Hakutulokset

  1. T

    posliinimies

    Muuten mies saa olla karvanen mut kiveksii on kivempi pidellä jos ei tarvi imeskellä karvoja...Kyllä mä tykkään posliinista :whistle:
  2. T

    Maitoallergia/hoitotuki

    Kela on tiukentanu sitä millä perusteella hoitotukea saa.Meillä pojalla vaikea atooppinen iho ja maitoallergia.Pitäisi tosiaan olla jokin kotimainen vilja-allergia ja muita allergioita ennen kun sitä saisi.Kaverini lapsi joka täyttää neljä joulukuussa, sai 1-vuotiaana tätä tukea kun oli vaikea...
  3. T

    Monikos aloitti kansalaisopiston kurssit?

    Mä olin viime viikolla ruotsin jatkokurssilla ja englannin alkeiden jatkossa.Ton englannin vaihdan eri kurssiin, vaativampaan.Sattu niin ett ruotsin jälkeen on vaativampi enkun kurssi eli taidan istua torstai-iltasin 2 kertaa puolitoista tuntia kielikursseilla.Löysitteks te mitään...
  4. T

    Onko ketään kenenkä mies kärsisi masennuksesta?

    Mun miehellä on ja tuntuu ett avun saaminen on tosi tiukassa.Nytkin ootettu huhtikuusta asti aikaa psykiatriselle poliklinikalle.Olotila pahentunu vaan tänä aikana.Ei ole fyysisiä oireita kuten joillakin on rytmihäiriöitä tai paniikkihäiriöitä.Hoitaa työnsä mut sit ei enää jaksais...
  5. T

    näppyläistä ihottumaa poskissa

    Sitä piti vielä sanoa että meillä yksi lääkäri sanoi että atooppinen ihottuma on elää aaltomaisesti.Siis välillä on parempi ja sit huonompi.Ennusti että pojalla voi olla sellasta kouluikään asti.Perusrasvaus täytyy olla kunnossa, se ehkäisee ettei iho mene pahemmaksi ainakaan.Että sen kanssa...
  6. T

    näppyläistä ihottumaa poskissa

    Seuraava maitokorvike olis Almiron Pepti, sit Nutri-Junior ja sit vasta Neogate.Menee se proteiini aina pilkotummaksi ja korvike sit sitä mukaa kalliimpaa.Meillä käytössä vielä Nutri-Junior,poika nyt 1,5-vuotias ja juonut nyt vuoden Nutri-Junioria.Meidän pojan atopia on erikoista, lääkärienkin...
  7. T

    Ylipaino ja raskaus

    Piti laittaa ett likkaa alkaessa odottaan painoin n. 93 ja 8 kiloa tuli ja jäi laitokselle.Pari kiloa tuli kotona ollessa.Sit poikaa alkaes odottaan painoin 95.Saman verran tuli ja jäi laitokselle.Nyt sit tosiaan viimesen vuoden aikana tuli painoa.Painoin pahimmillani parisen viikkoa sitten 104...
  8. T

    Ylipaino ja raskaus

    Mä olen tossa laihisketjussa yli 80-kiloiset.Mulla on painoa varmaan nyt 101 ja pituutta 166.Just tein lauantaina raskaustestin ja plussa oli!Me ei olla käytetty ehkäsyä viimeseen puoleentoista vuoteen, siis pojan syntymän jälkeen.Ei oo varsinaisesti yritetty eikä tätä ennen tärpänny.Aattelin jo...
  9. T

    Pino yli 80kg painaville...

    Tottakai kun mä päätän ett laihdutan niin sit sainki tehä raskaustestin....Ja plussaa näytti!Että nyt ei laihduteta enää varsinaisesti mutta painoo ei sais kyl pahemmin tulla.Käyn huomenna puntarilla niin näkee mitä on viikossa tapahtunu.Edellisellä viikollahan mulla putos kolmisen kiloa.Tänään...
  10. T

    Pino yli 80kg painaville...

