***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

toiveikas
Nyt mä olen kans toiveikas sun puolesta! =) =)
Nuo kyllä kuulostaa juuri siltä kivulta mitä olen kärsinyt synnytyksissä.
Mene vaan synnärille, ja siellä ne tarkastaa tilanteen.
Jos ne kivut yltyy, niin sulle tulee tuskanen automatka. :hug:
Mene! :D

p.s Oliki tehokasta kaalilootaa, viipaaks mullekki? :LOL:
 
Tosi hienoa, jos vihdoin nyt toiveikasodottaja pääset synnyttämään!!! tsemppiä!!! :hug:
Mullakin jotain edistystä: bongasin limatulppaa n. ruokalusikallisen (en tiedä paljonko sitä yl. tulee) tänään aamulla, kun yöllä jomotteli aika tavalla sillai menkkamaiseen tapaan alavatsaa....heti loi jotain toiveikkuutta. Ja neuvolassa sanoivat eilen, että vauvan pää on laskeutunut =)
 
:) toiveikasodottaja on varmaan jo matkalla.. Hyvältä ainakin kuulosti!

Tää päivä on nyt sitten se (39+2 ) millon tuo meidän esikoinen synty! Tää raskaus on ollut niin outo. Ensin maataan että se syntyy liian aikasin ja sitten meneekin mein lapsista pisimpään.
Ajattelin ensin että syntyy ennen kun tuo kuopus (38+6 ) . Ei syntyny, ei. No tää oli sit se toinen rajapyykki ja siellä se vielä majailee! Enää puuttuu se, että tää menee vielä yliaikaiseksi, koska sitähän tässä ei varmasti tapahdu, kun niin on ollut jo tulossa :xmas: :xmas: :xmas:

No joka tapauksessa neuvolasta saadut ohjeet että nopeasti sairaalaan jos säännölliset tai kivuliaat supistukset tulee.
Tähän mennessä kivuliaat ja säännölliset (mutta lopahtaneet ) olen saanut miehen avustuksella aikaan. Eilen sitten touhuttiin ja olin varma että taas ne sieltä parin tunnin päästä alkaa ja sit ainakin käydään näytillä, jos vaikka ottasivat sisään. Ja kakat!! Ei alkanu!!
Mikä tässä hommassa viiraa?! Mun ajatusmaailma ei enää toimi :(

salsai: mulla on hetkittäin samoja ajatuksia. Ihmeen rennosti olen synnytykseen suhtautunut, mutta välillä tulee sellanen tunne että ei hitto, mihin mää oon taas tän pääni laittanu :/ niin tai siis alapään, mutta joka tapauksessa :D
Tän piti olla pieni lapsi ja synnytys ei ehkä siksi olekaan niin paljoa pelottanut, mutta mitä pidemmälle mennään niin sitä kauheemmalle rupee tuntumaan..

39+2 täälläkin :)
 
Katkeekohan toi maalinauha kohta? Vai ajaaks se siitä läpi? Vai jää jumiin siihen nauhaan? :D
Vai pyörähtääkö se ympäri ja alottaa alusta?? :x :x



*eioomitääntekemistä*

*muoks* ou! Toivottavasti se on nauha eikä lauta :whistle:

ei hitsi, jos se meneekin ohi, eikä huomaa tota ollenkaan!! :LOL: väsy oon..
 
Jep, thanks nanna! :kieh: :D
Paha on kyllä mennä perumaan. :whistle:

huitshapeli
:LOL: Repesin. :LOL:
Saisko tän vauvan tulemaan yhtenä suikaleena, sillai että se ois mielluummin todella pitkä. Mutta yhtä laiha kuin naru? :whistle:
Sit ku se ois pihalla, niin se täyttyis itestään omaan muotoonsa? Mieti nyt kuin kätevää se ois? Ja tuntia enne se koputtais toho mahaan rytmillä, ilmottais että on tuloilla nyt. Kerkeis tajuumaan että nyt sairaalaan ja ketarat asentoon.

Kyl se ois kätevää. B)
 
Kiva kun täällä tapahtuu tai ainakin on tapahtumien enteitä! =) Täällä oman navan ympärillä ei kyllä tunnu mitään tapahtuvan, mutta jospa se sitten iskee yllättäin... Vielä en mitään limatulppaakaan ole bongannut...

Neuvolasta tulin äsken ja kaikki oli ok ja suunnilleen sillä mallilla kuin ennenkin. Sf-mitta on edelleen 40 cm, painoarvio ultrattuna on neuvolan terkkarin mukaan tällä hetkellä n. 3800-4250g ja pää on laskeutunut kuulemma tosi alas. Toivon vaan edelleen, ettei pikkarainen enää kovin ehtisi kasvaa, muuten on äitiparka pian tosi pinteessä...

