Hakutulokset

  1. S

    IVF /Mikä kp punktio?

    Hei! Minua kanssa kiinnostaisi asia, kun sama aikataulu eli ensi viikolla alkaisi, jos nyt siis alkaa. Mitä uskaltaa sopia esim. töiden suhteen, miten aikataulut menevät? Minulle ainakin sanottiin, että 1. ultra noin kp7-8 ja sitten mahdollisesti toinen ultra n. kp 10, jossa ratkeaa punktio...
  2. S

    sairasloman pituus

    Vielä aiheesta.. Kyllä se tosiaan on noin, että harvoin lääkäri tarjoaa sairaslomaa, kuten Jaana 76 kertoi. Itse ainakin olisin pyytänyt ehdottomasti lomaa, jos ei lääkäri olisi älynnyt missä jamassa henkisesti olen. Ja kun osa pystyy tosiaan menemään töihin melkein heti, niin ehkä monelle jää...
  3. S

    sairasloman pituus

    Kuunkantaja kirjoitti asiaa. Kiitos hyvästä argumentista! Itselläni oli kesälomaa reilu viikko jäljellä, kun km tapahtui ja sen jälkeen sain vielä viikon lisää sairaslomaa, olisin saanut varmasti enemmänkin, sen verran hajalla olin lääkärin vastaanotolla jossa tuli itkut ja romahdus. Nuori...
  4. S

    seksi loppuu kun monta lasta?

    Meillä 2 lasta. seksiä oli ennen lapsia n 1kerran viikossa. Ekan lapsen jälkeen n 1kerran vuodessa. Nyt kuopus 3kk ja seksistä ei oo tietoakaan... Tosi paljon surettaa. Kyllähän se kuuluu osana parisuhteeseen, mutta ei mitään. Kumpikaan ei vissiin halua tarpeeksi. Joskus aina puhelen asiasta...
  5. S

    Keskenmenon jälkeen ei tärppää?

    sama vika, mitään ei tapahdu.. km elokuussa 06. Jonka jälkeen siis ei minkäänlaista eloa, ei ovulaatiota pongttu kertaakaan, eikä kuulemma toivoakaan siitä, ainakaan gynen (ultrausten) mukaan. Minulla kyllä kierto tasoittui heti ekojen kuukautisten jälkeen siihen normaaliin 26-27 päivään, joten...
  6. S

    Psyykkisesti?

    Hei! Itse saman kokeneena ja viikolla 12, voin kertoa vain, että sure rauhassa. Ei ole olemassa mitään tarkkaa aikaa, milloin sureminen pitää lopettaa, tai että se loppuu itsestään. Minulla oli keskenmeno 8/06 ja surin kovasti siihen asti kun "laskettu aika" olisi ollut helmikuussa. Silloin...
  7. S

    kuinka kauan verta tullut keskenmenon jälkeen?

    Mulla ainakin meni niin, että spontaanin km:n jälkeen (rv 12, ei kaavintaa, tai lääkkeitä), vuosin yhteensä n. 6,5 viikkoa. Vuoto niukkeni pikkuhiljaa viikko kerrallaan, kunnes sitten muutaman päivän ruskean tuhruvuotopäivän jälkeen alkoi ihan hirveän rajut kuukautiset siihen samaan syssyyn. Eli...
  8. S

    raskautumisen yritys

    Minulla myös ihan hirveät kivut oli, en olisi ikinä uskonut. Lienee ihan yksilöllistä, mutta itselläni oli kyllä taju mennä moneen kertaan vielä sen ensimmäisen viikon aikana. Lääkäri määräsi panacod+buranan yhtäaikaa, joka ei auttanut kuin hetken, jos sitäkään. Olivat sitten niitä kohdun...
  9. S

    Kaavinnasta 4 viikkoa..

    Minulla ei ollut kaavintaa (km 12rv), mutta ensimmäiset kuukautiset oli tosi rankat keskenmenon jälkeen (tai oikeastaan toisetkin, koska ekat tuli kuulemma lääkärin mukaan samaan syssyyn keskenmenovuodon kanssa) Kaikkineen siis vuosin ensin yli 6 viikkoa ja sitten ihan normaaliin aikaan...
  10. S

    Clomifenien syönti ilman kontrollia??!!!

