kipulääkitys keskenmenossa?

Sain tuossa alkuviikosta valitettavan keskenmenon alkuraskaudesta ja nyt olen pari yötä valvonut ja alkaa olla tuskallista olo päivälläkin. Kävin keskussairaalassa tarkistuttamassa tilanteen ja masuasukki oli sieltä hävinnyt. Mitään särkylääkettä en saanut enkä oikein ohjetta kivun hoitoon. Mietin nyt, että millaisia ohjeita olette saanet jne. Soitan huomenna sinne osastolle lisäneuvoja, en halua viikonlopun yli enää kärvistellä..

Suosittelen että soitat sinne osastolle jo tänään(tai johonkin lääkäripäivystykseen) ja kerrot tilanteen. Kyllä sieltä pitäisi saada tietoa kipulääkityksestä tai mahdollisesta sairaalakäyntitarpeesta. Itselläni keskemeno tapahtui viikko sitten ja soitin muutaman kerran kysyäkseni lääkityksestä jne. Päivystyksessä vielä sanoivat että jos heidän suosittelema annos ei riitä ja kivut ovat kovat, pitäisi minun mennä takaisin. Eli soita vaan heti ja kerro tilanne, jotta saat tarvittavan avun kipuihin mahdollisimman pian. Voimia!!

Piina
Mulla oli perjantainA lääkkeellinen tyhjennys (keskeytynyt keskenmeno rv9) ja kotiin lähtiessäni kysäisin sitten kipulääkeohjetta sanoi että panadol, paratabs tai panacod. BURANAA EI SAA KÄYTTÄÄ!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.10.2006 klo 16:44 Piina kirjoitti:
Mulla oli perjantainA lääkkeellinen tyhjennys (keskeytynyt keskenmeno rv9) ja kotiin lähtiessäni kysäisin sitten kipulääkeohjetta sanoi että panadol, paratabs tai panacod. BURANAA EI SAA KÄYTTÄÄ!!
Joo buranaa ei saa käyttää jos on lääkkeellinen tyhjennys, sanoivat mulle myös sairaalassa.

Sain itse keskenmenon maanantain ja olin eilen sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Kirjallisessa ohjeessa mainittiin kipulääkkeinä sekä parasetamoli että ibuprofeiini. Myös sairaalassa suositeltiin Burana 600:sta, jota otin kotiin päästyäni eivätkä supistelut siihen loppuneet. Myöhään illalla tuli n. 4-senttinen sikiöpussi ulos, tästä olisivat voineet varoittaa sairaalassa etukäteen. :$

Mä sain keskenmenon rv8 viime syksynä ( ikää silloin 41, ei aiempia raskauksia) ja tehtiin lääkkeellinen raskaudenkeskeytys.

Sain kipupiikin kouristuksiin ja ohje napsia sitten kotona Panadolia jos särkee. No, särki ihan kamalasti ja huomasin, että Panadol kerta kaikkiaan tehoa. Sama otti sitä tai ei.

Se toinen asia, josta jouduin soittamaan erikseen Naistenklinikalle, jäi todella keljuttamaan: Missään vaiheessa ei kerrottu, mitä tavaraa ja missä järjestyksessä kohdusta tulee ulos. Kerrottiin runsaasta verenvuodosta, kyllä, mutta sikiöpussista ja muista kalvoista ei sitten mitään. Tietenkin sikilöpussin on tultava ulos, onhan se juuri lääkkeillä irroitettu, mutta se kaikki muu!

Soittaessani sain käsityksen, että tämä asiahan ei sinulle rouvaseni kuulu... Verenvuoto tyehtyi vasta, kun loppuosa raskaudenaikaisesta limakalvosta tuli vasta reilun viikon kuluttua. Siitä summailin että nyt on sitten kai koko käytetty pinta tullut jos nyt tuli tuon verran ja tuossa on about istukan kokoinen reikä...

Yhteistyössä