Hakutulokset

  1. L

    Uhmaikä

    Meijän 2 vuotiaalla on alkanut uhmaikä. Ihan mistä tahansa saattaa alkaa räjähdys, joka voi kestää pahimmillaan 30-45 min putkeen :o Siis suoraa huutoa koko tuo aika, eikä mikään harhautus tms. auta. Pidän poikaa yleensä tuon ajan sylissä jos onnistuu tai olen hänen lähellään ja silittelen tms...
  2. L

    Itkuhälytin

    Suositelkaapa mulle hyvää itkuhälytintä? Onko eri malleissa paljon eroja ja mihin pitäs kiinnittää huomiota sellasta ostaessa?
  3. L

    Mistä löytyy Nanson sadetakkeja?

    Siinäpä se. Myös muut pitkät hieman retrotyyliset sadetakit käy! Kiersin tänään monta liikettä ja ettin ihan vaan yleisesti naisten sadetakkeja. Eipä monesta paikasta löytynyt (paitsi noita urheilutakkeja, jotka on vedenkestäviä, mutta minä kun haluan pitkän takin).
  4. L

    Muistaako miehesi sinua äitienpäivänä?

    Onko täällä paljonkin perheitä joissa mies ei muita vaimoaan äitienpäivänä. Monissa kirjoituksissa esim. anoppia ei muisteta kun ei ole oma äiti tai vedotaan siihen, ettei ole sen ja sen äiti. Meillä on kyllä aina koko perheellä muistettu mummuja. Mies muistaa minua äitienpäivänä ja minä...
  5. L

    Hyvä makaronisalaatti

    Kertokaas mulle hyviä makaronisalaattiohjeita. Mä en oo koskaan onnistunut tekeen sellasta tosi hyvää ja nyt rupes himottaan (huomenna kauppaan ja kokeilen teijän reseptejä) :p
  6. L

    G: Synnärivierailijat?

    Ketkä teitä on käynyt katsomassa synnytyksen jälkeen sairaalassa?
  7. L

    Anoppi aloitukset

    Mua alkaa pikku hiljaa tympimään nää anoppi aloitukset. Anopit ei sais tehdä mitään miniänsä kotona, mutta toisaalta jos ei tee mitään sekin on huono. Ymmärrän kyllä jos anoppi on oikeesti hirviö, joka sekaantuu kaikkeen ja arvostelee jatkuvasti, mutta tällaset pöytäliinan silitys ja mehun...
  8. L

    Vinkkejä pinoon!

    Mikä/millä olette helpottaneet elämää kun toinen lapsi on syntynyt ja kotoutunut sairaalasta? Ensisynnyttäjille näitä vinkkejä löytyy vaikka millä mitalla, mutta entäs kun onkin toinen/kolmas jne lapsi kyseessä. Meillä esikoinen tulee olemaan 2 v. kun kuopus syntyy. Erityisesti mitkä jutut...
  9. L

    Raskauspahoinvointi ja raskausajan diabetes

    Mulla todettiin edellisessä raskaudessa raskausajan diabetes, jota hoidettiin ruokavaliolla. Nyt oon uudestaan raskaana ja alkanut heti alusta pitäen syömään diabetesruokavalion mukasesti. Mutta, mutta tällä viikolla alko kauhea pahoinvointi, eikä mitään meinaa saada syötyä. En oksenna, mutta...
  10. L

    Phil & Teds rattaat

    Kokemuksia kaivataan erityisesti kahdella lapsella käytöstä. Onko eri malleilla paljonkin eroja ja mitä? Viihtyykö toinen lapsi alakorissa, näkeekö sieltä mitään? Auraako alakori lunta talvella ja onko alas helppo laittaa lapsi etenkin talvitamineissa? Kertokaa kaikki mahdolliset plussat ja...
  11. L

    Menee hermo *turhis*

    Mä en jaksa tätä alkuraskauden turvotusta!! Maha on ihan hirvee pallukka ja kaikki vaatteet vaan kiristää |O Mä haluun kunnon vauvamasun tai ainakin tän turvotuksen pois!
  12. L

    Milloin masu kasvoi toista lasta odottaessa?

