Hakutulokset

  1. Kirsikka83

    Tyttö kohta 1v5kk, EIKÄ VIELÄ KÄVELE!

    En nyt ihan kaikkia viestejä lukenut, mutta kerron silti tilanteestamme. Meidän tyttö täyttää ensi viikolla 2 v. Hän otti ensimmäiset askeleet 1 v 3 kk iässä ja kulki kokonaan kävelemällä 1v5kk iässä. 1,5 v neuvolassa oli lääkäri kirjoittanut koneelle, että "kävelee, mutta todella omituisen...
  2. Kirsikka83

    1,5-vuotiaan "iltahuudatus" ja äidin huono omatunto

    Tarvitsisin neuvoja vähän samantapaiseen tilanteeseen. Meillä on tyttö 1 v 9 kk. Hän on nyt nukkunut muutaman kuukauden jatkettavassa sängyssä. Alku sujui hyvin, hän ei tullut itse pois sängystä, jätimme tytön sinne itsekseen nukahtamaan, hetken pulisi omiaan, saattoi pyytää vettä tms, mutta...
  3. Kirsikka83

    Lokakuun -08 kullannuput

    Elättelen toiveita, että ehdin hetken naputella tässä ennen kuin esikoinen herää... Meillä on mennyt aika mukavasti, joskin onhan tämä alkuun jotenkin kaoottista ja hankalaa, jos molemmat lapset vaativat jotain samaan aikaan. Nyt vielä menee hyvin kun mies on kotona, jännittää, että miten...
  4. Kirsikka83

    Lokakuun -08 kullannuput

    Odotuspuolelle jo kirjoittelinkin, että tyttö syntyi 21.10. klo 1.00, mitat 3405 g ja 48,5 cm. Lueskelen nyt vähän teidän kirjoituksianne, ja yritän ehtiä jossain välissä kirjoittamaan vähän synnytystarinaa ja kuulumisia :) Kiirettä pitää vauvan ja esikoisen kanssa, mutta josko jostakin välistä...
  5. Kirsikka83

    ¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

    En ole tänne enää kuukausiin kirjoitellut, mutta ajattelin kuitenkin ilmoittaa, että tyttö syntyi 21.10 :) Mitat olivat 3405 g ja 48,5 cm. Voimme hyvin!
  6. Kirsikka83

    ***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

    Eli meille syntyi tyttö 21.10. klo 1.00 rv 39+5, mitat olivat 3405 g ja 48,5cm (tai 48, laitettu papereihin...). Voidaan kumpikin nyt ihan hyvin. Itse kärsin vielä jälkisupistuksista, mutta ovat nyt helpottamaan päin. Synnytys meni ihan hyvin, vaikka onhan se tuskaista puuhaa :$ Vauvalla on...
  7. Kirsikka83

    ***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

    Onnea taas vauvan saaneille! :flower: Mulle ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Tällä viikolla ei ollut edes neuvolaa, kun terkkari joutui perumaan käynnin, ja meinasi, että kun olen uudelleensynnyttäjä, niin ei haittaa jos jää yksi kerta välistä, että soittelen vaan heti jos tulee jotain...
  8. Kirsikka83

    ***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

    Onnea taas kaikille vauvan saaneille, ja tsemppiä synnyttämään lähdössä oleville, ainakin Angel Eyesillä alkaa olla jännät paikat :) Pitää minunkin pistää lusikkani soppaan tässä imetyksen aloitus -asiassa. Minulla on nyt kokemusta vasta yhdestä lapsesta, mutta kerrompa oman tarinani...
  9. Kirsikka83

    Vaunuista!

    Meillä oli alussa vanhat, nelipyöräiset yhdistelmät. Sitten hankittiin nelipyöräiset istumarattaat kääntyvillä etupyörillä (britax vigour 4, niihin saa myös vaunukopan), ja sen jälkeen ei kyllä edes harkittu sellaisia kärryjä, joissa ei etupyörä/etupyörät käänny, sen verran kevyemmät ja...
  10. Kirsikka83

    ***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

    Mullakaan ei ole vielä mikään kiire synnyttämään, viikkojakin tosin vasta 37+2. Vauva on sen verran pienikokoinen, että lasketun ajan tienoilla on varmaan hätinä yli 3 kg. Senkin puolesta sais mun mielestä mennä laskettuun aikaan, pelkään, että jos kovin paljon aikaisemmin syntyy, niin joutuu...
  11. Kirsikka83

    ¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

    Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! :flower: Tänne ei mitään uutta, huomenna on tytön lääkäri ja perjantaina mulla taas neuvola. Odottelu siis jatkuu... Kirsikka rv 36+5
  12. Kirsikka83

    ¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

    Pikaisesti tuosta imetyksestä, kun satunen pohti, että onko maito liian laihaa. Rintamaito ei kyllä mitenkään voi olla liian laihaa tms, on kyllä totta, että korvike saattaa pitää näläntunteen pidempään poissa, koska ei sula niin helposti kuin äidinmaito. Mutta kyllä äidinmaito on lapselle silti...
  13. Kirsikka83

    ¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

    Onnea Nannalle ja muillekin jos on unohtumut onnitella! meela, ei varmaan ollut sillä hetkellä huvittava juttu, mutta näin luettuna kuulosti kyllä hassulta :laugh: Mullakin lentää laatta tosi herkästi, jos vaikka ruuan jälkeen erehtyy kumartumaan, niin saa varoa ettei ole jo ruoka tulossa...
  14. Kirsikka83

    8 kk rinnalla kieltäytyminen

    Mulla alkoi kuukautiset, kun esikoinen oli n. 8 kk, ja siihen samaan yhteyteen ajoittui myös tosi pahaa rinnalta lakkoilua. Maidon maku saattaa muuttua kuukautisten ajaksi, käsittääkseni? Silloin tyttö suostui syömään lähinnä öisin... Mutta sinnikkäästi yritin vaan, annoin vettä juomaksi, ja...
  15. Kirsikka83

    ¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

    Tervetuloa uusille! Mistä päin Suomea olette? Välilihan leikkaamisesta, mulla ei onneks esikoisen synnytyksessä leikattu, toivottavasti ei tarvitse nytkään. Kätilö hautoi märällä lämpimällä paperilla välilihaa koko ponnistusvaiheen, ja muutenkin parhaansa mukaan tuki ja venytti sitä, ja...
  16. Kirsikka83

    ¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

    mimmali, täällä olisi normaalisti vain ne 2 ultraa (n. rv 11 ja 20) ja 2 lääkärintarkastusta (keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa), mutta esim. meidän neuvolalääkärillä on myös ultra, joten hän sitten seuraavalla lääkärintarkastuksella (rv 36) samalla katsoo ultralla vauvan asennon ja koon...
  17. Kirsikka83

    ¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

    Onnea Satuselle vauvasta! Ja onnea myös Triplelle ja Nannalle vauvanhakureissuihin :) Mä olen TAAAAAS oksennellut (nyt en muista yhtään olenko jo kirjoittanut, viimeisetkin aivosolut valuneet yrjön mukana pönttöön...), to-iltana alkoi, ja eilen vielä oksensin, tänään onneksi on pysynyt ruoka...
  18. Kirsikka83

    ¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

    Kivunlievityksestä, ajattelin tehdä ihan tilanteen mukaan. Esikoisen synnytyksessä yrittivät tarjota ensin ilokaasua, mutta hyvä etten sinne maskiin oksentanut, se ei sopinut minulle ollenkaan, heti alkoi laatta lentämään... Sain sitten epiduraalin ja siihen olin tyytyväinen. Nyt on vähän...
  19. Kirsikka83

    Tietoa/kokemuksia kalvokiinnitteisestä napanuorasta?

    Mulla epäiltiin esikoisen odotusaikana kalvokiinnitteistä napanuoraa, mutta lopulta se ei kuitenkaan sellainen ollut. Käsittääkseni tämä on ihan raskauskohtainen "vaiva", eikä uusiudu (ellei sitten aivan sattumalta). Muistaakseni n. 1-5 % raskauksissa napanuora on kalvokiinnitteinen. Minulle...
  20. Kirsikka83

    ¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

    Pitkästä aikaa taas... Tunti meni että sain viestit luettua! Ensin onnea vauvan saaneille, satunen ja haniböö olivat ainakin viimeisimmät! Ja jaksamista vuodelevossa kärvisteleville ja muillekin kärsiville :hug: Jälkivuodosta on ollut puhetta, mulla kesti esikoisen syntymän jälkeen...

Yhteistyössä