Huom. Teksti sisältää yökötysasioitakin, älä lue, jos olet herkkis. Omanapaista tekstiä alla:
Salsai ja
NeitiNokkonen, samat fiilikset täällä!
Tämä kolmas (ja viimeinen) onnistunut raskaus on ollut kyllä niin ihmeellinen alusta asti.
Ensin oli etinen istukka ja ennenaikaisia supistuksia jostain rv:ltä 25 asti, sitten rv:ltä 30 asti on hehkutettu, että tulee ennen aikojaan. Viimeiset 4 viikkoa on menty yöllisten supistusten kanssa, välillä säännöllisiäkin ja todella kivuliaita. Nyt su-ma välisen yön jälkeen olen nukkunut kuin murmeli: herännyt vessaan kaksi kertaa yössä, ei muuta. Häpyluussa tuntunut kipu ja paine on lakannut, ei mitään tuntemuksia siitä, että synnytys käynnistyisi tämän vuosituhannen aikana.
En ollut ennen tätä raskautta kuullutkaan, että loppuraskaus voisi olla tälläistä sahaamista. Oletin, että se on joko lapsivesien meno tai supistusten alkaminen ja sitten mennään.
Su-ma välisenä yönä oksensin ja ripuloin sen tunnin verran, ei mitään jäänyt sisälle, siitä olen ihan varma ja sen jälkeen ei olekaan vatsa toiminut ollenkaan. Parina päivänä olen nyt ottanut laktuloosia, ja sen avulla tänään helpotti. Mutta siis synteettisesti sain vatsani toimimaan, ei ole auttanut kuitupuuro, ei vesi, ei kahvi tyhjään vatsaan...
No, joka tapauksessa olen aina saanut synnytyksen jälkeen syödä ulostuslääkkeitä, kun agiocur ei auta, niin ei tämä ummetusasia nyt ole niin vakavaa. Laktuloosi muuten pistää pierettämään ihan hirveästi, enkä suosittele sitä kenellekään. Pitänee hakea Laxoberonia, se on ehdottomasti paras vaihtoehto minulle.
Mitään limatulppaa ei näy, vetistä valkovuotoa kuitenkin, joka näyttää siteessä vähän kellertävältä/ruskehtavalta. En tiedä siitäkään sitten, että onko tuo väri ok?
Mietin, että pitäisikö soittaa neuvolaan.
Esikoinen tuli rv:llä 41, ja kuopus sektiolla 39+1, nyt ollaan jo ylitetty nuo esikoisen syntymäviikot. Mitä tapahtui sille urbaanille legendalle, että ensimmäinen on pisimpään kohdussa??
No, viikko käynnistykseen jos sikseen menee. Ihmetyttää vaan.
Ja voiko olla niin, että 4 viikon supistusaaltojen jälkeen kohdunsuu on visusti kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä? Olisi mielenkiintoista tietää, että onko tuolla alhaalla tapahtunut yhtään mitään vai onko tämä kaikki ollut "turhaa".
Minä unohdan nämä mutinat ja harmitukset heti kun synnytys oikeasti alkaa, nyt vain on aikaa olla ärrinmurrin...
Kahden viikon päästä meitä ei täällä enää montaa ole murisemassa, se on hyvä muistaa.
Tsemppiä naiset!
Hymis 41+0