    Siinäpä se jo tulikin, koska raskausmasu tuli näkyviin kun odotitte kakkosta ja milloin saitte alkaa käyttää äitiyshousuja?
  13. L

    G: Section jälkeen seuraava synnytys, alakautta vai sectio?

    Te jotka ootte saanut esikoisen sectiolla, mitä kautta seuraavat lapset ovat tulleet maailmaan? Ja onko esim. toiseen sectioon ollut jotain erityissyytä? Itellä eka lapsi syntyi sectiolla, koska synnytys ei edennyt ja lapsi ei laskeutunut. Oli lisäksi kasvotarjonnassa, lääkäri sanoi...
  14. L

    Lastenvaunujen kanssa Hyvinkäälle lähijunassa

    Ajattelin kysyä täältä kun vastaus tulee varmaan nopeammin, mitä itse kerkiän ettiin vr:n sivuilta :D Eli maksaako lähijunassa lastenvaunujen kanssa Hyvinkäälle meneminen vai pääseekö ilmatteeks niin kuin pk seudulla yleensä. Missä menee raja, ettei enää pääse ilmatteeks? Tietääkö kukaan..?
  15. L

    Tuplat paljon lenkkeilevälle

    Pikkukakkosen syntymää varten pitäisi hankkia tuplat. Mitkä teidän mielestänne ovat toimivia koiraperheessä, jossa lenkkeillään paljon. Tuplien pitäisi olla melko kevyet ja hyvin liikkuvat. Liikumme lisäksi paljon junalla eli rattaiden pitäisi olla vielä kapeatkin. Onkohan tällaisia rattaita...
  16. L

    Section jälkeinen raskaus ja "kiristävä" tunne mahassa

    Sectiosta on 1,5 vuotta aikaa ja olen uudestaan raskaana. Kuudes raskausviikko on vasta menossa, mutta tänään on ollut koko päivän outo, kiristävä tunne alavatsassa. Masu ei vielä tietenkään ole kasvanut, mitä nyt turvottaa. Voikohan tuo kiristys johtua haavan venymisestä vai mitä ihmettä se...
  17. L

    Vyöhyketerapeutti Helsingin seudulla?

    Nyt tarvittaisiin hyvää vauvoihin erikoistunutta vyöhyketerapeuttia Helsingin seudulta! Myös kaikki kokemukset ko. terapiasta koliikin hoidossa kiinnostaa. Eli kertokaa kiltit kokemuksianne!
  18. L

    Kastetyyny

    Tietääkö kukaan onko Helsingissä Stockalla, Sokoksella tai jossain lastentarvikeliikkeessä kastetyynyjä. Ristiäiset olisi ensi sunnuntaina, joten nettikaupoista en enää sellaista kerkiä tilaamaan ja mummit oli sitä mieltä, että kyllä kastetyyny pitää olla ;)
  19. L

    Minkä ikäiselle olette antaneet tutin?

    Eli siinähän se kysymys jo tulikin. Oma pikkukaveri täyttää huomenna viikon ja imemisen tarve on kova. Imetyskin onnistuu, mutta sairaalan nuivan tuttiin suhtaumisen takia epäillyttää tuttia antaa. Milloin teillä muilla on tutin syönti aloitettu?
  20. L

    Supistuksista..?

    Mulla alkoi todella kipeät supistukset keskiviikkona (eilen) klo 17 aikoihin ja ne on jatkunut ja jatkuu edelleen tasaisesti 10 minuutin välein. Onko normaalia, että supistukset jatkuu pitkään kipeinä, mutta ei kuitenkaan etene. Kättäriltä käskettiin vain odotella, että tulisivat 5 min...

Yhteistyössä