Hakutulokset

1. Orvokki80

kertokaahan kanakastikkeen ohje (helppo)

Normaali ruskeakastike pohjaksi tai sitten currykastike. Sekaan vaan paistetut suikaleet.
  2. Orvokki80

Mitä voin tehdä, että meidän 1v4kk lapsi alkaisi nukkua yönsä paremmin!!!!!!!!!!!!

Meillä ei pelätä nukkumaan menoa. Menee oikeen reippaasti sänkyyn. Välillä voi siellä höpistä ja "leikkiä" omia juttuja ennen kuin nukahtaa, mutta yhtään ei enää huuda.
  3. Orvokki80

Mitä voin tehdä, että meidän 1v4kk lapsi alkaisi nukkua yönsä paremmin!!!!!!!!!!!!

Tuskin tyttösi yksinään jaksaa montaa tuntia huutaa. Huudata vaan. Eihän se muuten niitä öitäkään opi ittekseen nukkuu. Mieti myös siltä kannalta, että onhan se lapsellekin rankkaa kun ei nuku tarpeeksi ja eikö se uni ole tärkeää myös kaiken uuden oppimisen kannalta. En usko että teil sitten...
  4. Orvokki80

Käyt ensin 5 min päästä, sitten 10 min päästä ja 15 min päästä ja niin edelleen kunnes on hiljaa. Älä mene paikalle jos ei itke! Käydessäsi laitat takaisin peiton alle toivotat hyvää yötä ehkä kerran silität esim. otsalta ja lähdet pois. Meillä poika oppi ihan muutamassa illassa nukahtamaan...
  5. Orvokki80

JOULUKUUN ODOTTAJAT - Nyt on syyskuu!!

Paljon onnea Nepsus :flower: tytön johdosta! Ihan uskomatonta lukea täsä vaiheessa tälläista uutista! Täytyis täälläkin varmaan jo alkaa valmistelemaan jotain vauvaa varten, kun mitään ei olla viel tehty. Täällä kärvistellään flussan kourissa toista päivää, mut eiköhän jo huomenna ala...
  6. Orvokki80

Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Nostelen meitä välillä, ettei ihan kauas ehditä pudota! Tervetuloa uusille minunkin puolesta! Tänne ei mitään uutta. Liitoskivut välillä vaivaa ja lonkat huutaa kuolemaa toisinaan, mut onneks ei ihan koko aika oo kipuja. Meillä on kans neuvolan kanssa se tilanne, että vajaa kilometrin...
  7. Orvokki80

Viivi: Pienen vinkin annan! Ota ne lomat rahana vanhempainvapaan aikana ja jäät vanhempainvapaalta suoraan hoitovapaalle! Vanhempainvapaalla saadut lomarahat ei vaikuta kelan saamisiin, mutta hoitovapaalla saadut vaikuttaa siihen hoitolisään mitä on mahdollisuus saada. Ja vaikka "pitäisit"...
  8. Orvokki80

Ventti:Musta ainakin kuulostaa ihan normaaleilta väleiltä noi sun neuvolat. Ekakshan ne on noin kuukauden. Ultran ja sen seuraavan marraskuun neuvolan välissähän on se lääkäri? milkystern: Mulla oli täsä raskaudessa eka neuvolassa käynti 10+0 eli ei sullakaan mitään myöhään se ole. Aluks vaan...
  9. Orvokki80

Iines:Meillä vietettiin pojan syntymäpäiviä viimekuun lopulla. Mulla kans on sokerit heitelly molemmissa raskauksissa tai itseasiassa se paasto arvo on ollu koholla. Ja ruokavaliolla on täälläkin selvitty. Nyt en joutunut itse rasitus testiin vaan otettiin vaan paasto arvo. Eka kerralla oli...
  10. Orvokki80

Mahtuisko vielä mukaan? Joulukuun toinen päivä olisi laskettuaika ja toinen poika tulossa. Esikoinen on 2v., niin kuin on näköjään Iinekselläkin. Asustellaan Turun naapuri kunnassa. Niisku-Rouvalle pidän peukkuja, että olisi väärä epäilys :hug: Pitäisi alkaa siivoomaan, mutta tuntuu että...
  11. Orvokki80

:wave: Täälläkin neuvolassa aamulla käyty. Ruokavaliolla olin saanut sokerin paasto arvon alas eli nyt ei tarvitse erikseen vielä mennä sokerinrasituskeen. kaikki arvot olivat oikeastaan samat kuin pari viikkoa sitten. Painoa tullut nyt vain 51g/viikko! Mikä johtuu vain tosta ruokavalion...
  12. Orvokki80

Tehdäänö pieni käytännön vinkkipino meille höpsöille äideille?

Hiuslakka on tosi huonoa ja inhantuntuista dödöä! :ashamed:
  13. Orvokki80

Kakkureseptiä kaipaan

Kokeile tehdä ihan sokerikakku pohja ja lisää siihen raastettua suklaata. Valmiin kakun koristelet vielä sulatetulla suklaalla jos haluut.
  14. Orvokki80

päivän paska äiti paljastus

Sama täällä :laugh:
  15. Orvokki80

JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Ihanan syksyn alkua kaikille! Ensiksi suuri kiitos ja :flower: sille kuka otti vakuutuksen puheeksi! Olisin muuten unohtanut ja huomenna olisi ollut jo viimeinen mahdollinen päivä. No tänään kävin jättämässä hakemuksen ja nyt jännätään saadaanko se. Mulla oli viime viikolla jo se toka...
  16. Orvokki80

Lisäys vielä mittoihin, että sf oli 23 cm, eli ihan käyrällä mennään.... Pissaa ei otettu, kun ei sitten ollu yhtään hätä sen paastoamisen takia. Ens viikolla tarkistetaan sitten sen puhtaus...
  17. Orvokki80

Neuvola kuulumisia! 460g per viikko, eli ihan hyvä! Viimeeks oli vähän liikaa tullu. Verenpaine 116/58, Vähän onneks noussu viime käynnistä! Hb 115, ihan ok, samoissa pysyny. Syke 147 pienellä Liikkeet ++ Mutta sokerin paasto arvo oli koholla 5,9. Nyt täytyy sit jättää kaikki sokerit...
  18. Orvokki80

Moi! Täällä kaikki ennallaan. Potkuja tuntuu välillä jo kyllästymiseen asti(taitaa tulla isoveljeensä). Isin kättäkin kerran potkasi niin että käsi vaan hypähti mahalla. Mulla oli hb ekalla neuvola kerralla 116 ja kuulemma ihan hyvä. Viime käynnillä oli sit verenpaine vähän alhanen (114/48)...
  19. Orvokki80

auttakaas vähän(treffi asiaa)

Itse asiassa muistan vielä(ei niin montaa vuotta sitten), että kyl me silloin alussa oltiin välillä ihan hiljaa. Mut se tuntu jotenkin luontevalta silti. Olen silloin aikoinani saanut ton saman vinkin ja sen jälkeen ei sitten enää jännittänyt niitä hiljaisia hetkiä samalla lailla kuin ennen...
  20. Orvokki80

auttakaas vähän(treffi asiaa)

Muistathan sen, että ei me parisuhteessa olevatkaan koko ajan keskustella jostain! Joten on ihan luonnollista olla välillä hiljaa. Mun mielestä se on ehkä parempikin välillä "vetää henkee", kun olla koko ajan suuna päänä höpöttämässä jonnin joutavia!

Yhteistyössä