    Heps! Missäs kaikki on???Eikös me sovittu sunnuntait punnituspäiväksi?Mä kävin puntarilla aamulla ja se näytti 101.JES! Suunta alko alaspäin, 103 painoin edellisellä viikolla.Kuntopyörää oon polkenu 10km kerralla ti,ke,pe ja la.Vettä oon juonu joka päivä pirusti.Mutta oon syöny vähän...
  11. T

    Allergisen vellit ja puurot

    Meillä otettiin riisi käyttöön.Välillä olen tehny vain puuroo riisihiutaleista (Kousa risdiet) ja soseuttanu sekaan päärynän.Poika syöny sitä viimesen vuoden, on nyt 1,5-vuotias.Sit olen tehny Ihan Myllyn parhaan riisihiutaleista mikrossa puuroa ja laittanu mustikkasilmän.Toi Kousa risdiet on...
  12. T

    Leivonnaisten ohjeita?

    Tässä niitä ohjeita, sori kun kesti!!Riippuu mitkä viljat käy, meillä poika syö tällä hetkellä vain riisiä ja vehnää. Ohukaiset n.20kpl 1,5 dl hirssijauhoa 0,5dl peruna-riisi tai maissijauhoa 1 rkl fariinisokeria 1/4 tl suolaa 2 dl kivennäisvettä tai vettä 2 rkl öljyä Mittaa kuivat aineet...
  13. T

    vastaisko joku??

    Meillä poika täytti torstaina 1,5 vuotta.Koko tän ajan ollaan oltu ilman ehkäsyy, eikä vaan tärppää.Esikoista yritettiin melkein puoli vuotta mutta poika sai alkunsa melkein heti, tuli vaan yhet menkat pillerien jättämisen jälkeen.Nyt en ole käyttänyt pillereitä ollenkaan.Mulla kyllä varmaan voi...
  14. T

    Syön tylsyyteen!

    Mulla vähä samaa vikaa.Sanosin vaan ett ota ittees nyt niskasta kiinni!Sulla on lyhyempi matka normaalipainoon kun mulla.Mä oon 166 pitkä ja painan jo 104.Päätin ett tän lihavemmaks en tuu, ikinä en ole ollut!!!! Mulla kans kaks pientä ja kun masentaa tai ottaa muuten päähän, tulee napsittua...
  15. T

    Callaneticsin "harrastajat"

    Vaikuttaako se noin nopeasti?Mun täytyy kans varmaan hommata toi kirja.Kirppikseltä löysin sen videon mutt en ole vielä kerennyt katsomaan sitä.Uteliaana olen kyllä josko munki kroppaan sais muotoja..
  16. T

    Pino yli 80kg painaville...

    Puntarissa kävin ja näytti 103.Ett kilo olis vähemmän.En kyl usko meidän puntariin kun on sellanen vanhanmallinen.Mutta kuntopyörällä vedin pari pitkää lenkkiä, kävelemässäki oon käyny ja leikannu nurmikkooki parisen tuntia.Ett liikuntaa oon lisänny.Pitäs kaivaa kans pisteet esiin ja ruveta...
  17. T

    virolaiset äidit

    Tervetulloo vaan! :hug:
  18. T

    Leivonnaisten ohjeita?

    En kyl keksi "juustokakkua" maidottomana.Jos on maitoallergia niin ees laktoosittomat ei käy.Mä katon ohjeita joita sain ravitsemusterapeutilta ja laitan huomenna viestiä.Jonkinsortin rieskaohje ainakin oli, jos oikein muistelen.
  19. T

    voiteen nimi?

    Mulla oli itellä atooppinen iho tosi paha kymmenisen vuotta sitten.Päänahasta jalanpohjiin.Mulle sanottiin sillon ett jos on oikein kuiva iho, voi tehä niin ett kun käy suihkus.Pesee perusrasvalla.Sit voi laittaa perusrasvan kostealle iholle ja kuivaa vasta sitten ihon.Pojalle en ole tehnyt niin...
  20. T

    Oletko katkera laihoille ihmisille?

    En ole katkera.Kiukkuinen vain itselleni kun annan itseni repsahtaa.Mieheni on tosi laiha,hän haluaisi lihoa mutta ei liho millään.Siks ruokailut ja kaikki on niin hankalaa minulle.Hän ja lapset saa syödä mitä haluavat ja mun tarvis kattoo joka suupalaa.Mulla on paljon ystäviä jotka ovat...

Yhteistyössä