Miehen x:n sukulaislapsetkin mukaan mökille?!

Tällä palstalla on pohdittu rahankäyttöä ja sitä miten uusperheet liikkuu lastensa kanssa, olivat he sitten nykyisestä tai ex-liitosta jne.

Mutta entäs tällainen juttu: Mieheni häippäisi mökille 2 lapsensa kanssa (exliitosta), ovat jo isoja, yläasteikäisiä. Minä olin vielä töissä ja ajattelin lähteä sinne perässä lapseni kanssa (edell. liitosta). Mutta nyt sitten mies ilmoittikin, että mökillepä on tullut myös lasten serkkuja miehen exän suvusta. Mökki on pieni, yksi keittiö, olohuone ja makuuhuone. Serkut menisivät kuulemma saunarakennukseen nukkumaan. Samalla alueella on toinenkin mökki, jossa majailee vielä lisää miehen sukulaisia.

Tällaiseen sotkupesään pitäisi nyt sitten pienen lapsen kanssa lähteä. Arvattavasti vastassa on ensiksi siivoamista. Sitten ruoanlaittoa tälle sakille, sitte tiskaamista. Olen sanonut miehelle, etten jaksaisi lähteä. meillä on iso talo, haluan olla täällä. Olen oikeastikin pitkästä keväästä ja alkukesästä väsynyt, täysin uuvuksissa töiden takia. Lomani alkoi juuri. Tuli hirvittävä riita. Mies ei hyväksy. Hänestä olen itsekäs ja ihmisarka (?), enkä uskalla mennä kun on vieraita ihmisiä. Aivan hullua puhetta.
Totuus on, etten jaksa. Oman porukan kesken asia olisi ollut toinen, mutta en kyllä enää jaksa sitä, että samoissa ympyröissä pyörii myös miehen exän sukulaislapsia. Minulta ei kysytty mitään, miten ja ketä haluan paikalle. Mökkihän ei ole minun, vaan mieheni. Mitä teen, sanokaa!!! Oikeasti...
:$ Haluaisin vaan levätä, mutta onko se tosiaan itsekästä.... :(
 
no et tosiaan ole itsekäs. Ihan ymmärrettävää et jos olet väsynyt niin jäät kotiin tai sitten menet paikapäälle mutta laitat miehen hommin. Ei sinun tarvitse kokata ja siivota koko porukalle. Voihan mieskin sen kai tehdä? Jos sinun on ihan pakko mennä mökille niin lähde asenteella et lepäät. Et ole velvollinen hoitamaan vieraiden lapsia joista ei ole edes sinulle kerrottu. Minusta miehesi on todella itsekäs tehdessään sinusta lastenhoitajan, kokin ja siivoojan juhannukseksi. Miksi ihmeessä mies on ottanut vieraita sukulaislapsia teidän riesaksi? Vanhemmat muualla viettämässä juhannusta vai?
 
Niin minä sitte itsekkäästi jäin kotiin. Olen nauttinu rauhasta ja yksinolosta lapsen kanssa, vaikka täytyy myöntää, että tämä juhannus ei ole maailman parasta aikaa olla yksikseen. Vähän kuin joulu... Mutta aivan varmasti parempi on näin. :snotty:

Tosin mies on saanut kauhean raivarin. Uhkaili, että teen suuren VIRHEEN (???). Löi puhelinta korvaan ja on vissiin pistänyt kännykkääni joitain raivoikkaita viestejä, en tiedä mitä niissä on, kun en ole lukenut. Uhkaa varmaan jättää tai jotain.... Varmaan kaljoissaan. Enpä usko, että se minua nyt niin kamalasti kaipaa, mutta ovat vissiin sukulaiset kyselleet missä olen. Kasvojen menetys sapettaa... :snotty: :eek:
 
Hyvä ap!

Tottakai miestä harmittaa selitellä asiaa ja varsinkin tehdä ne hommat, joita oli sinulle suunnitellut. Leppyy sitten ajastaan ja seuraavan kerran miettii kaksi kertaa, paljonko haluaa mökille porukkaa.
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 22:06 vieras kirjoitti:
Just eli omat ois mennyt mutta vieraat ei?Lapsellista!
Toiset pitävät juhannusta samoin kuin joulua intiiminä rauhallisena perhejuhlana arjen keskellä. Sen lapsellisempaa ei ole olla kumpaakaan mieltä asiasta.
 
No miksi avioparilla pitäisi olla yhtenevät mielipiteet? Pitääkö saina olla samaa mieltä. Jos väsyttää niin silloin väsyttää, itse en halua loman alkua käyttää vieraiden passaamiseen ja vielä mökkiolosuhteissa :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 22:06 vieras kirjoitti:
Just eli omat ois mennyt mutta vieraat ei?Lapsellista!
Mietihän ihan tarkkaan.. marttyyrimaista olisi ruveta passaamaan "koko sukua" (joka ei edes ole sukua!) kun on vieläpä väynyt. Eriasia jos oikeasti haluaa kemuta ihmisiä. :whistle:
 
niinpäjoo
Olisihan se ollut hienoa, jos mies olisi ensin kertonut vaimolleen omista juhannussuunnitelmista ja kysynyt mitä mieltä vaimo on asiasta.


Jos mies haluaa ryypätä sekä omien että sukulaislasten nähden ja vaimo haluaa levätä väsymyksenä, rentoutua - silloin ei ole yhtenäinen näkemys juhannuksesta.

Miksi vaimon pitäisi joustaa? miksi se mies ei jousta? Onko kysytty lapsitta, haluaako ne juhannuksen jossa aikuiset kännää tai riitelee ja kännää?
 
Niinpä siinä sitten kävi, kuin joku povasikin. Mies kiukutteli hetken, mutta palasi sitten mökiltä nöyränä poikana. Juteltiin asioista, ja hänkin joutui myöntämään, että olis ehkä ollut aiheellista kysyä minultakin, käykö se, että mökkeilemään tulee muitakin kuin perheenjäseniä. :\|
Itse olin tosi tyytyväinen, kun kerrankin sain pidettyä pääni. Yleensä olen ihan liian kiltti... :eek: Ei sitä tosiaan kannata kamalassa väsymystilassa lähteä sukumökille muita hyysäämään, jos on suinkin mahdollista ottaa omaa aikaa ja levätä! :snotty:
 

Yhteistyössä