Lontooseen lapsen kanssa ensi vuonna. Alan säästää jo nyt

  • Viestiketjun aloittaja PoorMama
  • Ensimmäinen viesti
PoorMama
Vaan paljonko olisi budjetti ? Riittääkö 1500 pe-ma. Tähän summaan mamman ja lapsen lennot, hotellit, bussit, nähtävyydet, ruokailut, jne. Ja tietty vähän shoppailua. Lapsi ottakoon lelurahat omalta tililtään.
Alan varautua jo nyt niin on millä mällätä..
 
matkalle
Minulla on oma budjetti yksin tuota luokkaa, ollaan viikon päästä miehen kanssa kahdestaan lähdössä.

Lennot ja hotelli viikoksi 600 euroa/henkilö plus minulle jää shoppailu- ja ruokarahaa (plus tuliaiset ja nähtävyydet) n. 1000 euroa. En todellakaan aio käyttää noin paljon, mutta hätävaraa on laskettu mukaan. Visa lisäksi mukana, jos tulee äkillisiä menoja.

Amsterdam on myös kallis kaupunki, aika Suomen hinnoissa ja siellä olen selvinnyt viikon verran 800 euron budjetilla, _sisältäen_ halpayhtiön lennot ja kolmen tähden hotellin ja ulkonasyömiset.

Riippuu ihan menoista.
 
Samaa mieltä kuin BootyPeppi, aika pieneltä budjetilta kuulostaa. Toisaalta lentoja voi saada edullisestikin, kun jaksaa netistä etsiä. Olen itse päässyt Lontooseen 3 aikuista 150 e:lla, ja Rynkyn lennot, mutta se olikin aikaa ennen tuhkapilviä sun muita. En oo enää löytänyt niin halvalla lentoja.
Poptravel.fi matkailun hintavertailu: halvat lennot, autot, hotellit, lento+hotellit on hyvä lentojen vertailusivu, samoin halvatlennot.com.
Nyt lentoja voi mun mielestä tsekata jo kesälle 2013 asti.
 
Viimeksi muokattu:
Arew
Lennot saa halvimmillaan parilla sadalla, mutta neljäkin sataa saattaa mennä per hlö, lapsi saattaa iästään riipuen päästä halvemmalla kuin aikuinen. Hotellia löytyy ihan mukavasti hintaan 100-150 euroa/yö 2 hh. Mitä kauempana keskustasta hotelli, sitä kauemmin menee aikaa ja sitä enemmän rahaa paikallisliikenteeseen. Ruokailuun saa kulumaan rahaa tosi paljonkin, mutta löytyy myös edullisia vaihtoehtoja. Pitäisin kyllä tuota 1500 4 pv reissuun kahdelle ihan riittävänä, kun suunnittelet ja varaat lennot ja hotellin hyvissä ajoin.
 
PoorMama
Pitää muistaa, että monissa halpalennoissa ei ole samaan hintaan tuota matkatavaroita eli pitää maksaa erikseen...
Juu. Reissaan itsekseni paljon.
Kyttään lentoja ja huoneita netistä. Olen saanutkin hyviä hotelleja tosi edullisesti siksi kun suunnittelen ja seuraan etukäteen.
Lontoossa en ole tosiaan käynyt ja siksi mietin budjettia.
Moititaanhan tosin Pariisin hintojakin, mutta ei se mielestäni mikään sikakallis ole. Riippuu missä syö, mitä ostaa.
 
"Vieras"
Mitä halvempi lento, sitä hankalampi ajankohta saapua lentoasemalle ja lähteä Lontoosta. Kokenut matkailija järjestää varmasti itsensa lentoasemalta hotelliin myöhän illalla, mutta minulle se olisi vaikeaa.

Jos olisitte vähän kauemmin, voisitte hyödyntää hotelleissa joskus olevan tarjouksen neljä yötä kolmen hinnalla.

Olen vain kerran ollut Lontoossa lauantaina. En sitten uskaltanutkaan menää metroon kun jalkapallofanit olsiivat menneet samalla junalla. Taksilla kuljettiin sinä iltana.
 
"vieras"
Riippuu siitä, mihin hintaan saat lennot ja hotellit. Mä olin Lontoossa viime lokakussa, Blue1 lennätti 120 eurolla ja kaverin kanssa oltiin London Backpackers Hostellissa joka maksoi 45e per yö, sis. aamiaiset. Kerran päivässä syötiin ulkona lämmin ateria, sit käytiin kerran leivoskahveilla, välipalaksi hedelmiä ja keksejä, iltapalaksi kolmioleipää. Oltiin aika budjettireissulla ja keskityttiin nähtävyyksiin enemmän kuin shoppailuun.
 
Oltiin Englannin Yorkissa miehen kanssa viime joulukuussa saman mittainen matka ja
lennot (2 x 300 e Finnairilla) ja hotelli 400 euroa olivat mielestäni kohtuulliset.
Majoitus tuntuu Englannissa olevan aika kallista, tosin kun harvoin pääsen minnekään,
halusin kunnon hotellin (4 tähteä). Shoppailuun ja syömiseen meni varmaan n. 6-700
euroa (vähän joululahjoja lapselle ja muille). Ihanaa oli, Englanti on ihana maa ja ´
ihmiset ihan superystävällisiä. Toivottavasti pääsen pian uudelleen..
 
