8 kk rinnalla kieltäytyminen

Eli poika ens viikolla 8 kk ja on alkanut kieltäytyä rinnalla juomisesta. Tänäänkin on juonut viimeksi aamumaidon klo 6 eikä ole sen jälkeen suostunut ottamaan maitoa rinnalta. Muut ruuat on kyl syönyt.Pitäneeköhän täs ruveta nokkamukista korviketta antamaan. Pe alkoi mulla ekaa kertaa kuukautiset, vieroksuukohan jotenkin. Onko muilla tälläistä? Muutenkin on tosi kärttyinen. Kaksi hammasta on jo ala tullut.
 
Meillä poika vierotti ittensä 4,5 kk ikäsenä just tolleen samalla tavalla. Ei vaan suostunut syömään. Varmaan alottelisin nokkikseen totuttautumisen kun on jo noin iso, ei tuttipulloa enää kannata opettaa.
 
meillä ollut jo pitkään tuota että rinta kelpaa vaan harvoin ja tyttö nyt 8kk.mä itse olen sitä mieltä että vieroittaa itseään rinnasta.
yleensä syä rintaa aamuyöstä ja illalla nukkumaan mennessä ja joskus keskipäivällä ennen päiväunille menoa.Imetyskertoja siis keskimäärin 3 meillä enää.
tarjoilen korviketta nokkamukista/taikamukista ja sit saa välipalaksi vauvajogurttia ja sit vauvapuuroissa myös kalsiumia.

mutta saattaa olla teillä että hampaiden tulo vaikuttaa ja rinta alkaa maistumaan sit kun ikenet ei enää kipeät.
 
Mulla alkoi kuukautiset, kun esikoinen oli n. 8 kk, ja siihen samaan yhteyteen ajoittui myös tosi pahaa rinnalta lakkoilua. Maidon maku saattaa muuttua kuukautisten ajaksi, käsittääkseni? Silloin tyttö suostui syömään lähinnä öisin... Mutta sinnikkäästi yritin vaan, annoin vettä juomaksi, ja lakkoilu meni onneksi ohi. Imetys jatkui ihan hyvin 1 v 1 kk asti, ja maitomääräkin palautui entiselle tasolleen, kun tyttö alkoi taas lakkoilun jälkeen uudestaan huolia enemmän tissiä.

Tsemppiä!
 
Meillä kans ollut lakkoilua, poitsu nyt 9,5kk. Varsinkin kun oli kipeenä, niin ei huolinut tissiä kun unissaan. Nykyään imetän niin, että annan unirätin ja tutin vähän ennen imetystä ja sit mennään sängylle missä suostuu syömään. Meillä pakko rauhottaa tilanne, istualtaan en pysty ollenkaan imettään, poika vaan puree. Kannattaa vaan olla sitkee ja koittaa unisena, ennen unia tai heti niiden jälkeen koittaa imettää.
 

Yhteistyössä