Lestadiolaiset

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Älä liikaa ajattele muiden tapaa elää, vaan keskity siihen omaas. Mistä toi tarve kumpuaa, kokoajan miettiä muiden tapaa elää??
Niin, miksipä ajatella lapsia joita vanhemmat hakkaa. Ehkä siksi, että toivoisi heille parempaa elämää. Sama toive kohdistuu ihmisiin, jotka on pakotettu johonkin uskontoon.
Voidaanhan me tätä sun listaa jatkaa:

rasistien lapset
yh;t
alkkikset
homot/ lesbot
uskovaiset
insestiperheet
väkivaltaset perheet
alkkis/huumeperheet


No, mistä alotetaan?
En ymmärrä kysymystä? Aloitetaan mikä?
Alotetaan se päivittely, ja ruotiminen..tokihan rasistit aivopesee lapsiaan, kaikki uskovaiset, ja siihen katson myös ateistit kuuluvan jne jne
No, ole hyvä ja aloita toki. Tälle palstallehan saa aloituksia tehdä mielin määrin. En kyllä ymmärrä miksi homot/lesbot ovat tuolla listalla?
ja yh:t
Miksi lapsi aivopestään näkemään vaan yksi vanhempi, millä useinmiten ravaa uusia isiä harva se viikko? Miksi annetaan noin huono malli?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ne ole yhtä "sairaita" kun lestat ja muut?
Kyllä vaan, lestadiolaisten mielestä.
Ja monen muun
Kuten?
Oletko oikeasti noin typerä, että kuvittelet esim, kaikkien ei uskovien hyväksyvän homot? Taidat olla tyhmempi kun luulin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ne ole yhtä "sairaita" kun lestat ja muut?
Kyllä vaan, lestadiolaisten mielestä.
Ja monen muun
Kuten?
Oletko oikeasti noin typerä, että kuvittelet esim, kaikkien ei uskovien hyväksyvän homot? Taidat olla tyhmempi kun luulin!
En suinkaan kuvittele. Mutta mainitse nyt joitain ihmisryhmiä, jotka homoja eivät hyväksy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää oon tätä mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Se on taas sun mielipitees; ja niin kauan kun on uskonnonvapauslaki; se on sallittu!
Joo, mutta eikö lastenkin voi antaa valita mihin uskoo. Joidenkin on sitten vaikea päästää irti 18v uskonnostaan, kun on 18v taottu päähän, että ei-uskovaiset joutuu tulimereen, itsetyydytys on syntiä, telkkaria ei saa katsoa, ei saa osallistua urheilukisoihin yms soopaa. Mutta tupakkaa saa kyllä polttaa. Joskus oli juttua, että lestadiolais uskonnon jättäneet käyvät paljon terapiassa enkä ihmettele yhtään miksi. Aivopesu on vaarallista touhua.
Älä liikaa ajattele muiden tapaa elää, vaan keskity siihen omaas. Mistä toi tarve kumpuaa, kokoajan miettiä muiden tapaa elää??
Mä oon noin 13-vuotiaana jättänyt tuon uskonnon, mutta edelleen se kummittelee päässä, vaikkei meillä mikään super-uskonnollinen koti ole ollutkaan. Ja mä olen huolissaan niistä joilla on se super-uskonnollinen koti ja siitä on vaikea irtaantua nuorenkin, kun tiedän tapauksia jossa suku on katkaissut yhteydet ja kaverit hyljänneet. Jokaisella pitäis olla se uskonnonvapaus, myös lapsilla ja nuorilla ja se pitäisi hyväksyä. Jos lapsi haluaa katsoa kaverilla telkkaria niin se saa katsoa ja useimmat lapset haluavatkin, mutta osa pelkää miten joutuu sitten tulimereen, kun on 10min katsonut Pikku Kakkosta.
Jokaisella pitäis olla koti, missä on ÄITI ja ISÄ!
Tiesitkö, että lestadiolaisperheissä voi myös esiintyä hyvin vakavaa henkistä ja fyysista perheväkivaltaa? Periaatteessa mulla on äiti ja isä, mutta käytännössä äiti on yh, koska isä ei ole koskaan osallistunut lasten elämään juuri milläkään tavalla. Hmm.. eikä kaikki lestadiolaisperheet ole sitä ihanaa pullantuoksua, rakkautta ja onnellisuutta. Kulissit on oltava niin kaikki on hyvin, tapahtui perheen sisällä sitten mitä tahansa.
 
