Hakutulokset

1. Orvokki80

Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Moi vähään aikaan! En ole tänne tullutkaan vielä kertomaan vauva uutisia. Eli meille syntyi täyden kympin poika 21.11. Viikkoja oli silloin kasassa 38+3. Painoa oli kertynyt 3340g ja pituutta 49cm. Nyt on sitten kotona pitänyt kiirettä noitten poikien kanssa. Meillä kun on ennestään...
  2. Orvokki80

JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Pikaisesti uutisia tulin kertomaan. Eli meille syntyi poika perjantaina 21.11 aamupäivästä. Raskausviikkoja oli 38+3. Poika oli 49 cm pitkä ja painoa oli kertynyt 3340 g, pipo oli 35 cm. Sunnuntaina kotiuduttiin ja sen jälkeen on ollu aika haipakkaa, kun isoveli vaatii aikamoista huomiota. No...
  3. Orvokki80

Viivi: Täälläkin nykii päivittäin, ihan kuin sais jotain kramppeja :) , mut kai se ihan normaalia on. Naputtaja: Jepulis. Oiskohan se vasempi puoli sit niin sanotusti tilavampi, kun oikeella on mm. virtsarakko ja muitakin sisäelimiä enempi kuin oikealla. Täällä on ihan kamala selkäkipu...
  4. Orvokki80

Naputtaja Olen miettinyt just sitä, että miten päin se vauva sieltä yleensä tulee? Selkä äidin vatsaa vasten vai selkä selkää vasten? En oikeen tajunnu tosta äskeisestä mikä se "oikee" asento olis :ashamed:
  5. Orvokki80

Päiviä! Nimra Sairaalakassiin meinaan pakata muiden mainitsemien tavaroiden lisäksi muutaman pillimehun. Sain vinkin jo esikoisen synnytykseen. Oli meinaa ponnistus vaiheessa huomattavasti helpompi siitä imeä suun kostuketta kuin lasista hörppiä mehua, varsinkin kun olin kontallani...
  6. Orvokki80

Moiks! Viime perjantain neuvola kuulumisia: paino +700 g/viikko (nyt yhteensä 11 kg) RR 114/74 (viimeeks 120/66, mulla molemmat aika korkeita) pissa puhdas kohdunpohjan korkeus 33 cm rt edelleen syke 138 ja liikkeet ++ vauva tukevasti kiinnittynyt Täällä on aikaste tukalat olot...
  7. Orvokki80

Oliko sulla Nimra limatulppa tullut ulos jo?
  8. Orvokki80

Moiks! Pitkästä aikaa täältä. Olen kyllä joka päivä käynyt lukemassa muiden kuulumiset, mutta nää omat kuulumiset on jotenkin vaan jäänyt kirjoittamatta. Viime viikolla oli viimeeksi neuvola ja kaikki oli ok. Vauva oli jo kiinnittynyt ja laskeutunut, myös verenpaine oli noussut. Eli nyt vaan...
  9. Orvokki80

Hurja kampaamolasku -miten pääsisin pienemmällä..? Hiusasiaa...

Tässä tulisi ihan säästö vinkki: Menet seuraavan kerran samalle kampaajalle ja otat pelkän juurikasvun värjäyksen! Itse meen juuren värjäämään, kun tyvikasvu on noin 1-2 cm riippuen väristä kanssa. Huomattavasti halvempi on meinaa värjätä pelkkä tyvi kuin koko pää!
  10. Orvokki80

lasten ihotautilääkärin hinta?

Pulssissa maksettavaksi jäi reilu 60 euroo.
  11. Orvokki80

Tiistaita! Ja nostelua! Joksenkin tylsä päivä taas! Mitään en jaksa tehdä vaikka nyt pitäis, kun sain pojan hetki sit jo nukkuu. Liitoskivut senkun jatkuu, onneks eilen iltaa kohden vähän helpotti, nyt aamulla sit taas on on vaivannu. Tiedä sit johtuuko siitä, että nukkuu koko yön samassa...
  12. Orvokki80

Mites muuten Melena ja Johannajaa voi? Joko olette päässeet synnyttymään? Ja jos olette niin miten meni? Vai vieläkö kotona kärvistelette?
  13. Orvokki80

Marraskuun alkua kaikille! Täällä on vatsa jo vähän laskeutunut, mikä aiheutti tuskalliset liitoskivut! Ei tee mieli kävellä yhtään, kun joka askel on yhtä tuskaa. Eipähän tätä tarvitse kauan enää kestää :) Vaikka mulla on kyl jo nyt ikävä tätä mahaa, mies kun ei sit enempää lapsia halua...
  14. Orvokki80

ruoalnaitto vinkkejä (hunajamarinadissa olevat broilerin suikaleet)

Teen muuten aika usein suikalekastikkeen broilerista ja hyvää tulee!! :D Mausteitakaan ei paljon tarvitse käyttää, kanaliemikuutio ja vähän pippuria.
  15. Orvokki80

ruoalnaitto vinkkejä (hunajamarinadissa olevat broilerin suikaleet)

Teet ihan ruskeenkastikkeen.
  16. Orvokki80

Moi pitkästä aikaa! Olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa muiden kirjoittelua :) Täällä raskaus sujuu ihan normaaliin malliin. Tietty on ne ihanat vaivat, mutta ne kuuluukin asiaan, enkä jaksa niistä enempää ruikuttaa. Suurin harmi on supistelu, mikä onneksi on nyt ainaskin hetkeksi...
  17. Orvokki80

sf-mitta loppuraskaudessa ja painoarvio lapsesta ja lapsen koko syntyessä..

Mulla mitta oli viikolla 38+6 34 cm. 39+5 syntyi 53 cm pitkä ja 3400 g painava pieni vauva. Viikolla 36 käsin tunnustelemalla lääkäri teki syntymä painoarvion ja veikkasi 3 kiloa painavaa. Mullakin nyt toisesta menee käyrä vähän alempana kuin esikosta, että saa nyt sit nähdä kuinka tämän...
  18. Orvokki80

Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Osanottoni! Täällä olen ihan sanaton :'(
  19. Orvokki80

*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Moiks, pitkästä aikaa! Mulla oli neuvola jo viikko sit, mut en oo vaan jaksanu kirjoitella. Siel oli kaikki hyvin. Nyttenkin kyllä väsyttää niin pirusti, kun valvoin sitten yöllä pari tuntia putkeen ja just kun olin nukahtanut uudestaan niin esikoinen heräsi eikä antanut mun enää nukkua :(...
  20. Orvokki80

kertokaahan kanakastikkeen ohje (helppo)

Paremmin saa mausteista maut esille, kun laittaa ne sulanneen rasvan joukkoon ensin ja sit maito/vesi.

Yhteistyössä