Hakutulokset

1. A

auttakaa

Itse olen tehnyt eka lapsen 16-viotiaana.Olin silloin ysillä koulussa.Kannattaa kertoa vanhemmille mahdollisimman pian. Itsehän sinä kuitenkin päätät, mitä teet, vaikka oletkin alaikäinen. Minulla äiti vaati, että täytyy tehdä abortti ja itse en sitä halunnut eli muutin pois kotoa ja tein lapsen...
  2. A

Keskenmeno, missä se vuoto viipyy?

Jos ei vuoto ole vieläkään alkanut, niin pyydä päästä lääkkeelliseen kohduntyhjennykseen. Mulle tehtiin se eilen kaavinnan hellävaraisempana vaihtoehtona. Lääkkeeet laittaa kohdun supistelemaan niin ettei sinne jää mitään. Yksi päivä pitää olla osastolla ja kolmen tunnin välein laitetaan...
  3. A

keskenmeno ja muiden kommentit

Sain keskenmenon muutama päivä sitten raskausvkolla 10+0. Alkoi verisellä vuodolla ja kivut kovenivat. Menin seuraavana päivänä lääkäriin ja ultrassa todettiin että alkion kehitys vastaa vain vkoa 6 eikä sykettä löydy. Mulle suositeltiin lääkkeitä kaavintaa hellävaraisempana vaihtoehtona, joten...
  4. A

Kertokaa..

Sain juuri keskenmenon vkolla 10+0. Ultrassa ilmeni että alkion kehitys vastasi viikkoa 6, vaikka vähintään 9-viikkoinen olisi pitänyt olla. Laskivat tuon vähintään-ajan huomioiden päivän jolloin tein raskaustestin, ei siis voinut olla enää niin alussa. Mullakin näkyi sikiön aihe, mutta ei...
  5. A

mietin

Sikiön sydänäänet nähdään ultrassa jo 6-7. raskausviikolla. Itse sain muutama päivä sitten keskenmenon vkolla 10+0, ja ultrassa todettiin ettei alkio ollut kehittynyt 6. viikkoa pidemmälle. Päätin että seuraavassa raskaudessa käyn yksityisellä ultrassa heti kun sydänäänet voivat näkyä. Mulla...
  6. A

kipulääkitys keskenmenossa?

Sain itse keskenmenon maanantain ja olin eilen sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Kirjallisessa ohjeessa mainittiin kipulääkkeinä sekä parasetamoli että ibuprofeiini. Myös sairaalassa suositeltiin Burana 600:sta, jota otin kotiin päästyäni eivätkä supistelut siihen loppuneet. Myöhään...
  7. A

tökerö lastenlääkäri

kertokaahan kokemuksianne synnytyssairaalan lastenlääkäreiden tarkastuksista. aikaisempien lapsieni kohdalla tarkastukset ovat sujuneet rokotuksineen sairaalassa hienosti ja asiallisesti, vaan ajat ovat tainneet muuttua. Mikkelissä ainakin touhuaa jokin uusi lastenlääkäri hyvin omaperäisellä...
  8. A

Koska kuukautiset?

Minulla alkoi tänään, tasan kuusi viikkoa synnytyksestä (sektio) ja kaiken lisäksi täysimetän. Oli aika yllätys kun kuukautiset alkoivat näin pian. Meinattiin jättää ehkäisy imetyksen varaan, mutta eipä taida onnistua :)
  9. A

syyhypunkki

Kiitos vinkistä. Tosi ikävää jos vauva saanut tartunnan. Ainut huoli on se, että jos tartunta oli, saatiinko se hoidolla pois. Kasvoja kun ei voi rasvata. Kyllä tämä hysteria alkaa saada jo koomisiakin piirteitä..kengät pakastimeen. Ei auta muu kuin seurata tilannetta. Jos jollakulla infoa, se...
  10. A

syyhypunkki

Poikamme 5kk oli hoidossa henkilöllä, jolla todettiin pian tämän jälkeen syyhy. Olemme hoitaneet Nix-voiteella koko perheen, vaikka oireita ei vielä ole ollut. Pyykkivuoret ovat valtavat. Onko kellään kokemuksia syyhystä ja vielä näin vauvalla? Yöunet ovat menneet.
  11. A

liikaa öljyä

meillä käytetään liikaa öljyä. Ja se vie kitkan ja penis luisuu. Mä tykkäisin että tuntuisi kanssa, mutta miehellä niin arka nahka ettei viitsi kuunnella sen auts huutoja. Oikein harmittaa kun ei ole tarpeeksi vauhtia. Ja tuon arkuuden takia miehen penis on niin herkkä ettei toiveitakaan...
  12. A

Koulutarvikkeet

Tarpeen mukaan... Ekaluokkalaiselle ostettu reppu on mennyt vielä tokaluokankin. Kolmannelle on ostettu uusi reppu, vähän "isomman lapsen" mukainen, muuten ostetaan reppuja , penaaleja yms. silloin, kun hajoavat eli tarpeen mukaan. =)
  13. A

Haaveet

Lapsia saadaan , jos luoja suo. Toiset on valmiita äidiksi aiemmin ja toiset myöhemmin. Itselle aika on ollut sopiva "vanhemmalla" iällä, kun parisuhde vakiintunut. Nuorempana menin. Nyt ollut perheen vuoro ja se sopii minulle ja meille. Ei kai sellaista "oikeata ikää" olekaan. Erilaiset...
  14. A

Haaveet

Jos vähäänkään mietityttää , niin siitä vaan, yrittäkää ihmeessä! Olen huomannut, että iän myötä raskaaksi tulo ei enää ole itsestään selvyys. Meillä 7 vuotias poika, jonka jälkeen ei käytetty mitään ehkäisyä. 5 keskenmenoa takana ja nyt raskausviikkoja 36. Tässä iässä (41 v.) raskaaksi tuloa...
  15. A

Kukaan vaihtanut pph:a ja mistä syystä?

ollaan pohdittu lähes koko puoli vuotta minkä esikoinen 3v on ollut hoidossa, olisko meillä syytä vaihtaa perhepäivähoitajaa... hoitaja ei ole kkovin luotettavan oloinen, puhuu meille enemmän muiden lasten ja heidän vanhempiensa asioista kuin meidän lapsen kuulumisista ja hoitopäivän...
  16. A

"tiesittekö" olevanne raskaana ennen kuin plussasitte?

Joo tiesin. Tein testin jo silloin kun näytti viel miinusta ja ihmettelin sitä sitten kun olin ihan varma et plussaa näyttää. Noin viikon kuluttua uudestaan sekavin fiiliksin ja hyvin hailu viiva ilmestyi toiseen ikkunaan.. Kyllä sen vaan jotenkin "haistaa" et jotain tapahtuu.. =)
  17. A

Te joille Cerazetet on käynyt!

Mulla synnytyksestä kulunut 3 kk. Aloitin Cerazette-pillerit 2vk sitten. ehdin syödä niitä vain 10 päivää. kun alkoi vuotamaan. ja sitä on jatkunut jo viikon. Eli oliko nyt pillereillä osuutta vuodon alkamiseen? Imetän täysillä. Empä olisi vielä menkkoja kaivannut.
  18. A

Joggeritko sopivimmat?

Kyllä Panther Junioreja saa ihan Suomestakin. Merkin kotisivuilla on luettelo niitä myyvistä liikkeistä. Taisivat olla aika tavalla Helsingin alueella ja Pohjanmaalla nuo liikkeet. Tosi näppärät käärryt ovat .
  19. A

Joggeritko sopivimmat?

Ei joggerit välttämättä vie paljon tilaa kasattuna. Vaikkapa Panther Junior Comfortit vievät paljon vähemmän tilaa kuin nelipyöräiset. Tuo juttu riippuu vain rungon rakenteesta. Jotkut joggerit vievät todella tilaa tolkuttomasti kun etupyörä jää niiden alle kasattaessa tai sitten ne ovat...
  20. A

Recaron Young Sport -istuin

Meidän ukko halusis ehdottomasti Recaron istumen. Harkittiin Start mallia, mutta päädyttiin vielä tuohon Young Sprotiin kun siinä on omat vyöt lapselle. Lepoasentosäätö on myös plussaa muihin verrattuna. Suosittelen ehdottomasti vaikka hinta on kovempi kuin noissa tarjousbritaxeissa ja muissa.

Yhteistyössä