    Eipä minullekaan määrätty seurantaultraa, vaikka sitä tenttasin tältä lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä, jolla tosi pitkä kokemus alalta. (kävin siis yksityisellä puolella). Hän sanoi, ettei mitään syytä ultrata, että voitahan tuota ovulaatiotikuilla katsoa tuleeko mitään..? Jos ei ole...
  11. S

    clomeistako johtuu?

    Hei Talvikki ja muut ja kiitos kannustuksesta! Talvikki:minulla kyllä km:n jälkeen kierto palautui lähes heti siihen minulle normaaliin 26-27 pvään. Mutta kun jälkitarkastuksissa ja nytkin ultratessa näytti, että mitään munasoluja ei irtoa.. enkä ovistikkuihin ole elokuun jälkeen saanut muuta...
  12. S

    clomeistako johtuu?

    Oho siihen oli tullut tuommoinen ukkeli numeron päälle, siis olen 38 vuotta juuri täyttänyt, toivottavasti näkyy nyt. Kyllä se kieltämättä kirvelee, kun lääkäri sanoo heti kättelyssä, että toivoton tapaus... Ehkä voin saada sen ultrauksen kun varaan eri lääkärille ultra-ajan ja vain menen.
  13. S

    clomeistako johtuu?

    Hei vieras. Mikä oli annostuksesi ja minä kierron päivinä söit? Minua vähän hirvittää tuo mainitsemasi munasarjakysta, koska minulle määrättiin 4 kierroksi clomit ilman seurantaultraa, vaikka kysyin lääkäriltä, eikö pitäisi ultrata ja katsoa onko mitään vaikutusta? Lääkärin mielestä olen...
  14. S

    km ja menkat

    On vissiin kovin yleistä, että km:n jälkeen kuukautiset on pidemmät ja tosi runsaat. Näin ainakin sanoi lääkärini. Itsellä alkoivat melkein samaan syssyyn km:n vuodon kanssa, kun olin ensin vuotanut lähes 6 viikkoa (josta loppuaika pientä tuhrua) Ja heti perään alkoi siis kuukautiset, joka oli...
  15. S

    Alkoiko kivuilla vai vuodolla?

    Ensin lievempää pms-tyyppistä mahakipua muutaman päivän ajan, ja sitten aamulla pientä vuotoa (veristä ja vähän ruskeaa), kivut lisääntyivät iltaa kohti ihan kamalan kivuliaksi supistuksiksi ja verta alkoi tulla enemmän ja enemmän, loppujen lopuksi sitten oikein rajusti ja paljon "tavaraa"...
  16. S

    keskenmeno

    Minulla oli km elokuussa -06 ja "laskettu aika" on pian käsillä. Kuukausi tuntuu tosi lyhyeltä ajalta näin henkilökohtaisesti, enkä ensimmäisen kuukauden aikana ollut edes fyysisesti vielä parantunut. Vuotoa kun kesti 7 viikkoa ja useita lääkärikäyntejä ym. ikävää. Surkaa rauhassa. Itsestäni...
  17. S

    ENDOsta kysymyksiä...

    Hei! Minulla puolestaan on aina ollut melko kivuliaat kuukautiset, mutta kivut alkaneet vasta kun vuotokin. Joskus 6-7 vuotta sitten kivut lisääntyivät jatkuvasti ja alkoivat vähintään reilua viikkoa ennen kuukautisia. Siksipä tuolloin endoepäilyt heräsi itselläni myös. Kävin asian tiimoilta n...
  18. S

    Minun tarinani

    Murheellisia tarinoita..itseäni kanssa jostain syystä "helpottaa" lukea muiden samassa tilanteessa olleiden tarinoita. Tietää, ettei todellakaan ole asian kanssa yksin. Tässä minun kokemukseni: Olen 37-vuotias ja en ole koskaan aikaisemmin ollut raskaana. En ole käyttänyt ehkäisyä vuoden -94...
  19. S

    auttakaa

    \ Ehkä olisikin ollut parempi että mut olisi abortoitu, koska mulla oli kurja lapsuus! Oon todellakin sitä mieltä että parempi olla syntymättä ollenkaan kun syntyä huonoon perheeseen, joita suurin osa teiniperheistä on.
  20. S

    auttakaa

    \ Just näin... Etkö harkitsisi aborttia kun et ole valmis edes vanhemmilles kertomaan? Voi teitä lapsia... :headwall:

Yhteistyössä