Hakutulokset

  1. H

    Vilkas 1v 8kk

    No ehkä ei pysty empatiaan aidoimmillaan, mutta ainakin voi oppia käyttäytymään empaatitsesti, mikä ei minusta ole paha asia ollenkaan. Tarkoitukseni oli lähinnä olla eri mieltä tuosta, että alle kaksivuotiasta ei pysty kasvattamaan. Tästä ollaan montaa mieltä, mutta kyllä minä olen kasvattanut...
  2. H

    Vilkas 1v 8kk

    Huonot uutiset: ei noin pienelle voi vielä mennä kiellot kunnolla perille. Jonkin verran tietysti, mutta alle kaksivuotiasta ei oikeastaan voi vielä varsinaisesti kasvattaa, eikä se kaksivuotiaskaan vielä pysty esim. ymmärtämään mitä tarkoittaa että toista sattuu. Tästä olen kyllä eri mieltä...
  3. H

    "Joululahja" lapsiperheelle..

    miehelle tuli muistaakseni pari sataa. Mies aukaisi molempien kirjeet ja sanoi että saithan säkin vitosen, johon kaksi vuotias huusi täysillä Jee jee ja tuuletteli antaumuksella... :laugh:
  4. H

    pino -74 äideille

    Kotkassa asutaan. Tyttö 4v ja poika 2v.
  5. H

    Miehen x:n sukulaislapsetkin mukaan mökille?!

    Kiitos Leija ja muut. On tämä uskomaton palsta! :flower: :flower: :flower:
  6. H

    Kiitosta teille

    Samaa mieltä. Tässä hellepakolaisena on ollut kiva lueskella sisällä näitä juttuja täällä ;)
  7. H

    Meissä vikaa?

    Niin... Minulla takana yksi avioliitto, jossa mies oli uskoton. Eihän se kestänyt, kun koskaan ei tiennyt, missä on, kenen kanssa. Ystävät juoruilivat kaikenlaista, oli nähty siellä ja täällä iskemässä sitä ja tätä. Eihän semmoinen sikailu voi mihinkään johtaa. Uusi mies on ilmeisesti uskollista...
  8. H

    Miehen x:n sukulaislapsetkin mukaan mökille?!

    Niinpä siinä sitten kävi, kuin joku povasikin. Mies kiukutteli hetken, mutta palasi sitten mökiltä nöyränä poikana. Juteltiin asioista, ja hänkin joutui myöntämään, että olis ehkä ollut aiheellista kysyä minultakin, käykö se, että mökkeilemään tulee muitakin kuin perheenjäseniä. :\| Itse olin...
  9. H

    Ex-yksinhuoltaja

    Olin yh myös, ja olen edelleenkin, mutta nyt uusperheellinen yh. Siinä vaiheessa, kun jäin yh:ksi, huomasin kyllä muutoksia. Ei minuakaan minään "sosiaalitapauksena" ole kohdeltu. Mutta niin uskomatonta kuin se onkin, aloin saada vähemmän kyläkutsuja. Tuntui, että sukulaisetkin alkoivat karttaa...
  10. H

    Miehen x:n sukulaislapsetkin mukaan mökille?!

    Niin minä sitte itsekkäästi jäin kotiin. Olen nauttinu rauhasta ja yksinolosta lapsen kanssa, vaikka täytyy myöntää, että tämä juhannus ei ole maailman parasta aikaa olla yksikseen. Vähän kuin joulu... Mutta aivan varmasti parempi on näin. :snotty: Tosin mies on saanut kauhean raivarin...
  11. H

    Miehen x:n sukulaislapsetkin mukaan mökille?!