Annimaria ja Pikkarainen 40+1
 

salsai Mulla on samat fiilikset etten haluu synnyttämään. Voiskohan sen vaiheen yli jotenki hypätä :whistle:

Millä viikoilla sulla on edelliset syntyny? Mä olen täällä vielä kolmen viikon päästä ihan varmasti mutta ei sekään nyt niin haittaa kunhan ei tarttis tosiaan synnyttää...

Nokkis 39+1
 
Heips vaan..

Päivieni ilo posti saapui :LOL: cdon.com lähetti pari tilaamaani levyä ja siitä riittää sitten tälle päivälle iloa. Kunnes illan tv-putki voi alkaa. Voi luoja, että alkaa tympiä tosiaan.

Eilen oli siis yliaikais-kontrolli ja lauantaina sitten käynnistetään jos ei itsestään synny.Huoh..
Eilen illalla taisin saada jopa ensimmäisiä kivuliaita supistuksia JEE! Ne tosin loppui kyllä hyvin nopeasti. Muita merkkejä ei sitten olekaan ilmoilla. Ihanaa että joillain alkaa jo taas tapahtua. Kysyin lääkäriltä, että onko mitään kotikonsteja miten saada synnytystä etenemään.Lääkäri vastasi siihen hyvin yksikantaan, että:-Ei. -Kannattaa ottaa vaan rauhallisesti. :$

Joo jatketaan rauhallisesti ja odotellaan nyt vielä joku hetki. :eek:

maisis & nti kupu 41+5
 
Heippis vain kaikille :wave:
Onnea paljon nyyttien saaneille ja parhaillaan pakertaville :D
Tulin minäkin pitkästä aikaa ilmoittautumaan. Ja yhdessä koossa ollaan vielä.
Eikä tässä nyt vielä mikään kiire synnyttämään olisikaan hyvin olen pärjäillyt massun kanssa. Maanantaina sf mitta oli 32, alakäyrällä. Eilen meni pari tuntia Hop Lopissa serkun poikien kanssa kontatessa. No koitin kyllä mennä rauhallisesti ja kyllä suurimman osan ajasta katselin poikien menoa lattiatasolta käsin :D
Täällä ei ole merkkejä synnytyksestä. Muutamia kivuttomia suppareita olen huomannut sillon tällöin ja joskus menkkamaista kipua, mutta sen yhteydessä maha ei kovetu joten ei kai sitten ole suppari kyseessä. On kyllä aika jännää odotella ajankohtaa jolloin synnytys käynnistyy :whistle: Hyvä että sitä ei tiedä etukäteen. Muuten sitä jännitäisikin paljon enemmän.

Kristiina ja Onni Rv 39+0
 
NeitiNokkonen
Noi kaksi syntyi 41+5 ja 41+3, että sitä rataa ei ole hoppu varmaa tälläkään. :whistle:
MUTTA kun edellisistä ei ole ollut mitään merkkejä ennen synnytyspäivää, ja tästä taas merkkejä tipahellut siihen malliin että kaikki on varmoja että syntyy enne laskettua aikaa. Mäki olin varma. Mutta en enää jaksa uskoa siihen. :snotty:
 
salsai

Mulla sama juttu että aikaisemmat synty 40+6 ja 41+4 ja tästä sitten on viikosta 35 eteenpäin sanottu että ei mene loppuun asti.. Joopa joo... Sanon että menee loppuun ja pidemmällekkin. Ei mullakaan ollut noista aikaisemmista mitään oireita eka lähti tulemaan ihan ittekseen tosin kesti sitten pari päivää... :whistle: ja toka käynnistettiin niillä tableteilla jotka laitettiin tuonne alakertaan ja tulikin sitten vauhdilla n. 2h kesti kun käyntiin lähti. Tästä nyt on ollu vaikka mitä oireita etten enää edes usko että syntyykään.

Olishan se kiva jos tämä vaikka ihan itelleen lähtis tulemaan... Sitten aikanaan.... B)

Mä kyllä kärsin ajoittain niin kauheesta rimakauhusta synnytystä kohtaan että... Ja on muuten tasan viimenen lapsi minkä teen jos hengissä tästä selviän ;)
 
Meille syntyi pieni poika rv 41+0, sunnuntaina 19.10., 3570 g ja 55 cm, pipo 35 cm. Hän tuli maailmaan oma-aloitteisesti peppu edellä (ti 21.10. suunniteltua sektiota ei siis tarvittukaan), ja yhden päivän joutui olemaan tarkkailtavana teholla. Hyvin täällä voidaan ja tänään päästiin kotiin opettelemaan vauva-arkea. Synnytys sujui yllättävänkin rivakasti, kunhan pääsi ensin kunnolla vauhtiin. Tarkempaa kertomusta sitte myöhemmin.