minna
Ei tee heikkoakaan olla huomaavainen muita kohtaan; Kun lestat tulee kylään, sillon todella tehdään muita juttuja kuntv tai musa. Kun mormonit tulee kylään, en tuputa kahvia, vaan tarjoan mehua. Kun muslimiystäväni tulee kylään, en tee lihasta ruokaa jne - Miksi asioista täytyy tehdä noin hankalaa? Itse otan siltä kannalta, että kiva samalla oppia heidän tapojaan. Ja se on rikkautta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ne ole yhtä "sairaita" kun lestat ja muut?
Kyllä vaan, lestadiolaisten mielestä.
Ja monen muun
Kuten?
Oletko oikeasti noin typerä, että kuvittelet esim, kaikkien ei uskovien hyväksyvän homot? Taidat olla tyhmempi kun luulin!
En suinkaan kuvittele. Mutta mainitse nyt joitain ihmisryhmiä, jotka homoja eivät hyväksy?
Ai ihan ryhmiä? Ihminen ei voi itsellisesti olla tota mieltä, vaan tarvitsee ryhmän? Tiedän pakanan, muutaman aten, sitte on näitä tapakristittyjä jne
 
Älä jaksa
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää oon tätä mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Se on taas sun mielipitees; ja niin kauan kun on uskonnonvapauslaki; se on sallittu!
Joo, mutta eikö lastenkin voi antaa valita mihin uskoo. Joidenkin on sitten vaikea päästää irti 18v uskonnostaan, kun on 18v taottu päähän, että ei-uskovaiset joutuu tulimereen, itsetyydytys on syntiä, telkkaria ei saa katsoa, ei saa osallistua urheilukisoihin yms soopaa. Mutta tupakkaa saa kyllä polttaa. Joskus oli juttua, että lestadiolais uskonnon jättäneet käyvät paljon terapiassa enkä ihmettele yhtään miksi. Aivopesu on vaarallista touhua.
Älä liikaa ajattele muiden tapaa elää, vaan keskity siihen omaas. Mistä toi tarve kumpuaa, kokoajan miettiä muiden tapaa elää??
Mä oon noin 13-vuotiaana jättänyt tuon uskonnon, mutta edelleen se kummittelee päässä, vaikkei meillä mikään super-uskonnollinen koti ole ollutkaan. Ja mä olen huolissaan niistä joilla on se super-uskonnollinen koti ja siitä on vaikea irtaantua nuorenkin, kun tiedän tapauksia jossa suku on katkaissut yhteydet ja kaverit hyljänneet. Jokaisella pitäis olla se uskonnonvapaus, myös lapsilla ja nuorilla ja se pitäisi hyväksyä. Jos lapsi haluaa katsoa kaverilla telkkaria niin se saa katsoa ja useimmat lapset haluavatkin, mutta osa pelkää miten joutuu sitten tulimereen, kun on 10min katsonut Pikku Kakkosta.
Jokaisella pitäis olla koti, missä on ÄITI ja ISÄ!
Tiesitkö, että lestadiolaisperheissä voi myös esiintyä hyvin vakavaa henkistä ja fyysista perheväkivaltaa? Periaatteessa mulla on äiti ja isä, mutta käytännössä äiti on yh, koska isä ei ole koskaan osallistunut lasten elämään juuri milläkään tavalla. Hmm.. eikä kaikki lestadiolaisperheet ole sitä ihanaa pullantuoksua, rakkautta ja onnellisuutta. Kulissit on oltava niin kaikki on hyvin, tapahtui perheen sisällä sitten mitä tahansa.
HÖPÖHÖPÖ
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ei tee heikkoakaan olla huomaavainen muita kohtaan; Kun lestat tulee kylään, sillon todella tehdään muita juttuja kuntv tai musa. Kun mormonit tulee kylään, en tuputa kahvia, vaan tarjoan mehua. Kun muslimiystäväni tulee kylään, en tee lihasta ruokaa jne - Miksi asioista täytyy tehdä noin hankalaa? Itse otan siltä kannalta, että kiva samalla oppia heidän tapojaan. Ja se on rikkautta
Sun kaltasia pitäs olla enemmän : )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai ihan ryhmiä? Ihminen ei voi itsellisesti olla tota mieltä, vaan tarvitsee ryhmän? Tiedän pakanan, muutaman aten, sitte on näitä tapakristittyjä jne
Nyt oli viesti kyllä niin täyttä paskaa, en edes jaksa enää kommentoida näitä sun juttuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Älä jaksa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Tiesitkö, että lestadiolaisperheissä voi myös esiintyä hyvin vakavaa henkistä ja fyysista perheväkivaltaa? Periaatteessa mulla on äiti ja isä, mutta käytännössä äiti on yh, koska isä ei ole koskaan osallistunut lasten elämään juuri milläkään tavalla. Hmm.. eikä kaikki lestadiolaisperheet ole sitä ihanaa pullantuoksua, rakkautta ja onnellisuutta. Kulissit on oltava niin kaikki on hyvin, tapahtui perheen sisällä sitten mitä tahansa.
HÖPÖHÖPÖ
Mitä höpöhöpö?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai ihan ryhmiä? Ihminen ei voi itsellisesti olla tota mieltä, vaan tarvitsee ryhmän? Tiedän pakanan, muutaman aten, sitte on näitä tapakristittyjä jne
Nyt oli viesti kyllä niin täyttä paskaa, en edes jaksa enää kommentoida näitä sun juttuja.
Sun viestit on paskaa ollut jo alusta asti! Mutta tyhmä mikä tyhmä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ei tee heikkoakaan olla huomaavainen muita kohtaan; Kun lestat tulee kylään, sillon todella tehdään muita juttuja kuntv tai musa. Kun mormonit tulee kylään, en tuputa kahvia, vaan tarjoan mehua. Kun muslimiystäväni tulee kylään, en tee lihasta ruokaa jne - Miksi asioista täytyy tehdä noin hankalaa? Itse otan siltä kannalta, että kiva samalla oppia heidän tapojaan. Ja se on rikkautta
Niin, huomaavaisuutta kyllä vaaditaan aina niiltä, joiden elämää eivät uskonnot rajoita. Miksei koskaan toisin päin?

