Hakutulokset

1. E

mitä teillä syödään tänään & huomenna?

Lounaaksi eilistä kuhaa, kastiketta ja perunoita. Päivälliseksi kanakastiketta, villiriisiä, salaattia. Huomenna lounaaksi mannapuuroa ja jotain marjakeittoa (pitää katsoa pakastimesta, mistä marjoista tekisi), mikäli kanakastiketta ei jää yli ja päivälliseksi jauhelihaperunasoselaatikkoa.
  2. E

Toimitus kysyy: Mitä teillä syödään?

1. Meillä syödään melkeinpä aina itse valmistettua ruokaa. Ehkä kaksi kertaa vuodessa haemme jotain noutoruokaa, mutta kaupan eineksiä tms emme käytä. 2. Minä kotiäitinä valmistanruoat, mies tekee joskus viikonloppuisin kotimaansa keittiön herkkuja. Teen paljon erilaisia ruokia. Ideat tulevat...
  3. E

Maanantain rv-pino

Oisko jotain 30 paikkeilla...tai 29+ jotain. Sen muistan, että laskettu aika on 9.1.11 =):heart:
  4. E

Lasten pieni ikäero ja nukkumapaikkajärjestelyt

Meillä kakkosen ja kolmosen ikäero 1,5v. Kakkonen vieroitettiin tutista ennen kolmosen syntymää ja siirrettiin välistämme jatkettavaan sänkyyn nukkumaan ja sänky makuuhuoneessamme. Kaikki saivat nukkua ilman yöheräämisiä (tietty vauva nyt heräili ja minä, muttei muut).
  5. E

Mitä teillä tänään ruokana?!

Syötiin aiemmin kuhaa kerma-tillikastikkeessa, perunoita ja kasviksia. Vähän ajan päästä itsetehtyjä hampurilaisia ja jotain niiden kylkeen.
  6. E

Joko lapsiluku täynnä? Montako löytyy, montako haaveissa?

Kolme lasta, 2 poikaa ja 1 tyttö sekä neljännen lapsen laskettu aika 9.1.11. Sukupuolesta ei tietoa.Vannomaan en ala, mutta luulen, että lapsiluku on täynnä neljännen synnyttyä.
  7. E

Musta on outoa että nainen ajattelee näin!!!

Kai se riippuu ihmisestä hyvin pitkälti. Mä en koe kotona olemista "vaikeana", vaikka kolme lasta hoidettavana, tammikuussa neljä. Kun on säännölliset rytmit ja rutiinit, kaikki kulkee aikalailla omalla painollaan. Mulla ei kyllä pahemmin jää aikaa kyläilyihin, shoppailuun tms, että kyllä se...
  8. E

Pienen lapsen pahat (isot) palovammat, miten parantuneet?

Meillä ei kiehuvaa vettä kaatunut tytön päälle, vaan tyttö veti tulikuuman silitysraudan johdosta ja rauta tippui hänen vasemman olkavarren päälle. Oli tuolloin vajaa 2v ja vaikka kuinka vahdin, niin tyttö ehti ehkä kahdessa sekunnissa tarttua johtoon. Sain onnekseni jalkani alle sen verran...
  9. E

Kellä on varaa ostaa kalaa? Oikeesti kunnon kalaa!!!

Me ollaan siitä onnekkaita, että mun isä on harrastajakalastaja, joten saadaan aina tuoretta kalaa (kuha, silakka, siika, made, taimen, ahven). Olen pienestä pitäen tottunut siihen, että sitä kalaa on tarjolla (= tulee merestä), niin kyllä mua esim. kuhan kilohinta hirvittää, jos sitä joutuisi...
  10. E

synnytys ja äidin ranneke?

Ei ole ikinä ollut mulla.
  11. E

voi että on hyväääääää....

Mä oon vielä oudompi, kun en tykkää pannarista =)
  12. E

Sektiolla synnytäneet ja alateitse!

3 alateitse, ihania ja helppoja kaikki.
  13. E

Maanantaina käynnistys - pelottaa

Mulla kakkonen käynnistettiin tipalla ja kalvojen puhkaisulla rv 41+6. Tippa laitettiin ja kalvot puhkaistiin klo 12 ja poika syntyi maailmaan klo 16 minuutin ponnistusvaiheen jälkeen. Positiivinen kuva jäi koko hommasta :)
  14. E

Jokin herkku minkä lapset voisi tehdä itse? (pienellä avustuksella)

Namit...esim. suklaa-riisimuronamit. Tietty suklaan sulatuksessa pitää auttaa,mutta lopun varmaan osaavat itse =) Tai sitten piparit, kuten ketjussa on jo mainittukin...tai vaikka voitaikinasta (valmiista) joulutorttujen tapaisia torttuja, joissa esmi. vattu- tai mansikkahilloa.
  15. E

On tuo vaan äitinsä poika *turha*

Kyllä sekin pikkulapsen suussa on tulista. Meillä lapset syövät isänsä tekemiä lihapatoja, joissa mukana habaeroa. Tosin lasten pataan mies laittaa yhden (vaikka sekin on jo tulista), omaansa heittää 5-6 kokonaista habaneroa (tuoretta).
  16. E

Äitini suuttui lapsen tulevasta nimestä :(

Kaunis nimi. Vauvasi tuleva nimi ei kuulu äidillesi pätkääkään.
  17. E

Mitä teidän eskarilaiset tekevät eskarissa?

Samoin. Välkät ovat ulkona, mutta muuten ei juurikaan. Minusta jumppaakin voisi olla viikossa kaksi tuntia yhden tunnin sijaan.
  18. E

Poika oli 3-5-vuotiaana kerhossa ja he tekivät siellä kaikkea kivaa ja opettavaista. Oli paljon enemmän tehtäviä, leikkejä, askartelua, ulkopelejä ym, mitä eskarissa.
  19. E

Meillä tämä on juuri koulun eskari ja varmaan sen takia odotin/odotan, että siellä myös jotain tehtäisiin.
  20. E

Tämä kuulostaa todella hyvältä. Voi, kunpa meidänkin pojan eskari toimisi noin. Pojan eskarissa on paljon puhetta, vähän tekoja : / Sanotaan, että on jumppaa (jumppapäivä torstaisin ja poika aina odottelee sitä kovasti), mutta sitten ei olekaan. Samoin sanotaan, että on sisäjumppaa, jolloin...

Yhteistyössä