esim. luomuruuasta? Tietystä pedagogisesta tai muusta painotuksesta (esim. seikkailupedagogiikka, musiikkikasvatus, kuvataidekasvatus, metsämörritoiminta...)? Hoitajan kouluttautuneisuudesta?

Yksityiset Perhepäivähoitajat ry:n hoitomaksusuositus kokopäivähoidosta tälle vuodelle on 620-700€/kk. Minusta se kuulostaa aika paljolta, joten kiinnostaa onko tuolla suosituksella mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
( Yksityiset Perhepäivähoitajat YPPH ry )
 
juu-ei
Luomusta en maksaisi yhtään ylimääräistä. Ruuan täytyy olla monipuolista puhtaista raaka-aineista tehtyä muutenkin, ei mitään eineksiä. Korkeintaan joku retkipäivä tms oikeuttaa käyttämään puolivalmista ja helposti kuljetettavaa/lämmitettävää.
Eikä meidän lapsille kyllä tarvitse mitään ylimääräistä "kulttuuriakaan" olla. Hoidon tarkoitus on pitää lapsi turvassa vanhempien työpäivän ajan. Me vanhemmat kyllä järjestetään sitten omat elämykset lapselle. Jos hoitaja haluaa käydä vaikka satutunnilla kirjastossa, asia on ok, mutta en minä ainakaan maksa mistään musiikkikasvatuksesta.
 
"viera"
Noi maksut eivät ole pph:lle se mikä jää itselle, vaan ypph maksaa omat työeläke yms. maksut ja verot jne. Eli vaikka vaikuttaa huimalta tuo summa/lapsi niin se palkka ei ole tuo. Ypph on yksityisyrittäjä.
 
[QUOTE="viera";29290941]Noi maksut eivät ole pph:lle se mikä jää itselle, vaan ypph maksaa omat työeläke yms. maksut ja verot jne. Eli vaikka vaikuttaa huimalta tuo summa/lapsi niin se palkka ei ole tuo. Ypph on yksityisyrittäjä.[/QUOTE]

Joo, suunnilleen puolet tuosta menee veroihin ja siihen piiiip yel-vakuutusmaksuun (on yli 20% tuloista). Sitten tietty ruoka ym. kulut (joista saa reilu 100e/kk vähentää verotuksessa).
 
"Mariska"
Maksetaan yksityiselle hoitajalle muistaakseni 287 €/kk, se on ihan sama summa kuin menisi kaupungin päiväkodissakin. Meillä on käytössä palveluseteli kaupungilta. Tosin saman korvauksen saisi myös hakemalla kelalta tuet. Hoitajan saama korvaus kaupungilta + meiltä yhteensä on ehkä 630€(?) reilut kuusisataa kuitenkin.

Yhden lapsen kohdalla olisi varaa maksaa vähän enemmänkin, kahdesta ei varmaan enää pystyisi paljon kovempia maksuja maksamaan... Olisin halukas maksamaan lisää jos lapsilla olisi enemmän järjestettyä aktiviteettia, esim. jotain pieniä retkiä, askartelua, jumppaa/muskari tms. Toisaalta mun lapsi on vasta just 2v, joten olen ihan tyytyväinen tähän hyvin kodinomaiseen hoitoon ilman sen kummempia ohjelmanumeroita.
 
"pinteli"
[QUOTE="Mariska";29291144]Maksetaan yksityiselle hoitajalle muistaakseni 287 €/kk, se on ihan sama summa kuin menisi kaupungin päiväkodissakin. Meillä on käytössä palveluseteli kaupungilta. Tosin saman korvauksen saisi myös hakemalla kelalta tuet. Hoitajan saama korvaus kaupungilta + meiltä yhteensä on ehkä 630€(?) reilut kuusisataa kuitenkin.

Yhden lapsen kohdalla olisi varaa maksaa vähän enemmänkin, kahdesta ei varmaan enää pystyisi paljon kovempia maksuja maksamaan... Olisin halukas maksamaan lisää jos lapsilla olisi enemmän järjestettyä aktiviteettia, esim. jotain pieniä retkiä, askartelua, jumppaa/muskari tms. Toisaalta mun lapsi on vasta just 2v, joten olen ihan tyytyväinen tähän hyvin kodinomaiseen hoitoon ilman sen kummempia ohjelmanumeroita.[/QUOTE]

Häh? Olen itse pph ja meillä on retki (esim metsään leikkimään tm), askartelu ja jumppa/muskari joka viikko.
 
