Phil & Teds rattaat

Kokemuksia kaivataan erityisesti kahdella lapsella käytöstä.

Onko eri malleilla paljonkin eroja ja mitä? Viihtyykö toinen lapsi alakorissa, näkeekö sieltä mitään? Auraako alakori lunta talvella ja onko alas helppo laittaa lapsi etenkin talvitamineissa? Kertokaa kaikki mahdolliset plussat ja miinukset, kiitos =)
 
PT
Hei! Minulla on ollut sekä P&T e3, nyttemmin sitä ei enää valmisteta, ja nykyään Vibe. Molemmista ei taida olla ku hyvää sanottavaa :) Talvikäytössä e3 oli ehkä parempi. Se on aika samanmallinen kun Sport, hieman tukevampi kun tämä Vibe.

Lapset saa todella helposti vaunuihin, myös sinne alas. Vibessä tavarakori ei ole ihan yhtä helposti esillä, eli alempi lapsi tukkii vähän sitä suuaukkoa =) Mutta ei tuo kovasti haittaa.

Minkäikäiset lapset sulla on?
 
Eikös toi E3 ole nykyään se classic-malli ? Meillä on nuo E3:t ja hyvät kärryt ovat...en ole ikinä aiemmin työnnellyt niin kevyesti kahta taaperoikäistä ja siltikin vaikka rattaissa on painoa niin liikkuvat ja kääntyvät todella helposti.
Jos nyt hankkisin niin ostaisin Sportit ja niihin sitten lisävarusteita tarpeen mukaan. Tällä erää meillä on kantokassi, lämpöpussi, uv-suoja ja sadesuoja...kaikki ovat olleet tarpeen ja toimivia. Niin ja lentomatkoja varten on hankittuna vielä se laukku...joka oikeastikin suojaa rattaita todella hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PT:
Hei! Minulla on ollut sekä P&T e3, nyttemmin sitä ei enää valmisteta, ja nykyään Vibe. Molemmista ei taida olla ku hyvää sanottavaa :) Talvikäytössä e3 oli ehkä parempi. Se on aika samanmallinen kun Sport, hieman tukevampi kun tämä Vibe.

Lapset saa todella helposti vaunuihin, myös sinne alas. Vibessä tavarakori ei ole ihan yhtä helposti esillä, eli alempi lapsi tukkii vähän sitä suuaukkoa =) Mutta ei tuo kovasti haittaa.

Minkäikäiset lapset sulla on?
Toinen lapsi on nyt 1,5 v. ja toinen syntyy loppusyksystä. Joo, ajoissa oon miettimässä tätä vaunuongelmaa... Haluaisin vierekkäin istuttavat, mutta kun käytämme kohtalaisen paljon lähijunia, jonne noilla vierekkäin istuttavilla ei mahdu niin seuraavana vaihtoehtona olen ajatellut P&T -rattaita. Täytyy jossain välissä käydä kaupassa kokeilemassa ja kattelemassa noita eri malleja. Meillä on lisäksi koira, joten tarvin rattaat joiden kanssa pääsee lenkillä hyvin eteenpäin.

Kiitti vastauksista! Eipä taida kellään olevan huonoa sanottavaa noista Phil&Tedseistä
=)
 
mie
ei minullakaan ole kuin positiivista sanottavaa niistä. Sport mallista kokemusta. kulkevat niin hyvin ja lasten paino ei tunnu, ku ei tarvi nostella kun kääntyvät hyvin etupyörän ansiosta. Monesti olen miettinyt että olisi jäänyt monta reissua tekemättä jos olisi perusvierekkäin istuttavat kaksostenrattaat, kun niillä ei olisi toivoakaan että olisi mahtunut. Lapsen saa helposti sinne alas, ainut huono puoli on se, että tavarakori on silloin melko pieni kun alhaalla olevan lapsen jalat menee sinne. Suosittelen ehdottomasti ko. kärryjä, et varmasti tule katumaan.
 
Viihtyykö teillä se alempi lapsi hyvin alakopassa ja näkeekö sieltä mitään? Pikkuvauvavaihe menee varmasti helposti, mutta entä sitten kun vähän kasvaa ja haluaisi tarkkailla ympäristöään?
 
Meillä
oli yhden lapsen käytössä tuollaiset p&t Sport Single -rattaat vm.08 ja minä myin ne muutaman kuukauden käytön jälkeen pois. Muuten oli tosi kivat käytössä, mutta mä vihasin sitä selkänojan säätömekanismia; oli remmiä vaikka muille jakaa ja sit vielä ne vetoketjutkin. Meiän poika heräsi aina siinä vaiheessa, kun aloin sitä selkänojaa laittamaan enempi makuuasentoon, jotta toinen olisi voinut rauhassa nukkua...:D

Onko niissä kaikissa malleissa samanlainen selkänojan säätö?
 

Yhteistyössä