Hakutulokset

  1. J

    Lestadiolaiset

    Hoya Bella: Harmi että lestadiolaisuus on tehnyt sinusta katkeran ihmisen. Itsekin olen samasta uskosta lähtöisin ja on paljon kavereita, jotka ovat ex-lessuja. Kukaan ei ole katkera tai käy terapiassa entisen uskonsa takia. Itse koen asian rikkautena. Perheeni on ollut tosi uskovainen, isäni on...
  2. J

    (V?)L ajoivat minut perheineni kodistamme pois kun emme kääntyneet heidän uskoona

    Jos on aidosti ja täydestä sydämestään lessu niin en usko, että sellainen seurustelee/menee naimisiin ei-lessun kanssa. Jos tällaisia pariskuntia on niin yleensä toinen on kieltänyt uskonsa vasta naimisiinmenon jälkeen. Arvo- ja ajatusmaailmat on kuitenkin niin erilaiset, että suhde ei voi olla...
  3. J

    Lestadiolaiset

    Olen entinen vl ja lapsena oli paljon kavereita jotka eivät olleet lessuja. Kyllä sillon mentiin talossa talon tavalla -tyyliin ja välillä sitä ihan mielissään kattelikin pikku kakkosta telkkarista :) Kyllä itse ainakin lapsena tiesin mikä on soveliasta ja mikä ei ja tein niinkuin itse sitten...
  4. J

    Lestadiolaiset (vanhoillis)

    Sinulle "ei lestadiolainen mutta uskovainen". Olen taustoiltani vanhoillislestadiolainen ja hiusten sävyttäminen on ihan yhtä epähyväksyttävää kuin värjäyskin. Jokainen voi tulkita Raamatun omalla tavallaan, lestadiolaiset tulkitsevat omallaan ja elävät sen mukaan. Tokihan pieni ristiriita on...
  5. J

    lestadiolaisuus..

    Kyllä tämä yleistäminen negatiivisissä asioissa on jo täyttä haukkumista mun mielestä. Hoya Bella: Näin ehkä sinulla ja monella muulla, yksilöitähän olemme. Pääasiassa voisin väittää että suurinosa entisistä lessuista on ensin elelleet "kaksinaamaisesti" ennenkuin ovat lopullisen ratkaisun tehneet.
  6. J

    Lestadiolaiset (vanhoillis)

    Tottakai mies käy työmatkalla jos työ sitä vaatii, oli usko mikä hyvänsä. Kyllä lessuista löytyy näitä jotka olevinaan ovat uskovaisia ja tekevät mitä lystäävät. Mutta edelleenkään ei tarvi yleistää. Mikähän ihmeen rahanpalvonta ja kerääminen? Jos olet hyvissä töissä ja rahaa tulee nii pitäiskö...
  7. J

    Lestadiolaiset, miksi ette saa kuulua ammattiliitton?

    Mistä näitä juttuja oikein revitään.. Ainakin vanhoillislessut saavat kuulua ammattiliittoihin, muista en tiedä.
  8. J

    Eikö lestadiolaiset saa näyttää hellyyttä puolisolleen?

    En tunne yhtään vanhoillislestadiolaista pariskuntaa jotka olisivat eronneet (vaikka tiedän olleen väkivaltaa yms). Jos erotaan niin yleensä toinen osapuoli ei ole lessu ja hän hakee eroa. Eli ei eroa haeta vain siksi että toinen osoittaa hellyyttä ja ihan yhtälailla lessu saa antaa...
  9. J

    Pikaisesti kertokaa lestadiolaisuudesta

    Lessut nyt joutuu jatkuvasti kuulemaan kaupoissa yms. musiikkia joten ei se maata kaada. Ei tuollaisia asioita tarvi anteeksi pyydellä koska eivät itse ole olleet kuitenkaan asiaan vaikuttamassa mitenkään. Se on arki päivää ja lessut suodattaa nämä kyllä..
  10. J

    lestadiolaisuus..

    Mulla tulisi niiiiin tolkuttomasti tekstiä tästä aiheesta ettei ole tosikaan jos vauhtiin pääsen. Ehkä en jaksa nyt biljoonatta kertaa enää sepustaa kun ei siitä mitään hyötyä ole. Olen itse lessu perheestä lähtöisin eli vauvasta murkkuikään ollut uskossa, enää en ole vuosiin ollut mutta...
  11. J

    Surkea olo

    Kaverille kävi juuri samanlailla. Ihan samoin oli mies sanonut ettei nainen halua hänenlaistaan, joten tämä taitaa olla ihan tyypillinen "koitan jättää siististi toisen ja olla loukkaamatta toisen tunteita" jättäminen. Tosin jätetylle tämä on yksi inhottavimmista tavoista kun alkaa miettimään...
  12. J

    Pettääkö kaikki naiset?

    Heikot ihmiset pettävät. Heikko luonne, heikko itsetunto..
  13. J

    Pettäminen

    Tämä huomattavasti vanhempi mies nostattaa egoaan kun saa höynäytettyä nuoren likan sänkyynsä. Miten ihmeessä kuvittelet miehen muuttuvan. Jos hänellä on naisia siellä ja vähän täällä niin kuvitteletko kihlauksen muuttavan miehen. Peluri tietää että hempeilyllä saa sinisilmäisten naisten mielet...
  14. J

    Mitä voisit hyväksyä aviomiehesi naispuoliseen ystävyyssuhteeseen..

    Miten suhtautuisin jos oma mies kävisi naisilla kylässä. Riippuu varmaan minkälaisella naisella mies kävisi, mitkä ovat taustat yms. Kyllä lievästi sanoen ihmettelisin jos mieheni menisi naapurin neidolle iltateelle, tämäkin tosin riippuu täysin taustoista. Jos on pitkä ystävyyssuhde taustalla...

Yhteistyössä