Hakutulokset

  1. N

    Mä en tajuu Fingerporia!

    ahha, siis ymmärrän toki että kuvat tarvitaan sanaleikkien tueksi, mutta tarkoitin vain sitä, että itse idean keksiminen noihin ei ole kovin vaikeaa. Esimerkiksi omasta kirjoituksestasi äsken voisin poimia yhden esimerkin: "harvoin ääneen repeän". Repeämisen kaksoismerkityksestä voisin kuvitella...
  2. N

    Mielipiteitä nimestä Altti Verneri?

    Mulle tulee Altista ekana mieleen Tiernapoikien laulusta se "altti kiitos Jumalan" :) Mutta muuten oikein hyvän kuuloinen, selkeästi suomalainen muttei kuitenkaan ihan kaikkein tavallisin nimi.
  3. N

    Mä en tajuu Fingerporia!

    Mä en ole oikein koskaan tajunnut mikä noissa sanan kaksoismerkityksisssä on niin hauskaa, että se sarjakuvana naurattaa, tilannekomiikkana ehkä. Kuka tahansa voisi keksiä tuollaisia juttuja loputtomiin, nyt vaan on sitten piirretty kuvat mukaan. Mutta niinhän se on, että erilaiset jutut uppoaa...
  4. N

    Asunnon myynnistä ja luovutusvoitosta

    Ihan käsittämätön juttu. Verohallinnon sivuilla ei ainakaan ole moisesta mitään mainintaa. Ainoa vähänkään järkeenkäyvältä kuulostava vaihtoehto on, että verottaja on tulkinnut hinnaksi vain sen 70ke, niin kuin Isämies ehdottikin. Oliko yhtiölaina tuon suuruinen jo ostaessanne asunnon vai...
  5. N

    Miten 1-vuotiaan saa viihtymään lentokoneessa 4 tunnin lennon?

    Naposteltavaa, kirjoja, jokin uusi lelu jonka kanssa viihtyy... Kannattaa varata useammansorttista tekemistä. Meillä oli puoli vuotta sitten juuri tuon ikäisen kanssa reittilento Italiaan, ja taisi olla ainoa pikkulapsi koko koneessa. Siispä lentoemotkin olivat yltiöystävällisiä ja jopa veivät...
  6. N

    Kuutosrokotetutkimus?

    Kiitos kommentista! Hyvä tietää että isosisaruksillekin on viihdykettä, koska joutuisin varmasti suureksi osaksi käymään noissa tutkimuksissa yksin vauvan ja alle 2-vuotiaan esikoisen kanssa.
  7. N

    Kuutosrokotetutkimus?

    Onko paikalla joku, jonka lapsi on ollut mukana kuutosrokotetutkimuksessa (normaali viitosrokote + b-hepatiitti) viime vuonna? Millaisia kokemuksia teillä on tutkimuksesta? Pitäisi pian päättää osallistuuko meidän tyttö tutkimukseen. Ja kiitos, en tarvitse rokotehysteerikkojen kommentteja...
  8. N

    Ovulaatiotesti aina vaan positiivinen

    Teepäs raskaustesti, saattaa olla että tärppäsi jo... Niin ainakin mulla molemmilla kerroilla :)
  9. N

    Mihin rattaisiin/vaunuihin te päädyitte?

    Lisään vielä yhden lusikan soppaan ja liputan kolmipyöräisten vaunujen puolesta; meillä on vaunuina Knorr-Baby Alu Scooter De Luxe, jossa on kolme isoa pyörää, etummainen kääntyvä. On toiminut todella hyvin, ja varsinkin viime talvena kiitin onneani ettei tullut hankituksi mitään pienipyöräistä...
  10. N

    kuinka kauan ovulaatiotesti voi näyttää plussaa?

    Oletko varma ettet ole raskaana? Silloinhan ovistestit reagoivat myös.
  11. N

    Millaiset korot teidän asuntolainoissa on?

