Kesällä tuli ongittua muutama ahven. Voi jessus niitä ruotoja! :xmiksi tumpelot ette pyydä itse?
Musta vaatteet taas ovat halpoja, usein halvempia kuin itse tehdyt. Siis nämä ketjujen lindex, kappahl jne. vaatteet. Laadukkaat vaatteet maksavat sitten enemmän. Meneppä ostamaan kangas itse, ja sitten ompelemaan - samaan hintaan kuin kaupasta valmista vaatetta et saa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22342867:Kyllähän se kala kallista on, jos haluaa kalatiskistä ruodottoman fileen. Kokonaisen kalan kilohinta on jo vähemmän. Mutta enemmän kuin kalaa mä olen ihmetellyt, miten kenelläkään on varaa ostaa vaatteita. Ihan järkyttäviä hintoja eikä vaate ole edes mitenkään huolella tehty tai erikoinen.
Kyllä kirjolohi on ihan oikea kalalaji silti, vaikka ei ole Suomen alkuperäislaji. Eipä ole turskakaan. Ympäristö- ja terveellisyysasiat eri juttu.Kirjolohi ei ole alkuperäilaji vaan kasvatuskala ja niille syötetään soijaa ja viljaa ja se tekee että niitten rasvalaatu on HUOMATTAVASTI huonompi kuin norjan ohella! Sama pätee viljalla ruokittuihin muihin eläimiin, kuten esim. viljapossu.
Voit olla ihan oikeassa. Mä pihinä vaan ostan yleensä vaatteeni joko kirpparilta tai ulkomailtaMusta vaatteet taas ovat halpoja, usein halvempia kuin itse tehdyt. Siis nämä ketjujen lindex, kappahl jne. vaatteet. Laadukkaat vaatteet maksavat sitten enemmän. Meneppä ostamaan kangas itse, ja sitten ompelemaan - samaan hintaan kuin kaupasta valmista vaatetta et saa.