Hoitopaikka alle 4 kuukaudessa?

Tietääkö joku, onko uudessa työpaikassa aloittaminen peruste saada lapsi hoitoon nopeammin kuin 4 kuukaudessa? Olen siis tällä hetkellä hoitovapaalla vanhasta työstä, mutta minulle tarjottiin juuri mielenkiintoista paikkaa, jossa pitäisi aloittaa viimeistään syyskuussa. Työttömälle varmasti työllistyminen olisi riittävä syy, mutta onko työpaikan vaihdos sitä myös?
 
Kiitos tiedosta "mie", niin vähän ajattelinkin. Pitää kyllä miettiä vielä tämä asia pari kertaa kunnolla läpi. Vaikka työpaikka hyvältä kuulostaakin, niin saattaa olla että kuitenkin jään vielä lapsen kanssa kotiin vuoden loppuun niin kuin oli alunperin tarkoitus, en halua lykätä häntä hoitoon mihin sattuu.
 
"mhm"
Kyllä on! Kunnalla on kaksi viikkoa aikaa löytää sinulle hoitopaikka. Itsellä oli samanlainen tilanne toisen lapsen hoitovapaan jälkeen. Vanhaan työpaikkaan piti palata syyskuussa mutta maaliskuussa tuli niin mahtava tilaisuus eteen, että se oli pakko ottaa. Minä sovin uuden työnantajan kanssa aloituksesta kuukauden kuluttua, mutta periaatteessa tosiaan kaksi viikkoa on se aika.
 

Yhteistyössä