Novelle
 
Eli meille syntyi tyttö 21.10. klo 1.00 rv 39+5, mitat olivat 3405 g ja 48,5cm (tai 48, laitettu papereihin...). Voidaan kumpikin nyt ihan hyvin. Itse kärsin vielä jälkisupistuksista, mutta ovat nyt helpottamaan päin. Synnytys meni ihan hyvin, vaikka onhan se tuskaista puuhaa :$

Vauvalla on mahassa pieni tyrä, mutta muuten on aivan terve. Imetys on lähtenyt käyntiin hyvin, ja maitoa tulee liiaksi asti. Toivottavasti pian tasaantuu, rinnat ovat tosi kipeät.

Kirjoittelen tarkemmin kun ehdin ja jaksan, lukaisen nyt vähän teidän muiden kuulumisia. Onnea kaikkille muillekin vauvan saaneille!

Kirsikka ja pikkuneiti kohta 3 vrk
 
Ensin onnittelut kaikille jakautuneille...

Itse olen vielä yhtenä kpleena... Eilen kävin äippäpolilla ja SAIN MAANANTAILLE käynnistysajan!!!! Supistuksia on ollu nyt sit sellaset 2 viime kuukautta ja hieman kauemminkin... Painoarvio oli 3700 ja koska se voi heittää jopa 500g suuntaan tai toiseen niin lekurit päättivät että käynnistellään ettei jää vaan jumiin... Ei millään jaksais oottaa mut toisaalta vähän jänskättää, ku viimekerrasta o yli 7 vuotta...

Supistuksia kaikille pallomahoille...

Melena + kirppu tasan 39
 
Huom. Teksti sisältää yökötysasioitakin, älä lue, jos olet herkkis. Omanapaista tekstiä alla:


Salsai ja NeitiNokkonen, samat fiilikset täällä!
Tämä kolmas (ja viimeinen) onnistunut raskaus on ollut kyllä niin ihmeellinen alusta asti.
Ensin oli etinen istukka ja ennenaikaisia supistuksia jostain rv:ltä 25 asti, sitten rv:ltä 30 asti on hehkutettu, että tulee ennen aikojaan. Viimeiset 4 viikkoa on menty yöllisten supistusten kanssa, välillä säännöllisiäkin ja todella kivuliaita. Nyt su-ma välisen yön jälkeen olen nukkunut kuin murmeli: herännyt vessaan kaksi kertaa yössä, ei muuta. Häpyluussa tuntunut kipu ja paine on lakannut, ei mitään tuntemuksia siitä, että synnytys käynnistyisi tämän vuosituhannen aikana.
En ollut ennen tätä raskautta kuullutkaan, että loppuraskaus voisi olla tälläistä sahaamista. Oletin, että se on joko lapsivesien meno tai supistusten alkaminen ja sitten mennään.
Su-ma välisenä yönä oksensin ja ripuloin sen tunnin verran, ei mitään jäänyt sisälle, siitä olen ihan varma ja sen jälkeen ei olekaan vatsa toiminut ollenkaan. Parina päivänä olen nyt ottanut laktuloosia, ja sen avulla tänään helpotti. Mutta siis synteettisesti sain vatsani toimimaan, ei ole auttanut kuitupuuro, ei vesi, ei kahvi tyhjään vatsaan...
No, joka tapauksessa olen aina saanut synnytyksen jälkeen syödä ulostuslääkkeitä, kun agiocur ei auta, niin ei tämä ummetusasia nyt ole niin vakavaa. Laktuloosi muuten pistää pierettämään ihan hirveästi, enkä suosittele sitä kenellekään. Pitänee hakea Laxoberonia, se on ehdottomasti paras vaihtoehto minulle.
Mitään limatulppaa ei näy, vetistä valkovuotoa kuitenkin, joka näyttää siteessä vähän kellertävältä/ruskehtavalta. En tiedä siitäkään sitten, että onko tuo väri ok?
Mietin, että pitäisikö soittaa neuvolaan.
Esikoinen tuli rv:llä 41, ja kuopus sektiolla 39+1, nyt ollaan jo ylitetty nuo esikoisen syntymäviikot. Mitä tapahtui sille urbaanille legendalle, että ensimmäinen on pisimpään kohdussa??

No, viikko käynnistykseen jos sikseen menee. Ihmetyttää vaan.
Ja voiko olla niin, että 4 viikon supistusaaltojen jälkeen kohdunsuu on visusti kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä? Olisi mielenkiintoista tietää, että onko tuolla alhaalla tapahtunut yhtään mitään vai onko tämä kaikki ollut "turhaa".
Minä unohdan nämä mutinat ja harmitukset heti kun synnytys oikeasti alkaa, nyt vain on aikaa olla ärrinmurrin... :LOL:

Kahden viikon päästä meitä ei täällä enää montaa ole murisemassa, se on hyvä muistaa.

Tsemppiä naiset!

