Pojalla lämpöä, voidaanko mennä ulos?

  • Viestiketjun aloittaja pipi
  • Ensimmäinen viesti
pipi
Pojalla alkoi yöllä nuha ja aamulla tuntui lämpöiseltä. Mittasin meidän korvakuumemittarilla lämmön ja sitä oli reilut 37 astetta eli ei kuitenkaan kuumetta. Normaalisti pojan lämpö on tolla korvakuumemittarilla mitattuna 36 astetta. Poika on vähän väsyneen oloinen, mutta leikkii lähes samalla tavalla kuin terveenäkin. Kohta lähdetään ainakin asioilla käymään, mutta voidaanko mennä puistoon käymään (siis ihan hetkeksi), kun poika rakastaa siellä olemista? Ikää pojalla 1 v 8 kk.
 
Kolmen kopla
Hei!
Minä sinuna seuralisin poikaa asioilla käymisen ajan ja jos vaikuttaa väsneelle niin sitten mentäisiin suoraan kotiin,mutta jos on pirteän oloinen ja virtaa riittää niin hetkeks jäätäisiin vielä ulos,mutta ei missään nimessä pitkäks aikaa ettei saa kylmää ja tule enempää kipeeksi.
 
minä olen tehnyt siten, että tuollaisen "puolikuntoisen" kanssa on käyty vaan kärrykävelyllä eli ulos on menty, mutta lapsi istuu rattaissa ettei rasita itseään liikaa. tilanteesta riippuen ollaan ehkä pysähdytty johonkin puistoon vähän keinumaan.

ihan piskuinen kuume ei mielestäni vielä tarkoita, että ei voisi mennä ollenkaan ulos, jos lapsi vaan on muuten virkeä. voi helpottaa tukkoisen lapsen hengitystäkin se raikas ulkoilma. yleensähän se lapsi sisällä ollessaan villiintyy ja riehuu kun taas pihalla istuu kiltisti rattaissa ja siksi "ottaa vähän rauhallisemmin". ja pihalla olo kuitenkin väsyttää lasta, jolloin nukkuu kunnon päikkärit ja ruokahalukin paranee, mitkä on molemmat hyviä asioita paranemisen kannalta.

eikä sitten kannata tupata älyttömästi vaatetta päälle, ihan normaali varustus riittää. nykyäänhän kuumeen hoitoon suositellaan nimenomaan kevyttä pukeutumista ja viileää huoneilmaa.
 

Yhteistyössä