Rv 38 ja ylämahaan sattuu

Eilen illalla tuli ekan kerran tätä, ihan ylämahassa oikealla puolella on kohta johon sattuu. Se loppu sitten jonkin ajan päästä ja nyt kun tulin sohvalle istuskelemaan, alkoi tuo kipu taas. Mitähän mahtaa olla?
Ei kai nää nyt supistuksiin liity? Mulla ekan raskaudessa ekat supistukset oli jo synnytyssupistuksia ja ne kyllä sattu ihan selässä, ei mahassa..

[QUOTE="Xxx";27152523]Närästystä. Maha alkaa painaa ruokatorvea lyttyyn. Menee ohi kun maha häviää:)[/QUOTE]

Mulla kyllä närästystä on muutenki mutta ei se aiemmin ole tuntunut mahassa rintojen alla, se on tuntunut kurkussa polttavana tunteena :eek:
Nyt ei polta, ihan kun puristais tms. Vaikea selittää.

[QUOTE="vieras";27152566]raskausmyrkytys?[/QUOTE]

No toivottavasti ei.
Kipu lakkasi, kun tulin makaamaan. Aika hämärää :confused:

Turvotusta mulla on ollut jo rv 20-25 lähtien mutta verenpaine on ollut koko ajan normaali. Mulla oli ekassa raskaudessakin turvotusta puolesta välistä lähtien. Sillon synnytyksessä tosin huomattiin että lievästi vihersi lapsivesi.

Ken guru
Mulla vauva on nyt sen verran suuri, että painaa oikealla puolella ylhäällä ajoittain niin että sinne tulee kipua. On tunne että keuhkot on lytyssä ja rintalastaa kiristää. Vaikea selittää, mutta esim. nyt sitä kipua ei ole, mutta jos istun tässä asennossa pitkään, niin luultavasti taas tulee. En tiedä työnteleekö vauva jalkojaan sinne, vai mikä sen kivun aiheuttaa. Vauvan jalat on kuitenkin siinä kohtaa.

Ai niin, ja rv 37 menossa.

IMN
Raskausmyrkytykseen liittyvä ylävatsakipu on vannemaista, eli jatkuu koko mahan ja selän alueen ympäri.

Itse sanoisin että närästys vain on voimistunut ja tuntuu nyt myös ylämahassa. Itsellänikin ensin alkoi rv33 kurkun polttelulla ja nyt on koko matkalta rinnan alta suuhun asti polttava/puristava tunne.

"vieras"
Raskausmyrkytykseen liittyvä ylävatsakipu on vannemaista, eli jatkuu koko mahan ja selän alueen ympäri.

Itse sanoisin että närästys vain on voimistunut ja tuntuu nyt myös ylämahassa. Itsellänikin ensin alkoi rv33 kurkun polttelulla ja nyt on koko matkalta rinnan alta suuhun asti polttava/puristava tunne.
Pahana myrkytyksen kokeneena, kipua on erilaista.

Yhteistyössä