Hymis 41+0
 
Jäin sitten osastolle sillon viime viikon keskiviikkona, ja perjantaina käynnisteltiin synnytystä.. kalvot puhkottiin vasta sunnuntai aamuna, ja tyttö syntyi todella rankan ja pitkän synnytyksen jälkeen. Ponnistusvaihe taisi olla melkeen 2 tuntinen ja kerrotakoon se mitä en toivo edes pahimmalle vihamiehelle.. epiduraali ei toiminut ensin lainkaan ja sitten vain toisella puolella niin että en päässyt sängystä ylös kun kaikki puudutus siis meni vain vasempaan jalkaan, ja muuten ei auttanut mitään. Joten rankkaa oli mutta kerron joskus lisää kun on aikaa. Enkä mä viitti pelotella ketään, mulle nyt vaan sattu semmonen että ei se epiduraali ollut mun juttu.
Terveellä tytöllä mitat 49cm 3600g pipo 34cm ja pisteitä taisi saada 9.
Äiti on vielä aika kipeä mutta tyttö voi hyvin. Kotiuduttiin jo keskiviikkona puolilta päivin.
Imetys sujuu ja kuten kirsikka jo tuossa sanoikin, niin tissit on kyllä niin täynnä ja kipeet että sais tasaantua, mutta ei pidä valittaa, ilmasta ravintoahan tossa kulkee.

Nanni ja prinsessa 4 vrk
 
Onnentoivotukset jälleen kaikille vauvansa saaneille :flower:

Hymykuoppa75 Kiva että on muitakin joilla samoja tuntemuksia :)

Mulla on kanssa ollut noita samoja oireita ummetuksesta ripuliin ja tänäkin aamuna luulin että nyt tuli lähtö mutta ei.... Toisaalta antaa mennä nyt vaan yli ja reippaasti, yhtään kun ei se synnytys kiinnosta.... :whistle:

Mutta se ottaa päähän että olen noille "isommille" lapsille ja ukolle kanssa niin pirun kärttynen kun on itsellä kankea ja huono olla. Kyllä tätä nyt muuten jaksaisikin mutta ei tää ryhävalas olotila kauheen mukava ole :/

Eka raskaus oli tosi helppo ei mitään oireita mihinkään mutta synnytys oli ihan kamala.
Tokasta odotus oli ihan hirveä tuskien taival, synnytys taas helppo.
Tästä nyt olo on jotain noiden väliltä, ehkä enemmän ekan kaltainen. Tosin on kaikenmaailman vihlontaa ja supistelua ja limaa ja kaikkea muuta ällötystä :$

Ja millastahan se arki on sitten kolmen kanssa.... :whistle:
Varmaan ihan lystiä.... Nuo on nyt 4 ja 2. Tai tammikuussa isompi täyttää "jo" 5...

tällaisia aatoksia täällä tänään B)

Nokkis 39+2 (saan varmaan kirjotella täällä yksinäni vielä viikoilla 43+5 :x )
 
Onnea taas pienistä!

Nokkis, mie oon täällä siun kans sitten vielä. Mut mulla on sillon jo viikkoja 43+6 :D
Ollaanks me kohta lokamassut marraskuussa? Ja sit lokamassut joulukuussa jne :whistle: |O

Mä aikasemmin aina ootin, että yön aikana tää syntys. Nyt mä en jaksa enää edes ajatella, että yön aikana mitään tapahtus. Tai että tää edes joskus syntys. Siellä on ja pysyy.

Sain alotettua kummien joululahjojen valmistamisen, jipii! Multa yleensä jää kaikki viime tippaan, mutta nyt iski joku ihme vimmatus :xmas:
Taidan keittää kahvit ja herättää mukulat valmistamaan omat lahjansa, kun on niin kurja kelikin.

Hyvät viikonloput :wave:

huitshapeli 39+3
 
ilmoitattekoon että meillle syntyi tyttö 20.10.2008 klo 8.26
painoa neidillä oli 4210 g, pituus 53 cm
tyttö syntyi kiireellisellä sektiolla viikoilla 42+1

synnytyksestä tulen kertomaan myöhemmin.

leppis&taavi-neiti
 
Onnea Novelle, Kirsikka,Nanni ja leppis :flower:

Tsemppiä vielä odottaville!

Aletaan viettää kivaa iltaa miehen kanssa vielä kahden, hyvää ruokaa ja hauskoja ohjelmia. Leppoisaa oleilua siis.

Huomenna sitten aamulla sairaalaan ja käynnistymistä odottelemaan. Vielä on sormet ristissä jos jotain alkais tapahtua ihan itsestään. Mutta ainakin tietää että jotain alkaa kohta tapahtua. Jei!

Mukavaa illan jatkoa!Tulen kertomaan sitten uutisia =)

maisis & nti kupu rv 42
 

Yhteistyössä