Section jälkeinen raskaus ja "kiristävä" tunne mahassa

Sectiosta on 1,5 vuotta aikaa ja olen uudestaan raskaana. Kuudes raskausviikko on vasta menossa, mutta tänään on ollut koko päivän outo, kiristävä tunne alavatsassa. Masu ei vielä tietenkään ole kasvanut, mitä nyt turvottaa.

Voikohan tuo kiristys johtua haavan venymisestä vai mitä ihmettä se voi olla? Onko teille muilla section jälkeen raskautuneilla vastaavia kokemuksia.
 
Niiskunen
Mulla oli just samanlaista kiristystä. Ihan normaalia se on. Mulla itellä takana 3 sectiota. Tokan ja kolmannen välissä oli vuosi ja silloin kiristi kaikista eniten. Toi kiristys johtuu osittain kiinnikkeiden venymisestä. Mut jos se kovin kipeäksi käy, niin kannattaa käydä lääkärissä. Mulla oli nyt loppuajasta viiltäviä kipuja alamahassa ja menin kyllä heti lääkäriin, koska silloin epäiltiin, että kohtu voi revetä. Eli ei kannata sit kauaa miettiä, jos jotain kipuja tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Mulla oli just samanlaista kiristystä. Ihan normaalia se on. Mulla itellä takana 3 sectiota. Tokan ja kolmannen välissä oli vuosi ja silloin kiristi kaikista eniten. Toi kiristys johtuu osittain kiinnikkeiden venymisestä. Mut jos se kovin kipeäksi käy, niin kannattaa käydä lääkärissä. Mulla oli nyt loppuajasta viiltäviä kipuja alamahassa ja menin kyllä heti lääkäriin, koska silloin epäiltiin, että kohtu voi revetä. Eli ei kannata sit kauaa miettiä, jos jotain kipuja tulee.
Alkoko se kiristys sullakin jo heti alkuraskaudesta?
 
Sitä samaa oli ensimmäisellä kolmanneksella. Mulla lasten ikäeroksi tuli kolme vuotta, että niinkin kauan sektion jälkeen kiristeli. Kai se olis kiristellyt pidemmänkin ajan päästä. Mutta tuntemukset oli just siinä haavan tienoilla.
 

Yhteistyössä