Enkä nyt suinkaan syytä sinua, kunhan heitin ajatuksen ilmaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai ihan ryhmiä? Ihminen ei voi itsellisesti olla tota mieltä, vaan tarvitsee ryhmän? Tiedän pakanan, muutaman aten, sitte on näitä tapakristittyjä jne
Nyt oli viesti kyllä niin täyttä paskaa, en edes jaksa enää kommentoida näitä sun juttuja.
Sun viestit on paskaa ollut jo alusta asti! Mutta tyhmä mikä tyhmä!
Mikä minusta tekee tyhmän?
 
Hoya Bella: Harmi että lestadiolaisuus on tehnyt sinusta katkeran ihmisen. Itsekin olen samasta uskosta lähtöisin ja on paljon kavereita, jotka ovat ex-lessuja. Kukaan ei ole katkera tai käy terapiassa entisen uskonsa takia. Itse koen asian rikkautena. Perheeni on ollut tosi uskovainen, isäni on edelleen puhuja. Pääosin tiedän, että uskonnonvapaus toimii myös lessuilla. Joitain harvoja umpimielisiä voi olla, mutta suurimmaksi osaksi ilman suurempaa haloota lessu voi kieltää uskonsa. Ateisti perheestä lähtöisin oleva lapsi voi aikuisena kokea, että hänellä ei ole ollut vapautta uskoa. Lessulla, jehovalla, helluntalaisella, muslimilla yms. yms. voi olla tunne, että heidät on aivopesty uskoon. Minkäs teet. Synnyt perheeseen, kasvat perheen arvojen mukaan ja sitten kun tajuat saat itse päättää mitä teet. Meinaat nyt, että lessujen tarvisi kuolla sukupuuttoon että "aivopesulta"vältyttäis. Eiköhän koko lapsuus ole lapsen "aivopesemistä" uskosta riippumatta, että hänestä tulisi sellainen kuin vanhemmat haluavat.
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ei tee heikkoakaan olla huomaavainen muita kohtaan; Kun lestat tulee kylään, sillon todella tehdään muita juttuja kuntv tai musa. Kun mormonit tulee kylään, en tuputa kahvia, vaan tarjoan mehua. Kun muslimiystäväni tulee kylään, en tee lihasta ruokaa jne - Miksi asioista täytyy tehdä noin hankalaa? Itse otan siltä kannalta, että kiva samalla oppia heidän tapojaan. Ja se on rikkautta
Niin, huomaavaisuutta kyllä vaaditaan aina niiltä, joiden elämää eivät uskonnot rajoita. Miksei koskaan toisin päin?

Enkä nyt suinkaan syytä sinua, kunhan heitin ajatuksen ilmaan.
Kyllä fiksu ihminen huomioi toisen uskonnosta tms. riippumatta. Jos tietää, että toinen ei tykkää jostain jutusta niin miksi tieten tahtoen sitä tuputtaa tai nostaa esille?
Olkoot siihen mikätahansa syy (aate, uskonto, pahamaku, ikävät muistot) Jos asiaa ei tiedä niin sitten on mahdoton ottaa sitä tietenkään huomioon, eli ei noita asioita liikaa kannata yrittää.
se jolle ne tekevät pahaa osaa kyllä poistua tilanteesta ilman, että muiden pitäisi alkaa nöyristelemään.
 
omnomnom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tänään joku mollataan lestadiolaisia-päivä vai miksi näitä ketjuja nostellaan ja tänään on niin tuhannen tuhatta lessualoitusta?!
Itsepä tämänkin ketjun nostit, ei tämä missään etusivulla enää ollut. Että kymmenen pistettä.
 

Yhteistyössä