    Juuri näin. Lainan korko koostuu viitekorosta (jokin euribor-koroista, kiinteä korko tai pankin prime) ja marginaalista, josta voi pankin kanssa neuvotella. Jos olet pankin näkökulmasta hyvä asiakas ja hoitanut asiasi hyvin, voit saada lainaa edullisemmalla marginaalilla. Omassa lainassamme...
  12. N

    Hoitopaikka alle 4 kuukaudessa?

    Kiitos tiedosta "mie", niin vähän ajattelinkin. Pitää kyllä miettiä vielä tämä asia pari kertaa kunnolla läpi. Vaikka työpaikka hyvältä kuulostaakin, niin saattaa olla että kuitenkin jään vielä lapsen kanssa kotiin vuoden loppuun niin kuin oli alunperin tarkoitus, en halua lykätä häntä hoitoon...
  13. N

    Hoitopaikka alle 4 kuukaudessa?

    Tietääkö joku, onko uudessa työpaikassa aloittaminen peruste saada lapsi hoitoon nopeammin kuin 4 kuukaudessa? Olen siis tällä hetkellä hoitovapaalla vanhasta työstä, mutta minulle tarjottiin juuri mielenkiintoista paikkaa, jossa pitäisi aloittaa viimeistään syyskuussa. Työttömälle varmasti...
  14. N

    Voiko inkivääriä käyttää jos on raskaana??

    Mulle ainakin sanottiin että ei suositella. Mutta en usko että pari teekuppia vielä on sulle ollut haitaksi.
  15. N

    Pohjois-Karjalalaisia?

    Joensuusta ollaan :)
  16. N

    Äitiyslomasta

    Jos mietityttää, niin Kelalle voit myös vaihtoehtoisesti ilmoittaa tulot ajanjaksolta 1.3.-31.8., jolloin saat täydet kuukaudet palkkatulojen suhteen eikä tarvitse kikkailla sen viikon kanssa. Valintaa ei tarvitse edes perustella.
  17. N

    Äitiyslomasta

    Ei kai se viimeinen viikko joka tapauksessa vaikuta sun edeltävän 6 kk:n tuloihin, kun kerran jäät äippälomalle 22.9., kysehän on silloin sitä edeltävistä 6 kk:sta. Ja jos kerran työnantajasi maksaa palkan ja päivärahan erotuksen, niin sun bruttotulothan ei muutu miksikään silloin syyskuussa...
  18. N

    Tuhkarokko rokotus?

    Aargh! Muuten mua ei periaatteessa liikuttaisi koko juttu, tehköön kukin niin kuin parhaaksi näkee, mutta kun tällaiset "vapaamatkustajat" vaarantavat kaikkien muidenkin terveyden. Niin kauan kuin näitä on vain muutama, niin systeemi vielä toimii ja rokottamattomatkaan eivät sairastu, kun koko...
  19. N

    Auttakaapas ...Jos lainaa 6000 euroa 10 % korolla niin mitä täytyy silloin vuodessa maksaa

    Tarkkaa summaa on hankala laskea, kun todennäköisesti kuitenkin maksat tuota kuukausierissä etkä kerran vuodessa. Mutta periaatteessahan 1. vuonna kertyy korkoja se 10% * 6000€ eli 600€, lisäksi tietysti pääoman lyhennykset. Jos oletetaan että lyhennät pääomaa esim. 50€ kuukaudessa eli 600€...
  20. N

    Kaksi kesätyötä, miten toimin verokorttien kanssa?

    No jonkun tulorajan mukaanhan sulla on se nykyinenkin verokortti laskettu, eli ihan hyvin on mahdollista että sekin prosentti on liian matala. Jos et ole tuota tarkistanut niin on syytä laskea oma veroprosentti vaikka netissä, saattaa olla että joudut nostamaan jo nykyisenkin verokorttisi...

Yhteistyössä