Hakutulokset

  1. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 **MEIDÄN KUU!!**

    Hei vaan ja terveiset Naistenklinikan unettomasta yöstä. Mulle saa päivittää vauvauutisen seuraavin tiedoin: Tyttö ~ 1.10. ~ 3960 g ~ 50,5 cm ~ rv 39+0 Lisätietoja myöhemmin. Olo on onnellinen ja odotus on saanut parhaimman ja kauneimman palkintonsa. Tsemppiä vielä odottaville! T. Lykke ja...
  2. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 **Syyskuussa**

    Voi että meillä on jännittävät ajat :) ja ihanat. Itse kävin eilen viimeisen kerran tarkastuttamassa taas kaiken ennen maanantaille sovittua sektiota ja kaikki oli kunnossa. Vauvan painoarvio nyt 3900 g, eli hyvänkokoinen käsiteltävä sieltä on tulossa, mutta ei onneksi kuitenkaan mikään...
  3. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 **Syyskuussa**

    Terveiset myös täältä suunnalta kaikille :) Mullahan on menossa nyt 37+3. Ulkokäännöstä yritettiin Naistenklinikalla tiistaina. Ei kääntynyt. Vauvahan on ollut kasvultaan yläkäyrällä jo pitkään. Viimeisin kokoarvio viime perjantailta 3660 g. Kääntöyritys oli jälleen kerran minulle kamala. Sattui...
  4. L

    Meidän poika on sitten varmaan ainoa ekaluokkalainen joka ei osaa lukea!

    Luin jonkun tutkimuksen jonka mukaan Suomessa n. 20-30 % lapsista osaa lukea kouluun mennessä. Suurin osa siis ei osaa. Poikasi kuuluu enemmistöön eikä siitä pitäisi huolestua ollenkaan. Pysyypähän mielenkiinto paremmin koko koulunkäyntiin.
  5. L

    Poikavauvan vaatetta tarvivalle

    Huusin huuto.netistä vaatepaketin poikavauvalle ennenkuin sain tietää, että tulokkaani onkin tyttö :) Vaatteet ovat toki käytettyjä, mutta hyväkuntoisia. Mukana esim. vuoden 2010 äp-vaatteita, jotka näyttävät ihan käyttämättömiltä. Kun nyt sittemmin tuo sukupuoliarvio on vaan varmistunut, on...
  6. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 **Elokuussa**

    En oo Unipossu mikään lääketieteen ammattilainen, mutta kylläpä kuulostaa sun oireet niin samalta kuin itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa kun minulla todettiin vaikea raskausmyrkytys. Oireet voimistuivat juurikin noilla viikoilla ja viikosta 34 oireet vaan pahenivat. Kannattaa oikeasti...
  7. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 **Elokuussa**

    Voi teitä onnellisia pienistä painoarvioista :) Minä kävin tuossa 33+4 tämän makrosomiavauvani kanssa arviossa ja nyt jo 2,9 kg. Syntymäarvio jos täysiaikaiseksi menisi olisi n. 4,5-5,5 kg. Huhhuijaa.. Odottelen tässä lähetettä Naistenklinikalle riskiraskausarvioon, jossa päätetään miten edetään...
  8. L

    Lontooseen lapsen kanssa ensi vuonna. Alan säästää jo nyt

    Oltiin Englannin Yorkissa miehen kanssa viime joulukuussa saman mittainen matka ja lennot (2 x 300 e Finnairilla) ja hotelli 400 euroa olivat mielestäni kohtuulliset. Majoitus tuntuu Englannissa olevan aika kallista, tosin kun harvoin pääsen minnekään, halusin kunnon hotellin (4 tähteä)...
  9. L

    Muita reilusti ylipainoisia odottajia?

    Moi, pääsisinkö mukaan vaihtamaan ajatuksia kanssanne?
  10. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 **Elokuussa**

    Minulla oli edellisessä raskaudessa diagnosoitu rannekanavaoireyhtymä molemmissa käsissä ja joksnkin samanlaiset oireet aluksi kuin sinulla. Tosin voihan tuo viitata myös migreeniin. Jouduin jäämään sairaslomalle rv 30 (ja tämähän tarkoittaa, että oireet alkoivat jo monta viikkoa aiemmin...
  11. L

    Mistä ISOT imetysliivit?

