Minä kans ihmettelen, et miks helkkarissa ootte antanu sellasia nimiä, joista vain toinen on tyytyväinen?? Nimi on lapsella kuitenkin loppuelämän ajan, aika inhottava kutsua omaa lastaan sellaisella nimellä josta ei itse tykkää.
Meillä oli jo raskausaikana selvillä yksi nimi, mutta syntymän jälkeen päätettiin, että se laitetaankin toiseksi/kolmanneksi nimeksi, koska kutsumanimeksi ei käynyt ollenkaan. Etunimestä väännettiin n. 6vk ajan syntymän jälkeen, minä ehdottelin vaikka mitä ja mies tyrmäsi ne. Lopulta kirjotin pitkän lista kaikista, jotka hyväksyisin. Mies kävi listan läpi, tuumi asiaa pari päivää, ja lopulta valitsi sieltä sen, jota olin alusta alkaen halunnut, mutta aiemmin mies kieltänyt sen. Mies sanoi, että kun sitä parin päivän ajan "käytti" mielessään nimenä vauvalle, se ei kuulostanut enää yhtään hassummalta ja paras vaihtoehto
Ja tämä nimi sopi mainiosti jo alussa päätetyn toisen nimen kanssa.
Tiedän erään tuttuni, joka piti hirveällä kiireellä ristiäiset, vauva taisi olla 3-4vk vanha. He antoivat tytölle nykyään niin yleiset nimet, että koulussa voi olla samalla luokalla 5 samannimistä. Ja kaikenlisäksi nimi on kokonaan sama, joka on tämän vauvan kummitädin siskon nimi... Noh, äiti ei ilmeisesti pidä valitsemastaan nimestä, koska ensimmäisen 2 vuoden aikana en kuullut hänen hertaakaan käyttävän lapsen nimeä, vaan aina vaan "neiti" taikka "tyttö". Eikös nimi ole käytettäväksi tarkoitettu...?
No, toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen, onhan teillä vielä syntymänkin jälkeen hyvin aikaa mietiskellä