PoorMama
[QUOTE="vieras";26852564]Mieti mitä hauskaa, kehittyvää ja hyödyllistä voisit ostaa 2000 eurolla. Matkasta lapselle ei jää kun mahatauti.[/QUOTE]

Voi ei... matkat on meidän pikkuperheen juttu.
Ei meiltä mitään maallista mammonaa puutu. Ja kun kotikin tulee ennen reissua maksettua niin kyllä me nyt vaan hummaamme ja hemmottelemme itseämme !
Matkoja muistellaan pitkään. "Romuja" ei.
 
Voi ei... matkat on meidän pikkuperheen juttu.
Ei meiltä mitään maallista mammonaa puutu. Ja kun kotikin tulee ennen reissua maksettua niin kyllä me nyt vaan hummaamme ja hemmottelemme itseämme !
Matkoja muistellaan pitkään. "Romuja" ei.
Näin juuri...matkustaminen on kehittävää ja opettavaista, hyödyllistä ja hauskaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Zarppa
"Vieras"
Ehdottomasti kannattaa viedä lapset Lontooseen, jos tilaisuus on. Odottelen, että saisimme nuorimman sen ikäiseksi, että jaksaisi kävellä kanssamme Lontoossa. Nyt on niin pieni ja fyysisestikin heikko, että itkuporu tulisi jo matkalla lentokoneesta metroon.

Hauskaa matkaa vaan ap:lle
 
"sivullinen"
...kehittävää ja hyödyllistä on tuo Lontoon matkailukin. Siitä jää äidille ja lapselle elinikäisiä muistoja, joita on hauska verestää,kun tulee Lontoosta ohjelmia.
Budjetti kuulostaa minustakin pienelle. Varautuisin 500e lisäämään tuohon. Sehän ei haittaa,jos rahaa jääkin.
Nähtävyyksiä on monenhintaisia. British Museumissa on vapaaehtoinen maksu. Madame Tussaud on sikakalliis eikä mielestäni hintnsa arvoinen. London Eye taas on .
Lentojen ja hotellien valinnassa kannattaa taas muistaa mahdollisen taksimatkan hinta kentältä hotelliin. Se tekee helposti 100e. Bussi- ja junakyytejäkin on.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Unohtui äskeisestä, tossa Rynkyn lennossa oli matkalaukut mukana, mutta menolento oli 0 e +verot+laukut, ja paluu 4 euroa +verot+laukut :) Halpaa hupaa, mutta vuosi oli 2009, ei ole enää tullut vastaan.
Hotelli Lontoossa oli tasoonsa ja sijaintiinsa nähden kallis, 2,5 km keskustasta, mutta kävelimme paljon ja silloin tällöin nappasimme taksin.
Ihanaa reissua teille !
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";26852603]Ehdottomasti kannattaa viedä lapset Lontooseen, jos tilaisuus on.[/QUOTE]

Lapsten kanssa mielummin eksoottisempaan kohteeseen, sadetta ja rumia rakennuksia voi nähdä kotisuomessakin.
 
Noi teidän matkustuspäivät taitaa olla yhdet huonoimmista jos meinaa jotenkin edullisesti reissata. Jos sattuu iltalento ja paluu aamulla (=edulliset lennot) niin reissua on edes turha tehdä kun olette Lontoossa vain sen kaksi päivää ja hotellista joutuu kuitenkin maksamaan viikonloppuhinnan.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";26852695]Lapsten kanssa mielummin eksoottisempaan kohteeseen, sadetta ja rumia rakennuksia voi nähdä kotisuomessakin.[/QUOTE]

No ei niin rumia kuin Lontoossa!

Ei vainkaan, Lontoo on hieno kohde käydä, mutta ap:n matka-aikataulu ei välttämättä ole paras, etenkin jos pe on myöhäinen iltalento ja sunnuntaina jo aamusta paluu.
 
"vieras"
Lennä Norwegianilla Gatwickiin, sieltä pääsee kätevästi ja edullisesti junalla/metrolla minne vaan.Ottakaa hotelli/gasthouse vähän syrjemmästä, niin säästätte rahaa, mutta silti kulkeminen on kätevää ja nopeaa metrolla. Metrojen sarjaliput/ päiväkortit (ns. Oyster-card) on kätevä ja edullinen.

Kannattaa ottaa selvää myös nähtävyyksien hinnoista: esim. Madame Tussaudiin pääsee "iltalipulla" (muistaakseni 2h enne sulkemista) halvemmalla (ehtii kyllä katsoa kaiken) ja esim. musikaaleihin myydään halpoja lippuja saman päivän näytöksiin joka kadunkulmassa.

Museot ovat Lontoossa ilmaisia.

Hauskaa matkaa! :)
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";26852695]Lapsten kanssa mielummin eksoottisempaan kohteeseen, sadetta ja rumia rakennuksia voi nähdä kotisuomessakin.[/QUOTE]

Mutta ei sitä Lontoon fiilistä.

Me käymme niin harvoin Helsingissä, että minusta kyllä tuntuu jo rautatieasemalla kuin olisin ulkomailla.

Kaikki matkailu on hyvästä.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä