justiinsa.. nyt sitten selvisi, ettei mies ole tyytyväinen esikoisemme nimeen

jos saisin yksin päättää, esikoiseni olisi varmaan Usva tai Minttu & tästä nuorimmasta tulisi Miona, Peppi tai Sade.. mutta pitää nyt yrittää saada kompromissi aikaan & löytää nimi, joka kelpaa molemmille !

tinylove
Suosittelisin että annatte lapselle vaan kaksi nimeä, oisko vähän helpompi valita? Välillä tuntuu et yritetään väkisin änkeä kolmea nimeä nimeen. Jos ois poika ni esim Saku Juhani tai jotain..

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25700862:
välillä kyllä mietin miksi hitossa lisäännyn miehen kanssa joka kutsuu lempimusiikkiani meteliksi, jonka kanssa ei voi pitää leffailtoja koska meillä on ihan erillainen elokuvamaku.. ja joka pitää maailman kauneimpia nimiä rumina :headwall:
:D

Anteeksi. Mutta sä olet niin raskaana :D
Pitäkää nyt viakka parin päivän tauko nimikiistassa, yleensä joku nimi löytyy kuitenkin..... jättäkää suosiolla kaikki vaatimukset 'ei top kympissä'/'ehdottomasti top kympissä' tyyliin pois.
Ei meinaan yhtään tarvi ajatella että mitä se naapurin Mirkkuliisa teidän mielikuvituksen tilasta ajattelee. Tai anoppi. Tai palsta, mikä tärkeintä!

"OhiKulkija"
tytölle: Jenny-Jade, Saga-Emma, Peppi-Maisa ( 70-lukua & nykyaikaa sekaisin ), Meija, Viana, Veena (eivät liian outoja mutta harvinaisia), Sointu & Siina (sopivat Senjan kanssa )

pojalle : Juho-Miska, Mio-Tapio, Miko-Justus, Aku, Sampo, Sisu

"hilima"
Onhan siellä 70-80 luvullakin todella hyviä nimiä. Juhani on suomalainen nimi, tämä taitaa kyllä kuulua lähse siihen top listaan ainakin toisen nimen osalta. Tosin etunimeltään Juhaneita ei kopin paljoa lapsissa ole. Tämäkin nimi käytössä vääntynee Jussikisi.

Anton on myös muotinimi tällä hetkellä.

Mutta Jouni, Pasi, Kari, Timo, Jani, Jari, Hannu, Mikko...
ja tyttöistä Elina, Miia, Niina, Katja, Kati, Päivi, Piia, Paula...

Onhan noita nimiä, toivottavasti lötdätte yhteisymmärryksen.

Esikoisen nimi varmaan harmittaa, mutta jos vaikka ajan mittaan alattekin pitämään siitä nimestä? Mulle on käynyt niin että kolmannen muksun etunimi oli mielestäni niiiiiiiiin ihana kun se annettiin, vaan nyt 8 ja puoli vuotta myöhemmin en voi kun ihmetelleä että mitä hittoa mä oikein ajattelin :kieh: No, ehkä taas mieli joskus muuttuu ja alan pitämään nimestä..

On meillä väännetty nimeä vielä siinäkin vaiheessa kun vieraat on jo saapuneet, joten hyvin teillä on aikaa :D
Nuorimmainen saa nimensä vajaan kahden viikon kuluttua. Ensimmäistä kertaa kävi niin että nimi vain tipahti syliimme ja muistuttaa juuri tästä elämänvaiheesta.

tota
[QUOTE="OhiKulkija";25708107]tytölle: Jenny-Jade, Saga-Emma, Peppi-Maisa ( 70-lukua & nykyaikaa sekaisin ), Meija, Viana, Veena (eivät liian outoja mutta harvinaisia), Sointu & Siina (sopivat Senjan kanssa )

pojalle : Juho-Miska, Mio-Tapio, Miko-Justus, Aku, Sampo, Sisu[/QUOTE]

Meija, Viana ja Veena on musta kyllä aika outoja... Onko ne ihan käytössä olevia nimiä, vai itse keksittyjä?

Ja eiks Anton ole myös ainakin melkein top ten-nimi? Mä siis ehkä haluaisin sen tälle toiselle jos tulee poika, mutta tuntuu liian yleiseltä.

Yhteistyössä