Yhdestä lapsesta maksetaan yksityiseen päiväkotiin 480 euroa. Lisäksi päiväkoti saa kunnan/valtion tuet, eli saa meidän lapsesta käsittääkseni noin 1100 euroa. Päiväkodilla on oma keittäjä eli ruoka ei tule mistään keskuskeittiöstä. Minulle tämä on tärkeää.

Itse olisin valmis maksamaan yksityiselle perhepäivähoitajalle omalta osaltani saman verran, noin 500 euroa.

Jos ypph saisi saman noin 1100 euroa kuussa yhteensä hoitomaksuina, toivoisin, että siihen tosiaan kuuluisi laadukas ruoka jota on riittävästi. Yleensähän näin tietysti onkin.
 
"Mariska"
Tiedän että monet pph:t touhuavat lasten kanssa vaikka, kaikki eivät.

Tyttöni ryhmässä on vain 1-2 vuotiaita lapsia, joten ymmärrän että esim. askartelemiset olis vielä aika moista sähläystä. Pph myös ilmoitti jo ennen sopimusta, että heillä ei yleensä askarrella. Ei haittaa pätkääkään, koska ehdin kyllä leipoa ja askarrella ja retkeillä lapsen kanssa ihan itse. Hoidosta kaipaan sitä että lapsella on turvallinen hoito ja tuttuja leikkikavereita, ulkoilua.

Isommalle lapselle en ehkä valitsisi tuota hoitopaikkaa, vaan meillä tyttö jääkin jo kohta kotiin ja 1-2vuotiaalle tuo on ollut ihan huippuhyvä vaihtoehto.
 
"viera"
Jos hoitolasten lisäksi hoitaa omaa lasta, niin saako omasta lapsesta kotihoidontuen?
Juu kyllä saa, perusosan ainaki, lisäosaanhan vaikuttaa perheen tulot. Joissaki kunnissa saa myös kuntalisää, toisissa pitää olla pois työelämästä kokonaan.
Joissaki kunnissa maksetaan omastaki lapsesta pph:lle (kunnalliselle), mut silloin ei tietty saa kotihoidon tukea :)
 
"niin"
En maksaisi pph senttiäkään.. Ja en ymmärrä tuota, "meillä ei askarrella, kerhoilla tai käydä retkellä" siis Se on sen pph työtä, pitää siinä virikkeenä lapsella olla muutakin kuin toiset lapset ja pph oma pihapiiri, jossa ollaan.. Kyllä minä vanhempana maksan siitä, että lapsillani on hyvän ja turvallisen hoidon ja ruoan LISÄKSI erilaisia virikkeitä..
 
"viera"
[QUOTE="niin";29291981]En maksaisi pph senttiäkään.. Ja en ymmärrä tuota, "meillä ei askarrella, kerhoilla tai käydä retkellä" siis Se on sen pph työtä, pitää siinä virikkeenä lapsella olla muutakin kuin toiset lapset ja pph oma pihapiiri, jossa ollaan.. Kyllä minä vanhempana maksan siitä, että lapsillani on hyvän ja turvallisen hoidon ja ruoan LISÄKSI erilaisia virikkeitä..[/QUOTE]

1-2 vuotiaat eivät tarvitse muita virikkeitä kuin ne mitä koti ja rauhallinen perhe-elämä itsessään tuottaa :hug:
 
teisu harmaana
Kun meillä poika oli vielä ypph:lla niin kokonaismaksu oli 650 € OSA-AIKASENA eli meillä poitsu oli 8-16 3krt/vko eli mitäs tuosta tulee 15 pv/kk ehkä? Tähän saimme sit tuet kelalta (olin koulussa, mies työtön) niin ite jouduttiin maksamaan 120 €/kk hoitajalle, loput tuli kelalta. Tuosta suosituksesta tuli mieleen, et onkohan meillä ollu hieman kallis hoito?!?
 

Yhteistyössä