Hakutulokset

1. K

Miksi kaikki käyttävät rasvatonta maitoa?

Mistä sitä vettä siihen lisää ilmestyy? Ei siinä ole yhtään sen enempää vettä kuin muissakaan maidoissa vaikka rasvatonta onkin :D
  2. K

Vinkkejä syksynlehtikollaasin tekoon, millä kiinnittäisi lehdet? :)

kauanko lehtien pitäs antaa kuivaa? kerättiin muksun kanssa toissapäivänä vaahteranlehtiä ja laitettiin painoon kirjojen väliin. Tehdään sit tämmöinen syksypuu Syksyinen puu - Ipanailoa Mutta tosiaan koskahan se askartelu sit ois ajankohtaista ja erikeeperilläkö ne vaan kiinnitetään...
  3. K

Miksi kaikki käyttävät rasvatonta maitoa?

Me juodaan sekä kevyt maitoa että rasvatonta maitoa. Ostan sen mukaan missä on enemmän päiväystä jäljellä. Molemmat ihan yhtä hyviä. Joskus lapsena muistan, että rasvaton maistu munkin mielestä vedeltä mut enää en edes huomaa niissä mitään eroa. :D
  4. K

ärsyttää kun ollaan absolutisteja ja sit tuli audit kysely neuvolasta muiden lomakkeiden mukana

Oikeastaan auditin pitäis olla väline ammattilaisille puheeksiottamiseen. Helpottaa siis sitä tilannetta ja antaa apua siihen miten ja mistä kannattaa keskustella, kun tulee puhe alkoholinkäytöstä. Joillakin sen käyttö vaan on mennyt siihen, että ainut kartoitus on tuo paperilappu eikä siitä sen...
  5. K

Rv 38 ja ylämahaan sattuu

No toivottavasti ei. Kipu lakkasi, kun tulin makaamaan. Aika hämärää :confused: Turvotusta mulla on ollut jo rv 20-25 lähtien mutta verenpaine on ollut koko ajan normaali. Mulla oli ekassa raskaudessakin turvotusta puolesta välistä lähtien. Sillon synnytyksessä tosin huomattiin että lievästi...
  6. K

ärsyttää kun ollaan absolutisteja ja sit tuli audit kysely neuvolasta muiden lomakkeiden mukana

Mäkin tuota audit-testiä täyttäessäni jouduin perustella miksen käytä alkoholia. Syyksi sanoin epilepsian, niin th ihmetteli, että voisithan sä silti vähän juoda. No miksi ihmeessä joisin jos pärjään ilmankin? :D
  7. K

Mulla kyllä närästystä on muutenki mutta ei se aiemmin ole tuntunut mahassa rintojen alla, se on tuntunut kurkussa polttavana tunteena :o Nyt ei polta, ihan kun puristais tms. Vaikea selittää.
  8. K

up:flower:
  9. K

Eilen illalla tuli ekan kerran tätä, ihan ylämahassa oikealla puolella on kohta johon sattuu. Se loppu sitten jonkin ajan päästä ja nyt kun tulin sohvalle istuskelemaan, alkoi tuo kipu taas. Mitähän mahtaa olla? Ei kai nää nyt supistuksiin liity? Mulla ekan raskaudessa ekat supistukset oli jo...
  10. K

Kuinkahan moni perhesurmaaja menee itse neuvolaan ja kertoo, että "hei, nyt musta tuntuu, että ei kaikki olekaan hyvin. Täytelläänpäs ne laput heti."
  11. K

Seurakunnan perhekerho?

Kyllä täällä ainakin on seurakunnan päiväkerhotilat autotien ja ison parkkialueen vieressä. Ovet on lukittuna sen takia, joten lapsi täytyy tuoda ja hakea juuri oikeaan aikaan ellei tahdo ovien takana kauaa seistä.
  12. K

Äitiysloma ja kodinhoidontuki.

Koitappas kurkata kelan sivuilta mikä se oikeesti on :D Jos se ois kodinhoitotuki, saisit rahaa siitä että hoidat kotia. Mutta koska se on kotihoidon tuki, saat rahaa siitä, että hoidat kotoNA (lapsia). :D
  13. K

Jos joutuisit syömään jotain todella kallista lääkettä

Todellakin kelpaa. Niitä kirjotellaan sossussa lähes päivittäin, että asiakkaat saa lääkkeensä.
  14. K

Äitiysloma ja kodinhoidontuki.

Jep, on oikeutettu tietyissä tapauksissa. Meillä minä oon vanhempainvapaalla ja mies nostaa kotihoidontukea jo 3v täyttäneestä lapsesta.
  15. K

2,5v herää aina vaan aikaisemmin

Meillä lapsi herää siinä klo 7-8, joskus puksuttaa jopa klo 9 asti. Mutta en ole vieläkään päässyt perille milloin nukkuu aamulla pitkään ja milloin herää aikaisemmin, en tiedä onko se juuri mistään tietystä jutusta kiinni. Joskus lapsi jättää päikkärit kokonaan väliin (käy kuitenkin joka...
  16. K

Mä en jaksa! 1-vuotias ei haluaisi syödä kuin äidinmaitoa!

Kyllä se meillä oli ainakin kiinni sitkeydestä eikä temperamentista. Likka heräili vuoden ikäisenä pahimmillaan parikymmentä kertaa yössä ja vaati imetystä ja silittelyjä. Olin ite hänelle opettanut tyhmyyksissäni sen, että yöllä saa huomiota kun tarpeeksi kitisee ja huutaa ja tissiäkin saa kun...
  17. K

Onko olemassa vihreitä banaaneja???

raa'at banaanit on ihan parhaita :p miehen kanssa ostetaan banaanit aina mahdollisimman vihreinä, nams
  18. K

Toimeentulotuesta oikeasti jotain tietäviä? :D Olis kysyttävää...

Perustuslaki §19 määrittelee sen, että ketään ei voi jättää heitteille pärjäämään yksin: Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Onhan siinä toki huonokin puolensa, että voi olla tekemättä...
  19. K

Toimeentulotuesta oikeasti jotain tietäviä? :D Olis kysyttävää...

Ihan yhtälailla muutkin saavat ne vuokrarahat eli "vuokrakämpän sossun maksamana". Samat säännöt ja tulot ja menot lasketaan kaikille.

Yhteistyössä