    Googlaa hakusanalla Anita Bra. Löytyy kyseisien merkin jälleenmyyjät. Minä kävin paikallisessa rintaliiviliikkeessä kyselemässä ja kaarituettomana löytyi paria mallia kokoon 110 F-G asti. Jos ympärysmitta on isompi, niin jatkopalalla saa melkein 10 senttiä lisää. Myyjä totesi, että imetysliivit...
  12. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 **Toukokuussa**

    Älä huoli, minä aloitin oksentamisen vasta viikon 16 alussa (sitä ennen vaan jatkuva kuvotus päällä). Tätä jatkui pari viikkoa. Nyt viimeinen viikko ollut jokseenkin uskomattoman "oireetonta". Kaipa sitä kaikki olot on vastaanotettava :)
  13. L

    Ärsyttää tää ainainen rahapula!!!

    Minkäikäisiä lapsia sinulla on? Tyttöjä vai poikia? Laita vaikka yksäriä, niin katsotaan täsmääkö koot omani pieneksi jääneisiin. Oon ihan liian laiska lähteen kirpparille myymään ja lahjottaisin mielelläni jos kunnon tarpeeseen tulee.
  14. L

    Kuinka lukea lapselle joka ei malta kuunnella?

    Minä aloitin lukemisen puhtaasti kuvakirjoista (2-3v) joista keskusteltiin. Kun lapsi oppi ja tottui siihen, että iltarauhoittumiseen kuuluu (ja on ihanaa) se yhteinen lukuhetki, lyhyet sadutkin jo onnistuivat. Nyt noin 6 vuotiaan kanssa luetaan jo pitkiäkin satuja ja ihan jokaisena iltana...
  15. L

    35-vuotiaat ja vanhemmat: kuinka raskautuminen onnistui?

    Esikoisen kanssa vuosi todella aktiivista yrittämistä, lapsi syntyi kun olin 34 v. Tulevaa kuopusta tehtiin 2 vuotta, ikä lapsen syntyessä 40. Ei kyllä kannata odotella yhtään mitään jos on aikeissa lapsia tehdä..
  16. L

    Help! Palkkatoive toimistosihteerin työhön?

    Meidän virastossa (valtion laitos) toimistosihteerit saavat noin 2000 euroa/kk. Tuntipalkaksi muotoutunee noin 13-14 euroa/tunti.
  17. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Huhtikuussa*

    Oletteko te saaneet veriseulan tuloksissa aina jonkin riskiluvun tai sen veriseulan arvot ylipäänsä? Minä sain eilen kirjeen kotiin ja mikä ihanaa, niin siinä nyt vain luki, että suurentunutta riskiä ei ole, tutkimuksia ei jatketa. Minua olisi silti kiinnostanut se riskiluku, kun tätä ikää on...
  18. L

    Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

    Hei täältä taustalta pitkästä aikaa. Eilinen Nt-ultra takana ja aika suuren helpotuksen näihin alkuraskauden pelkoihin toi. Niskaturvotusta ei ollut onneksi nimeksikään. HUS:in alueelta tosiaan olen, joten verikokeet otettiin samalla ultran jälkeen. Ihanan pirteä yksilö siellä kuvissa...
  19. L

    Maistraatissa

    Kannattaa varautua siihen, että pienemmissä maistraateissa saattaa olla vain tietyt vihkimispäivät (esim. Porvoon maistraatissa tiistai ja perjantai). Muutoin kaikki sujui hyvin; viikkoa ennen käytiin laittamassa esteettömyystodistushakemus menemään ja samalla varattiin vihkiaika. Vaikka tuossa...
  20. L

    Lokakuun 2012 vauvoja?

    Ilmoittaudun mukaan myös. Testailtu eilen ja tänään ja varmaan vielä huomennakin :laugh: Reilu vuosi menty tjot, olin jo luopunut toivosta/sopeutunut, että ei näin vanhalle toista tule. Siitäkin syystä ihana yllätys. Tiedot; La 8.10., ikäni 39 v, toinen tulossa, sairaala Porvoo...

Yhteistyössä