Hakutulokset

  1. P

    Vauva perätilassa - lääkäri pakotti sektioon...

    Minulle tehtiin perätilasektio suunnitellusti reilu vuosi sitten Kymenlaaksossa. Perätila todettiin synnytystapa-arviossa, joka tehtiin raskausdiabeteksen takia. Lääkäri sanoi että saan itse päättää miten lapseni haluan synnyttää, mutta jos haluan synnytttää eskoiseni alakautta, tulee minun olla...
  2. P

    Persona ehkäisymonitori

    Olen myynyt koneen.
  3. P

    Sittenkin nimiäiset eikä ristiäiset?

    Nyt on herne niin syvällä edellisen kirjoittajan nenussa että parempi on minun poistua taka-alalle loukkaamasta tahtomattani lisää. Olen todella pahoillani aiheuttamastani mielipahasta. Riitelyn jätän tässä ihan muille :headwall: En ymmärtänyt sanavalintani olevan niin epäselvä että se...
  4. P

    Sittenkin nimiäiset eikä ristiäiset?

    Täällä käytiin keskustelua alussa nimenomaan siitä, kummat ovat juhlana kivemmat, ja niitä vertailtiin keskenään, juhlina. Missään tapauksessa ei pidä lasta kastaa jos ei halua häntä seurakuntaan liittää, eikä se ole mitenkään huonompi asia (kuten kirjoitinkin...) Kaiken voi ymmärtää väärin jos...
  5. P

    Sittenkin nimiäiset eikä ristiäiset?

    Heippa keskustelijat! Teillä on varmaankin nyt unohtunut, että kasteessa on kyse lapsen liittämisestä seurakuntaan ja lapsen kasvattamisesta kristilliseen uskoon. Kyse on siis uskoon kasvamisesta ja kasvattamisesta, ei niinkään siitä haluaako mennä kauniissa kirkossa vuosien päästä naimisiin...
  6. P

    Koska toinen raskaus sektion jälkeen?

    Meillä lääkäri sanoi että kaksi vuotta tulisi odotella ennen kuin alamme suunnitella seuraavaa raskautta.. ehkä se on sitten jo turvallisuuden maksimointia, ihan normaali sektio oli ainakin minun käsittääkseni, ja toivuin siitä nopeasti.
  7. P

    Kovat vatsakivut rv4?

    Moi! Mulla oli raskauden alussa, viikoilla4-5 niin kovat vatsakivut että hakeuduin itkien päivystykseen. tiesin silloin jo olevani raskaana, muutama päivä aiemmin olin testannut. Kivut olivat voimakkaimpia noustessa seisomaan ja liikkuessa, mutta niitä oli myös muulloin. Sairaalassa sanoivat...
  8. P

    Tutteli omneo, millaisia kokemuksia?

    meillä juodaan omneota, siitä ei ole tullut niin paljon ilmavaivoja kuin muista. Meillä keitetään keittimessä vesi valmiiksi, ja jäähtynyt keitetty vesi lämmitetään mikrossa tarpeen tullen ja sen jälkeen siihen lisätään jauhe. Kaupungille/asioille lähtiessä olen kyllä tehnyt juoman valmiiksi...
  9. P

    Vaippaihottuma

    Meillä tuli ensimmäonen vaippaihottuma viikko sitten, yritettiin sinkkivoiteella mut paheni vain, ja muillakin voiteilla. Talkki auttoi, tai jos luomuilla haluaa niin perunajauho, päivässä oli jo parempi ja parissa päivässä kokonan poissa:)
  10. P

    aamupirteä 2kk

    meillä 2 kk nukkuu kunnon päiväunet ainoastaan ulkona vaunuissa. Sisällä vartin pätkiä ja kitinää. Olis kyllä kiva jos osais nukkua myös sisällä, mie kun olen vielä niin arka etten itkuhälyttimenkään kanssa uskalla itse torkahtaa jos poika nukkuu ulkona, vaikkakin aidatulla pihalla etuoven...
  11. P

    Vauva nukkuu nyt vieressä....

    Ihan höpöhöpöä! Meillä nukkuu välillä vieressä ja välillä omassa sängyssä, enkä mitään eroa ole huomannut nukuttamisessa, jos on esim. edelliset yöt ollut meidän sängyssä. Omaan sänkyyn nukuttaminen tuntuu ainakin meidän lähipiirissä olevan sitten aikanaa äideille kovempi paikka kuin lapsille :o
  12. P

    Yösyönti gallup

    meillä yö on 22-07, tällä välillä poika 2 kk syö kahden ja neljän välillä n. 200 ml korviketta, seitsemän-kahdeksan aikaan herää tissille. Illalla n. klo 21 imetys ja päälle lisämaitoa pullosta sen minkä vielä haluaa, yleensä n. 150 ml. päivät ollaan yleensä kokonaan rintamaidolla. Eli yleensä...
  13. P

    Mikä turvakaukalo vauvalle paras?

    pakko oli vielä korjata, että ei meillä olekaan Cracon autobaby vaan tuo logico s..
  14. P

    2 kk:n ruokailuraivarit

    Meillä on nyt muutaman päivän ajan raivottu rinnalla, mutta olen ajatellut sen johtuvan alkaneista kuukautisistani. Maito kuulemma maistuu silloin vauvan mielestä kummalliselta :)
  15. P

    2kk rintaruokinnasta

    En hermostunut :) Vastaus ei vain ollut kysymykseeni.
  16. P

    2kk rintaruokinnasta

    Hei Milka! Saatat olla aivan oikeassa etumaitoasian suhteen! Vauva viihtyy yleensä rinnalla hyvin, ja miltei aina nukahtaa virvotteluista huolimatta siihen. Voi siis hyvinkin olla että poika ehtii nnen nukahtamistaan saamaan rinnasta vain etumaitoa, eikä se siten pidä pienen nälkää kovinkaan...
  17. P

    2kk rintaruokinnasta

    yhä haluausin korostaa että en aio aloittaa öisin imettämistä uudelleen, useastakin syystä, joista merkittävin ehkä se etten voi syöttää makuullaan, vaan olen hereillä istumassa syötön ajan (ja sekin ihan syystä, en huvikseni..). Ja vielä kolmannen kerran haluaisin sanoa että en ole huolissani...
  18. P

    Mikä turvakaukalo vauvalle paras?

    Meillä käytössä Cracon autobaby, 2007-vuoden malli, ja ollaan ihan tyytyväisiä oltu. Minusta se tosin tuntui aika painavalta nostella ainakin alkuun, mutta turvallinen se taitaa ainakin olla.
  19. P

    2kk rintaruokinnasta

    Täytyy vielä täydentää, että iltaisin 10-11 syötön jälkeen ongelma on kyllä jo myöskin maidon riittävyys, siksi varmasti illalla tankkaa mielellään korviketta.
  20. P

    2kk rintaruokinnasta

    Kiitos vinkeistänne! Tiedän että korvike on tuhdimpaa tavaraa ja pitää nälän paremmin, nyt vain alan epäillä että pitääkö mun rintamaito sitä lainkaan. Rinta voi olla aivan kova ja täynnä maitoa, ja vauva imee sen pehmeäksi ja tyhjäksi, eli kyllä se määrällisesti sieltä jotain saa, imu on kova...

Yhteistyössä