    Tällä palstalla on pohdittu rahankäyttöä ja sitä miten uusperheet liikkuu lastensa kanssa, olivat he sitten nykyisestä tai ex-liitosta jne. Mutta entäs tällainen juttu: Mieheni häippäisi mökille 2 lapsensa kanssa (exliitosta), ovat jo isoja, yläasteikäisiä. Minä olin vielä töissä ja ajattelin...
  12. H

    Mukista juomaan opettelu, vinkkejä?

    meillä todettiin hyväksi välivaihe-mukiksi se äippäpakkauksen tuttipullo, siis se pelkkä pullo, jossa ei ole mitään korkkeja eikä tutteja. se on sopivan pieni, että mahtuu käteen ja kun siinä on se kaula vähän kapea, niin ei heti läiky yli, jos vähän roisimmin kallistaa. tosin meillä tyttö on jo...
  13. H

    Pojalla lämpöä, voidaanko mennä ulos?

    minä olen tehnyt siten, että tuollaisen "puolikuntoisen" kanssa on käyty vaan kärrykävelyllä eli ulos on menty, mutta lapsi istuu rattaissa ettei rasita itseään liikaa. tilanteesta riippuen ollaan ehkä pysähdytty johonkin puistoon vähän keinumaan. ihan piskuinen kuume ei mielestäni vielä...
  14. H

    isin tyttö; äiti ei kelpaa

    mulla esikoinen on vasta ens viikolla 2-v ja hän on aina ollut isin tyttö. jo ihan vastasyntyneestä asti rauhottui aina paremmin isin syliin ja vieläkin, jos vaikka sattuu, niin isin syliin hän kiitää lohtua hakemaan. minä en yleensä ole tätä kovin pahana asiana pitänyt, sillä antaahan se mulle...
  15. H

    Hyvä haalarimerkki

    sanoisin, että hyvän haalarin merkit: * jotakin-tex/tec eli joku vettä läpäisemätön kalvo (mun mielestäni ne kaikki on yhtä hyvä oli ne sitten reimatec tai goretex tai mikä-lie-halppis-tex) * paljon heijastimia * ohuehko. väliin voi lisätä vällyjä, mutta loskakeleillä, mitä suurin osa...
  16. H

    mitä tehdä kun lapsi lyö/läpsii?

    meillä, jos tyttö (1 v 11 kk) läpsii vaikka pikkusiskoa tai äitiä, niin olen kieltänyt napakasti ja sitten käskenyt tytön läpsäistä itseään. tyttö läpsäisee usein itseään ja toteaa, että se sattuu. siihen voi vaan sanoa, että siitäs näet, miksi ei saa läpsiä. sitten luontevasti ohjataan tyttö...
  17. H

    miten lievä vesirokko...

    mietin tässä, että miten lievänä voi vesirokko tulla? meidän juuri ja juuri 2-vuotiaalla tytöllä on noin kymmenkunta näppyä naamassa ollut torstaista lähtien. niistä eilen oli kolmessa ja tänään yhdessä vesikellon tapainen. kuumetta ei ole. voiko tämä siis olla vesirokkoa vai onko jollakin...
  18. H

    tiikerikakkuun punainen raita

    kiitti vinkeistä! siis myydäänkö tuota elintarvikeväriä apteekissa? ilmankos minä en ole sitä marketin hyllyltä löytänyt... mutta ehkäpä ois ideaa laittaa sekä vadelmahilloa, että tuota tomusokerikuorrutetta (sitä jäi joulupipareiden koristelusta yli). saas nähdä miten käy!
  19. H

    kotiviinin tekijöitä paikalla?

    ohjeessa luki kirkastamisen kohdalla, että "lämpötilasta riippuen 2-10 päivää". miten tuo lämpötila sitten menee, kirkastuuko lämpimässä nopeammin vaiko hitaammin kuin viileässä?
  20. H

    tiikerikakkuun punainen raita

    ajattelin tehdä tytölle 2-vuotissynttäreille prinsessa teemaa mukaillen kruununmuotoisen kakun. pohjaksi teen tiikerikakun, jonka kuorrutan vaaleanpunaisella kermavaahdolla ja sakaroiksi laitan karnevaalikeksejä. koko komeuteen vielä liimailen tomusokerimassalla jotain sopivia hedelmäkarkkeja...

Yhteistyössä