Hakutulokset

1. Cecilia Algotsdotter

haaveena oma maatila

No kyllä kuulostaa siltä, että pientilallisilla on aika tiukkaa nyt, ei sillä hommalla välttämättä edes elantoa saa. Ainakin mun tuttavapiirissä on näin. Siihenhän se tuntuu kovasti olevan menossa, että täytyy olla todella iso tila että se kannattaa, oli tuotantoeläiminä sitten lehmiä, sikoja...
  2. Cecilia Algotsdotter

Olipa "kiva" huomata, miten paljon merkitsen yhdelle ystävälleni.

No ihan samaa mieltä. Voi huh huh, luoja varjelkoon mua kavereilta, jotka ronttaa mulle rojua mielessään vain se, mitä mahdollisesti saavat takaisin ja jotka kyttäilevät mitä olen saanut tai mitä antanut jollekin toiselta kaverilta/toiselle kaverille. Voi hyvä luoja sentään, aikuiset ihmiset...
  3. Cecilia Algotsdotter

Meneekö sulatettua liivatetta vaahdottaa?

Siis minkä joukossa se sulatettu liivate vaahdotettiin? Kuulostaa oudolle, itse en ole ennen kuullut, moussea olen tehnyt aina niin, että liivate on sulatettu pieneen määrään nestettä joka sitten on lisätty esim. kerma- tai munavaahtoon. Kaakaomousseen ainakin tarvitset liivatteen ja kaakaon...
  4. Cecilia Algotsdotter

Olen syntynyt vuonna -88, minulla on korkeakoulututkinto, vakkari työ, omistusasunto ja olen yh.

No ei siihenkään kovapalkkaista työtä tarvita että saa alkupääoman. Eräs ystäväpariskuntani säästi alkupääoman toisen ollessa töissä n.1800€:n palkalla ja toisen ollessa äitiyslomilla ja kotihoidontuilla kotona 1-4 lapsen kanssa. :) Ja ainakaan minun mielestäni tuo 1800€ ei ole vielä mikään...
  5. Cecilia Algotsdotter

Olen syntynyt vuonna -88, minulla on korkeakoulututkinto, vakkari työ, omistusasunto ja olen yh.

Ei kai nyt omistusasuntoon kovapalkkaista työtä tarvita? Pankkilaina vain.
  6. Cecilia Algotsdotter

Isyystestistä

Lain mukaanhan se kuuluu lastenvalvojan eli sosiaalitoimiston selvittää isyys, ei sitä itse tarvitse maksaa. Olen kanssasi kyllä samaa mieltä, että siihen tarvitaan verikoe, vaikka joku hiusnäytteestä puhuikin, ainakin isyyslaissa puhutaan nimeomaan verikokeesta.
  7. Cecilia Algotsdotter

Isyystestistä

Mihin isyydenselvittämisessä tarvittiin sinun hiuksiasi?
  8. Cecilia Algotsdotter

Korvatulehdus ja lentomatka?

Onko lapsella antibiootit? Jos on, niin tässä on jo hyvin aikaa siihen matkaan parannella korvatulehdusta ja painekin korvassa varmaan vähenee. Kipulääke lisäksi, niin en usko että mitään suurta ongelmaa tulee.
  9. Cecilia Algotsdotter

Keksikääpä mulle joku uskottava kasarilapsen nimi?

Elina, Johanna, Suvi, Sini, Säde, Heli, Inka, Jatta..
  10. Cecilia Algotsdotter

Vaunukoppa ensisänkynä?

Olen käyttänyt juu.
  11. Cecilia Algotsdotter

Auttakaas, lapsen puhe asiaa

Lapselle voi jutella ihan niin kuin muillekin ihmisille, isommille lapsille ja aikuisille, eikö? Hyvää huomenta, mitäs sulle kuuluu tänä aamuna, noustaas nyt ylös, katos, mennään vaihtamaan vaippa jne. Lapselle on hyvä myös sanoittaa tekemisiään, kertoa mitä seuraavaksi tapahtuu, että mennään...
  12. Cecilia Algotsdotter

Miten kertoisitte 4 votiaalle pojalle mistä vauva tulee?

Kyllä meidän lapset on ns. "aina" tiennyt että lapsi on äidin mahassa ja tulee sitten sieltä joko pimpin kautta pois tai poikkeustilanteessa haavasta mahassa jonka lääkäri tekee. En ole kokenut tätä mitenkään niin vaikeaksi tai väsyttäväksi selittää etten "jaksaisi" siitä lapselle kertoa. :)
  13. Cecilia Algotsdotter

Ei jumalauta kun ei mikään kelpaa.

Varmaan mäkin olisin ainakin aika usein käynyt siellä lastenhuoneessa. En oikein pidä ajatuksesta, että lapsi onkin yhtäkkiä jonkun minulle vieraan hoidossa koko ajan, huolehtisin ehkä hiukan myös siitä miten monta vahdittavaa hoitajalla siellä kerrallaan on. Mä en kaipaa lastenhoitajapalvelua...
  14. Cecilia Algotsdotter

Käsityöihmiset hoi!

Hyvä vinkki :O Jo ne meinas mennä kierteelle :p
  15. Cecilia Algotsdotter

Käsityöihmiset hoi!

Joo tän mäkin ymmärsin, mut jos ei osaa ruveta oikeelta puikolta sitä neulomista niin ei siitä tule suljettu neule. :ashamed:
  16. Cecilia Algotsdotter

Käsityöihmiset hoi!

Ah, kiitos, jo selvisi :)
  17. Cecilia Algotsdotter

Käsityöihmiset hoi!

Miten tehdään suljettu neule? :D Siis niin kuin lapasessa tai sukassa, olen luonut silmukat ja jakanut ne neljälle puikolle, mutta miten siitä saa suljetun siitä neuleesta?
  18. Cecilia Algotsdotter

Päiväkodissa työskentelevät!

Sun pitäisi varmaan kysyä tätä työharjoittelupaikkasi työntekijöiltä?
  19. Cecilia Algotsdotter

justiinsa.. nyt sitten selvisi, ettei mies ole tyytyväinen esikoisemme nimeen

No varmaan ihan sen saman syyn takia, kuin sulle ei sovi se Juhani etunimeksi. Miksei sinulle sovi laittaa lapselle nimeksi Juhani Erik Anton? No juuri niin, koska se on ihan eri asia kuin toisin päin.
  20. Cecilia Algotsdotter

Huoneiden jaosta, tämäkin

Mä laittaisin varmaan lapset samaan huoneeseen, ylimääräinen makkari voi sitten olla esim. vierashuoneena. Siitä olen samaa mieltä, että noin pienet lapset ei varmaan tule paljon leikkimään yläkerrassa erillään vanhemmista vaan viihtyvät alakerrassa silloin kun vanhemmatkin ovat siellä.

Yhteistyössä